[#61] Re: Fraktal zoom rotator

@Phibrizzo, post #60

Sorki ale Twój program mogę dopiero jutro odpalić. Funkcje systemowe mają wbudowany clipping - w moim przypadku oznacza to że nie wyjdę za bitmapę 640x480.
[#62] Re: Fraktal zoom rotator

@Phibrizzo, post #60

Odpaliłem Twój program i już teraz wiem o co Ci chodzi. Problemem w tym przypadku nie jest clipping. Chodzi o to że to nie jest dokładnie to co robi program w Blitzu. Cały myk tutaj polega na tym że tworzona jest bitmapa większa od wielkości ekranu, a widać fizycznie na ekranie tylko część tej bitmapy przesuniętą wzgledem początku 0,0 do współrzędnych 150,180 (czyli współrzędne w bitmapie 150,180 to są współrzędne na ekranie 0,0). Nie ma problemów jak współrzędne wyjdą "za ekran" bo bitmapa jest większa niż fizyczny ekran, więc nie śmieci się w pamięci. Ale 800x600 to chyba była przesada

A propo przesiadki do 8 bitplanów - no w teorii to nie powinno zmieniac wcale szybkości blittowania, pod warunkiem że blittuje się zawsze te 2 bitplany (tzn. trzeba powiedzieć funkcji blitującej że tylko te 2 bitplany nas obchodzą). Na reszczie "wolnych" mozna sobie coś innego nabazgrać wtedy szeroki uśmiech
1
[#63] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #62

Tak. Myślę że bitmapa 800x600 to przesada i niepotrzebnie tyle pożera przez to Chip Ramu. Tam na forum EAB ten kod był kilka razy przerabiany, bo to raczej nie jest ostateczna wersja, a po prostu ktoś sobie próbował napisać właśnie kod od rotatora i go tam później poprawiali po drodze.

Co do 8 bitplanów, nie wiem jak w Waszych językach, ale w Blitzu to będzie porażka, bo komenda Scroll wbrew pozorom nie jest szybka i aż dziwię się że to działa płynnie. Mając 8-bitplanową bitmapę Scroll będzie kopiować mimo wszystko 8 bitplanów, czyli jeśli tu mamy 2 bitplany i przejdziemy na 8, to Scroll będzie działać 4 razy wolniej. Po drugie tu w kodzie jest użyty Slice, czyli lżejsza biblioteka graficzna tylko dla OCS/ECS. Żebym mógł użyć więcej niż 5 bitplanów, to muszę przepisać kod do biblioteki Display, która już obsługuje AGA. Nie ma problemu, bo to tylko kilka komend i inny sposób tworzenia palety kolorów.
[#64] Re: Fraktal zoom rotator

@tukinem, post #63

No jeśli 5 bitplanów Ci wystarczy to nie musisz nawet nic przepisywać. Spokojnie można np. jakieś logo na środku ekranu w pozostałych 3 bitplanach nabazgrać np. Problemem (jeśli chodzi o szybkość) może za to być w Blitzu powiedzenie funkcji Scroll że interesuje Cie kopiowanie tylko 2 bitplanów (zamiast standardowych 5). Systemowa funkcja blittująca BltBitMap na to pozwala.
[#65] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #64

Dobra ciekawiło mnie ile mniej więcej to może mieć FPS więc dorobiłem na szybko jakiś średnio dokładny licznik FPS wyświetlany na koniec szeroki uśmiech Generalnie im dłużej chodzi tym bardziej chyba dokładny jest (np. pokazuje więcej FPS niż to jest mozliwe z czekaniem na VBL jesli chodzi krótko). Dla znudzonych i ciekawych tych szalonych FPS binarka jest TUTAJ
[#66] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #65

Ticks passed = 3282, frames=3277 FPS=50
Więc jest super.
Zapomniałem dodać A1200 MC68060 z BVision.

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2023 13:26:01 przez Gandalf
1
[#67] Re: Fraktal zoom rotator

@Gandalf, post #66

A z nowaitvbl ?
[#68] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #67

Łeb urywa z czapką.
Tick passed = 2458, frames=15651 FPS=319
Czyli można, ale to już przegięcie dla wzroku.
Pomjam, że monitor nie da rady tego ogarnąć.
1
[#69] Re: Fraktal zoom rotator

@jimiche, post #16

Przepisałem ten kod do Amosa, niestety efekt nie działa. Mruga tylko kropka. Fake? Sprawdzę na prawdziwej Amidze, może tam będzie działać.
[#70] Re: Fraktal zoom rotator

@koczis, post #69

Nie wiem jaki kod kolega przepisywał ale mogę potwierdzić że ten kod w BlitzBasicu po przepisaniu prawie "toćka w toćkę" do E jak najbardziej działa ok, racja
[#71] Re: Fraktal zoom rotator

@asman, post #5

Wow! Mnóstwo fajnych efektów. :D Dzięki za linka
I ogólnie warto przejrzeć link
[#72] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #70

z filmu, który zapodał:

@jimiche, post #16

[youtube]https://youtu.be/hCtDPojVUvQ?si=-vMh15msokJbALy4[/youtube]

Sprawdziłem na real Amidze i dupa blada.

Screen Open 0,384,320,4,LORES
Flash Off : Curs Off : Cls 0

Hide

Dim SHT(31)

Palette $0,$600,$60,$6

For I=0 To 31
Read P : SHT(I)=P
Next I

Data 0,16,8,24,4,20,12,28,2,18,10,6,26,14,22,30
Data 1,17,9,25,5,21,13,29,3,19,11,7,27,15,23,31

Double Buffer
Autoback 0

Randomize Timer

POS=0

Repeat

SHIFT=SHT(POS)
Add POS,1,0 To 31

Ink Rnd(2)+1 : Bar 158,165 To 159,166

For Y=0 To 8
YP=8-Y
YO=Y
Rol.l 5,YO

For X=0 To 10
XO=X
Rol.l  5,XO
XD=XO+SHIFT
YD=YO+SHIFT+8
XS=XO+SHIFT+YP-X
YS=YO+SHIFT+YP+X

Screen Copy Logic,XS,YS,XS+32,YS+32 To Physic,XD,YD

Next X
Next Y

Wait Vbl
Screen Swap

Until Mouse Key

End
[#73] Re: Fraktal zoom rotator

@koczis, post #72

No niby wszystko dobrze, ale nie działało. Przy próbie znalezienia w świecie zdominowanym przez PC jakiegoś konwertera plików z txt do ascii i sprawdzeniu z pięciu online konwerterów - zobaczylem to:




po wymazaniu czegoś czego nie ma w edytorze Amosa - program DZIAŁA.

Tak po za nawiasem, czy ktoś się orientuje jaki program robi konwersję plików .txt z PC na NotePad do .ascii do Amosa?
[#74] Re: Fraktal zoom rotator

@koczis, post #73

Tak to wygląda w Amosie
1
[#75] Re: Fraktal zoom rotator

@koczis, post #73

Sam Amos może zapisywać do formatu ASCII.
[#76] Re: Fraktal zoom rotator

@Stoopi, post #74

No jak widać AMOS daje radę ok, racja
1
[#77] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #76

Jestem obrażony. Chyba że chwaliłeś, to wtedy nie :P

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2023 21:00:04 przez Stoopi
[#78] Re: Fraktal zoom rotator

@Stoopi, post #75

Tak. Amos zapisuje do formatu ascii, mnie chodzi o to by tony textu wczytać do Amosa, ale potrzebny byłby jakiś konwerter. Te online zapisują do .txt zamiast do .ascii.
[#79] Re: Fraktal zoom rotator

@Stoopi, post #77

Oczywiście że chwaliłem OK Ciebie i AMOSa OK
1
[#80] Re: Fraktal zoom rotator

@koczis, post #73

No ale TXT i ASCII to właściwie jest to samo. Plik tekstowy zawiera znaki, które mogą być różnie kodowane. Najpopularniejszym, najbardziej podstawowym jest ASCII.
Po prostu zapisując gdzieś tam na PC plik tekstowy zwróć uwagę żeby to nie było jakieś Unicode, UTF-8, UTF-16. Jeżeli da się wybrać ISO-8859-1 to wybierz.

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2023 21:23:09 przez MDW
1
[#81] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #79

OK
[#82] Re: Fraktal zoom rotator

@MDW, post #80

Racja, w Notatniku (Windows) zmieniłem ustawienia zapisu na kodowaniem ANSI. Ten zapis można wczytać do Amosa.
1
[#83] Re: Fraktal zoom rotator

@koczis, post #82

W notepad++ masz więcej tego typu ustawień. - Warto sobie tam ustawić koniec linii na LF, bo z windowsowego CRLF amiga robi podwójny Enter.
1
[#84] Re: Fraktal zoom rotator

@koczis, post #82

Ja mam win10 i w notepadzie nie mam żadnych ustawień, program w Amosie co jest powyżej - wkleiłem do notatnika, zapisałem jako TXT, w Amosie dałem "Project/Merge Ascii" (żeby wyświetlił wszystkie pliki wystarczy usunąć pattern *.Asc) i wczytałem do edytora bez problemu.

Ustawiłem A1200 14MHz (zweryfikowałem prędkość CPU na SysInfo), działa nie za płynnie i obraz miga, no ale działa :)
[#85] Re: Fraktal zoom rotator

@karolb, post #84

Notepad++ to nie to samo co notepad z win szeroki uśmiech
[#86] Re: Fraktal zoom rotator

@Norbert, post #85

Zgadza się, ale odnosiłem się do postu#82, gdzie jest mowa o zmianie ustawień w notatniku z Windowsa :)

----edit

Ślepy ja, podczas zapisu jest wybór :)

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2023 08:02:23 przez karolb
[#87] Re: Fraktal zoom rotator

@karolb, post #86

Skoro już o efektach tutaj sobie piszemy. Udało mi się popełnić takie coś plazmopodobnego (tym razem nic nie zajumałem no może się trochę zainspirowałem ), działającego jak na razie tylko na RTG (w trybach direct pixel, trzeba dorobić tryby paletowe ale wtedy to już inna metoda działania będzie). Jest to bardzo prosty efekt do osiągnięca, w zasadzie mało tam obliczeń jest, za to wachluje trochę pamięcią. Z tego co wiem chodzi dość fajnie na UAE (ofc!) i Vampire. A jak fajnie chodzi u tych z Was co mają działające RTG w swoich Amigach (wymagania WB w trybie 15+ bit, dla full screena tryb 320x240x24bit ) ?
[#88] Re: Fraktal zoom rotator

@pisklak, post #87

A1200/060 + BVision
Ticks passed = 22999, frames=2870 FPS=6
[#89] Re: Fraktal zoom rotator

@Gandalf, post #88

6 FPS szału niestety nie robi.... No cóz pozostaje mi tylko jakoś próbować to przyśpieszyć. Ale najważniejsze w moim przypadku że działa na realnym sprzęcie szeroki uśmiech
Ponownie dziękuję za test OK
[#90] Re: Fraktal zoom rotator

@Gandalf, post #88

Skoro tak się wiara rozpisała na temat programowania, to może i ktoś odpowie na temat, któremu poświęciłem osobny wątek:

Jak zakodować takie cuś




Nie chodzi mi o efekty świetlne, bo jest to w tym przypadku nałożona jako tekstura, zwykła bump mapa. Chodzi o kształt kulki.



Ostatnia aktualizacja: 24.10.2023 17:12:36 przez zilog
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem