Komentowana treść: OutRun - Amiga Edition
[#61] Re: OutRun - Amiga Edition
Pograłem trochę na mojej A1200 z 040/40 Mhz. Zazwyczaj jest 25 fps, ale przy większej ilości szczegółów zwalnia do kilkunastu fps.
Sama gra niestety postarzała się bardzo. W ogóle nie czuć, że samochód jedzie ponad 200 km/h. Logo Ferrari z tyłu samochodu przy skręcaniu pojawia się na chwilę w lustrzanym odbiciu - pewnie oszczędzano na klatkach animacji (co ciekawe ten efekt był też w konwersji na ZX Spectrum). Zastanawia beztroska w pokazywaniu wypadku samochodowego - kolizja przy prędkości 200 km/h, samochód koziołkuje, kierowca i pasażerka wypadają z niego. Za chwilę cali i zdrowi jadą dalej.
Dla fanów "OutRun" pojawienie się tego portu jest być może wydarzeniem. Dla mnie gra jest nudnawa i emocje podczas rozgrywki są bliskie zera.
[#62] Re: OutRun - Amiga Edition
Cześć. Mogliby dać chociaz DEMO za Friko, Mam płacic za pełną wersje gry, a nie wiem czy ruszy na moim Vampirku V4SA. Dajcie spokój.
[#63] Re: OutRun - Amiga Edition

@egzekutor27, post #62

Port dostępny jest do pobrania za darmo, lecz chyba warto docenić ilość pracy, którą autor w niego włożył i wesprzeć go kwotą wedle własnego uznania.


No thanks, just take me to the downloads
3
[#64] Re: OutRun - Amiga Edition

@_arti, post #53

I, między innymi z tego powodu Amiga jest od 30 lat w piachu. Bo A500/1MB wcale nie jest przeżytkiem, bo program dla Kowalskiego, bo beka z pecetowców i ich ciężkich konfigów - nasze były tak cudownie lekkie.

A potem przyszedł Doom i pozamiatał.
1
[#65] Re: OutRun - Amiga Edition

@Daclaw, post #64

A potem przyszedł Doom i pozamiatał.

Przyznam się, że ja nie wtedy zdawałem sobie sprawy z tego, że gry aż tyle znaczą dla ludzi. Uświadomiłem to sobie dopiero w czasach mody na retro-komputery/gry.
Gdy wyszedł "Doom" to bywałem często po zajęciach w sali informatycznej wrocławskiej polibudy i tam faktycznie czasem widywało się ludzi rżnących także najpiew w "Wolfenstein 3D", a później w "Dooma". Ja początkowo miałem Atari 65XE, a później Amigę 500 1MB, ale zwykle tam nie grałem tylko dorabiałem w Turbo Pascalu, bo w domu nie mogłem. A jeżeli uruchamiałem tam sobie jakąś grę to raczej był to "Another World", "Alone in the Dark" (która zawsze bardzo mi się podobała). Dooma i Wolfa uruchomiłem ze 2 razy na 3-4 minuty, ale jakoś mnie ta rozgrywka nie porwała (zwłaszcza zbyt monotonny Wolf). Nawet mając ośmiobitowy sprzęt nie miałem ochoty "doomować". Grałem tam trochę w "Stunts", bo lubię symulatory samochodowe, a on zgrabnie działał na 386DX. Na mojej A500 chodził tragicznie i na Amidze pograłem sobie w niego trochę dopiero po przesiadce na A1200 z 030/50, a komfortowo dopiero na 040/40. Ale żeby "Doom" czy jakakolwiek inna gra była powodem kupna tej czy innej platformy? Nawet przez sekundę by mi to nie przeszło przez myśl, a widzę, że jestem w tym raczej osamotniony.
2
[#66] Re: OutRun - Amiga Edition

@MDW, post #65

Gry FPP to było moje marzenie na długo przed Wolfem i Doomem. Pamiętam, jak urzekł mnie Platoon 2 na C64...

Klasyczne gry 2D znudziły mi się na długo przed kupnem Amigi, więc na Amidze prawie nie grałem. Potrzebowałem nowej jakości i, na ironię, okazał się nią właśnie Doom. A konkretnie, Nemac IV - pierwsza gra, która zainteresowała mnie na dłużej po kilkuletniej przerwie.
[#67] Re: OutRun - Amiga Edition

@Daclaw, post #66

U mnie jest trochę inaczej: zawsze marzyłem, żeby Worms Reinforcements, The Lost Vikings 2 pojawiły się na Amidze. Są to zwyczajne gry 2D.

Grałem też w Lemmings 3D i gra ciekawa ale uważam, że to środowisko słabo pasuje do tego typu gier.

A od pewnego czasu marzą mi się Settlers, Dune II, Goblins 3 w 256 kolorach. Kiedyś nie wiedziałem, że zostały okrojone pod Amigę 500 (choć grało się w nie bardzo dobrze).

Są też gry, które na szczęście wyszły na Amigę, choć kiedyś myślałem, że są tylko na PC: Fury of the Furries i Lemmings 3.

Doom i gatunek gier FPP całkiem fajny, grałem w niego i Duke Nukem 3D, później Quake i Quake II. Ale uważam, że odpowiedniki 2D, gdzie nie trzeba tyle skalować, czy obracać grafiki, stąd mniejsze wymagania - są też OK.

Jako programistę bardziej fascynował mnie kod źródłowy tych gier i sposób ich zaprojektowania.

Jako gracza fascynują mnie fajne, kolorowe, gry 2D, szczególnie logiczne, przygodowe i strategiczne.

Co do Commodore 64, to ja uwielbiałem gry komnatowe z dużymi mapami. Na Amidze pokochałem m.in. Wolf Child, Apidya, Lemmings 2, Shadow of the Beast II, Flashback, The Lost Vikings, Benefactor, Pinball Fantasies.

Grałem też w Glooma, Alien Breed 3D II i bardzo je lubię. Tak, że kupiłem oryginały. W Nemaca IV nie miałem okazji. Grałem też troszkę w Breathless. To co mnie najbardziej pociągało, to sam fakt że dana gra powstała na Amigę.

Uważam, że przy oszczędnościach wymienione wcześniej gry 2D mogą się pojawić na Amidze 1200 z 020/030+.

Mamy troszkę inne zdanie w temacie gier 3D.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2025 14:07:00 przez Hexmage960
[#68] Re: OutRun - Amiga Edition

@egzekutor27, post #62

Zawsze mnie dziwia ludzie, ktorzy sami nie sprawdza a narzekaja.
Syndrom smerfa Marudy.
Skoro cena jest "Name your own price" to po co jakies DEMO ?

Bylo testowane na
A1200 Vampire 1200 V2 Full speed @ 30 fps
Na V4SA tez powinno dzialac.
4
[#69] Re: OutRun - Amiga Edition

@MDW, post #65

Ale żeby "Doom" czy jakakolwiek inna gra była powodem kupna tej czy innej platformy? Nawet przez sekundę by mi to nie przeszło przez myśl, a widzę, że jestem w tym raczej osamotniony.

Mi też przez myśl nie przeszło. Zresztą moi znajomi którzy mieli Amigi 500 i 600 przesiedli się wraz ze mną w podobnym okresie na mocniejsze Amigi. Z tym doomem to taki mit, który od czasu do czasu ktoś zarzuci. Pewnie ktoś się przesiadł ze względu na tę grę na pc, ale to raczej niewielki procent
1
[#70] Re: OutRun - Amiga Edition

@amikoksu, post #69

Doom to pierwsza jaskółka zmian, zapowiadająca doniosłe zdarzenia. To był początek ery gier 3D, która trwa do dziś. To był początek peceta jako poważnej platformy gamingowej, a zarazem zmierzch Amigi w tej roli. Z Atari i jakimiś konsolami mogła sobie konkurować, z tak potężnym nowym przeciwnikiem nie miała szans.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2025 17:43:36 przez Daclaw
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem