[#31] Re: Fraktal zoom rotator

@tukinem, post #29

Tak czy owak po otwarciu ekranu RTG reszta kodu jest w zasadzie taka sama dla ekranu PAL i RTG :) OK
[#32] Re: Fraktal zoom rotator

@cholok, post #30

Moze i jest jakies praktyczne wykorzystanie z ustawienia flagi V (jakis skok warunkowy?) w przypadku przesuniecia bitow w lewo, ale mi jakos nie przychodzi do glowy. Jak dla mnie to raczej zmarnowane miejsce (opcode) dla 680x0. Lepsze byloby gdyby zamiast asl to bylo lsl od #9 do #16. Podobnie zreszta jest z addq.w #y,Ax, tez wystarczy addq.l #y,Ax.
[#33] Re: Fraktal zoom rotator

@Don_Adan, post #32

Jakby się ktoś nudził albo chciał sprawdzić jak się to może sprawować na karcie graficznej to może sobie to opalić fracrotozoomer . Jak nic nie skopałem powino działać
Można podać 2 argumenty - forcepal i nowaitvbl. Domyślnie odpala się na ekranie 320x240 RTG (o ile może).
Kod korzysta z funkcji systemowych. Na pewno można go przyśpieszyć, a przynajmniej dla ekranu RTG umieścić bitmapę w fastramie. Szału szybkości ( no chyba że na UAE czy innych wynalazkach z szybszym chipramem) nie ma, a nawet wydaje mi się że wersja w BlitzBasicu szybsza jest (ale może tylko się wydaje).
[#34] Re: Fraktal zoom rotator

@tukinem, post #22

Tukinem,
mógłbyś wrzucić gdzieś skompilowaną wersję z włączoną procedurą "testgrid"?
[#35] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #33

Na A1200 z 060, BVision CGX wyświetliło zielony pasek na górze tak na 20-30 pikseli i tyle.
Z forcepal i forcepal+nowaitvbl chodzi bez problemu po EuroScarcie na TV CRT.
Nawet płynnie. Może dorzucisz wskaźnik fps?
[#36] Re: Fraktal zoom rotator

@Gandalf, post #35

Hej! Dzięki za sprawdzenie OK
Niestety ja w tej chwili RTG mam tylko w moim UAE gdzie jak do tej pory na tym RTG wszystko jest OK. Przynajmniej wersja PAL chodzi jak powinna na realnym sprzęcie. Ale mając nadzieję że to coś zmieni popełniłem nową wersję gdzie bitmapa RTG jest w fastramie i jest deklarowana jako 8 bit tak jak ekran. Do pobrania z tąd
[#37] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #36

Poszło jak burza.
Płynnie i szybko. Gratulacje.szeroki uśmiech
[#38] Re: Fraktal zoom rotator

@Gordian, post #34

Jak siądę do kompa to skompiluję razem z TestGrid.

Dziwi mnie że wersja z BB2 działa płynnie, bo kopiowanie komendą Scroll jest wolne a tu Scroll jest zapętlony pętlami For...Next. Blockscroll jest szybki, ale tam wszystko dzieje się w poziomie na wielokrotnościach 16 pikseli.
[#39] Re: Fraktal zoom rotator

@Gandalf, post #37

Dzięki z test i dobre wiadomości OK . Może dorobię do tego jeszcze jakiś licznik FPS... Jeśli karta graficzna ma blitter a drivery RTG z niego korzystają to powinno być serio szybko w trybie nowaitvbl . A tak ograniczeniem jest odczyt/zapis przez szynę Zorro.
[#40] Re: Fraktal zoom rotator

@Gordian, post #34

TU wersja z testgrid na starcie

i TU wersja z zapętlonym testgrid'em.

W drugiej wersji widać ładnie jak wygląda obrót całej bitmapy, dlatego zapętliłem testgrid'a.
[#41] Re: Fraktal zoom rotator

@tukinem, post #40

Dziękuję bardzo. Z gridem ładniej widać na czym polega rotacja i przesunięcie.
[#42] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #39

Dla mnie już jest ok. Nie wnikam w kod programu, bo się na tym nie znam. Ale mając ten sprzęt od kilkudziesięciu lat szanuję ludzi takich jak ty, którzy na nim pracują. szeroki uśmiech
[#43] Re: Fraktal zoom rotator

@tukinem, post #38

No tutaj się kopiują bloki 32x32 pixele więc może da się te BlockScroll zastosować. Może będzie szybciej?
[#44] Re: Fraktal zoom rotator

@Gandalf, post #42

Żaden ze mnie wielki koder, ot po prostu popisuję sobie trochę dla frajdy. A pisanie programów to jest frajda! Polecam się nauczyć, chociażby AMOSa na przykład ok, racja to wbrew pozorom aż takie trudne nie jest! A i jestem pewny że pomocni ludzie się tutaj (lub na Discordzie PPA) znajdą ok, racja
[#45] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #44

Zrobiłeś coś, co działa. Więc jest ok
Język niskiego poziomu jest dla mnie nie do ogarnięcia póki co.
Wymaga sporej wiedzy.
Amos - coś tam próbowałem swego czasu, i do tego wracam.
To przecież matematyka, a ta jest prosta.
Może kiedyś zrobię coś wartego pokazania?
Nie obiecuję.
[#46] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #43

Próbowałem Blockscrolla, lecz wyskoczyły jedynie pionowe paski. Tu na pewno jest gęściej kopiowane niż co 16 pikseli. Środkowy prostokąt jest rysowany przez pętlę i Plot, czyli wstawianie pojedynczych pikseli z losowym kolorem. Dalej litania komendy Scroll kopiuje dookoła jakby z efektem spirali. Faktycznie zmiana ASL na LSL i ASR na LSR nie zmieniła działania, więc przesunięcie bitów działa identycznie.
[#47] Re: Fraktal zoom rotator

@Phibrizzo, post #1

A niech to...
Czy wszyscy juz zrobili swoj rotator oprocz mnie?
Nawet nie mialem czasu przysiasc do tego z powodu innych rzeczy na glowie.
Pewnie dopiero w przyszlym tygodniu.
1
[#48] Re: Fraktal zoom rotator

@Phibrizzo, post #47

Jeśli kolegę to pocieszy to ja tylko zajumałem i przepisałem do AmigaE (przy okazji ucząc się czegoś nowego - np. po raz pierwszy otwierałem ekran z tagiem SA_BitMap) bawiąc się przy tym całkiem dobrze, pokazany tutaj kod w BlitzBasicu
[#49] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #48

Ja np przepisałem lekko kod z Slice do Display, co praktycznie nie ma wpływu na działanie, ale dzięki Display można użyć już AGA i 8 bitplanów Slice tego nie posiada.

Żałuję że nie potrafię pisać w AmigaE i szczerze zamiast używać systemowych bibliotek, bardziej podoba mi się ręczne tworzenie copperlisty, palety i bitplanów Asemblerem niż pisanie OpenScreenTag czy jak to się nazywa szeroki uśmiech
[#50] Re: Fraktal zoom rotator

@tukinem, post #49

No w BlitzBasicu spoko można chyba używać dość prosto funkcji systemowych. W sumie wtedy kod by się nie różnił wiele pomiędzy Blitzem i AmigaE. Jeśli ktoś chce zobaczyć źródła w E niech się po prostu do mnie odezwie na Discordzie albo tutaj na forum jako PM.
Nie jest to jakiś kod tajemny ale chyba nie chcę tutaj już nim "śmiecić" wątku (kod w Blitzu wystarczy żeby zaczaić jak to działa w zasadzie).
A jeśli chodzi o ręczne robienie coplisty itp. to da to się zrobić w teorii nawet w MS Basicu
No i jeśli chodzi o AOS i programowanie czysto systemowe to dość łatwo jest zrobić statyczną user coplist. Dynamiczną w sumie też tylko już trochę wiecej roboty przy tym będzie.
[#51] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #50

Jeśli chodzi o programowanie systemowe i AmigaE, które ma przypiętą łatkę systemowośći, to jest ono tak samo systemowe jak C czy ASM. Po prostu w E dość wygodnie się używa funkcji systemowych, ale to samo można powiedzieć o np.C czy BlitzBasicu! Osobiście ja po prostu lubię poznawać i używać funkcji AmigaOSu (włącznie z RTG, które jest tak najprawdę po prostu zbiorem patchy na wiele funkcji graficznych systemu+ trochę własnych funkcji). Jakbym chciał to mogę jeździć bezpośrednio po rejestrach jak w ASMie (w zasadzie mogę mieszać kod ASM i E w źródłach).AMOS i Blitz mają swoje środowiska "okołosystemowe". W AMOSie też się da systemowo pisać, są do tego rozszerzenia (czyli można np. RTG używać, popełniłem coś takiego bez rozszerzenia nawet po to żeby pokazać dla jednej osoby że się da). W Blitzu chyba można sobie wybrać mniej czy bardziej zgodnie z systemem.
Gdyby kolega Kain (albo ktoś inny) zrobił moduły E do jego ACE wtedy to mogło by być taką warstwą mniej systemową.
Byłbym nawet zainteresowany ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 14:39:26 przez pisklak
[#52] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #48

W koncu i mnie wyszlo
Przepisalem na C i dziala na RTG. Pokazlabym Wam probke bez clipingu ale stracilem dostep do FTP
[#53] Re: Fraktal zoom rotator

@Phibrizzo, post #52

No szybkiplik.pl daje w takich wypadkach radę wystarczająco dobrze i można śmiało pokazywać ok, racja
No mnie zastanawiało po co w tym kodzie w BB jest bitmapa aż 800x600 robiona. Jako że funkcje systemowe i tak mi clipping robią spokojnie zmniejszyłem sobie do 640x480. I nic nie wybuchło
Teraz kusi mnie zrobienie w okienku i dodanie jakiegoś chociaż zgrubnego licznika FPS (no i znalazłem 1 mały bug)

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 18:41:13 przez pisklak
[#54] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #53

Wymagane RTG, 640x480

link

Pod MOSem tez dziala, tylko nie da sie wyjsc
Na klasyku LBM.


Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 18:57:44 przez Phibrizzo
[#55] Re: Fraktal zoom rotator

@Phibrizzo, post #54

Fajnie że dałeś do "pomacania" OK
A propo wyjścia ... No mój kod jest systemowy w zasadzie poza funkcją Mouse() z AmigaE która tak trochę "rejestrowa" jest. No ale tak szczerze to a) wątpię żeby ktoś to odpalał na MOSie, b) podobno MOS akurat ma coś w stylu emulacji tych rejestrów "od myszki"
[#56] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #55

Z wyjsciem na klasyku to po prostu pojechalem po rejestrach bo tak bylo szybciej.
A ze na MOSie dziala to tylko dlatego ze to dobry system jest
[#57] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #53

po to jest 800x600 chyba, bo nie można wklejać nic poza bitmapę, a jeśli miałbyś bitmapę 320x256, to wtedy Scroll wyjdzie poza bitmapę i wyskoczy błąd
[#58] Re: Fraktal zoom rotator

@tukinem, post #57

Ja piszac swoj zoomer dokladnie sprawdzilem jakie maksymalne wartosci przyjmuje funkcja Scroll();
Nawet 640x480 jest za duzo, a 800x600 to juz gruba przesada.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 19:45:21 przez Phibrizzo
[#59] Re: Fraktal zoom rotator

@Phibrizzo, post #58

No to Ci clipping nie jest potrzebny w sumie. Zakładam że do blittowania nie używasz funkcji systemowych?
Bez Clippingu Twoja wersja może być najszybsza, no chyba że BB też sprawdza wartości.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 19:54:16 przez pisklak
[#60] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #59

Wszystko zrobilem systemowo oprocz wyjscia z programu.
Clipping jest potrzebny. Jesli odpaliles moj program to od razu widac o co chodzi.
Teraz sie zastanawiem jak to zrobic z clippingiem.


Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 19:57:43 przez Phibrizzo
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem