[#1] [Demko] To nie jest kolejny space shooter...
Cześć,
żartowałem, to jest kolejny space shooter.
ale trochę inny, podrzucam koncept demko.



Nazwa robocza Sentinel-X, w skrócie SeX

Wymaga 040/060 AGA lub RTG.
AGA korzysta z c2p wiec tu potrzebny jest mocny proc do płynnej gry.
Dla RTG może być słabszy procek.

Na CRT (pod AGA) wygląda to bardzo ładnie (jak to CRT)

Sterowanie: STRZAŁKI lub JOY.
- LEWO - PRAWO
- GÓRA - zmiana primary weapon.

LINK:
http://mstanisz.website.pl/tmp/amiga/demko_250715.zip

Dacie rade przejsć do końca poziomu? ok 2 minuty jak sie skończy muzyka




Ostatnia aktualizacja: 15.07.2025 20:55:57 przez mateusz_s
16
[#2] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Fajna grafika, sporo się dzieje, jest potencjał, zastanawiam tylko do czego potrzebujesz c2p oraz 40+, W planach jest jakieś skalowanie obrazu ?
3
[#3] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Tedy, post #2

Dzięki.
Koduje w C pod chunky buffer, nie umiem kodować natywnie pod Amige w asm. A nawet jeśli to wątpię czy udało by się uzyskać to wszystko płynnie.
Np. W tle jest ponad 100 dwupixelowych gwiazdek (tu jakoś wideo to zepsula), asteroidy są dość spore, kolejnych kilkadziesiąt pixeli do efektów cząsteczek. Pewnie trzeba by mega wszystko upraszczać i ciąć kolory zeby to jako chodziło. Tak mi się wydaje.
2
[#4] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #3

Spoko, fajnie że działasz, kodujesz trochę się zdziwiłem tylko że używasz c2p do grafiki 2d gdzie Amiga jest mocna i nie potrzebuje trybu chunky, dlatego zapytałem o plany - skalowanie, powiększanie, ruch góra/dół statku etc
2
[#5] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Tedy, post #4

nie, tylko tak jak widać, czyli 2D..
2
[#6] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #5

OK, mnie się projekt podoba.
3
[#7] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Podoba mi sie.

Mozesz zglosic na konkurs, jak zrobisz caly level, jakiegos bossa na koncu levelu dodac.
W polowie levelu tez moze byc jakis boss.

link
1
[#8] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Tedy, post #4

Przepraszam, ale gdzie amiga jest mocno do gier 2d? wyprztykasz się ze spritów, zaorasz reszte blitterem i leżysz, nie mówiąc już o ograniczeniach co do liczby kolorów, których nie masz na c2p. Chipset przy>= 030@40mhz to przeżytek
3
[#9] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Don_Adan, post #7

Panowie potestowali na warpie.
Przy 060/50mhz nawet płynnie w AGA to bardzo dobrze.
Raczej nie ma 50fps w tym przypadku ale gra się.



Ostatnia aktualizacja: 16.07.2025 00:02:59 przez mateusz_s
1
[#10] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Don_Adan, post #7

Jeszcze 4 miechy - coś bym ulepił ale tu trzeba wypasionej Ami, a konkurs pewnie na klasyki..
[#11] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #10

Raczej byl podzial na klasyka i na NG. Nie pamietam, zeby byl wymog procesora.
Skoro dziala na AGA to jest raczej OK.
Mozna sie upewnic u Cammy, czy moze byc gra na 68040/68060 AGA.
Swoja droga jezeli dociagniesz ten projekt do konca to bedzie to pierwsza gra na te procesory na Amige 68k, ktora nie bedzie portem od ponad 20 lat, tak mi sie przynajmniej wydaje.
Choc wszystkich gier nie znam.
Czesc osob narzeka, ze nie powstaja nowe gry na najszybsze Amigi z 68060, wiec zobaczymy jaki bedzie wtedy odzew tych narzekajacych.
1
[#12] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

To jest zaj...ste OK Do tego ta muzyka synthwave. Bardzo mi się podoba.
1
[#13] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Świetna sprawa. Brawo!

Właśnie jedzie do mnie PiStorm i będzie to jedna z pierwszych rzrczy, którą odoalę :)
2
[#14] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

WOW! OK
2
[#15] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@michal_zukowski, post #8

Jakie ograniczenie kolorów ? o czym ty piszesz ? Od kiedy sprzętowa liczba kolorów zależy od użytego software-owego c2p
czego nie mógłbyś zrobić w 256 kolorach,ham6,ham8 na planar a co mógłbyś zrobić w 8,12,15 czy 18 bitowym c2p.
Oczywiście można skroić tak procedury c2p które na wyższych prockach będą zajmowały tyle czasu co kopiowanie do ChipRamu
(nie wchodząc w dyskusję ile na AGA zajmie przerzucenie chunky do Chipu RAM ekranu Shires 18 bit)
ale generalnie do szybkiej grafiki 2d, kiedy nie robisz dużej ilości operacji na poszczególnych pixelach nie potrzebujesz trybu chunky w ogóle.

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2025 08:44:07 przez Tedy
1
[#16] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #9

O sorki to jednak nie warp tylko trinity...zmyliło mnie bo to z kanału warpa w którym robią testy..
[#17] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #9

Superanckie
- modern look
- Ładne
- nie jest platformówką
Mniam
2
[#18] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #9

Fajna muza, grafa mi przypomina Super Stardust.

Czy ten statek może podlecieć do góry czy tylko prawo-lewo sie rusza?
2
[#19] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@ZorrO, post #18

Lewo prawo tak jak w Galaga.
[#20] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Nuuuda. Ale to taki typ gry.
2
[#21] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

O! Wreszecie jakaś nowa, fajna gra na Amigę (która nie jest 500-tką z 1MB RAM)! <3
Trzymam wszystkie kciuki!
2
[wyróżniony] [#22] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Tedy, post #15

ograniczenie liczby kolorów pisałem odnośnie korzystania z chipsetu (blitter + sprite), gdzie zrobienie czegoś w 256 kolorach w 50fps jest trudne, i same sprite mają swoje ograniczenia, w sumie nie musi być c2p jeśli grafika jest przygotowana w bitplanach, więc pozostaje tylko blitowanie procem do fastu i proste kopiowanie (ale jakies efekty z półprzezroczystością pewnie sią gorzej liczy na bitplanach w porówaniu do chunky).
[#23] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Kiedy metor storm z Deluxe Galaga wejdzie za mocno...

A tak na serio. Mimo prostoty gejmpleju zapowiada się bardzo dobrze. Czekam.
1
[#24] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@michal_zukowski, post #22

Sprites trzeba traktować jako hardwar-owy dodatek (16 kolorow 64pix - 8 czyli 4 attached to nie jest szał), ale np w trybie ham jest to fajny bonus z ekstra kolorami i przezroczystością.
Przy grafice 2d tak możesz przygotować grafikę, że znacznie mniej będziesz danych kopiować niż przy chunky np. przy 1 bitplane będzie przesyłał 8 razy mniej danych niż z 8 bitowego chunky, a w najgorszym przypadku zbliżoną ilość danych.
Tak na marginesie np. kopiując na ostatni bitplane dane przy odpowiednio ułożonej palecie uzyskasz darmową przezroczystość bez żadnych obliczeń. Oczywiście korzystanie z blittera na mocniejszych prockach mija się celem i będzie zapychało DMA.
Na tym kończę naszą dyskusję bo wątek jest o fajnym projekcie naszego kolegi i nie chcę mu tu spamować
1
[wyróżniony] [#25] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Pograłem chwilkę i wrażenia mocno pozytywne.

Nie jest to tylko proste prawo i lewo ze względu na niewielką, ale odczuwalną bezwładność statku oraz fakt, że asteroidy się od siebie odbijają zmieniając swój tor lotu. Do tego mamy limit amunicji - jak nie uzbierasz to pozostaje tylko wymijanka.

Ale wciąga. Idealnie wpisuje się w model prostej relaksującej gry na kilka minut. Szkoda, że nie ma restartu (?) i po przegranej trzeba wyjść i odpalić demko od nowa.
2
[#26] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Testował ktoś pod WinUAE? Wersja RTG działa super, tylko widać ciemny kursor myszy, trzeba nim zjechać do krawędzi ekranu aby nie przeszkadzał. Natomiast gdy uruchomię wersję AGA na ekranie jest kaszana. Zmieniałem ustawienia Blittera, JIT-a oraz sprawdzałem na kilku wersjach emulatora, ale zawsze jest tak samo. Próbowałem uruchomić bes S-S ale gra się zawiesiła i otworzył się requester z opcją Suspend I Reboot. Nie wykluczam, że jakaś łata w systemie robi taką kaszanę albo mam źle coś źle ustawione w WinUAE.


[#27] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Ponki1986, post #26

Tak testuje to na codzień pod winuae z aga powinno śmigać bez problemu. Nie miałem nigdy takiej kaszany na ekranie.
[#28] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@michal_zukowski, post #22

To ciekawy pomysł żeby pracować w fast na bitplanach od razu. Ale wydaje mi się że to niewiele pomoże. Bo sam c2p robiony jest w fastram i jakoś dużo nie zajmuje, ale jednak wynik 320x256 bajtow trzeba skopiować do chip ram 50 razy na sekundę. To chyba wyjdzie na to samo..
[#29] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #28

Gra na AGA jest w 256 kolorach czy w truecolor ?
[#30] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Ponki1986, post #26

Ja odpaliłem na AmigaForever - prezencik z ostatniego PixelHeaven. Działa RTG i AGA. Odpalałem na profilu "Amiga 4000 Enhanced 3.X". OK

Fajnie się zapowiada. Bardzo płynne. Trzymam kciuki za dociągnięcie projektu.

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2025 20:00:57 przez radekcz
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem