[#1] Ufo enemy unknown
Mam panowie pytanie, poniewaz naszla mnie chec pogrania sobie w ufo podlaczylem moja ami, uruchomilem gre i szok, jakos wolno dziala, mam 030/28 wiem ze to ńie demon szybkosci ale myslalem ze uciagnie ta gre, pamietam ze gralem w to z kumplem na a600 z 2mb i jakos gralismy chociaz za cholere nie pamietam jak to latalo.
Kombinowalem rozne wersje ufo myslalem ze wersja ecs bedzie lepiej dzialac, ale jest jakis problem z kursorem, jest krzak zamast strzalki i nie jestem w stanie porownac.
[#2] Re: Ufo enemy unknown

@QUAD, post #1

ostudze cie ... ufo nawet na 060 + fblit nie dziala idealnie :P
co do wersji ECS byla pisana o rok pozniej i zoptymalizowana (wkoncu dziala na 00/7 mhz)
jesli uruchomisz ta wersje na 030/28 to powinienes widziec przyspieszenie w stosunku do AGA

ps.uwazam ze wersja ECS jest lepiej udzwiekowiona (muza,itd)
[#3] Re: Ufo enemy unknown

@HOŁDYS, post #2

Dzieki za info, dzisiaj wieczorem powalcze z wersja ecs :)
A graficznie sie roznia ?
[#4] Re: Ufo enemy unknown

@QUAD, post #3

Graficznie różnią się diametralnie, choć konwersja do ECS nie wyszła źle, a nawet wyszła bardzo dobrze, to widać, że to nie jest 256 kolorów.
[#5] Re: Ufo enemy unknown

@QUAD, post #3

graficznie nie jest to univere :-] ale nie jest tez space quest 4
zobacz sam
dla mnie jest akceptowalne i da sie grac

gra w wersji ECS zajmuje 5 dyskietek .. w wersji AGA 4 .. nie wiem dlaczego ;-]

ps.minus ze nie ma animacji ruchu zolnierzy ..tylko efekt lyzworolek


Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 09:05:56 przez HOŁDYS
[#6] Re: Ufo enemy unknown
Ja bym az tak mocno nie demonizowal tematu, gre przeszedlem na CD32. Ta wersja dziala znosnie ma ladna grafike, jak komus przeszkadza to mozna sobie szybki przesow ikonek wlaczyc, na 040 pod emu cd32 gra zap*szala jak dzika. Jedyny minus to ograniczona do 3 szt ilosc wlasnych baz. Mimo wszystko gre da sie wygodnie ukonczyc. OK

kurcze... chyba sobie dzis gre odswierze.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 09:45:27 przez Koyot1222
[#7] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Ufo enemy unknown
[#8] Re: Ufo enemy unknown

@Koyot1222, post #6

Jedyny minus to ograniczona do 3 szt ilosc wlasnych baz.

Może w wersji CD32 jest to ograniczenie, ale zarówno w ECS jak i AGA można baz budować znacznie więcej.
[#9] Re: Ufo enemy unknown

@HOŁDYS, post #5

gra w wersji ECS zajmuje 5 dyskietek .. w wersji AGA 4 .. nie wiem dlaczego

Z kilku powodów:

1. Dane w wersji AGA są na dyskietkach w formacie FFS. To zawsze kilkadziesiąt kilobajtów więcej.
2. Plik wykonywalny części taktycznej wersji ECS nie jest spakowany (ponad 300 kB). Wersja AGA ma ten plik spakowany (około 160 kB).
3. Aby uniknąć wachlowania dyskietkami w wersji ECS rozłożono część taktyczną na dysk 4 i 5 w zależności od rodzaju terenu (nie pamiętam dokładnie, ale na piątym jest chyba pustynia, arktyka i baza). Efekt tego taki, że pliki na tych dyskach się powtarzają, ale nie musisz uprawiać żonglerki. W wersji AGA wszystko jest upchnięte na jeden dysk.
[#10] Re: Ufo enemy unknown

@mailman, post #9

mailman no tak ..ale sam wiesz ile wazy IFF LBM 256 kolorowy a ile 32 ..a tych obrazkow w ufopedi troche jest

UFO ECS jes to jedna z lepszych gier na Amige ECS 030


Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 11:23:57 przez HOŁDYS
[#11] Re: Ufo enemy unknown

@HOŁDYS, post #10

Wszystkie dane w grze są spakowane. Poza tym w UFO ECS są chyba 64 kolory (ale chyba).
[#12] Re: Ufo enemy unknown

@mailman, post #8

Może w wersji CD32 jest to ograniczenie, ale zarówno w ECS jak i AGA można baz budować znacznie więcej.

Ma to swoje plusy i minusy. Minusem jest to ze baz jest tylko 3, plusem ze obcy moga na calym swiecie zaatakowac tylko 3 twoje bazy.
Tak jak wspomnialem wczesniej nie przeszkadza to gry ukonczyc :)
[#13] Re: Ufo enemy unknown

@Koyot1222, post #12

Jak dla mnie to żadne ograniczenie. Ukonczylem grę moze z 8 razy na superhuman i nigdy nie miałem wiecej niż 2 bazy przy czym druga bazę budowalem "dla jaj", zeby urozmaicić sobie grę. Jednak spokojnie grę można przejść na jednej bazie i srednio widzę sens by mieć ich multum.
[#14] Re: Ufo enemy unknown

@sordan, post #13

Ja tez mialem max 2, ale sprawdzilem ze fizycznie maks mozna miec 3. Mozna troche gre oszukac i w pewnien sposob wgrac stan i przelaczyc sie na ikonki nieistniejacych baz(ikonek nie ma ale tam jest miejsce na nastepne bazy), mozna do nich zajrzec i spojrzec na ogolny w nich chaos, niestety gra po krotkim czasie zaczyna sie przeklamywac i ewentualny zapis w tym czasie zniszczy wszystko co osiagnelismy i trzeba bedzie zaczynac gre od poczatku. Mowa o wersji Cd32 oczywiscie.
[#15] Re: Ufo enemy unknown

@HOŁDYS, post #5

toż to tragedia :) poczekam aż się dorobię 060 a tymczasem muszę uruchomić moją starą toshibe libretto
[#16] Re: Ufo enemy unknown

@sordan, post #13

co do ilosci baz to tez nie mialem wiecej niz 2 .. z 3 to juz za duzo obowiazkow bylo.
Gra zacna szkoda ze Terror from the deep nie wyszedl (ten sam silnik ..wiec moglby)
[#17] Re: Ufo enemy unknown

@HOŁDYS, post #16

No szkoda bo sztuczna inteligencja w tej części była znacznie poprawiona. Obcy dosłownie w niej sieją terror :) Obecnie gram w UFO na 060 i zeby było ciut tudniej to postanowiłem, że absolutnie ani razu nie zrobię manewru z save/load by wczytać raz jeszcze stan gry przed jakąś większą strata oraz przez całą grę nie będę korzystać z PSI bo to urzadzonko w późniejszej rozgrywce psuje cała zabawę w podchody z obcymi.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 14:42:51 przez sordan

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 14:43:41 przez sordan
[#18] Re: Ufo enemy unknown

@sordan, post #17

Ja jestem teraz na etapie przypominania sobie tej świetnej gry, grałem dzisiaj troszkę na emulatorze dosbox na macu ale coś się kaszani z sejvami 3 razy musiałem od nowa zaczynać nalot na bazę ufo i dałem se spokój na dzisiaj.
[#19] Re: Ufo enemy unknown

@sordan, post #17

E tam, prawdziwy hardkor kończy UFO nie używając plazmy :)
[#20] Re: Ufo enemy unknown

@QUAD, post #18

Ja jestem teraz na etapie przypominania sobie tej świetnej gry,

to moze warto zaczac tak jak ja .. od Laser Squad na C64

Sordan to niezly kozak jestes w UFO jak na superhuman przeszedles ...ja chyba przeszedlem ja ale na najnizszym poziomie..obecnie na A500 czasami pogrywam w SABRE TEAM

a czy ktos gral w ostatnia wersje XCOM UFO DEFENSE czyli poprawiona a bugow i wydana na rynek US ?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 16:12:01 przez HOŁDYS
[#21] Re: Ufo enemy unknown

@recedent, post #19

Prawdziwy hardcore dusi ufoków gołymi rękami :)
[#22] Re: Ufo enemy unknown

@sordan, post #17

Obecnie gram w UFO na 060 i zeby było ciut tudniej to postanowiłem, że absolutnie ani razu nie zrobię manewru z save/load by wczytać raz jeszcze stan gry przed jakąś większą strata oraz przez całą grę nie będę korzystać z PSI bo to urzadzonko w późniejszej rozgrywce psuje cała zabawę w podchody z obcymi.


No co Ty? Jeśli chodzi o PSI, to się zgadzam, aczkolwiek fajnie jest przejąć takiego Chryssalida - mamy darmową wycieczkę po prawie całej planszy, a zawsze największa satysfakcja jest, gdy to Ethereal strzeli w Mózg Obcych - nie ma to jak zmusić przeciwnika by się załatwił sam własną bronią :)
Natomiast co do Save/restore - oświadczam, że przeszedłem grę na poziomie Superhuman nie używając opcji save/load do niczego więcej niż do zapisu stanu na koniec rozgrywki i odczytu jej następnego dnia. Stosowanie save/restore do cofania, gdy się coś nam nie udało psuje całkowicie zabawę i element wyzwania - po co grać, skoro wiesz, że i tak wygrasz?
Były tu też uwagi na temat porównania AGA vs. ECS. Wersja AGA ma dużo lepszą grafikę (wiadomo, 256 kolorów to nie to samo co 32), ale za to, wersja ECS ma muzykę podczas misji (ach ta mroczna nuta, poezja...) i moim zdaniem DUŻO lepszy soundtrack. Utworki w wersji ECS są dynamiczne, utwór tytułowy jest MHROCZNY, a geoscape.mod to już mistrzostwo świata. Moim marzeniem jest, by kiedyś udało się połączyć muzykę z wersji ECS z grafiką w wersji AGA. Do tego to, co mnie strasznie wkurza - w wersji amigowej nie ma misji nocnych!!!

E tam, prawdziwy hardkor kończy UFO nie używając plazmy :)


A wiesz, że może podejmę to wyzwanie? Ale jescze nie teraz, musze sobie uporządkować sytuację uczuciową

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2012 12:48:28 przez OSH
[#23] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Ufo enemy unknown
[#24] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Ufo enemy unknown
[#25] Re: Ufo enemy unknown

@azazel44, post #7

Cały OT dotyczący nowych wersji UFO został przeniesiony do Hyde Parku.
[#26] Re: Ufo enemy unknown

@mailman, post #25

Ufo na A500 to była tragedia. Sześć dysków, prędkość żółwia, ale przeszedłem! :)

Ufo2 odpalałem pod PcTaskiem. Dało się grać, choć bez dźwięku :)
[#27] Re: Ufo enemy unknown

@aMifan, post #26

5 dysków :) ale reszta zapewne się zgadza. Na A1200 z małym dopalaczem grało się całkiem znośnie
[#28] Re: Ufo enemy unknown

@miro_78, post #27

AmiFan miał zapewne na myśli szósty dysk będący dyskietką na zapisy stanu gry.
[#29] Re: Ufo enemy unknown

@mailman, post #28

mysle ze dysku savegame nie mozna liczyc do lacznej ilosci nosnika gry.
przeciez jak ktos sie uprze przejdzie ja za pierwszym razem bez tej dyskietki :P
[#30] Re: Ufo enemy unknown

@HOŁDYS, post #29

Oczywiście, że nie można. Ja tylko próbowałem wytłumaczyć pomyłkę AmiFana ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem