[#1] Fortis (MDW)
niestety ..zarobku raczej nie bedzie masz racje..

juz ci spiracili gre



Ostatnia modyfikacja: 07.06.2010 12:22:12
[#2] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

Chyba nie powinieneś podawać linka na forum, a zgłosić sprawę osobiście do MDW poprzez priva ;)

[#3] Re: Fortis (MDW)

@Logan, post #2

chcialem sprawe naglosnic a wierze ze koledzy z portalu nie beda piracic..

MDW poszedl link na maila



Ostatnia modyfikacja: 07.06.2010 12:23:16
[#4] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

uuu, niezle, a dzis czytalem jakis szmatlawy artek na temat piractwa. Jakas firma sprzedawala w ramach promocji i programu sprawdzajacego, swoje gry za tzw "co laska". Okazalo sie ze cos kolo 30% z samej przekory gre spiracilo, tzn pobralo gre innymi latwiej dotepnymi pirackimi drogami.
Co za swiat...

[#5] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

No to już mam odpowiedź na pytanie "Czy warto kończyć DigiBoostera 3?".



Ostatnia modyfikacja: 07.06.2010 16:29:43
[#6] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

Smutne, na pocieszenie dodam ze ja fortisa kupie na bank.

[#7] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

Spiracono wersję na MorphOSa czy na iPhoneOS?

[#8] Re: Fortis (MDW)

@widelec, post #7

Ajwersje spiracono

[#9] Re: Fortis (MDW)

@fazior, post #8

Na to niestety nie ma rady... wiele osób ma przeświadczenie że piractwo to nie kradzież, bo nic materialnego nie tracisz. I można im tłumaczyć godzinami a i tak wiedzą swoje.

Żeby nie było - też nie jestem "czysty", ale przynajmniej nie "ściemniam" że to nie jest nic złego.

Ja osobiście Fortis mam zamiar kupić (jeżeli cena będzie znośna), bo z trailera gra wygląda nieźle.

[#10] Re: Fortis (MDW)

@widelec, post #7

Na MorphOS to by już było przegięcie...

[#11] Re: Fortis (MDW)

@Solo Kazuki, post #9

Odpowiednio 0.99 $ i 0.79 Euro ;) wersja na urządzenia Apple
Cena wersji na MOS'a jeszcze nie jest znana jednak z tego co zapowiada MDW będzie bardzo miłym zaskoczeniem.

Heh, że też chce im się piracić za tak śmieszne ceny... gorszego zeszmacenia nie widziałem...

[#12] Re: Fortis (MDW)

@Logan, post #11

Czekam na wersję MorphOS, IPhone nie mam

> gorszego zeszmacenia nie widziałem...

To mało rzeczy widziałeś ;)

Zdarzały się przypadki że za 5zł zabijali. Ale rzeczywiście za taką cenę to chamstwo. Tymbardziej że dosyć łatwo ją nabyć.

[#13] Re: Fortis (MDW)

@Solo Kazuki, post #12

Piracą wszystko jak leci, niezależnie od ceny.

Ci którzy ściągną pirata to będą przypadkowcy, a nie tacy co żałowali 0,99 na oryginał.

[#14] Re: Fortis (MDW)

@kjb, post #13

mnie ciekawi ile bylo pobran do tej pory legalnych.czy duzo czy nie..
ja tez nie jestem "mega czysty" ale prace kolegow Krashana i MDW bym docenil....tego pierwszego zamierzam nabyc bo chodzi na klasyku Iphone/MOS to nie moj target. szkoda godzin spedzonych przed kompem MDW i rozwiazywanie problemow programistycznych tak aby to co jest w glowie przekazac do kodu i byl zamierzony efekt.
Scagajac jakiegos pirata nie znanego czlowieka ..jest jak bombardowanie ..nie widzi sie twarzy :) wiec odpowiedzialnosc mniejsza.
My kolege znamy stad problem naglosniony

[#15] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

Ej panowie nie wiem o co chodzi. Czy ktoś może napisać jaśniej i szczegółowo. Nie Qmam :).
Coś mi świta, że piszecie o wersji na IPhone. Przecież co drugi iPhone ma jailbreake...

[#16] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #14

mnie ciekawi ile bylo pobran do tej pory legalnych.czy duzo czy nie..

życzę MDW jak najwięcej, żeby nie powtórzył mu się zarobek jak to opisywał przy grze w javie

ale prace kolegow Krashana i MDW bym docenil

również szanuję ich i cenię

My kolege znamy stad problem naglosniony

Nie dziwi mnie nagłaśnianie, w/g mnie piractwo to problem i to większy niż się wydaje.

Nie rozumiem tylko dlaczego piszesz to wszystko do mnie :)

Zwróciłem tylko uwagę na to, że dla pirata nie ważne czy coś kosztuje 999$ czy 0,99$. Na rapidshare uploadują nawet dystrybucje Linuxa, które kosztują 0,00$.

Peace.

[#17] Re: Fortis (MDW)

@kjb, post #16

Na rapidshare uploadują nawet dystrybucje Linuxa, które kosztują 0,00$.


Ale to w większości przypadków nie jest piractwo :).
[#18] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

Aż nie wierzę. Nie mógł MDW zabezpieczyć tego jakoś tak jak MOaa zabezpieczają? Pod konkretny sprzęt?
A tak wogóle to skąd taka informacja, że mosowa wersja jest spiracona?

[#19] Re: Fortis (MDW)

@Malin, post #17

Ale to w większości przypadków nie jest piractwo

Wiem, ale jest dowodem na to że wrzucaja wszystko jak leci.

Ja myślę że ten co ściąga tylko piraty na iPhona, to i tak by nie kupił Fortisa. Ten co kupuje oryginały to nie będzie szukał pirackich kopii w sieci.

P.S. 0,99 to tanio, ja np kupuję gry w javie, na stronie mojego operatora po 7-10 zeta...

[#20] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

Uprzejmie prosze nie pisac do mnie w celu podania linka do pirackiej wersji gry.dostalem juz takie 3 maile !!! .. troche szacunku dla naszego kolegi


Link dostalem od znajomego ktory tez pisze cos na Iphona... sam byl w szoku ze ludzie to piraca zamiast sciagnac za dolca..

Loganowi chcialbym podziekowac za zdroworosatkowe myslenie ...do lba by mi nie przyszlo ze przez przypadek przyczynilbym sie do tego procederu na lamach PPA..



Ostatnia modyfikacja: 07.06.2010 21:45:01
[#21] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #20

masakra...

[#22] Re: Fortis (MDW)

@G. Kraszewski, post #5

Krashan proszę Cię, nie masz wiary w nasze MorphOSowe społeczeństwo? Jak chcesz to ja wykupię 10 licencji tylko po to, żebyś wydał tego dłuuuugo oczekiwanego DB3 :)

[#23] Re: Fortis (MDW)

@G. Kraszewski, post #5

Przecież chodzi o wersję na IPhone. "Amigowe" społeczeństwo jest na tyle małe, że raczej (choć nigdy gwarancji nie ma) nikt nie będzie piracił.

Ja dodam od siebie że szkoda by było gdybyś nie dokończył.



Ostatnia modyfikacja: 07.06.2010 23:51:19
[#24] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

robisz sensacje z niczego. kazda jedna gra/program na iphone jest lamany dosc szybko. robi sie to z automatu. wystarczy kupic gre i odpalic taki jeden program, ktory przygotuje zlamana wersje i umiesci na pewnej stronie z takimi rzeczami. to byla tylko kwestia czasu.



Ostatnia modyfikacja: 08.06.2010 08:43:41
[#25] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #1

Hej! Miałem koszmarnie dużo roboty na wszystkich frontach i dlatego dopiero teraz się zjawiam. Powiedziałem, że nie będę gadał do czasu aż wyczaję wszystkie bugi i je naprawię. Odzywam się więc w tej chwili na razie nie widzę problemów. Ostatni padł dzisiaj. :)

Jeżeli chodzi o piractwo to jasne, że jest. Drugiego dnia po akceptacji przez Apple gry widziałem jakieś linki do chińskich stron z binarką gry. Ale to normalne. :) Dokładnie to samo przeżywałem w czasach Amigi Classic (tylko wtedy na giełdzie) jak i potem na Mophunie, Symbianie, Java2ME. To nieodłączny element zabawy. To nie amigowe środowisko w którym piractwo prawie zniknęło (mam na myśli stale rozwijany soft) i nawet gdybym chciał używać czegoś pirackiego to zwyczajnie nie mam skąd go wziąć w wersji pirackiej.

Co do iPhone to żeby wrzucić na niego piracką wersję gierki trzeba mieć złamany soft (tak zwany JailBreak). Ogromna większość użytkowników iPhone, iPod touch i iPad jednak jedzie na oficjalnym sofcie i nie bawi się w te przeróbki. Wobec tego nawet nie ma możliwości wrzucania piratów. Na przykład ja tak mam w swoim starym iPhone3G. :) Dawniej taka przeróbka dawała kupę możliwości których brakowało w iPhoneOS. Ale od czasów iPhoneOS 2.x, potem 3.x naprawdę większość bolączek tego systemu zlikwidowano, wprowadzono to czego użytkownicy się domagali i nieoficjalne i niedorobione rozwiązania ładowane "na czarno" po prostu przestawały być potrzebne, bo rozwiązania systemowe (jobosowe) biły je na głowę (np. copy/paste). Gdzie jak gdzie ale w świecie mobilnych urządzeń Apple akurat piractwo przynosi stosunkowo najmniejsze straty. Aplikacje są tanie jak na żadnej innej platformie (no, może jeszcze Android ma coś koło tego). Rozchodzi się tego tak ogromna ilość, że ludziom opłaca się wystawiać aplikacje za klasyczne $0.99. Zarobek to przede wszystkim USA, Japonia. Kombinatorzy z Polski nie mają znaczenia, bo to jest margines ściągalności. Takiemu typowemu użytkownikowi iPhone/iPod/iPad w USA zwyczajnie nie chce się robić modyfikacji, kombinacji i mieć masy problemów z tym związanych. Po tych przeróbkach urządzenie mobilne Apple stają się ułomne moim zdaniem. Na przykład nie ma aktualizacji zainstalowanych aplikacji. Właściwie nie ma aplikacji, która przynajmniej raz nie byłaby aktualizowana. Genialny system aktualizacji sprawia, że prawie bez mojej ingerencji kupiony kiedyś słaby program odpalam i nagle widzę zupełnie coś wypasionego. :) Na przykład Worms w momencie wejścia do AppStore wieszało się koszmarnie. Było nie do używania. Po pewnym czasie bez jakiejkolwiek akcji gra zaczęła działać normalnie, bo została poprawiona i się aktualizowała. Właściwie nie ma dnia żeby iPhone nie zgłaszał mi, że jest aktualizacja któregoś z zainstalowanych programów na moim iPhone (w tej chwili mam na nim ok 3GB samych aplikacji). Czasem jest to jedna aktualizacja, a czasem 10. Tak samo sprawa wygląda z aktualizacją softu. Genialne rozwiązanie dzięki któremu (darmowa) aktualizacja softu została sprowadzona do czynności typowo userskiej (dla przysłowionego Homera Simpsona, czyli półmózga). Wszystko działa idealnie pod warunkiem, że soft jest oficjalny.

Teraz wyjdzie Fortis 1.1 i te nieliczne osoby, które kupiły aplikację zobaczą Fortis na liście aktualizacji. Jednym klikiem sprawią, że będą mieć za darmo nową wersję. Piraci będą musieli poczekać na spiraconą wersję i znów ładować. Poza tym niedługo czeka ich znów koszmar, bo iPhoneOS 4 wychodzi. Jak czytam na forach ile ludzie mają problemów z łamanym softem to zastanawiam się po co się w to ludzie bawią. To nie jest warte świeczki i niszczy cała filozofię iPhoneOS. Jakbym miał się w to bawić to wolałbym już kupić np. NexusOne z Androidem i tam grzebać i się pierniczyć w filesystemie. :)

Na Fortis zarobku nie będzie (tak jak wcześniej wspominałem) nie przez piractwo tylko przez to, że gra jest zwyczajnie słaba. Może graficznie jest ok ale gra się średnio i ma ogromną konkurencję w AppStore. Poszło w świat ponad 40 próśb o review gry do najważniejszych portali zajmujących się grami dla mobilnych urządzeń Apple. Każda prośba oczywiście miała kod uprawniający do darmowego ściągnięcia gry z US AppStore (developer na każdą wersję dostaje do swojej dyspozycji 50 takich kodów). Recenzji jak do tej pory jest tyle co kot napłakał. W Polsce MyApple.pl i Applemania.pl zamieściły i zrobiły konkursy. Jeszcze moja mini-akcja promocyjna trwa ale generalnie gra nie zwróci się nawet w 0.1%. To było wiadomo od ok. 6 miesięcy ale ja mimo wszystko chciałem to skończyć. Taka filozofia. Jak coś jest zaczęte to musi być skończone. To taka moja głębsza filozofia na osobny wątek. Jak tylko zrobię zmiany/poprawki do Fortis 1.1 i sklecę wersję HD dla iPada to zabieram się za kończenie kolejnej gry, która jest już zupełnie czymś innym. To jest już z pomysłem. Czy się przyjmie? Zapewne nie ale umarłbym jakbym nie spróbował skoro mam tego już 90% (program).

Fortis dla MorphOS to odrębna sprawa. Chciałem to zrobić i skończyć. To była jedyna okazja żeby użyć sensownej grafiki robionej przez kogoś z dużego gamedev (między innymi przez współautora wielu elementów otoczenia w Bioshock 2, Dark Sector, Batman Begins, Robots, Beijing, Ice Age 2, Lego Indiana Jones) w grze dla MorphOS. :) Niestety osoby robiące grafikę do Fortis nie mogły poświęcić temu tyle czasu ile by chciały i nie wszystko jest dobre. Niektóre elementy grafiki były już robione przeze mnie, trochę sklejane w dostępnych elemetnów, czasem po prostu zrobione żeby tylko były. Poza tym jak okazało się, że gra nie ma racji bytu w AppStore to motywacja spadła i po prostu trzeba to było tylko skończyć. Po drodze wyszły też straszne błędy projektowe utrudniające (albo prawie uniemożliwiające) znaczne rozbudowanie gry.

Po prostu wyszło jak wyszło. Dla mnie najważniejsze jest, że gra została skończona i wyszła. Chcę ją doprowadzić do stanu używalności i wrócić do kolejnego projektu, który ma być szybko skończony i mam zacząć trzeci, który znów zagości na MorphOS. :)

Jakby kogoś interesowało to sprzedaż Fortis dla iPhone/iPodTouch jest po prostu tragiczna. Gdyby sprzedało się 10 razy tyle ile się sprzedało to byłby powód do zastrzelenia się. Przy tej ilości to nawet nie ma sensu się już zabijać. :)



Ostatnia modyfikacja: 08.06.2010 10:28:08
1
[#26] Re: Fortis (MDW)

@MDW, post #25

od caly MDW... po ilosci textu stwierdzam ze wczoraj jednak nie piles z rozpaczy :) cieszy mnie to ze wzioles sobie po mesku na klatke..ja pewnie byl furczal jak wsciekly pies ..

[#27] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #26

Ja płaczę i rwę włosy z głowy (serio, hehe) tylko przy pisaniu i szukaniu przyczyn upierdliwych błędów. Z powodu marnej sprzedaży nie, bo to było oczywiste. Za dobrze znam AppStore (półtora roku śledzę to każdego dnia) żebym się czegokolwiek sensownego spodziewał. AppStore (zwłaszcza po wczorajszej konferencji Apple) to nadal najlepsze miejsce do zrobienia fortuny. Jednak to już nie są pionierskie czasy kiedy to wystarczyło wyskoczyć z czymś chwytliwym żeby zgarnąć 1-2 mln dolarów. :) Teraz zrobił się tam prawdziwy, zdrowy (chociaż specyficzny) rynek z rewelacyjnym systemem dystrybucji/aktualizacji. Bez pośredników, nierobów, kombinatorów, handlarzy, udawaczy. Po prostu jak ktoś ma pomysł, potrafi go zrealizować i odpowiednio skutecznie poinformować o nim klientów (na szczęście skupionych wokół jednego sklepu/systemu dystrybucji) to jest w stanie powalić największe firmy, największe projekty i sprezentować sobie niezłą emeryturę. Jednak pomysł to podstawa. To na pewno nie musi być wypasiony silnik 3D rodem z XBox360/PS3. Nie o to chodzi w casual games. To musi być coś chwytliwego i prostego. Oczywiście wypasiony silnik w niczym nie przeszkadza. :) Jednak to nie jest klucz do sukcesu.

Ja tak całkiem przegrany nie jestem, bo ok. 70% programu z Fortis (tak zwany silnik) jest wykorzystywana przy tworzeniu kolejnej gry i każdej następnej. Tak więc po szybkim wylizaniu ran, podnoszę się, otrzepuję pył z tarczy, miecza i snów staję do walki. Z wiarą już dużo mniejszą niż poprzednio ale jednak wystarczającą do kolejnej bitwy. :D ;)



Ostatnia modyfikacja: 08.06.2010 11:08:29
1
[#28] Re: Fortis (MDW)

@MDW, post #27

wiec jaki jest sens nastawiac sie na taki target ???
maly zysk .. i do tego szybko powstaje wersja piracka ?
nie lepiej byc wyrobnikiem u kogos i zarabiac godziwe pieniadze niz meczyc sie z jakims Igownem ..w dodatku charytatywnie ?
nie czaje ..po cholere brnac w to dalej ? az taki fun ci daje ten Iphon ?

[#29] Re: Fortis (MDW)

@HOŁDYS, post #28

Tak jak napisałem wcześniej, AppStore to nadal najlepsze miejsce do zbicia fortuny. Do tego nie ma tak rewelacyjnego systemu dystrybucji/aktualizacji jak AppStore. To jest po prostu rewelacyjne. Nie ma miliona pośredników, złodziei jak w J2ME. Jak developer dostał 25% to był szczęśliwy, a często dostawał 5%. Apple daje 70% i bez kombinacji, proszenia, gadania. Android Market idzie w dobrym kierunku ale to nadal parodia AppStore i sprzedaż tam jest mikroskopijna. Programowanie iUrządzeń jest bardzo fajne. SDK jest dopracowane, dokumentacja fajna, materiałów cała masa, urządzenia naprawdę konkretne, aplikacje natywne, szybkie, wsparcie bardzo sensowne. Naprawdę trudno znaleźć wady. Tylko oczywiście aplikacja musi być przemyślana i z pomysłem. Do tego trzeba mieć pomysł na promocję. Ogólne zasady promocji w AppStore znają i stosują już wszyscy. :)

Tak jak wcześniej napisałem, piractwo w iŚwiecie akurat powoduje stosunkowo najmniejsze straty (w porównaniu z Symbianem, WindowsMobile czy Androidem). Stosunkowo mało ludzi robi JailBreak swojego urządzenia, bo to sprawia, że iCośtam przestaje być takie fajne, bezawaryjne, bezobsługowe i przyjazne jak oficjalna wersja. :)

A co do bycia wyrobnikiem u kogoś to przecież zabawa w iCoś nie jest moją pracą. Na codzień pracuję jako programista Java/C++ (głównie Android/Java2ME/BlackBerry) w sporej korporacji (16 tysięcy ludzi). Ale to nie ma nic wspólnego z przyjemnością, rozwojem, zainteresowaniami. To tylko sposób na spłatę kredytu, kupno chleba, mleka, pieluch... :)



Ostatnia modyfikacja: 08.06.2010 11:33:31
[#30] Re: Fortis (MDW)

@MDW, post #29

MDW to będzie ta wersja na MOSa czy nie? Bo już się zakręciłem. Co do zabezpieczenia to nie możesz zabezpieczyć Foritsa tak jak Error zabezpieczył FryingPana czy MOS Team - Morphosa?

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem