[#1] Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)
Z przyjemnością publikuję pierwszą wersję nowej gry logicznej na Amigę! Gra nosi tytuł "Astro Blox" i jest klonem popularnej łamigłówki pt. "Sokoban". Celem gry jest ułożenie niebieskich i czerwonych kryształów na odpowiadające im miejsca, po czym wyjście z poziomu. Gra oferuje atrakcyjną grafikę oraz nowe elementy w stosunku do oryginału, takie jak: różnobarwne kostki, które po zetknięciu ze sobą detonują się. Obecnie opracowałem 6 grywalnych poziomów, z rosnącym poziomem trudności. Wymagania gry to Amiga z kośćmi AGA i systemem 3.0. Gra przetestowana na komputerze Amiga 1200 z 68060 i 32MB Fast RAM.

Do ściągnięcia Tutaj.

Gra jest kompletna. Jedynie opcje "Hiscores" oraz "Passcode" jeszcze nie zaimplementowane. Proszę zapoznać się z klawiszologią (dostępna też na ekranie tytułowym). Obecnie bohaterem steruje się za pomocą klawiszy z literami. Planowana jest rozbudowa o nowe poziomy oraz efekty dźwiękowe i muzykę.

Życzę powodzenia w rozwiązywaniu łamigłówek.
Pozdrawiam.
[#2] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #1

Przeszliśmy z córką wszystkie 6 poziomów ;), jedyne co mnie zastanawia to dlaczego nie
steruje się kursorami tylko literami? Mi to nie sprawiło kłopotu ale ona musiała co i rusz
patrzeć na klawiaturę i sprawdzać gdzie są klawisze. Poza tym jeśli już litery, to dlaczego
nie QWES albo WASD? Raczej dość standardowo spotykane w grach dzisiaj.

A ta kogólnie to bardzo fajnie się gra w ten klasyczny rodzaj gry logicznej.
Nie pamiętam czy w Sokobanie też trzeba było wejść do wyjścia (ależ to brzmi )
ale patent dobry bo już na trzecim poziomie wyjście sobie zablokowaliśmy, nie patrząc
gdzie odsuwamy niepotrzebne skrzynie
[#3] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #1

Dobra robota Minniant OK
Oj ten rok będzie płodny w gry pomysł

Przetestuję grę oczywiście OK
[#4] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@parallax, post #3

Dzięki! Cieszę się, że gra się spodobała. Sterowanie klawiszami kursora (jak i joystickiem) powinno pojawić się w nowej wersji.
[#5] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #1

sprawdze, jak tylko znajdę chwilę żeby poświęcić czas psiapsiółce. Póki co to niestety nie mam zbyt wiele czasu, bo muszę chakować :{ zabangla to na a500 z 1MB?
[#6] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Radek_Cz, post #2

Rowniez przeszedlem wszystkie poziomy i uwagi mam te same co Radek_Cz.
Nalezalo by zmienic na kursory i zaznaczyc bardziej wyjscie, bo strasznie zlewa sie z klockami, w 3 lvl mozna je latwo przeoczyc i zablokowac.
A ogolnie jest OK
[#7] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@parallax, post #3

"Oj ten rok będzie płodny w gry"

Oj bedzie, a jak jeszcze Paralax napisze ze dwie, to juz w ogole cud miod i orzeszki
[#8] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@snajper, post #5

Wymagania w tej chwili to co najmniej A1200 OS3.0 (program korzysta z funkcji ładowania kolorów z 32-bitowej palety i funkcji z tagami do otwierania ekranu/okna). Wersja dla A500 wymagałaby zamiany tych funkcji.
[#9] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@selur, post #7

Ja bym jednak orzeszków parallaxa nie mieszał do tej sprawy.
[#10] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #8

jesli możesz to zrób wersje otwieraną w okienku na workbenchu
[#11] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@michal_zukowski, post #10

@Michał Żukowski
Możemy zacząć mówić o wersji okienkowej dopiero, jak pojawi się wersja gry dla karty graficznej.

@Selur
Bardzo mi miło, że gra się spodobała. Grafika na pewno będzie jeszcze retuszowana, poprawię jej czytelność.
[#12] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #11

jak pojawi się wersja gry dla karty graficznej


Poproszę!
[#13] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@strim, post #12

Będzie wersja dla karty graficznej (prawdopodobnie będzie ona wspólna z wersją AGA, choć nie wykluczam, że rozłączna). Już dodałem systemowe podwójne buforowanie ekranu, zgodne z AmigaOS i najpewniej pójdzie to też na MorphOS i AmigaOS 4 oraz ładowanie obrazków przez datatypy, przez co już jest zachowana pełna kompatybilność z kartami graficznymi.

To nie wszystko, opracowałem rozbudowane i atrakcyjne w wyglądzie Menu, będzie zintegrowany edytor plansz, pracuję też nad udoskonaloną grafiką do gry: już jest przygotowana pierwsza sceneria - ogród. W planie kilka scenerii. Publikacja nowej wersji dopiero jak będzie ukończona.

Muszę przyznać, że obecna wersja AGA gry jest bardzo szybka - rendering planszy w niskiej rozdzielczości jest błyskawiczny - szybkość porównywalna z kartą graficzną np. BVision. Dlatego wersja AGA jest objęta wyjątkową troską :)
[#14] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #1

Gratuluje.

Mozna prosic o screen-shot'y?

Pozdro.
[#15] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@sachy, post #14

Wlasnie - ja jeszcze nie pobralem (bo nie mialem czasu) ale chetnie obrazki poogladam.
Dzieki Minniatowi i Benkowi sam wzialem sie i zawzialem i celem jest zrobienie tytulu w tym roku :) A co mi tam :)
[#16] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@WojT_GL, post #15

Ja bym prosił o wersję .adf, albo poczekam na taką, co zaprądzi pod MOSem :)
[#17] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #1

Ja również winszuje i żywię nadzieję iż dzieło dokończysz.
[#18] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #1

Grafikę też sam zrobiłeś?
[#19] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@forge, post #18

Tak, pracuję sam nad tą grą. Podoba Ci się grafa?

Tutaj grafika z ogrodem do AstroBloxa, o którym wspominałem wyżej. Są cieniowania, planuję dodać jeszcze jakieś kwiatki czy coś dla uatrakcyjnienia. Rozmiar oryginalny 320x256.

@Asman

Dziękuję za gratulacje, ja Tobie dziękuję za kurs w pisemku papierowym, zerkałem do części trzeciej podczas pisania procedur ładowania obrazków za pomocą Datatypów. Działa znakomicie.

Prace nad nową wersją są jeszcze w toku.
[#20] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #19

Muszę powiedzieć że gra imo prezentuje się lepiej niż pokazany ostatnio Szalter. Ale szczerze mówiąc grać i tak nie będe, jak już napisałem w innym miejscu, interesuje mnie wyłącznie projekt GameX. Byłaby to dla mnei świetna pomoc w nauczeniu się programowania.
[#21] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@forge, post #20

Rozumiem. A czego chcesz się nauczyć: podstaw programowania, czy programowania na Amigę? Pakiet GameX jest co prawda zaczęty i mam już pewien pomysł na jego realizację, ale nie ma służyć do nauki programowania. Jest to w tej chwili zbiór funkcji, które dołącza się do swojego programu, by zautomatyzować wiele czynności w pisaniu gry, jak i budować własną grę. Służy zatem do ułatwienia sobie pracy. Trzeba znać już podstawy programowania np. pisać w języku C.

Podam mały przykład (wymagana znajomość C). Żeby rozpocząć pracę z GameX wywołujemy funkcję gxsystem(), która pobiera listę Tagów i na jej podstawie alokuje odpowiednie zasoby komputera i zwraca nam uchwyt (handle) do systemu. Tagi to np:

GXSA_GameGenre - gatunek gry, tutaj póki co jest rodzaj GXSG_Tetris :) Określenie gatunku gry wpływa na działanie programu, do systemu zostanie załączony odpowiedni szablon funkcji do danego typu gry, w tym przypadku Tetrisa.

GXSA_Platform - preferowana platforma (póki co tylko GXSP_Amiga rzecz jasna). :)

GXSA_Environment - środowisko gry (może być GPSE_Screen czyli ekran, bądź GPSE_Window, czyli okienko). Decyduje o tym, w jakim środowisku gra ma pracować. Zauważ, że wielkość i głębokość ekranu będzie określana za pomocą programu preferencji GameX, uruchamianym przez użytkownika docelowego.

Prócz tego gxsystem() w planie ma alokować obsługę klawiatury (zawsze) oraz dźwięki i muzykę. Zaznaczam jeszcze raz, że GameX dopiero powstaje, jeszcze jest masa pracy do wykonania.

P.S.
W temacie AstroBloxa: będziecie musieli troszkę dłużej poczekać na nową wersję, pojawi się na pewno, po prostu ostatnio sporo wydarzyło się.
[#22] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@forge, post #20

Czy kolega forge ma zamiar pisac pod Ami czy na PCta, bo jak widac gameX jest pisany z mysla o amigach.
[#23] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #21

Czymkolwiek GameX ma być, na pewno z niego skorzystam tak jak korzystam z niego teraz. Dlatego czekam na postępy w tym temacie i mam nadzieję że kiedyś tam wyjdzie nowa wersja...
[#24] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@forge, post #23

A mozna wiedziec co takiego niesamowitego robisz w gameX aktualnie?
[#25] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #1

A ja żywię nadzieję, iż grę dokończysz, gdyż większość Twoich projektów nie dociera do finalnego stadium. Gra jest fajna, ciekawe się gra. Jest jeszcze wiele do zrobienia, ale potencjał w tym jest.
[#26] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@mailman, post #25

A ja żywię nadzieję, iż grę dokończysz, gdyż większość Twoich projektów nie dociera do finalnego stadium. Gra jest fajna, ciekawe się gra.

Tobie również dziękuję za miłe słowa! Następna wersja Astrobloxa, jak wszystko będzie szło zgodnie z planem, w ciągu tygodnia, proszę o cierpliwość. Faktem jest, że większość moich gier to projekty niedokończone dlatego ten wątek nazwałem "Zaczynamy". Ten projekt będzie pierwszym naprawdę ukończonym (tuż po moich grach w AMOSie, które pisałem dawien dawno). Będzie kilka światów do zwiedzenia i uporządkowania skrzyń. Także dziś po krótkiej parodniowej przerwie spowodowanej sprawami osobistymi wracam do pracy.

Jest jeszcze wiele do zrobienia, ale potencjał w tym jest.

Czy mógłbyś rozwinąć myśl i napisać co chętnie zobaczyłbyś w mojej grze?

Ja obrałem taki kierunek prac:
1. Nie rozwijać za bardzo własnych pomysłów, tylko bazować na sprawdzonych (czyli Sokobanie). Co za tym idze, dążę do uproszczenia gry usuwając z Astrobloxa parę zbędnych moim zdaniem elementów.
2. Dla urozmaicenia będzie wprowadzona większa ilość scenerii, każda ze swoją unikalną szatą graficzną.
3. Grę chciałbym docelowo doprowadzić do stadium co najmniej shareware. Z finansami u mnie krucho, a zdrowie powoli zaczyna dopisywać (czego rezultatem lepiej mi się programuje), dlatego chciałbym wreszcie zarabiać na siebie, a że programowanie idzie mi w zasadzie najlepiej chciałbym w tym kierunku iść. Wiem, że rynek Amigi malutki, ale co mi tam, dla komputera, który się po prostu kocha można zrobić wiele. Na pewno rozwinę ten malutki interesik w coś większego, jakąś małą firmę. Wierzę głęboko, że mam do tego predyspozycje.

Pozdrawiam.
[#27] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@forge, post #23

Bardzo mnie cieszy co piszesz, Forge. Korzystasz z GameX-a wrzuconego na Aminet? W sumie używając tego co tam wrzuciłem można sklecić małą gierkę w rodzaju tej z helikopterem "Chopper", o której kod źródłowy się pytałeś.

Wesprę Cię w pisaniu jeśli wsparcia potrzebujesz, pisz najlepiej na mój adres e-mail, opisz tam swoje umiejętności:

robert(kropka)szacki(małpka)gmail(kropka)com

zastępując te nawiasy odpowiednimi symbolami.
Pozdrawiam.
[#28] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #26

Czy mógłbyś rozwinąć myśl i napisać co chętnie zobaczyłbyś w mojej grze?


A jest sens, abym to pisał? Gdy wnosiłem swoje uwagi dotyczącego tego co zrobić, aby "Nurek" był lepszy, nic z tego nie wyszło. Nigdy nawet błędów nie poprawiłeś.

Dokończ, zobaczy się.
[#29] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@mailman, post #28

Sorki. blushing blushing Nie ma problemu, wiem jak to rozwiązać - ponieważ od pewnego czasu pracuję bardziej systematycznie (właściwie to od ukończenia pierwszej części Astrobloxa), będę robił regularne, tygodniowe aktualizacje (wszystkich, bądź niektórych) moich projektów na mojej stronie internetowej. Zatem poprowadzę wreszcie coś w rodzaju bloga. Dzięki temu uda mi się (mam nadzieję) spełnić wszystkie prośby i naprawić zgłoszone błędy w moich programach (obecnych jak i wcześniejszych np. Nurek). Będę też pod pewną presją, dzięki czemu mam nadzieję będę pracować wreszcie choć odrobinę wydajnie. Zaznaczam, że chodzi o projekty tylko dla Amigi 1200.

Jutro (w niedzielę) zamieszczę pierwszy wpis na mojej stronie na Republice. Będzie dotyczył Astrobloxa oraz Nurka. Przedstawię status tych projektów. Mam pytanie: czy polecasz jakąś stronę z blogiem, gdzie bym mógł zamieszczać takiego typu aktualizacje projektów? Pytam z ciekawości, najpierw zacznę od mojej strony na Republice. Zatem do jutra do przeczytania na mojej stronie. Pozdrawiam.
[#30] Re: Zaczynamy (od Astro Blox)! ;)

@Hextreme-Attic, post #29

rowniez pozdrawiamy :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem