Komentowana treść: OpenDune 0.9.026
[#31] Re: OpenDune 0.9.026
Wersja 0.9.028 z poprawkami glitchy w scenkach przerywnikowych,
[#32] Re: OpenDune 0.9.026

@amikoksu, post #13

Nie tylko z dysku. MK2 na A1200 i Amigach z 2MB pamięci całkowitej np. 0,5chip i 1.5 fast czy dodatkowy chip w A600 w trapdoor gra wczytywała się prawie w całości do RAM chyba doczytując tylko przy niektórych walkach małą chwilę jak pamięć mnie nie zawodzi. Na wersji pirackiej z dodatkową czwartą dyskietką rzeba było czasem tylko dyskietkę zmienić przy 2MB. Ja się o tym dowiedziałem dopiero mając Amigę 1200 jeszcze bez dysku.Tak więc Mortal był dość solidnie napisaną grą, ale jak wiadomo w PL mało kto miał Amigę 500 z więcej jak 0,5 fast a z dyskiem to już w ogóle prawie nikt i wtedy wachlowanie, a czwarta dodatkowa dyskietka na pirackiej wersji trochę zabijała radość z gry bo jeszcze więcej wachlowania.

Co do Dune 2 to powstaje wierny oryginał dla A500, przeniesiony 1:1 pod względem rozgrywki, oczywiście jedyna różnica to redukcja grafiki -standardowo kolory, pewnie rozdzielczość. Dla każdego coś dobrego...

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2025 11:40:31 przez Prometeusz84
1
[#33] Re: OpenDune 0.9.026

@Prometeusz84, post #32

No tak, na A1200 z dyskietek grało się szybciej niż na A500 1mega ram.
A z dysku twardego to już było niebo a ziemia.
1
[#34] Re: OpenDune 0.9.026

@amikoksu, post #33

Wiadomo, że z dysku nie ma porównania, ale na uwagę zasługuje to że gra wykorzystywała dodatkową pamięć ogólnie czy to A500 czy inna Amiga, chociaż też w dziwaczny sposób bo wykorzystywała tylko do chyba 2MB RAM, a jak ktoś miał więcej fastu np. 8 to i nie wczytywała się cała do RAM, tylko wykorzystywała do pewnego momentu/adresu i jedna dyskietka zawsze w napędzie na oryginale musiała być, piracka czasem trzeba było zmienić dysk.

To trochę taki fenomen w grach na Amigę o którym warto wspomnieć bo nie znam więcej gier, które ładowały grę do RAM jak był dostępny. Jeszcze jeden fenomen to był Shadow Of The Beast 3, gdzie gra uruchamiała się na 0.5 chip i w połowie planszy zatrzymywała i wczytywała drugą połowę planszy, co pokazuje że nawet na 0.5 CHIP mogły być robione gry, chociaż nie przy wszystkich by to się sprawdziło i z pewnym ograniczeniem, ale ogólnie fajny patent którego w żadnej innej grze nie widziałem.
1
[#35] Re: OpenDune 0.9.026

@Prometeusz84, post #34

Lutus 2 i jeszcze wiele innych gier wykorzystywało więcej ramu.
[#36] Re: OpenDune 0.9.026

@amikoksu, post #35

A to Ciekawe. Możliwe że ich nie włączyłem jak miałem fast dużo fast. Czyli wtedy ładowałe się całe do RAM? Bo ja mam to konkretnie na myśli. Bo to że było czasem więcej efektów to wiem ale nie spotkałem się żeby lądowało grę do ramu i nie czytało prawie z dysków jak w MK2, ale mogłem po prostu nie włączać tych gier przy więcej ramu, dopiero z dysku. Wiele gier mimo 8MB fast chodziło z dyskietek jak na 1MB, nie lądowało do RAM np taka elvira 3 na 10 dyskiw chyba
[#37] Re: OpenDune 0.9.026

@Prometeusz84, post #36

Akurat Lotus 2 jak miał więcej jak 0.5 ramu, to między etapami się szybciej doczytywało. Były jeszcze inne gry, ale teraz to nie pamiętam.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem