[#1] fortis
Mam problem z uruchomieniem tej zacnej gry. Na nowo zainstalowalem system w tym biblioteki sdl. Wszystko wydaje sie pracowac poprawnie z dwoma wyjatkami: fortis i imageFX. O tego drugiego nie pytam, ale w wypadku fortis otrzymuje komunikat "Need version 6 powersdl_mixer.library" i program sie zatrzymuje. Dodam tylko, że poprzednio używałem tej samej biblioteki i działało. W obydwu przypadkach była to wersja 8.7 - jakieś pomysły?



Ostatnia modyfikacja: 23.06.2010 19:22:58
[#2] Re: fortis

@Zbysiuk, post #1

Udało się wszystko zainstalowac. Ponownie przeinstalowalem biblioteki sdl i ruszyło. Dzięki za fatygę... :)

[#3] Fortis - szybki zwrot

@Zbysiuk, post #1

To może się podepnę, żeby nie robić nowego wątku

Mam pytanie do MDW. A mianowicie czy nie dałoby się dodać klawisza albo kombinacji (np tył + fire lub 2x tył) do szybkiego obrotu o 180 stopni na klawiaturze? Najlepiej bez zmiany ciągu. Tymbardziej że na myszce jest to osiągalne. Umożliwiłoby to taktykę szarżowania na przeciwników a nastepnie szybkiego odwrotu. Przez co znacznie bardziej można by się zbliżyć do przeciwnika i wystrzelić np serię z plazmy (z bliska jest zabójcza).



Ostatnia modyfikacja: 24.06.2010 20:07:47
[#4] Re: Fortis - szybki zwrot

@Solo Kazuki, post #3

Rety, nie sądziłem, że ktoś się w Fortis będzie wczuwał. To naprawdę bardzo pocieszające w mojej nieciekawej sytuacji. :)

A co do pytania to pomysł jest całkiem ciekawy. Myślę, że dałoby się coś takiego zrobić. Nie sądziłem, że będę w jakikolwiek sposób rozwijał Fortis, bo nie będzie zainteresowania. Chciałem to tylko skończyć i już. Ale takie ciekawe pomysły są chyba warte zastanowienia się nad nimi.

Pomyślę nad Twoim pomysłem na pewno. Tylko muszę nieco się odkopać z dziwnych spraw. Nawet nie mam jak odpisać na kilkanaście maili od osób, które z pewnością stukrotnie na to zasługują. :) Przy okazji bardzo przepraszam za brak odpowiedzi wszystkich, którym jeszcze zalegam. Zwaliło mi się tyle spraw (także pozakomputerowych) na głowę, że musiałem ograniczyć ilość snu do 3,5 godzin na dobę. :) Mam nadzieję, że ten chory okres się niedługo skończy. Jakby tego było mało to jeszcze muszę się zająć wersją dla Windows, bo jest ktoś nią komercyjnie zainteresowany. No i przedwczoraj wyszedł iOS4 i iPhoneOS4, który ma znacznie większą rozdzielczość (960x640). Dzisiaj odkryłem, że Apple wpadło na genialne rozwiązanie dzięki któremu 250 tysięcy aplikacji nie będzie wymagała przeróbki żeby działała ok na iPhone4 nawet jeżeli nie brały pod uwagę różnych rozdzielczości. Muszę się z tym zapoznać i jednak trochę przystosować grę do nowej maszyny. Jednocześnie robiłem wersję dla iPada i nagle stwierdziłem, że zrobię jedną wersję dla wszystkich iPhone, iPod i iPad, bo tak się da. Tak więc roboty ciągle mam kupę, a czasu właściwie około zera.

[#5] Re: Fortis - szybki zwrot

@MDW, post #4

MDW: jak to zero czasu? Przecież masz jeszcze 3,5h do zagospodarowania

Jak tak wszyscy chwalą Fortisa to chyba będę musiał namówić ziomka z pracy na kupno ajfonowej wersji i ściągnę sobie wersję dla MorphOS, jak dojdę do ładu z moim miniakiem.

[#6] Re: Fortis - szybki zwrot

@Solo Kazuki, post #3

(...)czy nie dałoby się dodać klawisza albo kombinacji (np tył + fire lub 2x tył) do szybkiego obrotu o 180 stopni na klawiaturze?

Informuję, że właśnie coś takiego zrobiłem i w wersji 1.1 już będzie. Dwukrotny klik klawisza 'tył' skutkuje natychmiastowym zwrotem pojazdu. Trochę to nienaturalne ale cała ta gra nie jest za bardzo realistyczna więc może być. :) Wymaga to odrobiny wprawy, bo do sprawnej ucieczki wymagany jest szybki dwuklik klawisza 'tył' i potem przełożenie palca na klawisz 'przód' żeby przyspieszyć. Ciąg pozostaje taki jaki był w momencie zwrotu (czyli pojazd leci siłą rozpędu). Generalnie da się w to wczuć. No i gdyby to było za łatwe to też nie byłoby fajnie.



Ostatnia modyfikacja: 28.06.2010 13:18:12
[#7] Re: Fortis - szybki zwrot

@MDW, post #6

A ja zauważyłem, że podczas jednego zderzenia zmienił się rzut na statkowiec, zamiast z góry widok widok na niego był, jakby to opisać z góry-z boku :)

[#8] Re: Fortis - szybki zwrot

@Arbuz, post #7

Hmmm... A to ciekawe. Nie dostałem takiej informacji od nikogo na żadnej platformie. Przez ponad rok statek tłukł w przeszkody i nigdy czegoś takiego nie widziałem. :) Jeżeli dałoby się to powtórzyć i wykumać jakąś zasadę kiedy się tak dzieje to proszę o info na maila. Wtedy na pewno coś bym z tym zrobił. No a jeżeli przez następne 10 milionów walnięć się to nie pojawi to weź wykumaj co się dzieje... :)

[#9] Re: Fortis - szybki zwrot

@MDW, post #8

Mi się też tak przydarzyło. Nie jestem pewien tylko czy to było zderzenie (akcja była wtedy dość ostra), czy wcisnąłem przypadkiem dziesięć klawiszy na raz, ale zrobił się rzut taki pół-ukośny o jakim wspomina Arbuz. O ile dobrze pamiętam, to na następnej planszy już wszystko było po staremu. Jak mi się uda powtórzyć, to postnę screenshota.

[#10] Re: Fortis - szybki zwrot

@recedent, post #9

No no no... robi się coraz ciekawiej. :)

Obróciła się kamera (czyli i całe otoczenie) czy sam statek?

[#11] Re: Fortis - szybki zwrot

@MDW, post #10

Może statek uderzył w kamerę? :D

[#12] Re: Fortis - szybki zwrot

@MDW, post #10

Sam statek, wrogowie i otoczenie pozostali jak było. Statek jakby się "pochylił", tzn. zamiast rzutu z góry był jakby z góry i z boku. Taki niby-izometryczny rzut. Tyle pamiętam.

[#13] Re: Fortis - szybki zwrot

@MDW, post #10

Otoczenie zostało takie jak było tyle że statek było widać z innego rzutu. Ale nie dziwię się to było ostre pierdyknięcie:) przy takim jakie miał mój statek każdy by się przekręcił

[#14] Re: Fortis - szybki zwrot

@Arbuz, post #13

No to dosyć gadania, teraz trzeba troche popierdykać i sprawdzić co i jak :). Do roboty panowie testerzy, mamy buraka do ubicia!

[#15] Re: Fortis - szybki zwrot

@recedent, post #14

Arbuz, Recedent:
Jeżeli to sam statek się pokrzywił to ok. W dawnych czasach miałem taką sytuację. Ale sądziłem, że już to naprawiłem. Na pewno diabelnie trudno będzie wykumać jakąś zasadę rządzącą tym zdarzeniem. Wobc tego popatrzę trochę w kod i spróbuję zrobić zabezpieczenie przed takim zjawiskiem. W końcu obiekt statku w tej grze obraca się tylko w jednej osi. Pozostałe można wręcz "przyspawać". To najprawdopodobniej po zderzeniu się stało, bo kolizje są liczone w 3D pomimo tego, że gra rozgrywa się na płaszczyźnie. Popatrzę.
Dzięki wielkie za informację!

[#16] Re: Fortis - szybki zwrot

@recedent, post #14

Zmiana powstała gdy praktycznie w tym samym momencie zebrałem bombkę rozwalającą na planszy wszystko co jest w pobliżu i uderzyłem w "trójgłowego"bosa :)


O tak to wygląda:
http://yfrog.com/5mfortisj



Ostatnia modyfikacja: 28.06.2010 16:44:37
[#17] Re: Fortis - szybki zwrot

@Arbuz, post #16

W tego potrójnego powiadasz... To jeszcze trochę zawęża pole poszukiwań. No ale nie ma co szukać. Zrobię zabezpieczenie i powinno być ok. Potem trzeba będzie sprawdzić z tysiąc razy czy się to nie powtórzy. Popróbuję to zrobić przy pierwszej wolnej chwili. Dzięki za pomoc!

[#18] Re: Fortis - szybki zwrot

@MDW, post #17

Słuchaj ale swoją drogą to całkiem fajny jest widok i można by go wykorzystać jako np. jeden z trzech podetapów "latanych" coś a'la RType

[#19] Re: Fortis

@MDW, post #17

Podczas poszukiwania "The ultimate bug" odkryłem coś jeszcze - udało mi się zawiesić grę (zatrzymała się podczas wybuchu bomby. Nota bene, również w obecności "potrójnego" bossa). Screenshot tutaj (przy okazji: czemu nie udało mi się zrobić graba Grabberem? Jakieś zielone śmieci wychodziły, musiałem cyknąć fotkę aparatem).



Ostatnia modyfikacja: 29.06.2010 08:12:29
[#20] Re: Fortis

@recedent, post #19

W Grabberze jest błąd, śmieci są przy grabowaniu każdej gry SDL-owej używającej akceleracji 3D. Błąd jest już zgłoszony gdzie trzeba.

[#21] Re: Fortis

@recedent, post #19

Dzięki za informację. Smutek zagościł na mej twarzy.
Oczywiście tradycyjnie ja na ten bug nie trafiłem. :) Gdyby tylko udało się go jakoś w miarę często powtarzać to na pewno bym to naprawił. Jednak tradycyjnie brakuje obiektu do badania. :)

Kojarzysz może który to był level?

A tak swoją drogą to ciekawie wygląda ten screenshot. 5 żyć i ponad 60 tys. punktów... Czyżby jakieś tricki/sposoby? A może ktoś już potrafi modyfikować pliki stanów gry żeby były akceptowane przez aplikację? :)



Ostatnia modyfikacja: 29.06.2010 09:56:01
[#22] Re: Fortis

@MDW, post #21

E nie. Oszustwa się nie dopuszczałem. Po prostu taki dobry jestem :). Levelu nie pomnę (zapomniałem spisać), ale to był ten, gdzie ze trzy takie bossy wyskakują. Zdarzyło mi się to po raz pierwszy, więc nie wiem czy da się powtórzyć, niestety.

[#23] Re: Fortis

@recedent, post #22

Grrrr... No nic, ustalę, który to jest level i kiedyś popróbuję. Dobrze, że zdarza się to tak często jak mi być wyspanym. :)

[#24] Re: Fortis

@MDW, post #23

To i ja napiszę o błędzie. Na samym początku gry - 1 etap, kiedy pojawił się pierwszy przeciwnik wcisnąłem Esc, aby przejść do menu i zawiesiła mi się gra, zawieszając system. Zdarzyło mi się to raz. Teraz przetestowałem to jeszcze raz i jest ok.

[#25] Re: Fortis

@AS, post #24

No to jest dosyć ciekawe, bo Esc ja tam naciskałem na pewno kilka tysięcy razy i to z oknem kolorowego debugloga obok. :) Ech... miałeś rację Czesławie - "dziwny jest ten świat". :)



Ostatnia modyfikacja: 29.06.2010 13:51:58
[#26] Re: Fortis

@MDW, post #21

A tak swoją drogą to ciekawie wygląda ten screenshot. 5 żyć i ponad 60 tys. punktów... Czyżby jakieś tricki/sposoby?

Wcale nie trzeba używać żadnych tricków, żeby osiągnąć taki wynik. Mi się trzy razy udało... Przecież jedno życie jest na planszy bonusowej, a jedno w którymś poziomie, chyba z bossami.

[#27] Re: Fortis

@MDW, post #25

Ha, udało mi się jeszcze raz pierdyknąć tak, żeby się stateczek przekrzywił. Oto screenshot (niestety z gry zapauzowanej, więc napisy trochę zasłaniają). Tym razem pierdyknąłem w tego tie-fightera, więc reguły raczej nie ma :)

[#28] Re: Fortis

@recedent, post #27

Ja pierwszy dałem screena

[#29] Re: Fortis

@G. Kraszewski, post #26

E tam marudzisz podaj wynik będę miał co doganiać :)

[#30] Re: Fortis

@Arbuz, post #29

Damn you, watermelon, za dobryś dla nas, niegodziwców :( Nie zauważyłem. Kurcze, ładniejszy dałeś. No, ale ja za to mam najlepszy wynik powyżej 100k :P

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem