kategorie: AMOS, Blitz
[#61] Re: Geras Tactics

@cramer, post #59

Pisał ci o tym AxiOmaT. To specjalnie zaprogramowana paleta. Ty masz użyte 256 kolorów i znowu będziesz wszystko przerabiać i przekolorowywać. Wystarczy zrobić tą siatkę ciemnych pikseli skoro tak bardzo ci zależy. Masz wtedy jeden shape z kółkiem a w środku naprzemian piksele w kolorze 0 i w kolorze który wybierzesz jako cień.

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2024 21:25:31 przez tukinem
1
[#62] Re: Geras Tactics

@tukinem, post #61

Kolejne pytanie. Szukałem w GUIDE do BB ale nie znalazłem (może szukałem w złym miejscu ;-P)
Czy jest w BB odpowiednik amosowego BOB OFF nr boba?
Albo jak w BB zrobić efekt strzelania?
Mam shejpy ognia wylotowego i chciałem kilka razy szybko je on/off. Też tak byście to zrobili?
[#63] Re: Geras Tactics

@cramer, post #62

Ja nawet w amosie inaczej bym to zrobil, przy pomocy amala i zmienial klatki animacji niz wylaczal i wlaczal boba. Pytanie czy w bb cos takiego jest.
[#64] Re: Geras Tactics

@marggines, post #63

A ja jeszcze inaczej.
zmienił bym kolor w palecie dla tych kilku pixeli które będą ogniem.
[#65] Re: Geras Tactics

@c64portal, post #64

tylko co jak z tych kolory uzywane sa jeszcze gdzies indziej.
[#66] Re: Geras Tactics

@marggines, post #63

Robiłem to w AMOSie właśnie poprzez szybkie on/off boba. Ze względu, że strzelający bob się nie porusza to nie było sensu robić tego w AMALU. W AMALU robiłem obracająca się cały czas "zębatką" która wskazywała aktywną postać i wraz z tą postacią się ruszała
[#67] Re: Geras Tactics

@cramer, post #62

Nie ma włączania/wyłączania. W jakiej kolejności wstawiasz BBlity, w takiej będziesz mieć boby. Jeśli któregoś pominiesz w swojej liście z czasem, to nie wyświetli go. To jest prostsze niż Amos i Amal.

Jeśli chcesz naprzemiennie wyświetlać je to możesz zrobić:
FRAME + 1
FRAME = QWrap(FRAME , 0 , 32)

If FRAME>=8
   BBlit db,0,X,Y
Else
   BBlit db,1,XY
EndIf
[#68] Re: Geras Tactics

@tukinem, post #67

hmmm... frame leci w pętli od 0 do 32 a jeśli jest >= 8 to wyświetla shejpa nr 0 a dla frame mniejszego 0d 8 wyświetla nr 1 . Nie bardzo rozumiem jaki jest efekt tego kodu oprócz wyświetlania na przemian (niesymetrycznie czasowo) dwóch klatek shejpa.
To może zadam pytanie inaczej... mam wyświetlonego shejpa i chce żeby "zniknął" z ekranu. Wyświetlenie shejpa o numerze pod którym jest "pusto" wywala komunikat o błędzie "shape does not heve a cookie cut"
Przecież musi być jakaś metoda na usuwanie z ekranu "zabitych" przeciwników
[#69] Re: Geras Tactics

@cramer, post #68

A tam się pomyliłem, w QWrapie zamiast 32 ma być 16.

Skoro chcesz żeby zniknął, to nie piszesz tego BBlita od przeciwnika.
FRAME + 1
FRAME = QWrap(FRAME , 0 , 16)

If FRAME>=8
   BBlit db,0,X,Y
EndIf


Teraz bob ci się raz wyświetli a raz nie. Możesz przeciwnikowi nadać jakąś zmienną np life.b i jeśli jest TRUE to wyświetlasz go. Najlepiej każdej postaci stwórz strukturę (newtype) i stwórz sobie tablicę postaci. Wtedy sobie takiego boba wyświetlasz sprawdzając jego zmienną np
.LOOP
VWait
DisplayBitmap 0,db
db = 1-db
Unbuffer db
Use Bitmap db
For i.w = 0 to ILESTAM
   If enemy(i)\life = TRUE
      BBlit db , enemy(i)\grafika , enemy(i)\x , enemy(i)\y
   EndIf
Next
JMP LOOP
[#70] Re: Geras Tactics

@cramer, post #66

Czy ktoś kto ma Amigę z AGA byłby tak miły i uruchomił u siebie "mój program" (za duże słowo) i powiedział...
1. Czy działa na A1200?
2. Czy da się na to patrzeć (gra będzie w przeplocie)?
Bo ja piszę i testuje to na emulatorze więc zastanawiam się czy w takim "kształcie" to ma sens


Ostatnia aktualizacja: 23.09.2024 10:34:19 przez cramer
[#71] Re: Geras Tactics

@cramer, post #70

A pewnie.
Gdzie znajdę "twój program" ?
[#72] Re: Geras Tactics

@cramer, post #70

Jestem dostępny jakby co.
[#73] Re: Geras Tactics

@cramer, post #70

Też w wolnej chwili chętnie protestuję.
[#74] Re: Geras Tactics

@cramer, post #70

Dasz namiar, to chętnie odpalę.
[#75] Re: Geras Tactics

@Gandalf, post #74

Niestety nie mam pojęcia jak udostępnić program "po amigowemu". Chyba najprościej będzie przez wetransfer ale mam tylko ZIPa
https://we.tl/t-ytqyirQ0LR
To jest tylko tylko plansza tytułowa a potem pusta mapa z poruszającym się COGiem. Bez możliwości sterowania. Chcę tylko sprawdzić czy działa, jak z płynnością i czy cokolwiek widać przy przeplocie.
p.s. wychodzi się ESC jak postać wraca do lewego górnego rogu swojej "wędrówki"

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2024 23:24:42 przez cramer

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2024 23:25:20 przez cramer
[#76] Re: Geras Tactics

@cramer, post #75

Generalnie działa. Kursor u mnie jest w fiolecie, obramówka wokół planszy jasnozielona.
Znacznik wokół postaci jasnoszary bez przezroczystości z jasnymi obwódkami.
Postać porusza się płynnie. Przeplot widać, ale taka jego uroda.
Wyjście przy pomocy ESC nie działa, ale da się przełączyć ekrany Amiga+M.
Wtedy na ekranie gry postać poruszając się migota, ale dalej się przemieszcza.
Powrót na ekran przypisany programowi usuwa migotanie postaci.

Obraz uzyskany na starym TV Panasonic CRT przez Euroscart.
2
[#77] Re: Geras Tactics

@cramer, post #70

Znowu utknąłem. Jestem w trybie Amiga i nie mogę znaleźć komendy do odczytania pozycji x,y myszy oraz stanu jej przycisków. Znalazłem WMouseX i analogiczne dla Y ale dostaje komunikat błędu "No currently use obiect!". Jak w trybie Amigi odczytać parametry myszy? W tej grze to podstawa będzie
[#78] Re: Geras Tactics

@cramer, post #77

SMouseX i SMouseY.

Masz ekran Intuition u siebie, ale nie masz okna, tylko bitmapę. WMouseX i WMouseY służą do współrzędnych myszy w oknie, natomiast SMouseX i SMouseY służą do współrzędnych na ekranie Intuition.
[#79] Re: Geras Tactics

@tukinem, post #78

Dzięki. Już sprawdzam.
A lewy prawy klawisz myszy jak sprawdzić wciśnięcie?
[#80] Re: Geras Tactics

@cramer, post #79

OmniBot w IMP3 napisal tak: MouseDown(1) i MouseDown(2). Czy to jest poprawne to nie wiem.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2024 14:30:17 przez koczis
[#81] Re: Geras Tactics

@cramer, post #75




Sprawdzone na dwóch TV. Obraz idzie normalnym kablem amiga to scart ( najtańszym). Mrugania (interlace nie widać). Za to widać tę zieleń, którą trzeba zmienić na czerń. I przydało by się ten obraz przesunąć w dół, bo telewizory nie dały rady. Może jakieś ustawienia w programie odnośnie pozycji obrazu.
[#82] Re: Geras Tactics

@koczis, post #81

Potestowałem co się dało i esc nie działa, można przejść do WB klikając w prawym górnym rogu. O i co dobre to, to że gdy naciśniemy lpm i przytrzymamy, to możemy sobie całość wycentrować według swojego gustu.
[#83] Re: Geras Tactics

@cramer, post #79

Niezbyt ładnie będzie po prostu użycie funkcji Joyb(). Dlatego niezbyt ładnie, bo na Intuition powinno się sprawdzać systemowy event i użyć funkcji MButton. Jako że to gra w której nie planujesz multitaskingu, możesz użyć JoyB.
[#84] Re: Geras Tactics

@koczis, post #80

Niestety nie BB2 rozpoznaje takiej komendy
[#85] Re: Geras Tactics

@cramer, post #84

Tak podejrzewałem, że kłamie. Wychodzi na to, że to całe AI to ściema na resorach.
[#86] Re: Geras Tactics

@tukinem, post #83

Super działa i odczyt pozycji i wciśniecie klawisza myszy. Dzięki... po raz kolejny

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2024 17:25:18 przez cramer
[#87] Re: Geras Tactics

@tukinem, post #83

Myślę, "problemem" jest amosowe wyjście z pętli EXIT. Niby w BB jest POP ale chyba muszę doczytać co i jak z tą komendą
A przy okazji... jak w trybie AMIGA wyłączyć / schować wskaźnik myszy? A potem jak go włączyć / pokazać ponownie?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem