kategoria: Instalacja gier
[#1] BlitzQuake ustawienia
Witam
Panowie walczę z tą grą i zawsze po uruchomieniu glquake mam w ekranie 640x480 zajęte jakieś dziwne 3/4 ekranu z obciętą górą :( Do tego tekstury się rozjeżdzają. Może ma ktos podobny konfig do mojego i coś podpowie?

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2015 17:31:21 przez Sosabowski
[#2] Re: BlitzQuake ustawienia

@Sosabowski, post #1

Jak odpalasz grę?
Jakie ustawienia rozdzielczości masz w grze?
Czy masz definiowany wlasciwy ekran 640x480 ?
[#3] Re: BlitzQuake ustawienia

@Norbert, post #2

Odpalam poprzez ikonkę glquake. Natywnie tam jest 512x384 jak się nie mylę. Dziwne bo jakakolwiek próba uruchomienia z shell z parametrami powoduje albo guru albo "couldn't load gfx.wad" mimo katalogu ID1
[#4] Re: BlitzQuake ustawienia

@Sosabowski, post #3

Udało się odpalić w 640x480 tylko tekstury się kaszanią :(
[#5] Re: BlitzQuake ustawienia

@Sosabowski, post #4

Na przyszłość link do poprawnych ustawień trybu voodoo :) Wszystko teraz pięknie gra Tutaj!!!
[#6] Re: BlitzQuake ustawienia

@Sosabowski, post #1

Aby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod istniejący. Różnica taka, że ja mam problem z BlitzQuake pod MorphOS-em.

Mianowicie po uruchomieniu gry widoczna broń i przeciwnicy są w odcieniach turkusu. Zmieniałem głębię ekranu, uruchamiałem w oknie i na pełnym ekranie. Podmienialem pliki PAK, wrzuciłem nawet bibliotekę tinygl z MOSa 3.17, bo aktualnie używam tej od BigFoot-a, ale w tedy broń i postacie wyglądają jak przemieleni przez maszynkę do mięsa. Próbowałem zmieniać również niektóre parametry w konsoli. Nic nie pomaga. GLQuake nie ma takiego problemu, ale ten nie obsługuje plików LIT.



Spotkał się ktoś z taką sytuacją?
[#7] Re: BlitzQuake ustawienia

@Ponki1986, post #6

Od kiedy w mosie działa emulacja Warp3D(Rave3D) na R300?

BlitzQuake jest tylko w wersji dla Warp3D.
[#8] Re: BlitzQuake ustawienia

@Ponki1986, post #6

U mnie na PowerBook G4 z MorphOS 3.17 gra ładuje pliki po czym zawiesza cały komputer, natomiast po wgraniu najnowszej wersji TinyGL od BigFoota gra sie uruchamia, ale bronie i przeciwnicy są tak samo jak u ciebie na screenie. Prawdopodobnie ma tam miejsce jakieś cieniowanie które nie jest jeszcze obsługiwane przez ten sterownik. Puki co pomaga użycie opcji
gl_smoothmodels 0
1
[#9] Re: BlitzQuake ustawienia

@reenstix, post #8

Którą wersje BlitzQuake uruchamiacie, nową Cowcata czy starą z Aminetu?
[#10] Re: BlitzQuake ustawienia

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #9

Ja używam starą od Kiero. Na aminecie też jest ta sama.

Którą wersję od CowCat-a masz na myśli? Tą pod 68K? Próbowałem ją odpalać pod MorphOS-em, ale nic z tego. Pod WinUAE i QuarkTex działa bardzo dobrze.

Natomiast jedyny sposób aby połączyć R300 i Warp3D w MorphOS-ie, na chwilę obecną to Wazp3D. Już o tym pisałem.
[#11] Re: BlitzQuake ustawienia

@Ponki1986, post #10

Dokładnie ta wersja od Kiero to raczej jedyna działająca pod MorphOS. Czy w twoim przypadku wpisanie w konsoli tej komendy z mojego poprzedniego postu też usunęło problem?

Natomiast jedyny sposób aby połączyć R300 i Warp3D w MorphOS-ie, na chwilę obecną to Wazp3D. Już o tym pisałem.

Ponoć w MorphOS 3.18 ma być przywrócona obsługa bibliotek Warp3D
[#12] Re: BlitzQuake ustawienia

@reenstix, post #11

Tak, podany przez Ciebie parametr naprawił problem.
[#13] Re: BlitzQuake ustawienia

@Ponki1986, post #12

Ponownie podbijam temat. Dotyczy on zarówno BlitzQuake na 68K i MOSa. Wrzuciłem sobie dodatek MALICE i Aliens. Niby wszystko działa dobrze, ale pojawiły się dziwne rzeczy z grafiką:







Podobnie jest z Aliens, tylko że sama broń wygląda jakby ją przemieliło przez maszynkę do mięsa. Taką samą sytuację zauważyłem również w samym Quake-u gdy wrzuciłem dodatkowy plik PAK2.PAK. Quake na PC ma tylko dwa pliki PAK, natomiast Amigowa wersja ma trzy. AmiQuake nie ma takiego problemu i wszystko wygląda prawidłowo, z tą różnicą że renderowania jest Soft. Spotkał się ktoś z taką sytuacją?
[#14] Re: BlitzQuake ustawienia

@Ponki1986, post #13

Gdyby ktoś był zainteresowany, to rozwiązałem problem. Przed uruchomieniem BlitzQuake z dodatkiem Malice lub Aliens, należy w katalogu ID1 skasować katalog GLQUAKE. Ostatecznie zostawiłem również tylko dwa pliki pak PAK0.PAK i PAK1.PAK, skopiowane z amigowej wersji Quake.
3
[#15] Re: BlitzQuake ustawienia

@Ponki1986, post #14

Zapomniałem dodać, że aby uniknąć kolorowanki jak na drugim zdjęciu, należy ze składni usunąć parametr
-litfiles


Ostatnia aktualizacja: 20.03.2023 14:19:39 przez Ponki1986
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem