kategoria: Pomoc w przejściu gry
[#1] Settlers
Witam!

Po pewnym czasie podczas przechodzenia misji nie mogę nic budować, wygląda na to, że żadne materiały budowlane(i cała reszta) nie są wynoszone z zamku.

Czy to jest błąd w grze, czy istnieje jakaś konkretna przyczyna tego zjawiska?
[#2] Re: Settlers

@witekkk, post #1

A nie brakuje ci ludzi przypadkiem?
[#3] Re: Settlers

@glichtanski, post #2

Nie, to już jest końcówka misji, mam ich ponad 500 szeroki uśmiech
[#4] Re: Settlers

@witekkk, post #1

Masz włączony tryb gromadzenia zasobów.
[#5] Re: Settlers

@groovebox, post #4

Jest program oszczędny (dostajemy wtedy wiadomość z narysowanym niedokończonym magazynem), kiedy w zamku zostaje 7 desek i 2 kamienie. Wtedy będą budować tylko tartak, ścinacza i kamieniarza.
W przypadku kiedy nic nie wynoszą z zamku, oznacza to że wynosiciel zdechł. Nie da się z tym nic zrobić, to jest bug w grze. Tak samo może się stać z magazynem.
Kolejnym bugiem jest jak z zamku nic nie wynoszą, nic nie wnoszą, ludzie nie wychodzą, ani nie wchodzą, nawet nie podchodzą do chorągiewki przy zamku. Z tym również nic się nie da zrobić.


Ostatnia aktualizacja: 02.06.2014 19:33:00 przez badi2
[#6] Re: Settlers

@badi2, post #5

To teraz pytanie od dusza strony. Czy jest jakis bardziej lub, najlepiej mniej, mglisty koncept co wywoluje owego buga? Przechodzilem ostatnio cala gre i nie natknalem sie, natomiast pamietam ten motywy ze "zblokowanym" zamkiem w przeszlosci.

edit - Nie, nie odpalalo programu pod oszczedzanie i nie byla zaznaczona opcja gromadzenia.

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2014 20:31:32 przez F7sus4
[#7] Re: Settlers

@F7sus4, post #6

Ja settlersy gram regularnie od 20 lat, według mnie bug występuje losowo. Nie udało mi się go w żaden sposób uniknąć. Wrogom tak samo się blokuje.
Ta gra ma więcej niewytłumaczalnych bugów. Zdarza się, że podczas ataków żołnierze znikają, żeby zaraz pojawić się w tym samym miejscu. Najbardziej denerwujące jest jak mamy ostatniego żołnierza w strażnicy, a on zniknie. Wróg zajmuje strażnicę, a nasz żołnierz za chwilę wchodzi do tej już wrogiej strażnicy. Musimy wtedy zabić i wroga i swojego. Tego też nie da się uniknąć.
[#8] Re: Settlers

@badi2, post #7

Piszecie że gra ma błąd... Dziwne, bo zagrywałem się w Settlersy godzinami, dniami i nigdy nic niepokojącego nie stwierdziłem. Mam więc koncepcję, potwierdźcie czy ma to sens:

Grałem na CDTV, FAST, KS3.1. Co za tym idzie - ECS. Może gra głupieje mając AGA lub więcej CHIP?
[#9] Re: Settlers

@Romlen, post #8

Zawsze grałem na zwykłej pięćsetce 1.3 1MB. Na A1200 czy to gołej czy dopalonej mam to samo. Zagrywając się godzinami i dniami bugów może nie być, aż tak częste też nie są.
[#10] Re: Settlers

@badi2, post #9

Zgadza się, aż tak często nie występuje ten bug i jest on raczej losowy.
Jest on denerwujący gdy kończą się zasoby, a chciałoby się wybudować jeszcze jakąś kopalnię.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
[#11] Re: Settlers

@witekkk, post #10

Hej, a nie jest przypadkiem tak, że wyłączyłeś opcję wynoszenia materiałów z głównego budynku?? To można wyłączyć dla zamku oraz każdego magazynu.
[#12] Re: Settlers

@Hexmage960, post #11

Nie. W opcjach zamku niczego nie zmieniałem.
[#13] Re: Settlers

@witekkk, post #12

Spróbuj zmienić tą opcję w zamku i ustawić na wynoszenie towarów (może się odblokuje). Może używasz wersji gry z błędami lub uszkodzonej. A może jest to jakieś zabezpieczenie antypirackie. W pirackiej wersji Settlers 3 na PC, huta żelaza zamiast stali produkowała świnie
[#14] Re: Settlers

@RomanWorkshop, post #13

Opcja wynoszenia towarów nie odblokuje zamku. Mam 2 wersje polską i angielską, jest tak samo. Oryginału nigdy nie miałem.
Jedynym sposobem wybudowania dodatkowej kopalni jest podłączenie się do wroga.
[#15] Re: Settlers

@badi2, post #14

Być może obie wersje są źle złamane.
Trzebaby pograć na orginale, żeby stwierdzić.
Podobnie było w grze Genesia, która się blokowała,
w późniejszym etapie.
[#16] Re: Settlers

@Andrzej11, post #15

Może tak jak piszą wcześniej jest to jakiś błąd crakowania. U mnie czasem się gra wieszała kiedy atakowałem zamek wroga, a tam prawdopodobnie kończyli się broniący go rycerze. Stąd zapisywałem stan przed atakiem jakiejś grupy moich rycerzy, a gdy się wywalała, to wczytywałem grę, odczekałem kilka minut i wtedy kolejną grupą zdobywałem zamek.
[#17] Re: Settlers

@Rafał A-3000, post #16

Nie testowałem innej wersji, gram na preinstalowanym WHDL.
Może z inną wersją będzie lepiej, bo doszedł mi kolejny problem, na 29 etapie budowniczy po wejściu do zamku nie chce z niego wyjść budować kolejnych budynków.
[#18] Re: Settlers

@witekkk, post #17

Ja gram na dyskietkach. Twój problem jest związany z programem aktywnym, o którym wspomniałem na początku. Budowlańcy wychodzą wtedy tylko do tartaku, ścinacza i do kamieniarza.
[#19] Re: Settlers

@badi2, post #18

Ale ja mam już wybudowany budynek ścinacza i tartak, kamieni nie ma w pobliżu dlatego chcę wybudować kopalnię, tylko chętnych do budowy nie ma.
[#20] Re: Settlers

@witekkk, post #19

Czasami chcą drugi tartak/ścinacz. Do kopalni nie wyjdzie, musi być kamieniarz, choćby nawet w miejscu gdzie nie ma kamieni.
[#21] Re: Settlers

@badi2, post #20

Dzięki!
Budynek z kamieniarzem pomógł i program aktywny się wyłączył.
Teraz jakoś idzie, chociaż miałem wątpliwości bo na leśniczego czekałem kilka minut po tym incydencie.
[#22] Re: Settlers

@badi2, post #7

To nie są bugi. Miałem tak i wystarczy zniszczyć niektóre budowle, celem zwolnienia materiałów. Nie pamiętam jak to robiłem ale jak się tak zatkało, niszczyłem niektóre budynki i startowało jak z kopyta..
[#23] Re: Settlers

@witekkk, post #21

Jaki "program aktywny"? To raczej program oszczędny (emergency program).

@Voyox: Palenie budynków nie zwalnia zasobów, co najwyżej ludzików (co może być istotne gdy brakuje Ci np. narzędzi, żeby wykształcić nowych fachowców z "bezrobotnych").
[#24] Re: Settlers

@recedent, post #23

Jeszcze chyba ustawiało się preferencje magazynu/zamku ale dawno dawno w setlersów nie grałem, może znajdę czas na odświeżenie tematu...OK
[#25] Re: Settlers

@recedent, post #23

Program oszczędny miałem na myśli :)
[#26] Re: Settlers

@Voyox, post #22

Materiałów i ludzi mam zawsze mnóstwo jak występują te problemy.
[#27] Re: Settlers

@witekkk, post #26

W dolnym pulpicie sterowniczym są takie małe zegareczki domyślam się że one były planowane to przyspieszania i zwalaniania gry, ale to nie działa :(
[#28] Re: Settlers

@Pawelek, post #27

Jak je naciśniesz, to za jakiś czas dostaniesz wiadomość "chciałeś, aby wezwać cię do tej lokacji". Chodzi o to, że nie musisz czegoś pilnować, tylko naciśniesz i cię wezwią po okreslonym czasie w dane miejsce. Przyspieszyć można dopiero w Settlers 2.
[#29] Re: Settlers

@witekkk, post #26

przestaw sobie priorytet wynoszenia materiałów z zamku, zwykle jeżeli się nie mylę, to na pierwszym miejscu jest złoto, ustaw sobie jako pierwsze deski i kamienie, tragarze chyba mają je jako pierwsze więc tutaj nic nie trzeba przestawiać,
może to pomoże
[#30] Re: Settlers

@nostrum666, post #29

Ten błąd czasami daje się odblokować. Zlikwiduj drogi do zamku i spichlerzy. Potem je dobuduj. Powinno pomoc.

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2015 15:38:58 przez Drupi77
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem