[#31] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Tedy, post #29

W 256 kolorach. Owszem mozna sprobowac z true color i przenieść na aga za pomocą ham8 ale już wtedy nie wyciągnie się 50fps - testowałem kiedyś z raycasterem.

A tak to można sobie podłączyć jakiś tv albo monitor crt i dopiero wtedy zajebiscie wygląda, dlatego też zależało mi na wersji aga.
1
[#32] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #27

Uruchomiłem czysty system 3.1 z ADFa i gra wystartowała prawidło, żadnej kaszany. Mam zapewne za dużo łat w systemie. Ale jak wspomniałem wersja RTG nie sprawia u mnie żadnych problemów.
2
[#33] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Ponki1986, post #32

Na AmigaForever z tym rozszerzonym WB3.X też czasami jakiś cuda się dzieją z wersją AGA. Czasami jest OK a czasami coś się sypie. Pewnie tak jak piszesz na niemodyfikowanym systemie jest całkiem OK.

Pytanko do autora - jakiego warsztatu używasz? Tzn jaki kompilator, edytor itp. Jaki masz worflow? Czy zamierzasz udostępnić źródła projektu?

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2025 06:26:42 przez radekcz
[#34] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@radekcz, post #33

Uzywam kompilatora gcc 6 od Bebbo.
Na Windowsie odpalam wbudowanego tam linuxa i z niego ściągam ten kompilator. Na windowsie jako edytor korzystam z VisualCode on potrafi działać właśnie z tym wbudowanym linuxem. Kompiluje sobie program do danego katalogu. W winUAE mam podpięty ten katalog jako volumin w systemie 3.x. kompiluje i uruchamiam od razu ten program w winuae.

Do grafiki i zarządzania paletą kolorów uzywam aesprite fajny program. Grafikę 3d robie w 3ds max, zbrush (asteroidy), tło kosmosu w zrobiłem w after effect. Korzystam tez z Photoshopa i infranview bo one mają dobre algorytmy redukcji kolorów.
Zrobiłem tez swoje narzędzia (pod windowsem) bo korzystam ze swoich dwóch rodzajów sprajtow. I stworzone obrazki muszę przekonwertowac na te swoje formaty

Źródeł na razie nie udostępniam bo jeszcze chcialbym nad tym popracować. Ale potem pewnie udostępnię.

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2025 11:16:17 przez mateusz_s
3
[wyróżniony] [#35] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Naprawdę bardzo bardzo zgrabnie to wygląda. I nie chodzi mi tylko o stronę wizualną tylko bardziej o to, że gra jest responsywna, szybka, czuć power i ma szansę być grywalna (jeżeli ktoś lubi taki gatunek).
Na tym etapie daję duże brawa i trzymam kciuki za kolejne etapy związane już z samą grą, a nie pokonywaniem trudności technicznych. Niestety dla programisty zwykle jest to ten mniej interesujący etap, który ostatecznie "położył" wiele gier. Tym bardziej trzymam kciuki. OK
4
[#36] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@MDW, post #35

Nie chciałbym żeby pełna wersja miała wiele wspólnego z tym konceptem bo wtedy będzie to tylko ładna wydmuszka o zbyt dużych wymaganiach sprzętowych.
1
[#37] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@rbej1977, post #36

Nie będzie tylko asteroid jeśli to masz na mysli.
Logikę mam już z grubsza wymyśloną. Docelowo ma byc to zroznicowane na kilkunastu poziomach plus system zakupowy za zebrane itemy. To jednak z grubsza bedzie space shooter więc cudów nie ma się co spodziewać..
3
[#38] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #37

Jak chcesz zrobic nietypowa gre to dodaj do tego Space Shootera, elementy 3D.
Skoro i tak uzywasz c2p.
To po pokonaniu obrony bazy przez statek
W bazie ten statek laduje, a z niego wysiada space commandos.
Ktory cos tam zdobywa, moze buff dla statku, moze jakis przedmiot potrzebny do dalszej eksploracji, albo jakis mechanizm autodestrukcji bazy uruchamia i zwiewa na statek do nastepnej bazy.
Jakis taki raczej krotki przerywnik 3D.
No chyba, ze gra ma miec jakies zakonczenie czy fabule, to wtedy takie levele 3D moga byc bardziej rozbudowane.
1
[#39] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@rbej1977, post #36

W którym miejscu te duże wymagania?
2
[#40] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Wygląda świetnie- już teraz cieszy oko dopracowaniem szczegółów/detali OK
No i fajnie, że jest to własne (chociaż korzysta z czyjegość konceptu) to jednak zrobione po swojemu ok, racja
3
[#41] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Aga na szybszej 060 amiga bardzo ładnie. Mam nadzieję że uda się zrobić z tego pełna grę :)
2
[#42] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Mirq, post #41

Ostatnio po pracach nad mixerem dzwięku,
probowałem zaprojektować wizuale do przerywników pomiedzy poziomami,
czyli statystyki i sklepik..

coś takiego mi wyszło przynajmniej na razie (weź to okoduj teraz):






No i przy okazji chciałem też logikę wymyśleć do końca, w sensie co się robi, zbiera i kupuje.
Bo wtedy wiadomo nad czym pracować.
Nie wiem czy to dobre pomysły, na razie tak wymyśliłem.
No i co za duzo te nie zdrowo.

Co zbieramy w trakcie gry:
- resztki po zniszczonych wrogach lub asteroidach (im mamy więcej miejsca w CARGO tym więcej się zmieści)
- zamiast resztek moga się pojawić droższe - rzadkie pierwiastki (albo kryształki)
- kryształy życia (od bossa?) - pozwoli nam na respawn jak nas zabiją (HULL = 0).
- czarną materię - jeśli zbierzemy pewną ilość np. 5 - nastąpi "przepięcie" i przez chwilę bedziemy nietykalni strzelajac jakimś mega laserem (a wszsytko na ekranie zrobi sie w odcieniach szarosci)

- walutą sa kredyty - dostajemy je za zniszczonych wrogów oraz zebrane resztki lub rzadkie pierwiastki
po ukonczeniu poziomu.

Za kredyty można:
- naprawić HULL lub zrobic mu upgrade (czyli zwiekszyc pojemnosc)
- zrobić upgrade SHIELD-a, shield chroni HULL. Shield moze sie powoli odnawiac w trakcie gry (albo nie?)
- dokupić więcej miejsca CARGO - zeby zbierać wiecej resztek.
- zwiekszyć zasięg ATTRACTORA - czyli im wiekszy tym z dalszej odleglości przyciagamy do siebie pickupy

- kryształy życia i czarną materię możemy nie tylko kupić ale i sprzedać - to taki ciekawy dodatek, na zasadzie - "czy poświęcić life zeby sobie cos kupić" :)

- domyslną bronią jest Blaster, za kredyty możemy go upgrejdować - cztery razy - co zwieksza nie tylko jego moc ale i wyglad i działania
- sa też 2 dodatkowe bronie zmieniane w trakcie gry - trzeba je najpierw kupić, potem mozna je upgrjdowac, powiekszac zasób amunicji i dokupywac amuncję..

Nie wiem na razie tyle wymysliłem, przesadzac nie ma co, i prosciej tym lepiej.
Lepiej z grubsza zaplanować zeby wiedziec co robić..

Co myślicie o takiej logice gry?
Może macie jakieś uwagi/pomysły? pomysł






Ostatnia aktualizacja: 26.11.2025 22:37:58 przez mateusz_s
6
[#43] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #42

super
[#44] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #42

Przydała by się Mega Bomb, by pozamiatać towarzystwo od czasu do czasu.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem