kategoria: AMOS
[#451] Re: Tworzenie dem

@Hexmage960, post #450

Ja dzisiaj przeszedłem Twój Magazyn na swojej Amidze 600. Działa bardzo dobrze. Przyjemnie się gra i bardzo miłe kolory dla oczu. Szata graficzna Magazynu mi się bardzo podoba. W jaki sposób robiłeś ikonkę do gry? Użyłeś PPaint z dodatkiem obsługującym ikony?
[#452] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #451

Serdecznie Ci dziękuję.

Ikonę zrobiłem zwyczajnym edytorem ikon dołączonym do Amiga OS 3 - IconEdit w katalogu Tools.
[#453] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #449

https://itch.io/jam/amigamejam/rate/1187186

Jeszcze nowsza wersja :) dodałem info-menu, które podczas gry na dole ekranu informuje o liczbie ruchów, liczbie przesunięć skrzyń oraz o minionym czasie. Tak było w oryginale.

Wydaje mi się, że już gra nie reaguje tak szybko, jak wtedy albo jestem przewrażliwiony na tym punkcie :) Inaczej jest pisząc program i testując pod Amosem w 68060/JIT, a inaczej pod 68000. Ale myślę, że jest lepiej, bo jest jakieś submenu podczas gry.

Tak to wygląda teraz:
[#454] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #453

Nie za dużo tych skrzynek? Od razu się odechciewa całej tej mozolnej zabawy Przynajmniej mnie.
[#455] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #453

magazynier w lesie to jakaś klątwa magazynierów
[#456] Re: Tworzenie dem

@Aniol, post #454



Tyle samo skrzynek, co w oryginale. W sumie to 10 poziom akurat.

@Dorian3d
Co do lasu, to tylko zielony kolor. Możesz zawsze włączyć z inną paletą kolorów :)
[#457] Re: Tworzenie dem

@Dorian3d, post #455

To może tak będzie lepiej?

[#458] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #456

Co kto lubi. Dla mnie to jest w 90% „busy work”
[#459] Re: Tworzenie dem

@Aniol, post #458

To może napisz, co byś dodał/poprawił. Oczywiście wedle oryginału z PC. Żadnych "czaszek" ani "wisienek" to ma być dobry i w miarę wierny port gry z dodatkiem kolorowym.

Wiem, że w oryginale są animacje podczas chodzenia po planszy, jest menu wyboru gracza, muszę poprawić grafikę, bo występują jeszcze niepotrzebne szare obramówki dookoła ekranu oraz do napisania jest cały edytor, poziomów który szczerze odpuściłbym sobie.

Myślę, że sama fizyka gry już jest dobra. Skoro gra na PC działała nie tak zwinnie przy ok. 12MHz, a tu śmiga przy 7MHz, to myślę że już jest bardzo dużo.
[#460] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #459

Ja nie jestem jakimś wielkim fanem ani znawcą sokobanow. Jeśli tak jest jak piszesz i w pierwotnym Sokobanie są takie ilości skrzynek to ok OK
Zwróciłem jedynie uwagę, że aż tyle skrzynek do ustawienia, wygląda na sztuczną komplikacje i wydłużenie gry,
bo faktycznie pomyśleć trzeba pewnie przy kilku, a reszta to wypełniacz.
[#461] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #459

1
[#462] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #459

Czyli podstawowa 8 bitowa Classic wersje PC-towa juz masz. Moglbys dodac do wyboru z menu gry wersje Deluxe z grafika 16 kolorowa albo 16 + 16 kolorow. Ta sama logika, te same plansze, tylko lepsza grafika.
[#463] Re: Tworzenie dem

@Don_Adan, post #462

Przy starcie jest wybór i tam jest właśnie CGA, Tandy i Amiga. Nie jestem zbyt dobry z grafiki więc tak to wygląda jak wygląda. Samo przesuwanie skrzyń odbywa się przez zamazywanie starego pola ze skrzynią i wstawiania jej w nowe miejsce jako Paste Bob. Tworząc jakieś tło musiałbym wiernie odtwarzać je po każdym przesuwaniu skrzyni.

Już muszę jedną linię w poziomie odświeżać po każdym ruchu, bo zmazując skrzynię, zmazuje się część murku. Tak została grafika stworzona w tej grze jak widać na fotach kafle nachodzą na siebie tworząc jakby efekt 2,5 wymiarowy.

Ale cały czas coś usprawniam, dodaję a przy okazji się uczę. Myślę że byłbym w stanie coś polepszyć w grafice. Brakuje mi najbardziej znajomości obsługi Pro Trackera żeby w tle wstawić własną muzykę.

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2022 00:03:39 przez tukinem
[#464] Re: Tworzenie dem

@Don_Adan, post #462

po co wszyscy sie ograniczaja do 8-16 kolorow.
Takie gry i w EHB w Amosie moga dzialac w miare normalnie, tylko trzeba nad tym troche przysiedziec ok, racja
1
[#465] Re: Tworzenie dem

@selur, post #464

Chodzi o to, że grafik ze mnie lichy. Spróbuję to urozmaicić graficznie jeszcze, ale co z tego wyjdzie i jak to będzie działać to nie wiem.
[#466] Re: Tworzenie dem

@selur, post #464

To pomoz jako Amigowy ekspert graficzny. Tak, zeby Amigowa wersja tej gry byla godna Amigi. Obejrzalem filmiki i sama gra ma potencjal jako gra logiczna, levele sa coraz trudniejsze, trzeba myslec i planowac. Do tego ma tez system rekordow, tak wiec bedzie wiadomo, kto jest lepszy na danym levelu.
1
[#467] Re: Tworzenie dem

@Don_Adan, post #466

Nie chce mi sie
1
[#468] Re: Tworzenie dem

@Don_Adan, post #466

Menu graczy i highscore to daleka przyszłość nawet nie wiem czy się tym zajmę. Najpierw bym musiał edytor poziomów doprowadzić do porządku.

No a na pewno mając dobrą muzykę w tle, gra nabrałaby walorów "amigowych". Wystarczy się zastanawić jak grałoby się w swoją ulubioną grę bez muzyki w tle, np. taki Lotus. Na pewno byłoby wtedy biednie
[#469]

@selur, post #467

A mogles sie w koncu czyms wykazac, a nie tylko marudzic, ze grafika w kazdej grze jest kiepska. Tu jest bardzo malo grafiki.
1
[#470] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #468

Edytor to bym olal. rekordy dodal. Co do muzyki, poniewaz nie jestes muzykiem to dodalbym tylko jakas prosta obsluge Amigowego Protrackera i pusty katalog MODS. Kazdy gracz moze sobie skopiowac swoje ulubione moduly do tego katalogu i je stamtad odtwarzac. Chyba Shanghai tak mial na Amidze.
[#471] Re: Tworzenie dem

@Don_Adan, post #470

Teraz patrzę, jak to jest w oryginale. Sporo musiałbym pozmieniać, żeby to było jak w wersji PC.
- wprowadzanie imion graczy
- wybór poziomów do turnieju
- zmiana kodu gry, aby przechodzić do zupełnie innych etapów
- zmiana kolejności odgrywania poziomów

Czy aby na pewno jest sens? Będzie ktoś grał w to na kilku graczy? Może mi się wtedy nie zmieścić na 1 dyskietce, jeśli dołożę grafikę. A będę musiał potrójnie, bo są różne palety zastosowane. Mogę spróbować coś stopniowo pododawać.

Co do muzyki, to do wersji dyskietkowej nie ma sensu robić miejsca na mody. Lepiej już jakieś wrzucić na adf. Pytanie, czy są jakieś darmowe mody, których mógłbym użyć do tła muzycznego? Nie chodzi mi już o same prawa autorskie, a bardziej o to, by nie podbierać czyjejś pracy i trudu bez zgody...
[#472] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #471

Próbuję dodać highscore. Mam problem jednak.
Przy wczytywaniu poziomu wczytuję plik 01.dat jako OPEN IN do banku #1. Jednocześnie wczytuję plik 01.hi jako dane highscore, tyle że jako OPEN OUT do banku #3. Wszystko działa, jednak sprawdzając po przejściu poziomu, czy wynik jest wyższy, niż wynik w pliku, wywala błąd. Mam tak:

OPEN OUT 3,"dane/01.hi" 'otwarcie w trybie zapisu pliku z highscore danego poziomu
INPUT #3,"moves" 'wczytanie z pamięci highscore
IF VAL(MOVES$)>MOVES THEN...'sprawdzenie, czy wynik został pobity (moves$ to zmienna z bieżącej gry)
?#3,NAME$,itd itd. 'zapis nowych danych do pliku
CLOSE 3 'zamknięcie pliku w banku 3

Co robię nie tak??
Błąd mi wyskakuje: "file type mismatch" i wskazuje na komendę IMPUT #3

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2022 20:06:01 przez tukinem

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2022 20:11:59 przez tukinem
[#473] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #472

Wczytujesz liczby jako tekst (ascii) czy jako dane (bin)?
[#474] Re: Tworzenie dem

@Norbert, post #473

Wczytuję liczbę z pustego pliku. Może dlatego?
Przy wczytywaniu tablicy poziomu używam tak samo INPUT i zmienna liczbowa.
Z ciekawości w notatniku w tym pliku wpisałem dużą liczbę, tak żeby przy wczytywaniu danych coś było. Dalej ten sam błąd. Ale co ciekawe teraz po wczytaniu w notatniku plik jest znowu pusty. Więc wnioskuję, że komenda Open Out kasuje na dzień dobry plik, więc nie ma co odczytywać :-/

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2022 20:25:40 przez tukinem
[#475] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #474

A co za problem stworzyć niepusty plik?
Sprawdź.
a ... Już to sprawdziłeś

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2022 20:26:53 przez Norbert
[#476] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #471

Sa darmowe mody do wykorzystywania niekomercyjnego w grach. Ale to muzycy lepiej wiedza, gdzie tego szukac. Tylko wybierz takie mody, zeby Ci w pamieci chip sie miescily.Ja bym tam wiekszosc z tych rzeczy olal. Zrobilbym tak. Przed kazdym levelem jest 4 cyfrowy kod pokazywany. I gracz moze sobie wpisac ten kod w menu gry i wtedy startuje od danego etapu. Co do rekordow to kazda plansza mialaby jakis na sztywno ustalony wynik, albo i nie miala zadnego. I dopiero jak gracz uzyska lepszy wynik to moze wpisac swoj nick 3-5 znakowy. Z tego co widzialem to w oryginale sa chyba 3 miejsca na rekordy dla kazdego levelu. Ale to chyba byloby za duzo roboty, trzeba by sortowac wyniki. Jeden wynik wystarczy.
[#477] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #472

to moze wklej ten nieszczesny kod, to zobaczymy co tam piszczy w trawie



btw: Open Out zawsze kasuje plik przed zapisem danych, jesli taki istnieje no i jest to jak najbardziej logiczne.



Ostatnia aktualizacja: 06.02.2022 20:40:24 przez selur
[#478] Re: Tworzenie dem

@selur, post #477

Wpisałem wcześniej mniej więcej tak jak jest.
Przy levelu 1 mam
OPEN IN 1,"dane/level1.dat" : OPEN OUT 3,"dane/01.hi"
I potem przy komendzie IMPUT #3,MOVES wyskakuje mi wspomniany błąd
[#479] Re: Tworzenie dem

@tukinem, post #478

no to jak otwierasz plik tekstowy

Open In 1,"nazwa"
For i= 1 to ilosc_wierszy (ilosc linii tekstu w pliku)
Input #1,wiersz$ (tutaj czytana jest kolejno linia tekstu z pliku)
Next i


Nie mozesz uzyc zmienne liczbowej MOVES do wczytania tekstu.
Powinno byc Input #3,MOVES$
[#480] Re: Tworzenie dem

@selur, post #477

To prościej. Stworzyłem program w tym samym folderze co mam Sokobana. Przy OPEN IN można czytać z pliku. Przy OPEN OUT nie można. Krótki kod:
OPEN OUT 1,"dane/01.hi"
MOVES=1000
PRINT #1,MOVES
CLOSE 1

OPEN OUT 1,"dane/01.hi"
INPUT #1,MOVES
PRINT MOVES
CLOSE 1

Takie coś wyświetla file type mismatch error. Jeśli za drugim razem użyję OPEN IN, wtedy wczytuje dane z pliku i wpisuje mi zmienną MOVES, czyli 1000.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem