[#31] Re: Pinball Dreams na A1200

@seng164, post #30

Tworzysz sobie dyskietkę bootowalna, wygrywasz na nią tego patcha i uruchamiasz go z s-s.
Powinno tak zadziałać
[#32] Re: Pinball Dreams na A1200

@seng164, post #30

Nagrywasz na bootowalną dyskietkę zawartość, tworzysz dodatkowo katalog "s", w katalogu "s" tworzysz plik tekstowy o nazwie "startup-sequence", w pliku wpisujesz tylko "RunPinball" (bez cudzysłowu) i zapisujesz. Teraz powinieneś wrzucić tą dyskietkę jako pierwszą i zmienić na tą prawdziwą pierwszą z gry jak ciebie o to poprosi.
[#33] Re: Pinball Dreams na A1200

@Solo Kazuki, post #32

OK już pobrałem "gotowca". Nie ma intra i grafiki wyboru stołów ale działa. I jest tylko na jednej dyskietce więc zyskałem 1 dyskietkę dodatkowo i fajnie bo sprawne dyskietki DD to dziś towar dość deficytowy.
[#34] Re: Pinball Dreams na A1200

@seng164, post #33

Skoro masz A1200 to warto by pomyśleć o jakimś dysku twardym (zwykłym lub karcie). Odpadnie ci w wielu przypadkach korzystanie z tak deficytowych dyskietek a i wygoda większa.

Ja z dyskietek praktycznie przestałem korzystać prawie od razu jak kupiłem A1200 bo szybko zaopatrzyłem się w dysk twardy i dyskietek używałem sporadycznie. Głównie do przenoszenia danych i niektórych gier (nie było jeszcze wtedy ani JST ani WHDLoad). Później nawet to odeszło bo miałem napęd CD-RW a wiele gier pojawiło się w wersji na HD a także JST i WHDLoad.
[#35] Re: Pinball Dreams na A1200

@Solo Kazuki, post #34

To jest retro nostalgia bo za nastolatka używałem właśnie dyskietek. Dlatego nie używam dysku.
[#36] Re: Pinball Dreams na A1200

@seng164, post #35

Ja w "epoce" miałem A500 z 2.5 MB RAM i właśnie tylko dyskietkami żonglowałem. Pamiętam, że kombinowałem już wtedy z odpalaniem gier choćby z ramdysku.

Jak już się pobawisz nostalgicznie dyskietkami, mimo wszystko możesz spróbować z HDD na A1200 (bez się trochę "marnuje"), prosta sprawa: przejściówka na CF, sama karta i heja.
Frajda z odkrywania tego, co wtedy było niedostępne też jest spora: partycjonowanie dysku, instalowanie WB 3.x , radosne miganie diody HDD ( ), itd...

Miłej zabawy tak czy inaczej OK

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2020 10:12:01 przez Jacques
[#37] Re: Pinball Dreams na A1200

@Jacques, post #36

Gdzieś kiedyś zrobiłem sobie bootowalne 2 dyskietki na które wrzuciłem wersję WHDLoad gry PD oraz sam WHDLoad do C:, skleciłem S:Startup-sequence w którym umieściłem kopiowanie zawartości obydwu dyskietek do RAM:PD i odpalenie odpowiedniego pliku .slave również z dyskietki. Działa to idealnie ale wymaga rozszerzenia pamięci przynajmniej 4 MB.

Jeśli mamy tylko stockową A1200 możemy przygotować 4 osobne dyskietki bootowalne. Jeśli na każdej z nich zostawimy tylko po jednym pliku stołu to wtedy gra + WHDload + skrypty zmieszczą się na jednej dyskietce.

Kombinowałem też z instrukcją Assign i parametrem ADD aby stworzyć jedno urządzenie logiczne z grą np. "PD:" z dwóch urządzeń fizycznych "DF0:" "DF1:" i z niego odpalać grę ale WHDLoad z tym sobie nie radzi.

Można by też przerobić .SLAVE aby zawartość katalogu "DATA" albo "PD_DATA" (zależy od wersji .SLAVE'a) mogła być odczytywana z dwóch różnych urządzeń ale na robieniu i modyfikacji .SLAVE'ów się nie znam.

Może coś @ASMAN by pomógł?

Trochę lepiej wygląda sytuacja jeśli mamy Goteka HxC albo Flash-Floppy. Możemy zaemulować dyskietkę HD 1.76 MB a tam naprawdę wiele gier się po prostu zmieści nawet uwzględniając pliki właściwego pod daną grę kickstartu oraz sam plik DF0:C/WHDLoad.

Jak widać mamy kilka możliwości i łączymy zalety pakietu WHDLoad takie jak wysoka kompatybilność problematycznych tytułów z A500 na A1200 (często spaczowane) i niwelujemy wadę w postaci konieczności posiadania dysku/karty CF/SD - wystarczy zwykła dyskietka albo Gotek.
[#38] Re: Pinball Dreams na A1200

@pong777, post #37

Nie trzeba przerabiać slave, jest opcja DATA, bardzo często z tego korzystam gdy robię wsparcie dla różnych wersji. Na przykład w TheLostVikings mój katalog wyglądał tak (teraz tak nie wygląda bo wywaliłem z dysku dawno temu)

data-ftl (dir)
data-fr (dir)
data-de (dir)
data-en (dir)
data-cd32 (dir)
data-demo-en (dir)
data-demo-fr (dir)
ReadMe
ReadMe.info
TheLostVikings-cd32.info
TheLostVikings-de.info
TheLostVikings-demo-en.info
TheLostVikings-demo-fr.info
TheLostVikings-en.info
TheLostVikings-fr.info
TheLostVikings-ftl.info
TheLostVikings.Slave

Teraz przeważnie wpisuje z palca whdload slave=ram:lv.slave preload data=data-fr w shellu.
[#39] Re: Pinball Dreams na A1200

@asman, post #38

Dzięki za naprowadzenie. Jestem coraz bliżej rozwiązania problemu.

Załóżmy że mamy 2 dyskietki. Na 1 są wszystkie pliki prócz 3 plików ze stołami.
Na 2 te brakujące pliki. Wszystkie w folderze DATA.

Jeśli mamy w stacji DF0 dyskietkę nr 1 nazwijmy ją PD: a w stacji DF1 dyskietkę nr 2 nazwijmy ją PD2: to polecenie w shellu:

pd:c/whdload slave=pd:pinballdreams.slave preload data=pd:data,pd2:data


spowoduje PRAWIDŁOWE działanie gry ALE,

Jeśli tylko mamy do dyspozycji jedną stację dyskietek i chcemy "ręcznie" zmieniać dyski to niestety WHDLoad już w momencie PRELOAD'u wywala błąd DOS-Error #218 Device or volume is not mounted.

Jak go zmusić żeby Workbench wyrzucił system request "Please insert volume PD2: on any drive" w momencie gdy jest on potrzebny?
[#40] Re: Pinball Dreams na A1200

@Jacques, post #36

możesz spróbować z HDD na A1200 (bez się trochę "marnuje")


Też tak sądzę. Nie bez powodu w standardzie jest kontroler IDE. Poza tym są gry których nie odpalisz z dyskietek, bo albo wymagają HDD, albo były na CD (...i wymagają HDD).
[#41] Re: Pinball Dreams na A1200

@pong777, post #39

WHDLoad tak nie działa że wyrzuci request z prośbą o wrzucenie dysku. Co najwyżej poprosi o core dumb, quit albo ponowne uruchomienie slave'a.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to w zależności od tego ile masz ramu, przewalić część rzeczy do ram a część trzymać na dyskietce, wywalić preload, i dać data=ram:,df0:
Jednakże nie mam pojęcia czy to zadziała.
[#42] Re: Pinball Dreams na A1200

@asman, post #41

Z tego co wyczytałem to nie może być ":" w ścieżce dostępu.
[#43] Re: Pinball Dreams na A1200

@Norbert, post #42

Dzięki za spostrzeżenie, pisałem na szybkiego i widzę że core dump też nieźle napisałem. Co tu dużo mówić same sukcesy ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem