[#271] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #268

Z moich obserwacji, to grafika troszeczkę straciła na czytelności w kilku ostatnich filmikach.

Może lepiej nie wykorzystywać szumów?

Czy nie dałoby się wykorzystać jakiejś ładniejszej tekstury? Np. w demie "Arte" na Amigę 500 wykorzystują na początku taką przecudną teksturę, aż miło popatrzeć. Może warto wziąć przykład?

Poza tym - tak jak piszą koledzy - czy będzie obracanie się pola widzenia przy skręcaniu?

Skoro trasa generowana jest na bieżąco na podstawie danych o wysokości poszczególnych punktów trasy, to może dałoby się te dane "obracać"?
[#272] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #268

Jakoś gra skojarzyła mi się z 3D Deathchase z ZX Spectrum
Strzelało się jeszcze do przeszkadzajek. Pomimo prostoty, swego czasu bardzo ją lubiłem.
[#273] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #268

@BULI
Z kim chcesz się ścigać? szeroki uśmiech

Teraz ogólnie:
O ile w poście 252 grafika wydaje się jeszcze 'czytelna', to w poście 268 dla mnie to już totalny chaos.

Ciężko w ogóle dostrzec mi w tym grę. Bardziej wygląda to jak interaktywna część jakiegoś megadema z początku lat 90'tych, gdzie możemy sobie poruszać joystickiem.
Gdyby ten projekt poszedł w kierunku np. takiego starego 'Rescue On Fractalus" czy takiego np. "Shadow Of The Third Moon" - nie chodzi o grafikę, tylko o bardziej urozmaiconą rozgrywkę - byłoby więcej interakcji, więcej 'fun'u'.
Tutaj machanie joy'em lewo/prawo (najczęściej dość przypadkowo - takie odniosłem wrażenie oglądając gameplay) nie będzie sprawiać, że chciałoby się jeszcze i jeszcze...

Muzyczka fajna, ale... brzmi raczej jak napisana do jakiegoś dema niż do tej gry. Tu powinno być raczej coś bardziej dynamicznego.
[#274] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Aniol, post #272

Smiale porownanie Aniele Strozu, ale chyba jednak to nie ten typ gry.
[#275] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #268

Tak dla jasności to pisałem w tamtym wątku o Aztec Challenge.
[#276] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@nostrum666, post #275

Tak dla jasności to pisałem w tamtym wątku o Aztec Challenge.


Ale gafa! Sorki- proszę nie bić hide2 ja niechcący.
Skoro jednak zostałeś wywołany do tablicy, to jak jest twoja ocena warstwy muzycznej?
[#277] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #276

Uważam że muzyka jest fajna i świetnie pasuje do gry, tworząc niezły futurystyczny klimat. Ogólnie to co pokazane wygląda całkiem schludnie i faktycznie jedyny mankament jak dla mnie to skręcanie, które wygląda bardziej jak latanie w bok.
[#278] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@softiron, post #267

Cześć,

dzięki za feedback chłopaki! :)

Dostrzegamy te same elementy, jesteśmy świadomi kwestii, o których wspominacie.
Postaram się wyjaśnić oczekiwania.

Naszą ambicją było do początku, aby gra uruchamiała się na A500 z 1MB RAM, ale głównie z sentymentalnych przyczyn :) Wiemy, że da się wyciągnąć więcej performance na pięćsetce link, ale na dzień dzisiejszy priorytetem jest dalszy rozwój rozgrywki. Traktujemy A500 głównie jako "ciekawostkę", a realnie będzie trzeba mieć A1200, żeby móc normalnie grać.

Obecnie projekt rozrósł się tak mocno (wyścigi, walki powietrzne, handel, questy, rozbudowa statku), że skupiamy uwagę na znalezieniu finansowania na jego realizację jednym z elementów tego działania jest uruchomienie obecnego dema na Atari ST oraz Sega Genesis (już nawet KaiN nam pomaga podsyłając linki etc.).
To ta ostatnia platforma jest jedyną, na którą realistycznie da się zdobyć finansowanie, z tego co sprawdziliśmy to crowd founding gry na Amigę i Atari ST nie jest realistyczny.
[#279] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@AmiClassic, post #273

Trafne spostrzeżenie, do warstwy wizualnej voxeli będziemy jeszcze wracać, to wszystko są eksperymenty póki co. Mamy dodatkowe pomysły, które chcemy zrealizować za pomocą voxeli takie jak np. budynki czy też tunele. Zmieniać się będzie również kolorystyka poszczególnych obszarów, zamierzamy stworzyć 4 różne strefy "klimatyczne", każda będzie miała całkiem odmienny look, chcemy też zmianę strefy pokazywać podczas przelotu, gdzie wylatujesz z kompletnej pustyni, a docierasz do np. skalistego obszaru lub krystalicznego.
[#280] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #279

Trafne spostrzeżenie, do warstwy wizualnej voxeli będziemy jeszcze wracać, to wszystko są eksperymenty póki co. Mamy dodatkowe pomysły, które chcemy zrealizować za pomocą voxeli takie jak np. budynki czy też tunele.

Miło coś takiego przeczytać! Domyślam się, że teren jest jeszcze w fazie eksperymentalnej i użyjecie troszkę innej skórki docelowo. Budynki i tunele byłyby super. Pewnie nie będą wymagać więcej mocy, tylko innych danych podawanych silnikowi rysującemu.

Życzę Wam powodzenia!
[#281] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #279

chcemy zrealizować za pomocą voxeli takie jak np. budynki czy też tunele. Zmieniać się będzie również kolorystyka poszczególnych obszarów, zamierzamy stworzyć 4 różne strefy "klimatyczne", każda będzie miała całkiem odmienny look, chcemy też zmianę strefy pokazywać podczas przelotu, gdzie wylatujesz z kompletnej pustyni, a docierasz do np. skalistego obszaru lub krystalicznego.


No i fajnie OK Tunele, strefy klimatyczne to może dobrze wyglądać, nad budynkami bym się zastanowił, jak kojarzę takie próby z voxelami to z reguły to słabo wypadało- tak, czy inaczej, ciesz się, że jesteście otwarci na dyskusję a nawet krytykę- powodzenia OK
[#282] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #278

"to crowd founding gry na Amigę i Atari ST nie jest realistyczny."

Bo trzeba bylo produkowac klawisze, obudowy albo kartony. Wtedy setki tysiecy PLN w kieszeni. Na gry cebularze piniendzy nie wydaja

Moim zdaniem (niepopularnym na tym forum), tworzenie tej gry na A500 z 1MB Ram, to nieporozumienie i strata czasu.
Proponuje jednak zwiekszyc jakosc grafiki i celowac od razu w lepszy sprzet, chocby po to zeby uniknac jeku zawodu wlascicieli piecsetek.
[#283] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@selur, post #282

Wystarczy zrobić wybór detali dla A500 i więcej i wilk najedzony i owca nieruszona.
[#284] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@amikoksu, post #283

Już jest tak jak mówicie, ale ta różnica będzie się powiększać na korzyść mocniejszych maszyn. To co widzicie to wersja minimum, trzeba jeszcze dużo pracy włożyć
[#285] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #284

fejm w najnowszym RetroKomp, to dzięki waszemu dopingowi chłopaki :)
[#286] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #285

fejm w najnowszym RetroKomp, to dzięki waszemu dopingowi chłopaki :)

OK
[#287] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #284

Ja bym dalej optował za wspomnianą już opcją 256 odcieni dla AGA.
[#288] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #285

OK
[#289] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Solo Kazuki, post #287

Nadal jest w planach, właśnie miałem rozmowę na ten temat :)
[#290] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #289

OGŁOSZENIE

Ktokolwiek widział, ktokolwiek zna:
  • grafik pixelart
  • grafik 3d
  • programista C lub asm



Poszukujemy świerzej krwii do rozbudowy zespołu, również odpłatnie!

Będziemy wdzięczni za pomoc :)
[#291] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #290

Kiedy planowany release ?
[#292] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #290

Ktokolwiek widział, ktokolwiek zna:
- grafik pixelart

Znam jednego. Chętnie by pomógł, ale raczej czasowo nie wyrobi
Szkoda, bo świetny projekt kroicie OK
[#293] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Koyot1222, post #292

A mnie ciekawi za to jak może wyglądać wersja maximum dla Warp/Vampire.
Z tego co się orientuję to voxele bardzo lubią dużo szybkiej pamięci.
Chciałbym zobaczyć w menu detali np 030/16 ram,040/32 ram, 060/128.
A wcześniej oczywiście krótkie filmiki z ustawieniami na tych detalach.
[#294] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@pisklak, post #293

Zamierzamy wykonać poglądową grafikę w sierpniu, która zadziała na wyobraźnię :)
[#295] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #294

Tak, je się, tzn gar się oczami ok, racja OK
[#296] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #295

Hejka,

25go października o 20:00 na streamie Amiga Bill na Twitch będzie oficjalna premiera drugiego dema naszej gry. Tym razem jest to wersja zoptymalizowana pod Sega Genesis i można przyjąć, że jest to odpowiednik wersji na Amigę 500 z 1MB RAM


W grze posiadamy obecnie 4 mapy:
1 - nauka latania
2 - time attack - przelot poniżej 80 sekund
3 - nauka strzelania
4 - nauka przetrwania ;)

Jak widać na screenie grafika dużo bardziej uboga niż pokazywaliśmy wcześniej, ale takie są realia tego co potrafiliśmy wyciągnąć z gołego 68000 :D

Mogę powiedzieć tyle, że gra jest wymagająca, a sami będziecie musieli ocenić czy jest też wciągająca :)

Pozdrawiamy!
[#297] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #296

Czyli przekleństwo A 500 z 1mb trwa do dziś.
I po co te rozszerzenia, turba i inne bajery kiedy klątwa golasa działa nawet dziś.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2020 18:40:04 przez WojtekX
[#298] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@WojtekX, post #297

Spokojnie! :)

Tworzymy gameplay w oparciu o najsłabszy sprzęt, co nie znaczy, że gra nie będzie wyglądać bosko na mocniejszym sprzęcie :)

Mamy w planach docelowo wykorzystać pełną moc WARP i Vampire :)

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2020 19:28:11 przez Kwahu
[#299] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #298

To w sumie lepiej WarpOSa
[#300] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #298

No i to rozumiem.
Gość kupi sobie wersję na A 500 1 mb,
Potem odwiedzi kumpla żeby się pochwalić,
A ten mu odpali to samo na swoim Warp 1260 i mu zrobi opad szczęki.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem