[#31] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Kokos, post #25

Yo madafaka,
Kupiłem se maka!

Misia bela trąf trąf,
róbcie żesz te make/conf.. (niekoniecznie w takiej kolejności) ;d

Ene due rabe,
Dostał Malin^ w czape!

[#32] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Kokos, post #31

Gratulacje prawie MOS-owco!

To jest wersja z kartą graficzną z 32MB czy udało się znaleźć jakimś cudem wersję z 64MB?

Ech... kto by pomyślał kiedyś, że za takie marne 700 zł można mieć taaaaką maszynę na której się uruchomi nowa wersja w pełni natywnie działającego i cały czas prężnie rozwijanego nowego ami-systemu. Przecież kiedyś 3-4 razy tyle (porównuję mniej więcej wartość, nie nominał) kosztowała karta graficzna PicassoIV.

[#33] Re: MorphOS na Mac Mini?

@kiero, post #29

Nie zauważyłem tego pytanie i dopiero teraz przy okazji szczęścia Kokosa mi się rzuciło w oczy więc odpowiadam.

mozesz rozwinac? jakies zrodlo takiej informacji?

Dokładnie to nie pamiętam kto i co mówił :) ale była to jakaś kompetentna osoba. Nie wiem czy to przypadkiem nie był Krashan albo Jaca. I to właśnie przy okazji mojego narzekania na kartę graficzną z 32MB w MacuMini. Ktoś tam wyjaśnił mi, że teraz na Pegasosie pod MorphOS podobno dwa razy pamięć graficzna jest zjadana na coś (okna czy coś), a wcale tak być nie musi i podobno już nie będzie w wersji MorphOSa dla MacaMini. Spróbuję znaleźć tę wypowiedź na PPA ale będzie ciężko...

[#34] Re: MorphOS na Mac Mini?

@MDW, post #32

64 trudno trafić i szczerze mówiąc całe polowanie na coś wypasionego na allegro mi się znudziło. Uznałem, że takie 1,33 wystarczy. Mam nadzieję, że i memorki styknie na wyświetlenie obrazu na moim wypasionym monitorze.

No i oby port nie okazał się jakiś niedorobiony.. albo, żeby i kolejne MOS-y wychodziły na ten sprzęt.

Ale cóż. No risk no fun. ;]

[#35] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Kokos, post #34

Też myślę, że mimo wszystko 32MB pamięci graficznej styknie. Ekran 1600x1200 w 32 bitach zjada ponad 7MB. Jeżeli ktoś nie zrobi jakiejś gry, która będzie pchała do pamięci graficznej zbyt wielu dużych tekstur to na pewno nie będziesz miał problemów. Do normalnego używania to aż za dużo. :)

A jak tam sprawa wygląda z dyskiem? To jest normalny dysk 3,5 cala na ATA? Można byłoby go w przyszłości wymienić na jakieś 100-200 GB skoro dzisiaj takie dyski są za darmo rozdawane.



Ostatnia modyfikacja: 21.08.2009 08:41:50
[#36] Re: MorphOS na Mac Mini?

@MDW, post #33

to, ze pamiec jest alokowana dwa razy nie oznacza, ze pamiec graficzna jest 'trwoniona'. pamiec graficzna alokowana jest raz. drugi obszar to normalna pamiec systemowa. pisalem kiedys dlaczego. jezeli pamieci graficznej zabraknie to nieuzywane bitmapy sa przenoszone do ich buforow w pamieci systemowej. tak wiec nawet na karcie z 32mb pamieci mozna otworzyc 10 albo wiecej ekranow w 1920x1200 pod warunkiem posiadania odpowiedniej ilosc 'normalnej' pamieci. oczywiscie nie tyczy sie to tylko ekranow. maca z 32mb pamieci graficznej spokojnie mozna uzywac w 1920x1200. po prostu od czasu do czasu beda widoczne zwolnienia (bitmapy sa przerzucane pomiedzy pamieciami). oczywiscie o 3d w takiej rozdzielczosci mozna zapomniec bo tutaj wszystkie bufory ekranu (tripplebuffer+depthbuffer) musza byc caly czas w pamieci.

[#37] Re: MorphOS na Mac Mini?

@kiero, post #36

Acha, o to chodzi... No to fajnie, że jest taki mechanizm przerzucania danych między pamięcią graficzną a zwykłą. Dzięki temu nigdy nie zabraknie "chipu" jak w klasycznej Amidze z AGAtą. :)

Jedyne ograniczenie to właśnie przymus wyłączenia 3D Layers. Naprawdę na 32MB nie można sobie na to pozwolić? A może dałoby się to wyłączać tylko gdy się chce odpalić coś co wymaga więcej pamięci graficznej (jakaś gra/demo 3D). Te cienie pod oknami są fajne i szkoda by było ich nie mieć. :)



Ostatnia modyfikacja: 21.08.2009 09:08:44
[#38] Re: MorphOS na Mac Mini?

@MDW, post #37

nie pisalem o nowych lajerach a ogolnie o 3d. wszystko rozbija sie o ilosc pamieci graficznej uzywanej jednoczesnie (jeden ekran i jego wszystkie okna itp). w 1920x1200 o 3dlayers najprawdopodobniej mozna jednak tez zapomniec. wystarczy policzyc ile zajmuje sam ekran i kazde okno. mi chodzilo o aplikacje uzywajace np opengl. one maja duzy narzut juz na samo otworznie ekranu.

[#39] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Kokos, post #31

Zacznij przyzwyczajać się do OSX..

Dać 7 stówek, żeby mieć możliwość odpalenia czegoś, co chodzi na pc z biedronki. Gratulacje! :)



Ostatnia modyfikacja: 21.08.2009 09:26:46
[#40] Re: MorphOS na Mac Mini?

@kiero, post #38

Ojej, to będzie otwierał sobie MOSa w rozdzielczości 640x480. Wtedy popatrzy na efekty 3D i zatęskni za Pegiem2 z kartą 128MB

@Kokos
Szkoda, że nie poczekałeś, jeszcze nie ma MOSa na Mini. Kupiłeś najsłabszy model, a może trafiłby Ci się z grafiką 64 MB.



Ostatnia modyfikacja: 21.08.2009 09:57:57
[#41] Re: MorphOS na Mac Mini?

@MDW, post #35

2,5 cala ultra-ata 100. W moim siedzi dysk 160gb ale myślę albo o zewnętrznym na firewire (który jednak jest dosyć drogi - około 200-250 euro), albo znaleźć większy niż 160 gb.

Miniaki mają to do siebie że mają montowane szitowe napędy CD. Ja swój wymieniłem, bo nie czytał już czasem płytek tłoczonych.

As: Na allegro ciężko wyhaczyć najmocniejszego mini g4. Ja swojego kupowałem na amerykańskim ebayu, ale cena była też znacznie wyższa niż to co zapłacić kokos.



Ostatnia modyfikacja: 21.08.2009 10:03:05
[#42] Re: MorphOS na Mac Mini?

@kiero, post #38

No ale jak się przestawi ekran systemowy na np. 1024x768 16bit, przy wyłączonych 3D layerach i odpali grę 3D w np. 800x600x24 to jak na amigowe warunki pamięci graficznej trochę jednak zostaje będzie się dało coś odpalić. W końcu bawiło się w 3D też na Voodoo3 16 MB. :) Najwyżej będzie można zrobić jakieś mniejsze wersje tekstur (albo samo doskalowanie w razie potrzeby).

[#43] Re: MorphOS na Mac Mini?

@MDW, post #37

MDW napisał(a):

> No to fajnie, że jest taki mechanizm
> przerzucania danych między pamięcią graficzną a zwykłą. Dzięki
> temu nigdy nie zabraknie "chipu" jak w klasycznej Amidze z
> AGAtą. :)

Taki mechanizm dzialal juz na klasycznych Amigach z karta gfx :P

[#44] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Hellena, post #43

Jeszcze bardziej mnie to cieszy. :) Ale faktycznie jakoś pamięci graficznej nigdy nie brakowało na kartach graficznych. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem... hmmm... znów mi wstyd. :D

[#45] Re: MorphOS na Mac Mini?

@AS, post #40

AS napisał(a):

> Ojej, to będzie otwierał sobie MOSa w rozdzielczości 640x480.
> Wtedy popatrzy na efekty 3D i zatęskni za Pegiem2 z kartą 128MB
>

Sorry, ale cena między Peg2 a Mac Mini jest znacząca. :) Jakoś nie czuję potrzeby dopłacaniu paru kafli, żeby sobie 3D efekty pooglądać. To mam na moim słynnym już lapku z linuchem. ;)

> @Kokos
> Szkoda, że nie poczekałeś, jeszcze nie ma MOSa na Mini. Kupiłeś
> najsłabszy model, a może trafiłby Ci się z grafiką 64 MB.

Uwierz mi.. Czekałem..

Tak w ogóle to nie jest najsłabszy model. :)
-> http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_Mini#Overview

No a MOS na Mini ma być w środę przecie. :)

[#46] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Kokos, post #45

Wiem, że jest cięzko upolować mocnego MakaMini, bo śledzę trochę rynek. Ale może warto poszukać na amerykańskim lub niemieckim ebayu. Tam się trafiają mocne egzemplarze. Może drożej, ale za to mocniej.


>No a MOS na Mini ma być w środę przecie. :)

aaa, to trzeba szybko popatrzeć za jakąś miniówką :D

[#47] Re: MorphOS na Mac Mini?

@AS, post #46

AS napisał(a):

> Ale może warto poszukać na amerykańskim lub
> niemieckim ebayu. Tam się trafiają mocne egzemplarze. Może
> drożej, ale za to mocniej.

Tak, śledzę ebay od dwóch miesięcy. Ruch w Macach jest większy, ale większość nie sprowadza do Polski, poza tym ceny w stosunku do naszego Allegro są większe, a że na Allegro się pojawiają jednak tak ze 4-5 sztuk ina 2 tygodnie to czemu nie upolować tam? Naprawdę uważam, że różnica w konfiguracji nie jest taka dramatyczna.

[#48] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Kokos, post #47

Twój mac wygląda mi na kręconego bo nie przypominam sobie wersji 1.33 z tego z pisałeś. Na amerykańskim ebayu stoi parę miniaków w najlepszych konfigach. Prawda, wiele z nich nie wysyła poza stejstsy ale jak się zapytasz mogą zrobić wyjątek (mi się akurat tak udało kupić). Btw - dzisiaj się kończy aukcja pega 2 (narazie cena to około 300 usd) ale wysyłka tylko do usa.

[#49] Re: MorphOS na Mac Mini?

@pampers, post #48

Modele wersjonowane 10.1 były 1.25 i 1.42GHz, a 10.2 1.33 i 1.5GHz, ten ostatni dodatkowo z 64MB vram. Tak ciężko sprawdzić? :)
[#50] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Jacek Piszczek, post #49

Sorka Jaca, można było to sprawdzić. Kokos, czyli możesz swojego pogonić do 1.5 około (w zależności od mnożnika), ale niestety vramu nie dołożysz :(

[#51] Re: MorphOS na Mac Mini?

@pampers, post #50

Bywa. Gdy się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. :]

[#52] Re: MorphOS na Mac Mini?

@Kokos, post #51

Tak czy siak Kokos, na naszych maczkach MOS powinien śmigać że okna trzeba będzie zamykać, bo inaczej będzie przeciąg :>

[#53] Re: MorphOS na Mac Mini?

@pampers, post #50

po zdjeciu blokady chyba wszystkie da sie pogonic do 1.67, ale po co? po to zeby przy ogladaniu obrazkow wentylator chodzil na pelnych obrotach. na 1.67 i tak normalnie nie gladniesz filmow w full hd.

[#54] [ot] MacOS X

@Kokos, post #51

I'm officially gay! :)

No to mam pytanie.. Do mojego maczka mini nie ma dołączonych nośników z systemem, ale za to jest zainstalowany system operacyjny (zakładam, że legalny). ;]

Czy mogę jakoś zbackupować stan partycji i w razie czego odtworzyć to sobie?

Albo może licencje na MacOS X są powiązane ściśle ze sprzętem i wystarczy, że będę mieć nośnik z systemem jakiegokolwiek pochodzenia?

Thx,
K

[#55] Re: [ot] MacOS X

@Kokos, post #54

Kupując Maka masz dołożony system. Musisz tylko sprawdzić jaki był oficjalnie dołożony do Twojego modelu i możesz go mieć na dowolnym nośniku (swego czasu SAD sprzedawał polską wrsję systemu OS 8 lub 9 na CDR - nie tłoczonych. Dodawali do tego fakturę, która świadczyła o legalności zakupu, albo wymagali oryginalnej wersji np. angielskiej). Jest to tak samo jak z Amigą - dostajesz ze sprzętem odpowieni system, a jak chcesz nowy, to musisz go kupić.
Możesz zbackupować partycję na Maku tak jak w każdym innym systemie, służą do tego odpowiednie programy. Popatrz na VersionTracker:
http://www.versiontracker.com/macosx/



Ostatnia modyfikacja: 26.08.2009 18:19:01
[#56] Re: [ot] MacOS X

@Kokos, post #54

Dowolna partycje archiwizujesz wybierajac kolejno:

partycja systemowa/programy/narzedzia/narzedzie dyskowe

Tutaj wybierasz z lewej strony partycje/dysk do archiwizacji, nastepnie na belce z ikonami "nowy obraz" i wskazujesz gdzie zapaisac kompletny obraz *.dmg z archiwizowana partycja. Odtwarzanie tez w tym narzedziu wybierajac zakladke "odtworz"

Zakladam oczywiscie, ze na swoim maczku masz wersje systemu z X w nazwie

[#57] Re: [ot] MacOS X

@taurus, post #56

A jak w temacie releasu MorphOS na Mac Mini? Kupiłem pół roku temu tę maszynkę i jak na razie zebrała 5mm kurzu. W jakim stadium jest port? Warto odkurzyć i zostawić na stole, czy lepiej schować do woreczka i do szafy?
[#58] Sticker MOS na Mac Mini

@mailman, post #1

Za MorphZone.. :)

MOS-owce, też swojego stickera mają. ;)

http://img35.imageshack.us/img35/7500/macmini1.jpg
http://i593.photobucket.com/albums/tt11/Ruud-/100_1241.jpg

[#59] Re: [ot] MacOS X

@paplo, post #57

Ponoć ma być w tym roku.Może chłopaki wypuszczą go na święta.Na wszelki wypadek wyczyść z kurzu i wrzuć do szafy

[#60] Re: Sticker MOS na Mac Mini

@Kokos, post #58

mają mają, coraz więcej... :) o, ten jest fajny...

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem