[#1] Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji
Hej, zauważyłem, że w internecie jest spolszczona wersja na Amigę tej gry, napisałem w wątku i na forum ludzi, którzy je tworzyli i oni się zgodzą udostępnić na Amigę tę wersje w zamian za informacje na portalu o spolszczeniu. Czy dało by radę takie coś zoorganizować ?


link do wątku
link
Jednak psem ogrodnika nie jestem. Jak PPA złotymi literami na głównej podziękuje za spolszczenie The Company i w/w osobom, to dostarczę odpowiednie pliki, które PPA będzie mogło umieścić w swoim dziale rodzynki.

Cena myślę uczciwa - reklama za świetnej jakości tłumaczenie.

Oczywiście o ile @husar i @norbi nie będą mieli nic przeciwko temu.


Ostatnia aktualizacja: 02.04.2020 13:59:28 przez wnuczus
[#2] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@wnuczus, post #1

Nie ode mnie to zależy - jestem tylko zwykłym użytkownikiem, ale samo zrobienie spolszczenia, moim zdaniem zasługuje na taką informację. Tym bardziej, że zgadzają się opublikować w rodzynkach.
[#3] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@wnuczus, post #1

Tylko pytanie czy na tej stronie są oryginalne gry amigowe, czy to nie będzie promocja strony z nielegalnymi grami? Zakładając że są tam nie oryginalne gry. Jak to jest?
[#4] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@wnuczus, post #1

Bez zgody wydawcy oraz/i autorów na PPA można zamieścić tylko konkretny zawierający spolszczenia a nie całą grę lub plik wykonywalny gry.
[#5] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@wnuczus, post #1

Ja mam wersję PL od 1997 roku ;)
[#6] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@_Skiba, post #5

no ja tęż i ssettlers pl
OK
[#7] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@_Skiba, post #5

Ale nie taką o jakiej jest mowa.
Są polskie litery.
Długość tekstów przetlumaczonych na j.polski nie jest ograniczony długością tekstu oryginalnego.
Dzięki temu tłumaczenie jest jak najbardziej odpowiednie.
[#8] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@mailman, post #4

można przygotować też patcha, który by patchował oryginalnego execa
[#9] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@michal_zukowski, post #8

Jeden patch to za mało, ale to tak dla informacji.
Ale żaden to problem, jeśli już wszystko będzie gotowe.
[#10] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@wnuczus, post #1

Mnie zawsze zastanawia, że PPA ma tyle do powiedzenia o legalności mimo, że nie są stroną w sprawie -- może wreszcie byście odpuścili TheCompany, a ewentualne sprawy o legalność zostawili zainteresowanym stronom?

Co sobie myślicie używając WHDLoad?
Myślicie, że jak ktoś zrobił program patchujący pamięć i usuwa zabezpieczenia, to jest wszystko cacy, bo nic nie modyfikuje oryginalnego kodu gry?
Może niektórzy nie są świadomi, więc czas na lekcję:
WHDLoad ładuje grę do pamięci Amigi, plik slave instruuje co należy zrobić.
W pliku slave mamy np. zaszyty crack w postaci instrukcji asm modyfikujący pamięć niech to będzie:
MOVE.W #$6002,$100


I teraz zagadka:
Jakaś to różnica w crackowaniu i łamaniu zabezpieczeń, że zamiast ręcznie modyfikować plik "GRA" modyfikację przeprowadzi WHDLoad w pamięci?
Jedyna zaleta jest taka, że ma się nienaruszone pliki i zawsze można poprawić czyjś crack.

Sposób działania próbuję pokazać w jak najbardziej uproszczony sposób, bo mnie naprawdę bawi jak ktoś ma TC za be, ale WHDLoad to hoho
(żeby nie było, dzieło Bert Jahna, ale obraża moją inteligencję mówienie jaki to WHDLoad jest legalny, a to śliski temat)

Może dzięki temu kruczkowi prawnemu czujecie się spokojniejsi jak i koledzy z zachodu, ale fakt jest taki, że jakby w sprawę zamieszało się takie dajmy na to NINTENDO (to przykład, bo nie mają tu czego szukać), to szybko by się skończyło imprezowanie z WHDLoad i szybko co niektórzy "legalni" panowie, co nawet szczycą się licencją na WHDLoad by zeszło na ziemię.

EXE'k TheCompany jest nawet bezpieczniejszy od WHDLoad bo o wiele trudniej wyciągnąć dane -- gdyby to było takie proste, to tej rozmowy by nie było, tylko dawno by się zainteresowani amigowcy dzielili spolszczeniem bez łaski The Company.
Oczywiście jak ktoś chce, może próbować spolszczenie wyciągnąć i nie czekać aż się z PPA dogadamy.

Ja bez oficjalnego wspomnienia na PPA nie chcę uwalniać spolszczenia, bo nie cieszyłbym się, że napracowaliśmy się i najmniejszego podziękowania za to nie dostaniemy.

Spolszczenie jest autorskie, nie ma drugiego takiego na dzień dzisiejszy, a to co mieliście w latach '90 to syf, a nie spolszczenie.
Działa z WHDLoad, ale pliki zostały zmodyfikowane na sztywno, a nie przez patch.


Sugestia do Psygore i odpowiedni patch zrobiłby, ale co z tego, jak PPA zdecyduje się tylko krótko wspomnieć:
"Na stronie WHDLoad pojawiła się nowa wersja slave, która zmienia język Flashbacka na POLSKI".

Oczywiście o TC w żadnym wypadku coś pozytywnego napisać i docenić, tak?
Chociaż minimum docenienia należałoby się TC, dopóki jesteśmy aktywni i coś robimy, po fakcie to będzie za późno. -,-

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 01:00:04 przez Lucas
[#11] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@sVC6MWEk, post #10

(żeby nie było, dzieło Bert Jahna, ale obraża moją inteligencję mówienie jaki to WHDLoad jest legalny, a to śliski temat)

aj, już nie mogę edytować:
(żeby nie było, szanuję dzieło Bert Jahna, ale obraża moją inteligencję mówienie jaki to WHDLoad jest legalny, a to śliski temat)

A Cloanto?
Widziałem płyty iso z zawartością.
Cóż to tam było?
Metal Kombat z wadliwym crackiem - już widzę oczami wyobraźni jak to Cloanto uzyskało licencję, żeby móc Metal Kombata mieć na swoich płytkach.
My od D6 Team, którzy zrobili Metala stosowną zgodę uzyskaliśmy, i co?

Dopóki nie sprzedajecie (bo nie pozwalamy na to) naszych exeków, to cieszcie się, a resztę zostawcie nam.
Naprawdę niewiele oczekujemy - jedynie docenienia, aby więcej osób mogło się dowiedzieć o nas, co jest najlepszym motywatorem do dalszego działania.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 01:20:09 przez Lucas
[#12] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@sVC6MWEk, post #10

Podstawowe różnice Twojej wypowiedzi w stosunku do faktów:

1. WHDLoad wymaga do działania (w większości przypadków) oryginalnego obrazu gry. Modyfikacja odbywa się w pamięci, ale jest to zaliczane w kategoriach usprawnienia posiadanego oryginału. Słowo klucz - oryginału, który się posiada.
2. WHDLoad ani slave nie zawierają żadnych danych ani pliku wykonywalnego oryginalnej gry. W przeciwieństwie do EXE dystrybuowanego przez The Company. I to jest podstawowa różnica. Mogę/mogłem nie nabyć gry, a pobierając z The Company ją mam (nie wchodźmy w temat abandonware i takie tam, bo nie w tym rzecz).
3. Nie wiem jak Psygore może zapewnić przez slave pod WHDLoad obsługę pliku EXE dystrybuowanego przez The Company (który działa tylko na pececie a nie na prawdziwej Amidze - chyba że o czymś nie wiem). On musi dostać obraz dyskietek, dla których dostosuje slave. Innymi słowy, najpierw ktoś "patchuje" oryginalną grę oferując jej spolszczenie, a dopiero teraz Psygore może dodać obsługę tej wersji przez slave. W ten sposób amigowiec nie używający peceta może swój oryginał spolszczyć i mieć go obsługiwanego przez WHDLoad.

I tutaj wcale nie chodzi o jakieś niedocenianie człowieka.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 05:48:35 przez mailman
[#13] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@mailman, post #12

Ja tylko nieśmiało apeluję żeby jednak do tego dogadania doszło. Po obu stronach barykady są zdolni ludzie którzy mają Amigę blisko serca na swój sposób, obie strony mają swoją logikę której nie śmiem oceniać (bo dla mnie w ogóle 30-letnie prawa autorskie to jest kuriozum), wystarczy znaleźć odpowiedni "kosinus" żeby wilk był syty i owca cała. ;)

Może inaczej trzeba by to ugryźć:

- Czy byłoby możliwe stworzenie slave'a który wymagałby oryginalnego obrazu gry, a patchowałby go i dodawał tłumaczenie? Ewentualnie, zrobić patcher, który by patchował oryginalnego ADFa co by ludzie bez WHDLoad też mogli z tego skorzystać?
- Czy na PPA byłoby dopuszczalne opublikowanie takiego slave'a / patcha?
- Czy TheCompany poszłoby na rękę autorowi takiego patcha i udostępniło wszystkie niezbędne do tego dane i/lub byłoby skłonne do przeprowadzenia konsultacji merytorycznych jak takie tłumaczenie wewnętrznie działa i jak je w formie whd/patcha zaimplementować?
- Czy ktoś na PPA by się podjął wyzwania przygotowania takiego slave'a/patcha?

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 08:49:16 przez teh_KaiN
[#14] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@teh_KaiN, post #13

Czy gra jest warta świeczki? Chyba, że głównie chodzi tylko o reklamę to tak.
[#15] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@sVC6MWEk, post #10

Niezła narracja, taka "bo inni też kradną, to się odczepcie".
[#16] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@amikoksu, post #14

Czy cokolwiek w 35-letnich komputerach jest warte świeczki? Sprawa bardzo subiektywna. ;) Pojawiła się okazja by zrobić coś fajnego, z czego co najmniej jeden użytkownik Amigi skorzysta. Pytanie czy znajdzie się śmiałek, nieustraszony pogromca slave'ów, który zechce sprostać wyzwaniu. ;)
[#17] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@mailman, post #12

1. WHDLoad wymaga do działania (w większości przypadków) oryginalnego obrazu gry. Modyfikacja odbywa się w pamięci, ale jest to zaliczane w kategoriach usprawnienia posiadanego oryginału. Słowo klucz - oryginału, który się posiada.


problem w tym, że po zaaplikowaniu WHDload installa tego oryginału wcale posiadać nie trzeba. :) W tym świetle taki install nie różni się niczym od NoCD-cracka. A że np. ktoś tylko na chwilę pożyczył od kolegi Zoola i teraz może sobie pykać do woli bez zabezpieczenia sprawdzającego legalność? To już nie nasza sprawa, my umywamy ręce, WHDLoad install jest legalny.

(a jakby co, zawsze można powiedzieć, że zgubiliśmy kopię )



Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 09:58:31 przez snajper
[#18] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@snajper, post #17

Tak jak nóż można wykorzystać do krojenia chleba albo kogoś innego, tak WHDLoad pozwala na zachowania legalne lub nie. To jest tylko narzędzie, którego charakter wykorzystywania zależy od użytkownika. Nie żeby to rozumowanie obchodziło wydawców gier jak robili krucjaty wobec stron typu GameCopyWorld zamieszczających właśnie cracki/patchery jako narzędzia do uruchamiania własnych backupów. ;)

Nie zmienia to faktu że w naszym środowisku, zakładając że ktoś jedzie w pełni legalnie, to jednak na porządku dziennym jest korzystanie z kopii bo oryginalne dyski jak dzisiaj nie posiadają błędów, tak jutro już mogą posiadać. Siłą rzeczy jesteśmy zatem skazani na cracki i patche, albo na nie-granie.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 09:53:10 przez teh_KaiN
[#19] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@snajper, post #17

Ale bzdury. Tracąc oryginalny nośnik (/ jego dowód zakupu) tracisz prawo do posiadania "kopii zapasowej".

link

Mrugaj sobie do policmajstrów gdy BSA naśle kontrolę
[#20] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@Pimpator, post #19

"...gdy BSA naśle kontrolę"

oczywiscie, ze nasle... jak tylko bedziemy mieli juz kolonie na Marsie. Czyli lada moment.
[#21] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@selur, post #20

Widać nie jesteś na czasie. Już jest i ludzie już latają.
[#22] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@sVC6MWEk, post #10

Mnie zawsze zastanawia, że PPA ma tyle do powiedzenia o legalności mimo, że nie są stroną w sprawie -- może wreszcie byście odpuścili TheCompany, a ewentualne sprawy o legalność zostawili zainteresowanym stronom?


W momencie opublikowania czegoś u siebie taką stroną się stają.

A tak z ciekawości to czy osoby stojące za tym serwisem publikują jakieś swoje dane na wypadek zgłoszenia ewentualnych roszczeń prawnych, czy tylko internetowe pseudonimy? Serio pytam, bo nie wiem, a z pobieżnego rzutu okiem po głównej stronie nie zauważyłem.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 12:52:16 przez nogorg
[#23] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@Pimpator, post #19

Ale bzdury. Tracąc oryginalny nośnik (/ jego dowód zakupu) tracisz prawo do posiadania "kopii zapasowej".


ok, to załóżmy czysto hipotetyczną sytuację, w której policmajstry wparowują mi o na chatę i odkrywają zbiorowisko piratów określonej gry na dysku.
- No tak, panie władzo, kolekcjonuję te piraty, bo jestem fanem tej gry i zbieram o niej wszystko. ALE tutaj w szufladzie mam też oryginał, o...! Proszę spojrzeć! I paragon ze sklepu.
- Aaa, to co innego. Przepraszamy za najście, miłego dnia.
[#24] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@nogorg, post #22

A tak z ciekawości to czy osoby stojące za tym serwisem publikują jakieś swoje dane na wypadek zgłoszenia ewentualnych roszczeń prawnych, czy tylko internetowe pseudonimy?


powszechnie dostępne są przynajmniej nazwiska: https://www.ppa.pl/komu-piwo.html
[#25] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@snajper, post #24

Ok, zabrakło doprecyzowania, że chodzi o serwis thecompany.pl
[#26] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@snajper, post #23

Teraz rozumiem, że miałeś na myśli techniczną kwestię, że gra pod WHDload ruszy bez oryginalnego nośnika. Tak samo jak z kopii na innym nośniku.

po zaaplikowaniu WHDload installa tego oryginału wcale posiadać nie trzeba.


Ze względów formalnych oryginał mieć trzeba.

W sytuacji, którą opisałeś w ostatnim poście jesteś czysty.



Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 13:23:27 przez Pimpator
[#27] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@Pimpator, post #26

WHDLoad wymaga do działania (w większości przypadków) oryginalnego obrazu gry.

Google, CAPSDI, IPF images i już do narzędzia hakerskiego jakim jest WHDLoad każdy pirat ma dostęp + obrazy oryginalnych gier.

A może by tak... zamiast instalować gry... od razu pobrać gotowce?
Co tu mamy?
WAREZOWY FTP serwisu EAB Abime pod inną marką:
ftp://ftp:amiga@grandis.nu/Commodore_Amiga/Retroplay/

A skąd wiem, że to FTP EAB?
http://eab.abime.net/showthread.php?t=43633

I co teraz?
EAB jest BE czy nie? Wiecie, siedzi tam Toni Wilen... autor WinUAE... Bert Jahn autor WHDLoada i cała śmietanka też się przewija... na pewno jest rozsądne wytłumaczenie... może... "eee, żeby zagrać i tak trzeba mieć kupiony oryginał z Allegro od JasiaAmiga0278, który cały urobek przekaże właścicielom praw autorskich, masz oryginalne dyskietki - pobierasz, nie masz - nie pobierasz".

I tyle z tych oryginałów.
Na dzień dzisiejszy używki-oryginały z Allegro, eBay mają tylko taki sens, że człowiek dla własnej satysfakcji cieszy się, że ma styczność z pudełkiem, instrukcją... z tego rzeczywiście jest ogromna frajda, ale właściciele praw autorskich na tym nie zarobią w żaden sposób.

Po namyślę jednak, wykażę się zdrowym rozsądkiem -- idę przygotować wersję WHDLoad i osobno ADF dla zwykłych AMIG, bo jakbym teraz wrzucił spolszczenie na ADF to niestety tak się składa,że Flashback prosiłby o oryginalny kod z instrukcji obsługi -- zrobię SZTYWNEGO patcha na zabezpieczenie na pliku, żeby osoby, mające Amigi bez rozszerzeń pamięci też z przyjemnością pograli bez potrzeby użycia magicznego programu WHDLoad i jego pliku slave, który nie zawiera żadnego oryginalnego kodu z gry, ale zrobi to samo co mój sztywny patch, tylko tymczasowo, w pamięci FAST, bo program genialnie skopiuje niezmodyfikowane, oryginalne pliki do pamięci i dopiero w tym miejscu dokona magii znanych z patchów noCD, żeby zachować pełnię legalności.

W sumie jakby PPA nagle zaczęło pisać o TC na głównej, to bym się dziwnie poczuł -- jakbym obudził się w innej rzeczywistości, albo akurat 1 kwietnia był.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 13:51:58 przez Lucas
[#28] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@sVC6MWEk, post #27

idę przygotować wersję WHDLoad i osobno ADF dla zwykłych AMIG

Wreszcie by było coś naprawdę dla Amigi. Bo wybacz, ale te wszystkie wasze pakiety użytkownikowi Amigi są w ogóle nie przydatne.

Osobiście wolałbym żebyście np przy Genesia* pomogli JOTD w slave WHDLoad niż wydawali jakieś rzeczy dla Windows, czyli nic dla samej Amigi (pomimo że w stopce masz logo z napisem Amiga... )

*Gra nie działa prawidłowo na mocniejszych konfiguracjach, a slave WHDLoad jest niedopracowany i się "wywala".

Edit: Albo jakiś własny patch na Amigę do gry Genesia.

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 14:08:52 przez Solo Kazuki
[#29] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@Solo Kazuki, post #28

Nie gniewam się, tutaj racja -- osobiście chciałbym, żeby wreszcie jakaś współpraca sensowna była i pomagać sobie.
My działamy pod kątem Windowsa, ale też mamy momenty, że moglibyśmy dzielić się trainerami, lepszymi łatkami, które sami zrobimy, osobom z WHDLoad.
Ja sam coś tam już umiem, ale np. twierdzę, że do dzisiaj nie umywam się do takiego Berta czy StingRaya.

Zresztą niejeden raz na mantis bug tracker WHDLoad zgłaszałem uwagi i propozycje poprawy czegoś.

PS
W sumie emulator WinUAE też można by zdelegalizować

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2020 14:15:31 przez Lucas
[#30] Re: Spolszczenie Flashback- sprawa do redakcji

@sVC6MWEk, post #29

W sumie emulator WinUAE też można by zdelegalizować

I cały internet. Odtwarzacze muzyki itp też.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem