[#22]
Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie
@Ender,
post #1
Rozumiem, ze to ma byc gra Commandos, widok izometryczny, czyli gra w 2D.
Ad.1 wg. mnie nie potrzebujesz Photoshopa. Wyciaganie armaty, kiedy potrzebujesz karabinka snajperskiego ;). Wiekszosci funkcji Photoshopa nie potrzebujesz. Wystarczy w zupelnosci program pokroju Gimpa, a nawet wystarczy prostszy, koniecznie z mozliwoscia zapisu do 24bit formatu z 8bitowym kanalem Alpha. Z opcji ciekawych, warto miec troche filtrow (takze mozliwosc ich budowania) z mozliwoscia nakladania na warstwy, warstwy moga byc proste (nie musza byc grupowane) np: do obslugi multipass rendering z Blendera, kanalu Alpha, mieszania... Tekstury w 2D bedziesz malowal raczej proste. Tekstury mozesz tez robic w Blenderze... Renderujesz i wykorzystujesz jako tekstura. Blender to najwazniejszy program i musisz koniecznie dobrze poznac :). Mozna tez wspomoc sie innymi programami 3D na Amidze, choc beda to dosc leciwe wersje 68k...
Co do programow stricto amigowych. To masz ImageFX, TVPaint, ArtEffect.. Powinines wybrac program operujacy na 24bitach. Choc do malowania prostych kilkukolorowych teksturek to wystarczy nawet Grafx2, PersonalPaint itp.:). Blender ma tez mozliwosc malowania tekstur bezposrednio na siatce - przyda sie zeby dopracowac w szczegolach :)
Ad.2 jezeli to gra 2D, to w zasadzie tylko na wyglad. Nie musisz budowac lowpoly itp.
Ad.5 ja bym wybral kosci z Blendera. Poczytaj lub poogladaj sobie tutki nt. kosci - rigowania, w Blenderze. W sieci znajdziesz tez pokazne biblioteki z motion, mozna potem to dowolnie miksowac, modyfikowac itd...
Ad. dzwieku i muzyki. Masz SonicPulse SoundFX. Polecam. I masz naszego rodzimego niestrudzonego DigiBoostera :)
Gre rob w 24bit. Co do rozdzielczosci hmm. nie powinines konkretnie do jakiejs przywiazywac swoja gre, minimum to zalozmy, 1024x768, a maksiumum 1920x1080. Mozna podyskutowac, jak to rozwiazac... bo tu zabawa jest z proporcjami - 4:3 16:9, polem widoku....:)