Komentowana treść: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem
[#1] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem
Wielki Leb - rulez :D

porownanie Amigi do Lenina ..eee troche przegioles stary

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2012 20:41:48 przez HOŁDYS
[#2] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem
Tego nie wiedzialem papierowa torba
[#3] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@MaveRick, post #2

tez z jakiś miesiąc temu się dowiedzialem kto to MDW, zrobiłem sobie dysk na 600 odpalilem z na niej miasto śmierci a tam MDW w napisach :D nie wiedziałem z kim mamy tu doczynienia... :D


Jest to prosta piłka nożna w 3D ale z bardzo nowatorskim sterowaniem projektowanym specjalnie dla ekranów dotykowych lub myszy.

nowy sensible ? :D
[#4] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@Mir3k, post #3

ten Mariusz "Diablo" Włodarczyk to mocny koleś
[#5] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@Mir3k, post #3

Wywiad z Mariuszem jest na PPA od sześciu lat.
[#6] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@mailman, post #5

Czuje pewien niesmak.
Myslalem, ze bedzie wiecej o czasach kiedy tworzyli gry na klasyka, a tu znowu mantra o Morphosie :(
Calosc ratuje wzmianka o Fortisie i opis tych nowych projektow ale ogolnie zbyt ogolnie, tak jakby bylo to kierowane do przecietnego zjadacza chleba, a przeciez wiadomo, ze glownie czytaja to ci, ktorzy zalapali bakcyla :P
[#7] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem
Świetny wywiad ! No i przynajmniej w dwóch sprawach się zgadzamy: z gier się nie wyrasta i za gry należy płacić :) Hmn......choć ważniejsze jest to, że za gry WARTO płacić!
[#8] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@selur, post #6

Dla mnie to w jego twórczości jest wielki chaos . Niby coś zrobił niby coś robi a mimo wszystko to nic nie zrobił .... .
[#9] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem
MDW to obok Krashana jeden z aktywnych amigowców od lat 90.
[#10] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@selur, post #6

mi ta mantra MDW o morphosie pasuje

szczerze mówiąc zaczynam myśleć o miniaczu, na którym wyląduje MintPPC (jestem maniakalnym linuksiarzem) oraz MOS
[#11] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem
HOŁDYS
porownanie Amigi do Lenina ..eee troche przegioles stary

Porównałem ją też do Volkswagena Garbusa. :) Poza tym Lenin to nie Stalin, a ja porównałem Amigę do Lenina tylko pod względem długowieczności. :)

Mir3k
nie wiedziałem z kim mamy tu doczynienia...

Z bankrutem i człowiekiem, któremu przez tyle lat nie wyszło prawie nic z tego co sobie zaplanował (pomimo tego, że nie tylko planował ale głównie jednak robił)? :)

Mir3k
nowy sensible ?

Na pewno nie. Tego co tam dziubiemy nawet nie można nazwać prostą grą w piłkę nożną. To raczej zręcznościówka o tematyce piłkarskiej. Ale fakt, że rozgrywa się cały mecz i zasady są te same co w piłce nożnej. No i sterowanie jest zupełnie dziwaczne. To trochę jakby mini-RTS…
Po dzisiejszym dniu powiem, że jednak trochę bardziej niż na początku boję się o sztuczną inteligencję. Zaczyna mi się to wszystko niepotrzebnie komplikować. Chociaż oczywiście panuję nad tym i jakoś to będzie działało. :)

rwks
ten Mariusz "Diablo" Włodarczyk to mocny koleś

Tamten Diablo położyłby mnie samym wzrokiem. :) Chociaż mam nadzieję, że nie zrobiłby tego choćby ze względu na nazwisko, hehe :) Ech, tych Włodarczyków jest jak mrówek. Mam wrażenie, że spotykam więcej Włodarczyków (pomijam rodzinę) niż Kowalskich i Nowaków razem wziętych. To jakaś zaraza? :)
A tak poza tym to wstyd się przyznać ale nigdy nie grałem w "Diablo". :)

selur
Myslalem, ze bedzie wiecej o czasach kiedy tworzyli gry na klasyka, a tu znowu mantra o Morphosie

No bo właściwie to jest portal dla graczy współczesnych i rozmowa miała być bardziej na temat gier współczesnych. A że ja mogę się wypowiadać tylko na temat gier mobilnych to o nich głównie miałem mówić. No ale zazwyczaj są pytania "jak to się zaczęło?", a ja na to nie potrafię odpowiedzieć bardzo krótko (i tak skróciłem tę część drastycznie). :) Jeżeli chodzi o pieśń zachwytu nad MoprhOS-em to ja naprawdę tego używam i chciałem o tym wspomnieć. :) Jestem fanbojem i uznałem, że to może być fajna ciekawostka, że ktoś faktycznie na czymś takim robi rzeczy zwyczajne. MorphOS jest zupełnie nieznany w "normalnym" świecie, a ja chętnie wykorzystam każdą okazję żeby pokazać, że coś takiego istnieje.

Jeżeli chodzi o opowiastki na temat czasów świetności Amigi Classic to ja chętnie bym sobie powspominał. Tylko ten tekst miał raczej poruszać tematy związane ze współczesnymi platformami mobilnymi. I tak wcisnąłem tam więcej Amigi niż powinienem. :)
Poza tym ja nie bardzo czuję się kompetentny żeby opowiadać o tamtych czasach. Zrobiliśmy 3 crapowate gierki w AMOSie. Ani to nie było ładne, ani pomysłowe, ani za bardzo grywalne. Dlaczego to tak wyszło (i to trzy razy)? Nie mam pojęcia. Sam sobie zadaję to pytanie. Chyba byłem młody, głupi i myślałem, że to będzie trwało wiecznie.

djpiotrs
Dla mnie to w jego twórczości jest wielki chaos . Niby coś zrobił niby coś robi a mimo wszystko to nic nie zrobił

No bo to taka "twórczość". Jaka twórczość takie wyniki. :) A tak generalnie to bardzo słuszna uwaga. Mam dokładnie takie samo wrażenie jak sobie popatrzę w swoją przeszłość. I nawet chciałem żeby czytelnik miał takie wrażenie jakie Ty odniosłeś. Bo tak właśnie jest. Ja nie mogę zrozumieć jak to możliwe, że przez tyle lat tyle robiłem żeby realizować największe marzenia, a jak przyjdzie się położyć do trumny to prawdę mówiąc nie bardzo będę miał co z dumą powspominać. Wspomnień kupa ale chyba nie takich jakie bym chciał. :(

Hubez
MDW to obok Krashana jeden z aktywnych amigowców od lat 90.

Ja kupiłem A500 dopiero w 1994 roku. :) Fajnie być wymienianym w jednym zdaniu razem z Krashanem. Jednak to nie ta liga. Ja jestem prostym, mało zdolnym (chociaż bardzo upartym) klepaczem multiplatformowego kodu. Krashan zna system od podszewki i na jego źródłach można się uczyć programowania dla AmigaOS/MorphOS. To co On robi od wielu lat dla mnie jest pieśnią przyszłości, planem który zrealizuję chyba dopiero na emeryturze (jeżeli ZUS nie zbankrutuje).
[#12] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@mailman, post #5

a ze mnom będzie kiedy?
[#13] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@MDW, post #11

"Poza tym Lenin to nie Stalin" - poczytaj więcej, uchronisz się od niemądrych porównań...
Poza tym ciekawy wywiad, a Twoje osiągnięcia są imponujące...
[#14] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@Mir3k, post #3

Tak samo jest jak odpalisz sobie "Rycerze Mroku" ;)
[#15] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@MDW, post #11

Ja kupiłem A500 dopiero w 1994 roku.

Ja też :D.
[#16] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@MDW, post #11

Twoje problemy z game devem biora sie chyba z tad,ze ciebie tak naprawde to pociaga programowanie,a robienie gry to tylko taki cel umowny.Ale to norma ,ze programisci w game dev jesli im na to pozwolic zawsze chca pisac wlasny engine.Ich TO wlasnie bawi,a nie robienie gry.Dla firmy to prawie zawsze droga przez meke i proszenie sie o katastrofe.Tak jest tez np z grafikami.Dobre 70-80 % w tym biznesie interesuje sie tylko robieniem grafiki a tak naprawde to powinni byc przede wszystkim developerami a dopiero potem zdolnymi grafikami.
Pozdrawiam i zycze sukcesow OK
[#17] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@Aniol, post #16

Też myślę, że to o to chodzi. Gdybym miał usiąść w jaimś openspace w jakiejś fabryce dużych gier, z managerami, planowaniem, odgórnymi decyzjami podyktowanymi względami komercyjnymi to pewnie przestałoby mnie to bawić i było tak samo interesujące jak każda inna praca polegająca na czekaniu na urlop. :)
Jeżeli chodzi o to dziubanie własnego silnika to też masz rację. Ja faktycznie chcę wszystko sam robić ale oprócz silnika (jestem w tym bardzo cienki) kręci mnie też realizowanie takich dziwnych własnych pomysłów. Realizowanie ich w jakiejś firmie jest aboslutnie niemożliwe. W firmie masz zrobić zadany kawałek narzuconej gry nawet jeżeli uważasz, że jest ona bez sensu, pomysł jest chory i jest realizowany nie tak jak powinien. To po prostu praca w której wykonujesz zadane czynności. To czy masz zrobić moduł zapisujący stan gdy czy jeździć 8 godzin autobusem między pętlą a zajezdnią to właściwie to samo. :)

Dziękuję za życzenia. Może kiedyś się spełnią. :)
[#18] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem
Z całym szacunkiem, ale wymienione gry to średnia reklama. Wszystkie bardzo słabe. Fortis jeszcze się jakoś broni, ale to kolejny post-Asteroids jak by nie patrzeć, jakich wiele dzisiaj.

Szkoda, że MDW się nie załapał do dłubania przy czymś naprawdę fajnym (jak np. Skipp przy reaktywacji Speedball). Ale dziadkiem jeszcze nie jesteś, więc wiele mimo wszystko przed tobą ;)
[#19] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@MDW, post #11

"MorphOS jest zupełnie nieznany w "normalnym" świecie, a ja chętnie wykorzystam każdą okazję żeby pokazać, że coś takiego istnieje. "

MDW: to weź udział w mojej zabawie i wykorzystaj okazję: http://tiny.pl/h4nhx

GumBoy: ty tu jesteś chyba etatowym narzekaczem, człowiekowi się chce, robi ciekawe rzeczy, to po co krytykujesz?
[#20] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@rwks, post #19

to weź udział w mojej zabawie i wykorzystaj okazję

Nie przesadzasz z reklamą? Wtykasz to w co drugim poście... Nagroda w tym konkursie, to kiepski żart.
[#21] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@krashan_, post #20

naprawdę sorki jeśli kogoś uraziłem - jestem tu generalnie od niedawna - jeśli naruszylem jakieś zasady i denerwuje to adminów proszę o wykasowanie moich postów

jednak dokładnie dwa razy poleciłem swoją stronę z konkursem - wiec prosze też o uczciwość a nie insynuacje, że "w co drugim poście reklamuję", bo z tego wynika, że moja aktywnośc na ppa to tylko spamowanie

jeśli kogoś z adminów denerwują moje linki w podpisie - jedno słowo i ich nie będzie

polecenie konkursu-zabawy to nie żart - u mnie jest paru linuksiarzy, makówkowców a nawet dawnych amigowców wśród czytelników i pomyślałem, że może któryś z was zechce coś skrobnąć - mam łacznie 350 tysięcy odsłon w 1,5 roku, ale pewnie to niewiele dla róznych "mocnych kolesi"

jak dla mnie wykorzystanie sprzętu, chociażby starych makówek na lekki system amigowy to wspaniały pomysł na ozywienie bezuzytecznego juz sprzętu, fajne jest odkurzenie klasyka z głebi szafy i zagranie razem ze swoim dzieckiem, o czym mówili niektórzy z moich czytelników

to jest swoista oszczedność zamiasst pakowania się w kolejne zakupy hardwareowe

ale jesli ktoś dostrzega w tym tylko reklamę z mojej strony - przykro mi


aaaa krashan, to przecież ty jesteś tym "mocnym kolesiem" od morphos'a i ty go tu reprezentujesz,
dobra twoja opinia, że robię "kiepski żart" jest dla mnie wiążąca - nie było sprawy o MOSie nic już u mnie nigdy nie będzie, nie chcę się narzucać - szkoda, że sam nie mogę wykasować swoich postów z "reklamą"
,
no nic pozdrawiam i miłego popołudnia






Ostatnia aktualizacja: 28.07.2012 14:44:29 przez rwks
[#22] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@rwks, post #21

jeśli naruszylem jakieś zasady i denerwuje to adminów proszę o wykasowanie moich postów

Pisałem coś o adminach?
[#23] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@krashan_, post #22

nie wiem kto tu jest kto

(no już wiem kto ty jesteś)

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2012 14:46:20 przez rwks
[#24] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@rwks, post #23

(no już wiem kto ty jesteś)

Szary, niepozorny użyszkodnik...
[#25] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@GumBoy, post #18

Trafienie z Hiciorem na rynek nie jest proste, bo w grach nie ma regul.
Po prostu gra musi miec "cos" co przyciagnie tysiace graczy, ale ciezko powiedziec czym to "cos" jest.
O ile jestem w stanie zrozumiec mega popularnosc Minecrafta (gra wyglada na taka ktora ma to "cos") o tyle Angry Birds jest dla mnie gra przecietna i nie mam zielonego pojecia jak to sie stalo, ze sprzedala sie w tylu sztukach.
Fajnie, ze MDW idzie w strone innowacji (jak rzadko kto dzisiaj) i ze stara sie napisac cos "oryginalnego" z tym, ze oryginalne nie musi oznaczac lubiane i popularne i z tym sie trzeba liczyc.
[#26] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@selur, post #25

Trafienie z Hiciorem na rynek nie jest
proste, bo w grach nie ma regul.
Po prostu gra musi miec "cos" co
przyciagnie tysiace graczy, ale ciezko
powiedziec czym to "cos" jest.


jak Dragon's Lair. siedzi, pije i chrupki Ta gra mi się tak podoba, że aż ją zamierzam kupić... Następna obok Turricana. I kolejny po Another World przykład, że włożenie serca w produkcję gwarantuje sukces.
BTW za roczek stuknie jej trzydziestka, powinni wydać coś ciekawego z tej okazji.
[#27] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@selur, post #25

o tyle Angry Birds jest dla mnie gra przecietna i nie mam zielonego pojecia jak to sie stalo, ze sprzedala sie w tylu sztukach

Jest prosta, daje się wyżyć np. po pracy strzelaniem tymi ptaszyskami, ale nie stresuje, bo nie ma limitu żyć :)
[#28] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@GumBoy, post #18

GumBoy
Z całym szacunkiem, ale wymienione gry to średnia reklama.

Tak, to prawda. Opowiadając o tych starych grach dobrej reklamy sobie nie robię. Jednak to nie był artykuł sponsorowany. Nawet przez chwilę nie myślałem, że to mogłoby mieć jakikolwiek wpływ na sprzedaż czegokolwiek czy na to jak będę postrzegany. To były raczej nostalgiczne wspomnienia i dzielenie się osobistymi uwagami na temat tego co się teraz dzieje w grach mobilnych. Nie trzeba tego traktować jak wyrocznię, bo to tylko gadanina jakiegoś staruszka, który w dodatku nie może jej potwierdzić żadnym osiągnięciem.

Wszystkie bardzo słabe. Fortis jeszcze się jakoś broni, ale to kolejny post-Asteroids jak by nie patrzeć, jakich wiele dzisiaj.

Tak, masz 100% racji. Wszystkie gry były bardzo słabe i zawsze staram się to podkreślać. Dlaczego? Nie wiem, po prostu nie wiem. Takie to były czasy, ja byłem jeszcze głupszy niż teraz. Tak jakoś wychodziło. Z braku innowacyjności w "Fortis" też w którejś odpowiedzi się gęsto tłumaczę, bo zwyczajnie czuję się winny. :) Pewnie dlatego teraz za wszelką cenę chciałbym zrobić coś czego nie było. Tak całkiem to się nie da ale przynajmniej żeby był jakiś niepowtarzalny element. Żadnych remake-ów starych hitów czy reaktywacji czegoś co już było. To ja już wolę warzywniak otworzyć. :) Przy "Fortis" popełniliśmy ten błąd i zostaliśmy za to bardzo ukarani. :)

Szkoda, że MDW się nie załapał do dłubania przy czymś naprawdę fajnym (jak np. Skipp przy reaktywacji Speedball).

"Speedball" bardzo fajnie im wyszedł i szacunek wielki za to. Ale to nie moja bajka. Nawet gdybym w czymś podobnym uczestniczył pracując w jakieś firmie to pewnie robiłbym moduł zapisywania stanu gry albo klasę do rysowania sprajtów... Zupełnie o to mi nie chodzi. Ja pracę jakąś tam mam i też klepię jakieś kawałki kodu na które nie mam większego wpływu. Poza tym uważam, że tego typu sterowanie na ekranach dotykowych to niezbyt dobry pomysł. Takich gier się po prostu nie robi na urządzenia bez fizycznych kontrolerów. Oczywiście takie jest tylko moje zdanie i mogę się tak samo mylić jak przez większość swojego życia. :)


selur
Fajnie, ze MDW idzie w strone innowacji (jak rzadko kto dzisiaj) i ze stara sie napisac cos "oryginalnego" z tym, ze oryginalne nie musi oznaczac lubiane i popularne i z tym sie trzeba liczyc.

Oj tak tak, bardzo słuszna uwaga. Większość takich nietypowych pomysłów zupełnie się nie sprawdza i tak pewnie będzie i w moim przypadku. No ale to nie jest moja praca i komercyjny aspekt zawsze jest tylko w tle. Pierwszy warunek jest taki, że to coś musi mi sprawiać radochę. Jakieś tam propozyje portowania starych hitów z PC na np. iOS się pojawiały ale nawet przez sekundę się nie zastanawiałem i od razu odmówiłem. Mnie takie rzeczy zupełnie nie interesują. Nie potrafię się dłubać w cudzym kodzie i przystosowywać go do jakichś nowych warunków. Podziwiam osoby, którym to tak łatwo przychodzi. Ja lubię swój śmietnik i się w nim grzebać. Tak jak na pisałem na początku - to są klocki, którymi się teraz bawię. :) Są znacznie lepsze od fizycznych klocków, bo nie muszę niszczyć tego co zrobiłem żeby zrobić coś kolejnego, nie brakuje elementów, mam praktycznie nieograniczone możliwości. Lepszych klocków już w tym życiu raczej nie znajdę. :)


rwks
MDW: to weź udział w mojej zabawie i wykorzystaj okazję: http://tiny.pl/h4nhx

Oszczędzanie powiadasz... Odkąd mamy kredyt mieszkaniowy, dwoje dzieci i jedną pensję mocno praktykujemy oszczędzanie. :) Ale to nic wesołego. To raczej smutne, że trzeba się tak bardzo ograniczać. No ale po to właśnie jest hobby żeby między innymi do takiego oszczędzania wprowadzić odrobinę radochy. :) Poza tym my potrafimy ostro przycisnąć z jednym żeby spełnić jakieś swoje marzenie. Ja mogę nie kupić przez 6 lat spodni ale MorphOS musi być. Po prostu MorphOS sprawia mi radochę wielokrotnie większą niż spodnie. :)

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2012 17:34:32 przez MDW

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2012 17:34:52 przez MDW
[#29] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@MDW, post #28

Ja mogę nie kupić przez 6 lat spodni ale MorphOS musi być. Po prostu MorphOS sprawia mi radochę wielokrotnie większą niż spodnie.

Ooo właśnie! Moja narzeczona nie potrafi zrozumieć jak można 3 lata w jednych spodniach chodzić, ten cytat to ja jej wydrukuję i na ścianie powieszę
[#30] Re: Wywiad z Mariuszem "MDW" Włodarczykiem

@MDW, post #28

MDW: nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem, a nie chcę się narzucać jak to krashan mówi "z reklamą"
czy twoją wypowiedź zacytować u mnie?

jeśli tak jaki adres www mam przyjąć do zabawy-konkursu w razie wygranej/wyróżnienia? encore games?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem