[#1] Sonic Vamped
Można już pobierać Sonica Vamped na Wampira V4 cool
https://artishq.wordpress.com/

Gra jest oparta na wersji z androida Sonic the Hedgehog Classic (z 2013 roku).

Instalacja była pogmatwana więc dodałem skrypt automatycznej instalacji

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2021 12:42:15 przez Artur Jarosik
[#2] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #1

Dla ułatwienia piszę skrypt, który wymagał będzie tylko pliku apk gry.
[#3] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #1

A na V2 nie zadziała ?
[#4] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #1

I to jest legalna wersja gry??? czy bawimy się jak w "epoce" - na zasadzie "a kogo to obchodzi"???
Mi to podchodzi pod "Reverse engineering" gdzie grzebiemy w środku czyichś plików by mieć grę na własny system.

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2021 22:21:33 przez PWS
[#5] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #1

super
[wyróżniony] [#6] Re: Sonic Vamped

@PWS, post #4

A może uzyskano zgodę na owe grzebanie.
Albo gra jest już otwarta na grzebanie...
Kogo to obchodzi...
[#7] Re: Sonic Vamped

@PWS, post #4

Pozwolę sobie zauważyć, że zgodnie z prawem wspólnotowym bodajże to o czym piszesz ("rev.") jest dozwolone. Zresztą kwestia praw autorskich, sztucznie rozdmuchana przez prawników i innych ludzi nieźle żyjących z tego jest dość śliska. Czy film o Robin Hoodzie z 2018 roku łamie prawa autorskie choćby autor(ów) "Robin Hood-a" sprzed wielu setek lat? Czas który upłynął od premiery pierwszego Sonica jest w epoce komputerów dość podobnie odległy. Dobrze to widać też po współczesnych grach na x86-64 jeśli w znanej wieloosobowej wykorzystuje się postacie wyglądające na mocno zmodyfikowane postacie z podobnych niezależnych produkcji to wtedy jest to "twórcza inspiracja"(bo wykorzystujący ma tabun prawników), ale jak tak zrobi niezależny to wtedy już to nazywają "plagiatem"(bo nie ma tabuna prawników).
[#8] Re: Sonic Vamped

@pgru2, post #7

Dodałem skrypt, który automatycznie pobiera oraz instaluje potrzebne pliki
[#9] Re: Sonic Vamped

@Dorian3d, post #3

Zadziała na Gold 2.14 ale nie w 60 a 40 fpsach.
[#10] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #9

To wystarczy. 13 fps byłoby farsą...
Dzięki Artur. Że są jeszcze oprócz malkontentów, ludzie którzy ułatwiają życie innym. OK
[#11] Re: Sonic Vamped

@pgru2, post #7

No cóż "reverse engineering" jest dozwolone w EU jednak pod kilkoma warunkami.
W aktualnym przypadku jest to dość wątpliwe gdyż następuje "chamskie skopiowanie zawartości" - a to jest działanie niedozwolone (można zdekompilować plik by podejrzeć jak to jest wykonane, ale użycie jego części wymaga już odpowiednich zgód),
Zastanawia mnie natomiast dlaczego autor SonicVamped nie zamieścił gry z pełną zawartością potrzebnych plików (czyżby się jednak obawiał praw autorskich? - nie wiem, ale to jednak podejrzane.)
[#12] Re: Sonic Vamped

@PWS, post #11

Zgodnie z licencją
autorów dekompilacji nie załączyłem plików gry, którzy chcą wspierać twórców Sonica.
https://github.com/Rubberduckycooly/Sonic-1-2-2013-Decompilation#support-the-official-release-of-sonic-1--sonic-2


Ostatnia aktualizacja: 06.04.2021 00:25:35 przez Artur Jarosik
[#13] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #12

A nie ma czasem źródeł Mortala 3? ;)
[#14] Re: Sonic Vamped

@mateusz_s, post #13

są, w C
[#15] Re: Sonic Vamped

@mateusz_s, post #13

Coś wyciekło w 2018 ale fakt, że nikt się do tej pory nie wziął świadczy o tym, że trzeba by dużo pracy włożyć aby powstało coś używalnego.
[#16] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #15

A


?
[#17] Re: Sonic Vamped

@Dorian3d, post #16

Raczej tylko na emulatorze http://aminet.net/package/misc/emu/dgen-68k
[#18] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #1

Jest szansa na wersję bez rozkazów AMMX? Ponieważ uruchomienie SonicVamped na 040, a dokładniej pod UAE, kończy się GURU "Illegal Instructions".
[#19] Re: Sonic Vamped

@Ponki1986, post #18

Jak tak spojrzałem na plany apollo itp. to ten "exclusive port" to chyba właśnie to więc chyba na dzień dzisiejszy marne szanse. Możliwe, że port ma zrobić 2 rzeczy:
1. pokazać, że AMMX to coś fajnego i warto pod to pisać
2. napędzać sprzedaż akceleratorów z AC68080
Minus tego jest taki, że jeśli taki trend by wzrósł w siłę to klasyk się całkiem rozłoży, ale wcale nie oznacza to że apollo dużo tym zabiegiem ugra. Zwyczajnie niektórzy całkiem się rozstaną z amigą i co najwyżej będzie amibian/pimiga albo uae.
[#20] Re: Sonic Vamped

@abcdef, post #19

Zwyczajnie niektórzy całkiem się rozstaną z amigą i co najwyżej będzie amibian/pimiga albo uae.Cytuj zaznaczony tek

Chyba że uae zacznie emulować Vampira
[#21] Re: Sonic Vamped

@Norbert, post #20

Tutaj wystarczy same instrukcje AMMX (AC68080) emulowac pod WinUAE, bo to jest port RTG, wiec SAGA nie jest wykorzystywana. Inna sprawa, ze w normalnej emulacji (bez JIT) byloby wolniej niz na V4 a moze i nawet niz na V2. Wiec najlepiej zalozyc watek na EAB i molestowac Toniego przez dluzszy czas. I po paru latach sie zgodzi, tak przynajmniej bylo z emulacja kart PPC oraz S3 Virge. Przez lata byl przeciw temu.

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2021 14:54:18 przez Don_Adan

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2021 14:54:47 przez Don_Adan
[#22] Re: Sonic Vamped

@Don_Adan, post #21

Choc w sumie jest jeszcze jedna opcja, gdzie Toni jest niepotrzebny. O ile tych instrukcji nie jest za duzo to napisac handler je obslugujacy i podczepic pod emulacje linii F, cos jak SoftFPU. I powinno zadzialac, szybkosc bedzie zalezala od jakosci kodu i metody emulacji (wersja z podmiana po pierwszym wykonaniu bylaby najszybsza). JIT powinien tutaj chyba dac rade. Ale normalna 68060 to raczej zamuli, zalezy jak czesto te instrukcje sa wykonywane.
[#23] Re: Sonic Vamped

@Ponki1986, post #18

Tak, może za jakiś czas powstać wersja na UAE.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2021 13:31:19 przez Artur Jarosik
[#24] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #23

Cieszy mnie to bardzo szeroki uśmiech
[#25] Re: Sonic Vamped

@Ponki1986, post #24

Jest SonicVamped Update 2.

Co nowego:

* Źródła zaktualizowe do v.1.1.1.
* Działa na ApolloOS.
* Można włączyć DevMenu. Pozwala na wybór dodatkowych 2 postaci oraz można grać dwoma na raz,
wybór poziomu oraz zapis stanu gry + podgląd na zdobyte osiągnięcia.
* Dodany patch do pada USB w v4 na aos3.x.

link
3
[#26] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #25

Update 3

* Dodane 6 kanałów dźwięku dzięki czemu dźwięki nie są pomijane oraz włączona brakująca muzyka.
2
[#27] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #26

no i czemu mi to nie działa. Na V2 z corem 2.14, przy próbie uruchomienia tworzy tylko pliki UData.bin i SData.bin i koniec. Zarówno wersja SonicVamped-R3, jak i SonicVamped 1&2 Pack.
[#28] Re: Sonic Vamped

@snajper, post #27

Sprawdziłem i działa na core 2.15 exe z 24 IV 2021r.
[#29] Re: Sonic Vamped

@Artur Jarosik, post #28

to jest ten exec do uruchomienia na Amidze? Bo jak próbuję z JIC, to:




A piszo, że exec can brick a weak board i że prefer method #1 if possible.
Ale wcześniej piszo też: "Afterwards, if your PC is turned on, the 'POWER' LED on the USB-Blaster should be 'red'". A u mnie power LED się świeci na zielono, a przy tym cały czas na czerwono ACT (nawet przy Amidze odpiętej od prądu). Dopiero jak spróbuję flashować Quartusem, światełko ACT gaśnie (oczywiście to już po uruchomieniu Amigi). Może to jakaś nowsza wersja jest konieczna? Próbowałem z Quartus Prime 20.1, a później Quartus II 13.1, i ten sam efekt.

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2022 14:28:59 przez snajper
[#30] Re: Sonic Vamped

@snajper, post #29

To jest exe Sonica
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem