kategoria: Asembler
[#61] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@docent, post #60

Obraz nie jest generowany z ćwiartki ale z górnej połówki.
Zmiana adresów bitplanów może być kłopotliwa w środku klatki ze względu na opóźnienia w działaniu coppera a także dlatego że na pozostałych bitplanach chcę zrobić rysowanie.
[#62] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #61

Musisz tylko przepiąć 4 bitplane'y, to jest WAIT i 8 MOVEów - spkojnie zdążysz poza ekranem, jeśli nie planujesz overscanu. Reszty możesz nie przepinać i nimi wyświetlać jednolity bufor 4bpp na rysowanie. Czyli:

- górna połowa leży sobie gdzieś w pamięci i to są klatki tylko do odczytu, wyświetlane przez bplpt0-3
- dolna połowa to oddzielny bufor generowany przez CPU (?) wyświetlany przez przepięcie bplpt0-3
- warstwa do rysowania to oddzielny bufor 4bpp wielkości ekranu wyświetlany przez raz ustawione bplpt4-7 na początku copperlisty

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2019 14:55:38 przez teh_KaiN
[#63] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@teh_KaiN, post #62

Planuję overscan ale bez niego to powinno działać. Wróćmy do sedna sprawy czyli dolnej połówki ekranu. inne pomysły niż kopiowanie?
[#64] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #61

Dlaczego klopotliwa? Przeciez adresy zmieniasz w vblank, copperem zmieniasz tylko modulo a nie adresy bitplanow. Jedna operacja coppera zajmuje 8pixeli czasu jesli dobrze pamietam wic nie bedzie nic widac.

Jesli chcesz cos rysowac na dolnej czesci, to jest proste rozwiazanie jesli ograniczysz sie do 16 kolorow. Uzywasz wtedy tryb dualplayfield i zostawiasz mirrorowanie ekranu tak jak opisalem wczesniej. Na jednym dpf masz mirrorowana animacje, ktora obslugujesz tak jak napisalem wczesniej z 1 zmiana (ustawianie ujemne modulo TYLKO dla jednego dpf np. bpl1mod) a na drugim dpf, ktorego adres i parametry sobie osobno ustawiasz na copperlscie I rysujesz na nm co potrzebne.

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2019 16:32:42 przez docent
[#65] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@teh_KaiN, post #62

- dolna połowa to oddzielny bufor generowany przez CPU (?) wyświetlany przez przepięcie bplpt0-3


To zbedna komplikacja, wszystko to mozna zalatwic z gorna polowa obrazu I copperlista z odpowiednim modulo.
[#66] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@docent, post #65

Przy pomocy modulo nie odbijesz poziomo ekranu. obejrzyj jeszcze raz obrazek który zamieściłem.
[#67] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #66

Aaa, ok. teraz dopiero zauwazylem istote - to nie jest lustrzane odbicie wzgl osi pion/poziom tylko wzgledem srodka ekranu.
To troche komplikuje :)
[#68] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #66

Hej, a może by tak użyć Blittera do obrócenia kolejności Wordów w taki sposób, że podajesz dodatnie modulo dla kanałów źródłowych oraz ujemne modulo dla kanału docelowego. W ten sposób, jeśli ustawisz szerokość blitu na 1, a wysokość na liczbę słów jesteś w stanie jednym blitem obrócić kolejność słów pamięci.

Zostaje tylko obrócenie wewnętrzne wordów, ale to da się załatwić Blitterem lub CPU. I można podpiąć pod Copperlistę na zasadzie przerwania lub/i sterowania Blitterem przez Copper.
[#69] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Hexmage960, post #68

Właśnie takich pomysłów potrzebuję. Po 25 latach przerwy ciężko mi samemu wymyśleć takie triki.
[#70] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Hexmage960, post #68

To dobry pomysl ale niestety pewnie bedzie wolniejsczy niz zrobienie tego procesorem na a1200 - po zrobieniu blita i tak trzeba by przeleciec caly blok odczytujac z chipu, obracajac i zapisujac do chipu, co jest wolna operacja. Szybciej bedzie od razu czytac np. z kopii w fascie, obracac i tylko raz zapisywac do chipu
[#71] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@docent, post #70

Jak już będzie siedzieć w fastmem to od razu w wersji obróconej. Wersja cpu będzie szybsza ale tylko gdy nic innego w tym czasie nie ma do zrobienia. W moim przypadku blitter lepszy bo choć wolniej, to zrobi to w tle.
[#72] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #71

To czy blitter zrobi w tle, to tez nie do konca prawda. Zalezy to od tego co robi procesor i na jakiej pamieci. Jesli procesor operuje w tym samym czasie na chipie, to blitter znaczaco go spowolni. Aby osiagnac faktyczna wspolbieznosc musialbys w tym czasie robic operacje tylko na fascie. Moze warto odwrocic sytuacje i te dodatkowe operacje przerzucic na blitter?
[#73] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@docent, post #72

Procesor w tym czasie będzie działać w fast, mam to już z grubsza przemyślane. Gdyby to nie wypaliło to mam plan awaryjny i spróbuję wykorzystać blitter do pracy.
[#74] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #73

To jak juz zrobisz to pochwal sie :) Powodzenia!
[#75] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@docent, post #74

To będzie gra, mocno nad tym pracuję od kilku miesięcy. Założę odpowiedni wątek na forum gdy będzie wersja nadająca się do pokazania.
[#76] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #75

A myślałem że jakieś demo piszesz. Witamy w gamedevie, trzymam kciuki i nie mogę się doczekać! ;)
[#77] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #73

A istnieje taka możliwość, by robić to jednocześnie procesorem i blitterem? Np. blitter jedzie sobie z odbiciem od góry, a procesor od dołu póki się nie spotkają lub wspomagać blitter w ten sposób, gdy już sobie wszystko w FAŚCIE poobliczasz a blitter będzie się dalej męczył?

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2019 13:19:55 przez sanjyuubi
[#78] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@sanjyuubi, post #77

Tak, można po kawałku. Jak już zrobię implementację to będzie można próbować wprowadzać takie zmiany.
[#79] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #75

Trzymam kciuki OK Fajny wątek OK
[#80] Re: Lustrzane odbicie grafiki w poziomie. Blitter.

@Kefir_Union, post #75

Ty ktory wchodzisz, zegnaj sie z nadzieja :)
Ale nie, tak na serio to lokcie w gorze i wchodzisz na pelnej...ladacznicy :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem