[#21]
Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)
Hextreme-Attic
autor wątku
@forge,
post #20
Rozumiem. A czego chcesz się nauczyć: podstaw programowania, czy programowania na Amigę? Pakiet GameX jest co prawda zaczęty i mam już pewien pomysł na jego realizację, ale nie ma służyć do nauki programowania. Jest to w tej chwili zbiór funkcji, które dołącza się do swojego programu, by zautomatyzować wiele czynności w pisaniu gry, jak i budować własną grę. Służy zatem do ułatwienia sobie pracy. Trzeba znać już podstawy programowania np. pisać w języku C.
Podam mały przykład (wymagana znajomość C). Żeby rozpocząć pracę z GameX wywołujemy funkcję gxsystem(), która pobiera listę Tagów i na jej podstawie alokuje odpowiednie zasoby komputera i zwraca nam uchwyt (handle) do systemu. Tagi to np:
GXSA_GameGenre - gatunek gry, tutaj póki co jest rodzaj GXSG_Tetris :) Określenie gatunku gry wpływa na działanie programu, do systemu zostanie załączony odpowiedni szablon funkcji do danego typu gry, w tym przypadku Tetrisa.
GXSA_Platform - preferowana platforma (póki co tylko GXSP_Amiga rzecz jasna). :)
GXSA_Environment - środowisko gry (może być GPSE_Screen czyli ekran, bądź GPSE_Window, czyli okienko). Decyduje o tym, w jakim środowisku gra ma pracować. Zauważ, że wielkość i głębokość ekranu będzie określana za pomocą programu preferencji GameX, uruchamianym przez użytkownika docelowego.
Prócz tego gxsystem() w planie ma alokować obsługę klawiatury (zawsze) oraz dźwięki i muzykę. Zaznaczam jeszcze raz, że GameX dopiero powstaje, jeszcze jest masa pracy do wykonania.
P.S.
W temacie AstroBloxa: będziecie musieli troszkę dłużej poczekać na nową wersję, pojawi się na pewno, po prostu ostatnio sporo wydarzyło się.