[#241] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@marianoamigo, post #240

Jest ograniczenie miejsca na dyskietce. Statki maja być zapisane w 3d I generowane sprites przed misja, możemy generować różną ilość klatek w zależności od ilości RAM danej maszyny, na której grasz
[#242] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #235

Będzie wersja na amigę cd 32 ze ścieżką audio?
[#243] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #235

O, a może by tak lekkie oddalanie i przybliżanie statku w zależności od kierunku przód/tył? Nadałoby to trochu większej głębi. O, i jak uderza w przeszkodę to przez chwilę mógłby być widoczny zniszczony statek.
[#244] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Dorian3d, post #242

Szudi o to zadba :)
[#245] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@amikoksu, post #243

Potwierdzam, że pomysłów nie brakuje :)
Na realizację gry musimy zdobyć fundusze, pomóżcie zbudować bazę fanów to może się uda :)
[#246] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #245

Czyli co gdzie jak?
[#247] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #241

Czyli na np. 2 mega ramu będzie więcej klatek animacji dla statku? Więcej klatek to i fajniej by się komponowało z płynnym ruchem reszty.
[#248] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@amikoksu, post #247

Teraz jest tak, że testujemy już streaming map z pliku.
Ale ze finalnie mapy będą generowane to zapewne szczegółowosc mapy też będzie zależeć od cpu i ilosci ram
Dodajemy kolejne elementy układanki
[#249] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #248

Fajne jest to, że "skalowanie" jakości w grze zależy od sprzętu, ale ruszy zarówno na słabszym jak i szybszym.
[#250] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #245

Widziałem najnowszy film - świetny! Rozwijacie grę we właściwym kierunku, brawa. OK
[#251] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Hexmage960, post #250

testujemy generowanie mapy z szumu, poniżej nasza obecna tekstura szumu, co myślicie?

plan jest taki, aby łączyć zawsze 2 warianty ze sobą w różny sposób, aby zawsze wyszła trochę inna trasa. na potrzeby fabuły gry zamierzamy zdefiniować około 50 różnych tras
[#252] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #251

tutaj próbka na samych krzywych jeszcze bez szumu
[#253] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #251

Najlepiej jakby można było wybrać góry myszką i wygenerowaloby teren wokół
[#254] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #251

Pomysł świetny z takim generowaniem map. Możliwości tak wiele, że tras na pewno nie zabraknie. Rozumiem z tego, że od sposobu generowanie/różnic w kolorach zależą różnice w wysokości terenu mapy?

Ostatnio miałem szumy uszne, ciekawe jakie mapy z tego by wyszły
[#255] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Adinfo, post #254

na generowanie kolorów można łączyć wiele technik

1 - bump mapa - czyli zależnie od kierunku padania światła
2 - wysokość
3 - nałożony szum
4 - kierunek i miejsce zdefiniowanej trasy za pomocą krzywych

i inne :)
[#256] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #255

Moim zdaniem skoncentrujcie się na wycieniowaniu mapy w odpowiednich miejscach (czyli np. bump mapa).

Czy wzgórza są spiczaste, czy łagodne to według mnie nie ma znaczenia. Warto byłoby - co było już sugerowane - by jednak przy skręcie następowało odpowiednie skręcenie trasy - nada to realizmu. To jest właśnie to co mi się podobało w ostatnim filmie - że wzgórza zaczęły nabierać realnych kształtów!

Później to ubranie w ładną teksturę - i będzie dobra wyścigówka. Życzę Wam powodzenia.

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 06:25:21 przez Hexmage960
[#257] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #251

Widać zabory
[#258] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #252

Efekt bardzo dobry! Robi dobre wrażenie! OKOKOK
Brawo!
[#259] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Koyot1222, post #258

pospolite ruszenie!

potrzebuję od was pomysłów na rodzaje terenów jakie powinniśmy mieć w grze.
pamiętajcie, że wszytsko dzieje się w takich długich "kanionach", ale one mogą mieć różną strukturę i zawartość
co byście chcieli zobaczyć w grze?
[#260] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #259

Krajobraz wulkaniczny z lawą na dole ;)
[#261] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #259

Może użyc generatora map z vista pro? Była chyba tam nawet możliwośc genrowania światów pozaziemskich.
[#262] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #259

Lodowiec, krajobraz księżycowy, może być też dno morza bądź jeziora (w takim środowisku można by spowolnić nieco rozgrywkę aby odwzorować warunki podwodne).
[#263] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #259

Rajka ziemniaków.
[#264] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@amikoksu, post #263

Witajcie!

Mały update po długiej przerwie


Poniżej prace nad opracowaniem systemu TILES 8x8 do tworzenia tła dla scenek fabularnych oraz wizyt w mieście


Robocza mapa gry


A lada dzień na naszej stronie pojawi się .adf do pobrania, który w końcu posiada muzykę oraz uruchamia się na 1MB RAM
[#265] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #264


A lada dzień na naszej stronie pojawi się .adf do pobrania, który w końcu posiada muzykę oraz uruchamia się na 1MB RAM


Myślę, że wielu z nas doczekać się nie może.
[#266] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #264

SUPER OK
[#267] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #264

Cześć,
zagrałem. Moje odczucia następujące.
A500+ACA500+

odpaliłem w opcji więcej niż 1 MB RAM oraz 14Mhz

ten modek jest taki troche chaotyczny i poszarpany czy to jest bug? Moglibyście zamieścić gdzieś sam moduł do odsłuchu i porównania? Wiem że mogą być z nim cyrki bo to samo mamy w GermZach.

do gry...

pikselki 2D wyczesane w kosmos, bardzo mi się podobają. Animka wyżej też miodzio.
Grywalność niestety mnie nie zachwyciła. Na A500 odpala to chyba na 128px? "kostki" terenu są duże dość.
na 14Mhz było bardzo wolno. Dopiero gdy pogoniłem na 42Mhz gra dostała prędkości powiedzmy wyścigowej choć nie wiem czy dobija do Lotusa który było nie było dla wielu jest kanonem wyścigów na Amigę.
Jak już była prędkość to niestety pojawił się problem terenu. Bardzo ciężko jest nawigować i łapać jakiś punkt odniesienia. Próbowałem latać wg cienia na glebie bo piszecie żeby lecieć jak najniżej. I tu kolejny problem. Przy takiej rozdzielczości duże klocki terenu pojawiają się tak znienacka że nie sposób ich ominąć już a cień prawie nie odróżnia się od koloru kanionu więc też ciężko stwierdzić ile jeszcze do gleby. To samo na bokach kanionu. Nic nie zapowiada tego że nagle masz przed sobą ścianę i dup. Game Over.

Wydaje mi się też że wersje które graliśmy na SACPie działały lepiej i były bardziej czytelne. I na A500 chodziło to lepiej (ok, na max procku ale jednak lepiej)

Wg mnie to niestety nie jest gra na A500. A przynajmniej nie taka gdzie człowiek chce pograć bez frustracji.

Chociaż sam pomysł jest zacny i kibicuję żeby na lepszych konfigach i innych platformach wyglądało i gralo lepiej. :)
[#268] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@softiron, post #267

Co do modka- to jak zwykle kwestia gustu, np kolega nostrum666 chwali muzykę w wątku obok:
https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/27241/zapowiedzi-nowych-gier/107#m687118

Mnie też muzyka się podoba.
Efekt przestrzeni bardzo ładnie widać przy starcie statku na tym filmiku


Za to te bardzo ciemne klocki które się pojawiają robią złą robotę, tak jak koledzy pisali, utrudniają rozpoznanie faktycznej wysokości (cień jest mało widoczny), tak samo jest źle gdy nachodzą na ściany.
Gdy ściany kanionu są pomarańczowe (i pochodne), jest dość czytelnie. Na samym dole kanionu wcale nie musi być tak dużo kwadracików/schodków, tak jak pisałem, przy starcie samolociku teren na dole wydaje się OK, ładnie widać perspektywę i przestrzeń.
Ale ogólnie fajnieOK
Nie wiem jak z prędkością, bo muszę sprawdzić na real Amidze, ale żeby się pościgać, czyli, żeby uzyskać efekt dynamicznej akcji, to rzeczywiście na A500 może być ciężko.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2020 13:29:59 przez BULI
[#269] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #268

Czekam na zalew opinii typu: "Koder dupa, powinno działać z maksymalnymi detalami płynnie na 1MHz, mieścić się w bootblocku, wymagać tylko wlutowanej jednej kości RAM i uruchamiać się bez kickstartu". ;)

Mnie muzyka ani grzeje ani ziębi, ale też mam obawy jeśli chodzi o czytelność zwokselowanego świata. Przede wszystkim zróbcie by dystans od statku do ściany przed nim był czytelny. A to ile zasobów to zeżre miejcie w nosie - wymagająca gra niech wymaga swoje, bo malkontenci od wymagań sprzętowych i tak nie odpalą tej gry ani razu. Może niech celownik robi się większy im bliżej jest do ściany?

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2020 13:59:18 przez teh_KaiN
[#270] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #268

Racja, te najciemniejsze fragmenty wraz z ich ditheringiem "znikają" widoczność cienia
Nie wiem też czy to złudzenie, ale nasz wehikuł wydaje się być nie umieszczony w osi ekranu, tylko lekko przesunięty w prawo?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem