@Kokos,
post #71
cos w stereo ma 2 razy większy bitrate od tego samego w mono? ugh... włosy w mojej głowie..
Heh, to tylko świadczy o Twojej nieznajomości zasad kompresji MP3 w ogólności, a sposobu działania j-stereo w szczególności.
Wyobraźmy sobie, że mamy ten sam dźwięk w mono i stereo, nieskompresowany, powiedzmy kawałek typowej muzyki. Powiedzmy, że mono kompresujemy w 64 kbit i pasi nam to. Jeżeli będziemy chcieli to samo mieć w zwykłym stereo (L + R), to przy zachowaniu tej samej jakości, musimy mieć 128 kbit. I tu wkracza j-stereo. Opiera się ono na fakcie, że w typowej muzyce w obu kanałach leci prawie to samo. Zatem tworzona jest suma kanałów (M = L + R) oraz różnica (S = L - R). Suma do zachowania tej samej jakości wymaga tego samego bitrate co mono. Natomiast ponieważ w obu kanałach leci prawie to samo, to różnica jest mała i zadowala się mniejszym bitrate, na przykład 32 kbit, przy zachowaniu tej samej jakości.
Niestety amigowe modki nie spełniają podstawowego założenia j-stereo - w obu kanałach leci zupełnie coś innego, przez to sygnał S jest tak samo ważny jak M - albo damy mu pełny bitrate, albo pojedzie po jakości.