[#1] RetroArch AmigaOS
Obecnie pracuję nad portem retroarch, modułowym systemem emulacji, do Amigaos. Wersja Amigaos 4 jest najdalej opracowana, ale wersja 68K również jest dość daleko (wersja WARPOS jeszcze nie działa, ale zakładam, że nadal ją działam, Focus jest teraz na wersji OS4 i 68K). Wiele systemów działa z prędkością 50-60 FPS na X1000, wkrótce pojawią się dane wydajności w systemach 68K (ale zakładam, że w cięższych systemach potrzebne będzie Pistorm/Wampir - mam nadzieję, że wampir będzie wystarczający). Obecnie pracuję nad portem retroarch, modułowym systemem emulacji, do Amigaos. Wersja Amigaos 4 jest najdalej opracowana, ale wersja 68K również jest dość daleko (wersja WARPOS jeszcze nie działa, ale zakładam, że nadal ją działam, Focus jest teraz na wersji OS4 i 68K). Wiele systemów działa z prędkością 50-60 FPS na X1000, wkrótce pojawią się dane wydajności w systemach 68K (ale zakładam, że w cięższych systemach potrzebne będzie Pistorm/Vampire- mam nadzieję, że Vampire będzie wystarczający).
8
[#2] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #1

Ooo bardzo potrzebne oprogramowanie ok, racja
3
[#3] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #2

Obecnie archiwum zawiera rdzenie dla Supergrafx16, Atari 5200, NES i Atari Jaguar. Również oddzielnie (na os4depot, ale z wersjami 68k również) są rdzenie dla SNES, NeoGeo+Various Arcade i Sega (w tym Megadrive CD i 32x). Podział na dwa archiwa wynika z tego, że ostatnie trzy rdzenie nie pozwalają na otrzymywanie darowizn, inne rzeczy tak (podpowiedź, podpowiedź ^^ Mój paypal to tirionareonwe@gmail.com). Osoby, które przekażą 10-15 EUR, otrzymają wersję beta. Wersja finalna po zakończeniu portowania będzie jednak bezpłatna na os4depot i Aminet. Jak wspomniano, obecnie tylko OS4 i 68k, ale mam nadzieję, że nadal uda mi się uruchomić wersję WOS. Planowane są inne rdzenie - mam rdzeń Playstation w wersji beta i w pewnym momencie chcę zrobić rdzeń Mame (ale nie teraz). Dla OS4 jest nadal Gameboy Core (z jakiegoś powodu nie działał w kompilacji 68k). Jeden z dwóch rdzeni Sega również nie działał w 68k, ale drugi działał (ten, który również zawiera 32x, działał - ale ten nie ma jeszcze dynamicznej rekompilacji dla 32x, więc tylko gry nie-32x działają na nim szybko). Jaguar jest również dość wolny.
2
[#4] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #3

Brzmi to bardzo ciekawie OK jestem MEGA zainteresowany wersją WOS i jak tylko pojawi się coś do testowania to chętnie zapłacę za wersję BETA dla WOS ok, racja
[#5] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #3

Daj znać jak będzie już zaimplementowany rdzeń Playstation w RetroArch AmigaOS. Chętnie potestuję z Vampire V2 vs Pistorm32 RPi4.
[#6] Re: RetroArch AmigaOS

@koczis, post #5

Osobiście uważam, że Pi4 jest trochę za słabe do emulacji Playstation. Emulator SNES nadal ma pewne problemy z synchronizacją obrazu/dźwięku (na CM4 otrzymujemy 45 fps, co jest nieco mniej niż wymagane 50 fps, co może czasami prowadzić do „szarpania”) — emulacja PSX bez JIT (niestety emulacja Beetle PSX nie ma JIT dla PPC) znacznie przewyższa ją pod względem mocy procesora. Działa na x5000 (lub z dźwiękiem szarpania na x1000 — może gdy obsługa GL będzie w x1000, wystarczy), prawdopodobnie będzie działać również na Pi5+Amikit, ale wątpię w cokolwiek poniżej. To, co widzę jako „osiągalne” dla PiStorm, to coś takiego jak SNES, Sega 8/16 Bit, PC Engine, NeoGeo itd. Wkrótce będę miał tam więcej liczb fps. Skompilowanie emulacji PSX nie byłoby dużym problemem. Ale obecnie wątpię, żeby cokolwiek poza Pi5+Amikit na 68k dało radę to uruchomić. Innym podejściem może być konwersja FPSE (myślę, że kod źródłowy jest gdzieś dostępny ???) na rdzeń libretro. Ale znowu myślę, że chociaż ma dynamiczną rekompilację dla PPC, to prawdopodobnie nie będzie miała dla 68k.
[#7] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #6

Teraz uruchomiłem menu Retroarch pod WarpOS. Nie uruchamia jeszcze rdzeni, a niektóre rzeczy trzeba skomentować, w przeciwnym razie się zawiesza (właśnie to debugguję, dlaczego tak się dzieje). Ponadto zawiesza się przy wyjściu. Ale zdecydowanie jest to postęp!
2
[#8] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #7

Zdecydowanie dobra wiadomość OK
[#9] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #8

Videos (on x5000):

https://m.youtube.com/watch?v=OkSxwhlwOdo&pp=0gcJCdgAo7VqN5tD

https://www.youtube.com/watch?v=DJY5gWPYAtQ
3
[#10] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #9

Bardzo ładnie OK
Tylko czekać na pokaz emulacji Jaguara, N64 i PSX ok, racja

BTW
Przypomniałem sobie, że na Amigę PPC z WarpOs jest port RetroArch wykonany przez grelbfarlk.
Udało mi się uruchomić emulację SNES i jest całkiem nieźle szeroki uśmiech
Emulacja jest dokładniejsza i szybsza niż w WarpSNES dla WOS.
Gierki z SNESa lecą z pełną prędkością bez pomijania klatek, przy niektórych tytułach sporadycznie zdarzają się niedociągnięcia związane z dźwiękiem, ale ogólnie jest OK OK
W archiwum widzę, że jest jeszcze emulator Genesis i Mame ale nie udało mi się jeszcze ich uruchomić.
1
[#11] Re: RetroArch AmigaOS

@BULI, post #10

Kod grelbfarlka był w zasadzie początkiem mojej pierwszej próby przeniesienia na OS4 (kiedy dowiedziałem się, że używał bardzo starej wersji RetroArch, zacząłem od zera, nie używając jednak jego kodu w najnowszej wersji). Ponadto jego kod ma problem ze statycznym łączeniem. Łączenie RetroArch (GPL) i SNES9x (licencja SNES9x) nie działa, ponieważ są to niekompatybilne licencje (no cóż, technicznie działa oczywiście ^^). Podejrzewam, że teraz problemy, które miałem z kompilacją WOS, wynikały z braku rzeczy pragma WarpOS dla dołączonych elementów OS. Spróbuję tego później jeszcze raz. Prawdopodobnie najpierw z jego źródłami, a następnie krok po kroku dołączę do nich moje rzeczy.

Emulacja Jaguara jest bardzo wolna (chyba że GL jest zaangażowany, ale GL dla RetroArch wymaga co najmniej GLES2, więc byłoby tylko dla OS4). Emulator SNES dla RetroArch używa tego samego kodu rdzenia co WarpSNES BTW, ale RetroArch ma wielowątkową konstrukcję i jak się dowiedziałem (zarówno dla wersji OS4, jak i 68k, a także dla WOS), ta konstrukcja znacznie przyspiesza działanie (można ją włączać i wyłączać, a po włączeniu przyspiesza emulację o 20-30% ). Najszybsze emulacje w moim porcie (na moim x1000 wszystkie z pełną prędkością przy 50-60 fps) to SNES, Sega 8/16 Bit (oprócz 32x, która jest wystarczająco szybka tylko na x5000 i może na Pi5, jak zakładam), NeoGeo (i prawdopodobnie inne, które mogą obsłużyć FinalBurn Core), NeoGeo CD, PC-Engine, Gameboy i NES.
1
[#12] Re: RetroArch AmigaOS

@MagicSN, post #9

Dobra robota. Ciekawe jak to się sprawuje pod Pistorm32 Pi4.
1
[#13] Re: RetroArch AmigaOS

@koczis, post #12

emulacja snes przy 45 fps, dźwięk w niektórych miejscach trochę urywany, nie mam danych na temat innych systemów. Mam nadzieję, że problem z dźwiękiem da się jeszcze poprawić


dla porównania pełna liczba fps na os4 i brzmi idealnie. Na wos zobaczymy.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2025 23:34:19 przez MagicSN
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem