[#1] [Demko] To nie jest kolejny space shooter...
Cześć,
żartowałem, to jest kolejny space shooter.
ale trochę inny, podrzucam koncept demko.



Nazwa robocza Sentinel-X, w skrócie SeX

Wymaga 040/060 AGA lub RTG.
AGA korzysta z c2p wiec tu potrzebny jest mocny proc do płynnej gry.
Dla RTG może być słabszy procek.

Na CRT (pod AGA) wygląda to bardzo ładnie (jak to CRT)

Sterowanie: STRZAŁKI lub JOY.
- LEWO - PRAWO
- GÓRA - zmiana primary weapon.

LINK:
http://mstanisz.website.pl/tmp/amiga/demko_250715.zip

Dacie rade przejsć do końca poziomu? ok 2 minuty jak sie skończy muzyka




Ostatnia aktualizacja: 15.07.2025 20:55:57 przez mateusz_s
8
[#2] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Fajna grafika, sporo się dzieje, jest potencjał, zastanawiam tylko do czego potrzebujesz c2p oraz 40+, W planach jest jakieś skalowanie obrazu ?
3
[#3] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Tedy, post #2

Dzięki.
Koduje w C pod chunky buffer, nie umiem kodować natywnie pod Amige w asm. A nawet jeśli to wątpię czy udało by się uzyskać to wszystko płynnie.
Np. W tle jest ponad 100 dwupixelowych gwiazdek (tu jakoś wideo to zepsula), asteroidy są dość spore, kolejnych kilkadziesiąt pixeli do efektów cząsteczek. Pewnie trzeba by mega wszystko upraszczać i ciąć kolory zeby to jako chodziło. Tak mi się wydaje.
1
[#4] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #3

Spoko, fajnie że działasz, kodujesz trochę się zdziwiłem tylko że używasz c2p do grafiki 2d gdzie Amiga jest mocna i nie potrzebuje trybu chunky, dlatego zapytałem o plany - skalowanie, powiększanie, ruch góra/dół statku etc
1
[#5] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Tedy, post #4

nie, tylko tak jak widać, czyli 2D..
2
[#6] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #5

OK, mnie się projekt podoba.
3
[#7] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

Podoba mi sie.

Mozesz zglosic na konkurs, jak zrobisz caly level, jakiegos bossa na koncu levelu dodac.
W polowie levelu tez moze byc jakis boss.

link
[#8] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Tedy, post #4

Przepraszam, ale gdzie amiga jest mocno do gier 2d? wyprztykasz się ze spritów, zaorasz reszte blitterem i leżysz, nie mówiąc już o ograniczeniach co do liczby kolorów, których nie masz na c2p. Chipset przy>= 030@40mhz to przeżytek
[#9] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Don_Adan, post #7

Panowie potestowali na warpie.
Przy 060/50mhz nawet płynnie w AGA to bardzo dobrze.
Raczej nie ma 50fps w tym przypadku ale gra się.



Ostatnia aktualizacja: 16.07.2025 00:02:59 przez mateusz_s
1
[#10] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@Don_Adan, post #7

Jeszcze 4 miechy - coś bym ulepił ale tu trzeba wypasionej Ami, a konkurs pewnie na klasyki..
[#11] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #10

Raczej byl podzial na klasyka i na NG. Nie pamietam, zeby byl wymog procesora.
Skoro dziala na AGA to jest raczej OK.
Mozna sie upewnic u Cammy, czy moze byc gra na 68040/68060 AGA.
Swoja droga jezeli dociagniesz ten projekt do konca to bedzie to pierwsza gra na te procesory na Amige 68k, ktora nie bedzie portem od ponad 20 lat, tak mi sie przynajmniej wydaje.
Choc wszystkich gier nie znam.
Czesc osob narzeka, ze nie powstaja nowe gry na najszybsze Amigi z 68060, wiec zobaczymy jaki bedzie wtedy odzew tych narzekajacych.
[#12] Re: [Demko] To nie jest kolejny space shooter...

@mateusz_s, post #1

To jest zaj...ste OK Do tego ta muzyka synthwave. Bardzo mi się podoba.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem