Komentowana treść: OutRun - Amiga Edition
[#31] Re: OutRun - Amiga Edition

@freak_outXP, post #28

U mnie przy stole jest zasada, że jak komuś obiad "smakuje" inaczej. Czyli narzeka, to z automatu zapisuje się na zrobienie następnego obiadu. Gdyby takie zasady wprowadzić na PPA to szybko okazało by się, że niewiele osób miało by coś do powiedzenia.

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2025 15:49:35 przez koczis
2
[#32] Re: OutRun - Amiga Edition

@koczis, post #31

A jak nie zrobi takiego obiadu, to do jakiej kategorii się kwalifikuje?
1
[#33] Re: OutRun - Amiga Edition

@koczis, post #31

A czy musze byc kucharzem zeby stwierdzic ze zupa mi nie smakuje?

Przepraszamm ze ciagne ten offtop, ale takie teksty mnie draznia.
5
[#34] Re: OutRun - Amiga Edition

@freak_outXP, post #30

No i co z tego? Wersja SMD/Genesis jest WYSTARCZAJĄCA IMO.


Nie grałem na oryginalnej konsoli, ale jak przeglądałem materiały na YT to wersja na Arcade wydaje się szybsza (płynniejsza) i wygląda lepiej. Z kolei internety mówią też, że wersja na MD jest dodatkowo łatwiejsza.

PS. Dla mnie najlepszy Outrun to i tak 2006 Coast to Coast na PS2. ;)
1
[#35] Re: OutRun - Amiga Edition

@Phibrizzo, post #33

A czy musze byc kucharzem zeby stwierdzic ze zupa mi nie smakuje?

Najpierw należałoby ją spróbować.
Przepraszamm ze ciagne ten offtop, ale takie teksty mnie draznia.

Przeprosiny przyjęte.

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2025 02:19:49 przez koczis
[#36] Re: OutRun - Amiga Edition

@kempy, post #34

Jest i tak o rząd wielkości lepsza, niż to co powstało na Amigę, która to jest po prostu "lazy" kserem dziadowskiej wersji z Atari ST (bez "E"). A genesisowa nie wygląda identycznie (ale i tak świetnie!), bo płyta główna automatu to był potwór audio-wizualny* w stosunku do bebechów konsoli (podobnie z Amigą 500 i nawet A1200 - nie ma nawet porównania z arcade).



(*) https://segaretro.org/Sega_OutRun_hardware - możliwości 2D to trzeba by chyba porównywać raczej z Segą Saturn albo Atari Jaguarem.
1
[#37] Re: OutRun - Amiga Edition

@freak_outXP, post #22

Dziwne. Gra wygląda i zapieprza na zwykłym Sega Genesisie / Mega Drive. LOTUS też wygląda i zapieprza (oprócz trybu 2P) na zwykłej Amidze 500 z 1MB. A tutaj gościu chce AGA + 030/50 + Fast, a najlepiej 040 "z szybkim Fastem". Więc po co to komu? Zwłaszcza, że jak ktoś ma Rpi/PiStorma albo zwykłego Windowsa, to se oryginał szybciej zapuści.

Fajnie, ale jak się tego nie robi na A500 OCS 1MB (+ ew. CD-ROM), to IMO to jest sztuka dla sztuki.

Kolejny co mu żal d... ściska "bo ktoś wydał grę nie na stockową A500" i któremu się wydaje, że jak coś działa płynnie na jakiejś platformie to na A500 też powinno. To graj sobie na SG/MD i nie trolluj.


@Koczis.
No niby na Amigę, ale joye w Amidze w 99% obsługują jeden przycisk

Parafrazując słowa kolegi MDW "trudno uwierzyć, że przez ponad ćwierć wieku ktoś nie dorobił się jakiegoś joysticka z obsługą dwóch przycisków" albo adaptera do którego można podłączyć współczesny gamepad
4
[#38] Re: OutRun - Amiga Edition

@freak_outXP, post #36

To musisz zrobić lub lobbować za konwersją wersji z SEGI Mega Drive.

Ktoś zrobił full wypas z arcade i wymaga 040, też fajnie.
3
[#39] Re: OutRun - Amiga Edition

@Jacques, post #38

Niektórzy myślą, że jak konsola jest 16bit to powinno się każdą grę z tej konsoli bez problemu przenieść na stockową a500. Nie wiem co trzeba mieć w głowie aby tak myśleć? Ja odbieram to jako zwykły trolling i prowokację piszącego.
5
[#40] Re: OutRun - Amiga Edition
W końcu porządny port na Amigę, szacun dla autorów. Na TF1260/50MHz działa perfekcyjnie.
4
[#41] Re: OutRun - Amiga Edition

@Czarek, post #40

W końcu porządny port na Amigę, szacun dla autorów. Na TF1260/50MHz działa perfekcyjnie.


W 99,9% to praca jednego człowieka.
4
[#42] Re: OutRun - Amiga Edition

@mailman, post #41

W 99,9% to praca jednego człowieka.


Autorom modułowych aranżacji klasycznych kawałków z Outrun dałbym jednak więcej niż 0,1%.
[#43] Re: OutRun - Amiga Edition

@kempy, post #42

Tylko, ze on tez skonwertowal muzyke, piszac jakis konwerter SEGA/MIDI do MOD.
W drugim porcie (tym na sama AGA) bedzie i muzyk i grafik, i koder.
2
[#44] Re: OutRun - Amiga Edition

@freak_outXP, post #22

Wiem, że to trolling ale jakby ktoś się jednak nabrał:
- w Lotusie jest tak z 10x mniej sprite'ów i innych smaczków dziejących się na ekranie na raz.
- Sega Megadrive ma o wiele bardziej wydajny układ graficzny i pamięć oraz transfery do i z na poziomie 8-14MB/s (pamięć cache dla VDP poleci nawet na 25MB/s).
AGA z CHIPem nie mam tutaj nawet podejścia więc rozwiązaniem jest szybki procesor.

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2025 09:12:56 przez _arti
1
[#45] Re: OutRun - Amiga Edition

@_arti, post #44

LOTUS i RIDGE RACER chodzi i wygląda ładniej na Ami, niż na Genesis/SMD.
[#46] Re: OutRun - Amiga Edition

@_arti, post #44

Warto tez odnotować, że Amiga 1200 to komputer do szerokich zastosowań bardziej profesjonalnych, a gry to tylko można by rzec efekt uboczny. I powinien pojawić się już w latach 80.

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2025 08:46:26 przez amikoksu
2
[#47] Re: OutRun - Amiga Edition

@_arti, post #44

AGA z CHIPem nie mam tutaj nawet podejścia więc rozwiązaniem jest szybki procesor.

Nie mam nic do wymagań portu OutRun. Port prezentuje się fantastycznie.

Odnosząc się do Twojej wypowiedzi, ja myślę, że wymagania mogą wynikać z tego, że procesor został zaprzęgnięty do większości zadań.

Jeżeli przetwarza grafikę ekranową piksel po pikselu, to wymagania mogą być wysokie.

Ja akurat w takich przypadkach stosuję oszczędności, redukując rozmiar lub głębię rysowanego obszaru. Choć rzecz jasna do tak złożonych produkcji mi jeszcze bardzo daleko...
1
[#48] Re: OutRun - Amiga Edition
Fajny film porównujący tę nową konwersję na Amigę z arcade:

[#49] Re: OutRun - Amiga Edition

@amikoksu, post #19

Wybieranie między muzyką a efektami dźwiękowymi na Amidze, to przecież nie była częsta praktyk


Ale akurat w najbardziej popularnych amigowych grach tego typu co Outrun tj. Lotus i Jaguar tak właśnie jest.
[#50] Re: OutRun - Amiga Edition

@Jacques, post #48

Fajny film porównujący tę nową konwersję na Amigę z arcade:


To jest raczej recenzja czy tam bardziej prezentacja niż porównanie.
1
[#51] Re: OutRun - Amiga Edition

@kempy, post #50

Fakt, zasugerowałem się dwoma ekranami, a oba pokazują rozgrywkę z Amigi
[#52] Re: OutRun - Amiga Edition

@kempy, post #49

W tych grach akurat tak jest.
No mógł tu przerobić na 3 kanały, albo tak jak to rozwiązano w Street Fighter 2 (a może lepiej nie).

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2025 18:29:40 przez amikoksu
[#53] Re: OutRun - Amiga Edition

@Hexmage960, post #47

Praktycznie cała historia konwersji gier na Amigę to "stosowanie oszczędności". Dlatego mamy takie porty, jakie mamy (Mortal Kombat 2 - mówię o tobie!) a Sega ma takie... jakie ma.
1
[#54] Re: OutRun - Amiga Edition

@Norbert, post #7

Niestety już chyba zostało usunięte z Grandisa, link, który znalazłem daje 404. Czy ktoś ściągnął tamtą paczkę Outruna z WHDLoad i się podzieli?
[#55] Re: OutRun - Amiga Edition

@Jacques, post #54

Niestety już chyba zostało usunięte z Grandisa, link, który znalazłem daje 404. Czy ktoś ściągnął tamtą paczkę Outruna z WHDLoad i się podzieli?


Jest już na Grandisie w kolekcji Retroplay WHDLoad Packs.
[#56] Re: OutRun - Amiga Edition

@_arti, post #53

Praktycznie cała historia konwersji gier na Amigę to "stosowanie oszczędności". Dlatego mamy takie porty, jakie mamy (Mortal Kombat 2 - mówię o tobie!) a Sega ma takie... jakie ma.

Nie chodzi mi o takie oszczędności. Grafika, liczba kolorów, assety nie muszą być redukowane.

Jakie to oszczędności? Otóż:

- Blitter pomaga znakomicie w rysowaniu i odciąża procesor,
- Bitplany pozwalają zmniejszyć liczbę bajtów które trzeba skopiować/przesunąć,
- Region przycinania pozwala znakomicie zmniejszyć obszar.

Stosuję te techniki w praktyce, dzięki czemu te wymagania nie są aż tak wysokie.

Te funkcje są już zaszyte w systemie operacyjnym, choć implementacja może nie być szybka.
[#57] Re: OutRun - Amiga Edition

@kempy, post #55

Znalazłem, dzięki
[#58] Re: OutRun - Amiga Edition
Cześć

Wszyscy grają w OutRun to ja też :)

[youtube]https://youtu.be/RY2SpTK1UXE?si=pJjFGqXJ0zyHXU9d[/youtube]

Oto jak to chodzi na TF330.
Monitor to stary dell 24" z svideo i na nim CD32.
1
[#59] Re: OutRun - Amiga Edition

@zgagato, post #58

Myślałem, że będzie znacznie gorzej na 030, a jest naprawdę dobrze OK
Widzę, że sama konwersja jest niemal perfekcyjna względem oryginału ok, racja brawo OK

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2025 23:36:42 przez BULI
1
[#60] Re: OutRun - Amiga Edition

@BULI, post #59

Tez sie zdziwilem pozytywnie.
WinUAE ustawione na 030 tak nie chodzi :)

I ta muzyka.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem