@ender,
post #31
No i dobrze myślałeś. Tylko, że wcześniej napisałeś, że może OpenGL byłby lekarstwem na niezbyt dużą ilość pamięci RAM Efiki. Fakty wykorzystania akceleratora 3D nie zmniejsza zużycia pamięci. Na pewno bardzo mocno przyspiesza rysowanie grafiki w 3D (a i w 2D jeżeli jest odpowiednio napisane). Akcelerator odciąża procesor, pozwala na efekty, które oczywiście są możliwe ale strasznie obciążyłyby procesor (np. wygładzanie tekstur). Jednak w żaden sposób nie zmniejsza to zużycia pamięci.
A co do Quake II. Nie chodzi dobrze na Efice? Powinno. Te wszystkie porty (Quake, Heretic II, itp.) chodzą mniej więcej z podobną prędkością na ami-maszynach. Jest trochę wolniej ze względu na wolniejszą pamięć. Niestety zazwyczaj amigowe wersje wymagają więcej RAMu.
No i mam złą wiadomość jeżeli chodzi o gry tworzone w Blednerze (jest taka możliwość). Niestety wersja MorphOSowa Blednera ma wyłączony moduł GameBlender. Jest to chyba największa ułomność tego portu. 98% użytkowników to nie przeszkadza, bo raczej niewiele ludzi robi gierki przy pomocy tego blenderowego silniczka. Jest to jednak program do modelowania obiektów, teksturowania, scen, animacji, renderingu. A ten moduł GameBledner to taka trochę ciekawostka. W jednej z pierwszych wersji dla MorphOSa moduł był podobno włączony ale było z nim za dużo problemów i autor portu go wywalił w kolejnych wersjach. Nie znaczy to, że na zawsze. Może w przyszłych wersjach port zotanie dopracowany i moduł wróci. Jednak ja się w ogóle boję o przyszłe wersje, bo od roku nie pojawiła się nowa. W tej chwili jest już Blender 2.49a, a wersja dla MorphOSa zatrzymała się chyba na 2.46.
Ostatnia modyfikacja: 12.11.2009 21:07:28