[#31] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@ede, post #30

Zaraz przyjdzie MDW i powie nam co nieco o Pixel32 :)

[#32] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@ede, post #28

ede

Właśnie wczytałem jakieś zdjęcie i zmieniłem rozdzielczość na 8000x6000 i bez problemu i wczytał i dało się pracować. Zwiększyłem rozdzielczość na 16000x12000 i działa ładnie. Natomiast przy 24000x18000 pokazuje, że ma za mały bufor (mam za mało ramu - 1 GB).

[#33] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@AS, post #32

No to Super :) FxPaint lite też nieźle sobie radzi z dużym formatem. Kiedyś składałem mapę z 60 kawałków właśnie miała około rozdziałki o którą pytałem, chociaż w rezultacie złożyłem to w amigowym LW bo upierdliwe było dosuwanie kawałeczków w FxPaint nie mając pewności czy nie przejechalem jednego piksela za dużo. Tak na marginasie amigowy LW ma ograniczenie do 8000x8000. Photoshop ma fajny bajer w tym temacie bo jak się dosuwa taki wycinek do drugiego to w pewnym momencie sam dociąga i wtedy wiadomo, że już nie trzeba jechać dalej i jest pewien margines ruchu aby w porę się zatrzymać. Ciekawe czy któryś z amigowych programów ma coś takiego.


Ps. Teraz zbieram tekstury sklejam w takich większych formatach do sensownych rozdziałek renderów (ekranowych jedynie). Kurczę przydałby się jakiś sensowny program 2D obok Blendera.



Ostatnia modyfikacja: 23.04.2011 18:33:10
[#34] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@AS, post #27

Gdzieś na forum (chyba) wyczytałem, że ImageFX ma jakieś błędy i ponoć nie działa do końca. Czy to prawda ? A czy ten ImageFX nie jest programem tylko do 3D?
Mam wątpliwości jaką koncepcję wybrać:
1) Tło w 2D (AE4) , postacie w 3D (Blender), bo do Blendera mam kilka pozycji książkowych, w Internecie jest dużo "tutków", a do IFX raczej krucho z taką pomocą.
2) Tło (część nieaktywna) w 2D (AE4), elementy tła (aktywne) i postacie w 3D.
3) Wszystko w 3D, ale czy gra przygodowa w 3D to nie będzie porażka. No i w tej wersji dojdzie problem z ustawieniem kamery.

Mam nadzieję, że Was nie zanudzę. :)



Ostatnia modyfikacja: 23.04.2011 19:00:03
[#35] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@Ender, post #34

W MA tak pisali ? W tej chwili na stronie NovaDesign zapewniają, że jest w pełni kompatybilny z MorphOS, a czy ma błędy w obecnej wersji (4.5 studio) - tego nie wiem i sam ciekawy jestem.



Ostatnia modyfikacja: 23.04.2011 18:38:55
[#36] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@Ender, post #34

U mnie ImageFX chodzi bardzo dobrze. Nie testowałem wszystkich rzeczy, ale to co robiłem działało i nie pamiętam, aby mi się powiesił.

[#37] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@Ender, post #34

Z tego co pamiętam to niektóre wtyczki mogą być niestabilne, sam program też da się zawiesić, ale trzeba umieć ;) i robi się to tak samo na każdym systemie, na którym da się go uruchomić.

[#38] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@Ender, post #34

ImageFx skojarzył Ci się z Imagine 3D ?

1) Do AE4 jakiś workshop można ściągnąć (nie badałem tego ale może być przydatne). Z drugiej strony parę osób na forum używa ImageFx więc ...

2 i 3) Te elementy nieaktywne będą tak naprawde też umieszczone w przestrzeni 3D a kamera - pewnie idzie ją jakoś "podpiąć inteligentnie" do głównego bohatera/ów

Ależ skąd bardzo fajny temat założyłeś, nie ma offtopów i można się dowiedzieć co nieco.



Ostatnia modyfikacja: 23.04.2011 20:09:46
[#39] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@ede, post #38

1) No a gdybym chciał zrobić animację postaci 2D w 24-bitach to w czym? Do głowy przychodzi mi jedynie Deluxepaint V, ale wyczytałem, że tryb dla kart graficznych (chyba 24-bity nie pamietam) jest jakoś ograniczony (ma to jakiś związek z dopasowaniem do AGA).
2) To co wydaje się być lepsze pod Morphos-em AE4 czy IFX?
3) ImageFX jest do kupienia? Warto dokupić pakiet wtyczek do AE4 jest na stronie, którą wskazałem?
4) Rysowanie myszką to nieporozumienie. Jak te dwa programy współpracują z tabletami? Może łatwiej (bo taniej na pewno) narysować coś na kartce i zeskanować, a później poddać przetworzeniu/obróbce?
5) Jeżeli chciałbym skanować to czy plik najlepiej zapisać jako (png, gif) i czy plik zapisany na pececie (win 7) będzie widziany przez ww. programy.
[#40] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@Ender, post #39

1) Nie wiem ... w Blenderze najłatwiej będzie animować (2D też można), chyba że koniecznie chcesz rysować wszystkie klatki animacji to też nie wiem - bawiłem się troche FxPaint lite i AE4 demo - wydaje mi się, że AE jest bardziej intuicyjny.

2) ...

3) Chyba jest http://www.novadesign.com/1999/10/nova-store.html

4) Poseidon współracuje z Tabletami to powinny "dać radę".

5) Gif możesz sobie odpuścić (256 kolorów). AE4 raczej nie wczytuje PNG - przynajmniej goła wersja demo. A co za różnica jaki koputer/system - format to format.

[#41] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@Ender, post #39

Ad.1 dokladnie jak napisal ede. Animacje postaci zrob w Blenderze. Szybko docenisz takie wlasnie podejscie do animacji, zarowno w 2D i 3D.

Ad.2 IFX przyda sie na pewno. Do malowania w 24 bitach fajny jest tez TVPaint. Jezeli chcesz cos wypikselowac to ciekawy jest GrafX2, co prawda pracuje w 256kolorach, ale do pikselowania czesto to wystarcza i bez problemu przerobisz na 24bit, do dalszej kompozycji... Zobacz sobie tez Photogenics do malowania :)

[#42] Re: Tworzenie grafiki na eMacu i Morphos-ie

@Ender, post #34

To jest naprawde nieistotne czy wszelaka grafike zrobisz w programie 2D czy 3D, czy obu naraz itd... Jezeli to Twoj pierwszy taki projekt, to latwiej Ci bedzie wykonac taka gre z izometrycznym widokiem.

Mozesz tez skorzystac z prawie gotowego engine do ktorego bedziesz mial juz znacznie mniej do dopisania wlasnego kodu etc... Nie ma sensu wywazac dawno otwartych drzwi, zasoby masz ograniczone i najlepiej skupic sie na grywalnosci, grafice i oprawie dzwiekowej. Przyjrzyj sie np: FIFE.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem