[#241] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #239

Ja obstawiam, że w stylu Atari pomysł Może ta gra zmobilizuje ludzi z ppa.pl na zrobienie w końcu jakiejś gierki, bo chwalą się pixelami, a mogli by wykorzystać swoje umiejętności inny sposób pomysł Programistów i muzyków też u nas pod dostatkiem pomysł

Co do gry, to jak na swój poziom, to można popykać OK
[#242] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Gżegżółka, post #238

Bardzo fajny projekt i kompilacje, szczególnie podoba mi się motyw intrami/filmikami CDXL np konwert intra FMV (mpeg) Cannon Fodder OK
[#243] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #239

Tutaj filmik z gry.
Podobno na A500 jest trochę za wolno- szkoda
[#244] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #240

Ale sam tfurca napisal, ze "It's my first game... ever hehe"
[#245] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #232

Oj psioczycie na tę grę strasznie. Miałem okazję wreszcie wczoraj zagrać i jest to pewnie jedna z ich pierwszych gier, więc nawet jestem pod wrażeniem przyjemnej grafiki. Muzyka w pamięci mi jakoś nie zapadła ale irytująca nie była, więc źle nie jest. Takie demko by pokazać innym że coś robimy, rozwijamy się i mamy już coś działającego i pracujemy nad czymś większym. A to co daliśmy nawet działa i to całkiem ładnie (testowałem na kompie na którym tnie się miejscami emulator amigi i ta gra pod emulatorem w ogóle się nie cięła, czyli jest całkiem dobrze napisana) .
Gra sama w sobie jest nawet dobrą odskocznią gdy czekamy na coś innego żeby zrobiło się na kompie do końca, lub bardzo się nudzimy a nie chcemy odpalać czegoś mega skomplikowanego i wtedy ta gra myślę że nawet jest konkurencyjna dla np. pasjansa czy sapera.
No i zrobiłem rekord 16 okrążeń łał.
[#246] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #243

Wygląda bardzo prosto, przejżyście i przyjemnie, ciekawe czy na prawdziwej amidze albo uae będzie działać płynnie.
[#247] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #243

W tych czasach gry wymagają już coś więcej jak Amigę 500 1MB pomysł
[#248] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#249] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#250] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#251] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#252] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#253] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#254] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#255] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #240

Akurat 8-bitowa stylistyka grafiki mi bardzo odpowiada, muzyka tez spoko.

Faktycznie największy minus to backbone, ze swoją powolnością i wszelkimi ograniczeniami. Aczkolwiek gra się ok ina A600 z 020 jest spoko.

Niestety backbone to taka trochę broń obosieczna, z jednej strony powstają jakiekolwiek gry, z drugiej strony , nawet jeśli mają niezłą oprawę, to wszystko rozbija się o ograniczenia prymitywnego silnika. Przykładem jest tu Tales Of Gorluth, z fajną muzą i całkiem niezłą grafiką, które byłoby ok, gdyby nie prymitywny engine i brak możliwości zapisywania stanu gry. Tak czy inaczej kupiłem oryginał, może autor znajdzie jakiegoś kodera, który napisze engine do sequelu ?
[#256] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#257] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #255

Kto wie może niebawem będą powstawać gry za pomocą Amiga Game Creatora.
[#258] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Leon, post #257

A ten AGC nei jest przypadkiem w Amosie pisany ?

W sumie co do platformówek - cały kod Solid Gold jest upubliczniony - 100% asembler... można go dowolnie wykorzystywać.

Hexmage : może lepiej zamiast dłubać samemu wziąć pod lupę kod Solid Gold ? A ludzie zamiast tworzyc grafikę i muzę wykorzystywaną przy "gniotach w backbone" mogliby ją podpiąć pod taki engine.
[#259] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #258

Ja chętnie zrobiłbym platformówkę na silniku Solid Gold tylko jak to zrobić?
W Backbone nie działa dobrze kolizja oraz przewijanie ekranu jest skokowe.
Ciekawe jak poradzi sobie autor AGC.
[#260] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Leon, post #259

"Ja chętnie zrobiłbym platformówkę na silniku Solid Gold tylko jak to zrobić?"
Jedyny sposob nauczyc sie asemblera amigi - minimum ze 2 lata ciezkiej pracy w stylu "tylko dla orlow" pod warunkiem posiadania odpowiedniej literatury.

"W Backbone nie działa dobrze kolizja oraz przewijanie ekranu jest skokowe."
Bo to jest domena Amosa. Nie ma sprzetowego wykrywania kolizji obiekt-tlo wiec kazdy robi po swojemu. Softwarowy skrol ekranu to udreka a sprzetowy mimo, ze plynny, to tez bezuzyteczny, bo zabiera tony Chip Ramu. Do tego dochodzi jeszcze wolne odczytywanie danych z pamieci typu chip/slow i "efekt" gotowy.

"Ciekawe jak poradzi sobie autor AGC."
Jesli AGC napisany jest w asmie to bedzie sukces, jesli w innym "wynalazku" to porazka, zatem zgodnie z rachunkiem prawdopodobienstwa mamy 50% szans na dobre narzedzie do tworzenia gier. Poczekamy , zobaczymy... szeroki uśmiech
[#261] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Leon, post #259

Zrob grafe, muze i design leveli a potem znajdz kodera, ktory popracuje nad tym kodem. w ekstremalnym przypadku wystaczy pewnie podmiana danych, o ile modyfikacja enginu nie jest potrzebna.

Kolega Hexmage zamiast pisac kolejne wersje swoich gier, którch nie dokańcza moglby sie za to zabrac, zna asm.
[#262] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Leon, post #257

To co już jest stworzone przez autora i zostało pokazane na filmiku robi ardzo dobre wrażenie- trzymam kciuki OK
[#263] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #261

Kod gry Solid Gold, w mojej ocenie, to wysoka klasa i profesjonalizm. Ładnie opisany, mądrze podzielony, tip-top. I na pewno nie jednemu koderowi jeżeli nie całość, to część kodu się przyda, przynajmniej jako podpowiedz.
Z drugiej strony, czytanie kodu w assemblerze, próbowanie odgadnąć co się dzieje, to masakra. C można, asm to wyższa szkoła jazdy, a przeważnie programiści, to takie osoby, które nie lubią grzebać w czyimś kodzie, tylko chcą zrobić coś samemu i tutaj jest problem.
Niemniej jednak, w src jest całość kodu i potrzebnych resourców, przez co uruchomienie tego jest super proste. Jednak, nie wiem jak się edytuje mapy. Jakby był edytor do map, to stworzenie nowej gry przy pomocy tego engine wydaje się w miarę proste (choć w programowaniu, często proste rzeczy, okazują się skomplikowane).
Najlepiej, jak ktoś stworzy grafikę do nowej gry w formacie takim jak jest w Solid Gold, zagadać do oryginalnego zespołu. Dla Franka Wille, stworzenie nowej wersji opartej o ten silnik, nie powinien być żadnym problemem.
Ta gra zasługuje na komercyjne wydanie.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2014 09:29:40 przez flops
[#264] Re: Zapowiedzi nowych gier

@flops, post #263

Do usuniecia.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2014 10:09:06 przez twardy
[#265] Re: Zapowiedzi nowych gier

@flops, post #263

Jestem laikiem ale mysle, ze stworzenie nowej gry na podstawie istniejacego kodu nie powinno byc mega skomplikowane... a co do formatu danych solid gold to najlepiej zasiegnac jezyka u zrodla czyli autorow gry... swoją drogą moze jest jakis opis do tych zrodel ?

A Leon moze juz zaczac grafike rysowac :).

Temat byl juz na eab link
[#266] Re: Zapowiedzi nowych gier

@twardy, post #258

Daję Ci słowo, że nie próżnuję. W nadchodzącym roku akademickim będę kontynuował studia na uczelni ze względu na ogromną poprawę zdrowia i temat uczelni był dla mnie nr jeden w tym tygodniu. Dla mnie jest to epokowe wydarzenie.

Jednocześnie powolutku posuwam do przodu kwestię projektów gier. Programowanie (i ogólna działalność) idzie mi zdecydowanie lepiej.

Musisz zrozumieć, że choroba uniemożliwiała mi normalną pracę, w tym programowanie. Jest to bardzo złożona choroba, która wpływała m. in. na pracę zmysłów - m. in. wzroku i słuchu.

Obiecuję, że w tym roku pokażę ukończoną grę.
[#267] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#268] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#269] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
[#270] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Zapowiedzi nowych gier
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem