[#1] Ambermoon 1.08 ENG
https://github.com/Pyrdacor/Ambermoon

Podczas uruchamania spatchowanej wersji z archiwum ambermoon_english_1.08_extracted.lha gra wywala błąd zaraz po zatwierdzeniu postaci.

THE OS HAS RUN OUT OF MEMORY i ścieżka do pliku PARTY_DATA.SAV

Odpalane na amidze, 2mb chip, 32mb fast.

Ktoś miał podobny problem? I jak go rozwiązać?

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2021 22:53:16 przez kempy
[#2] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #1

Jaki FS masz? PFS miał problemy z tą grą i dałem ją na partycję w innym FS gdzie działała.

Ta gra jest jednym z dowodów na to że PFS nie jest w 100% kompatybilny z innymi FS.
[#3] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Solo Kazuki, post #2

Hmm, tak odpalam na PFS. Ale np. z Ram: tez nie idzie jak powinno. W ogole jak przeklikam wybor imienia i avatara nic nie zmieniając, gra się odpaliła ale nie da się zapisywać. Na razie zglosilem błąd na trackerze, zasugerowano mi stworzenie i uzupełnienie katalogów z save. Będę walczył wieczorem.
[#4] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #3

A to ty odpalasz z WHDLoad? Nie ma za bardzo w tym sensu, chyba że wersja zwykła ma u Ciebie błędy.

Możliwe że te katalogi pomogą, bo podobnie jest z katalogiem jako dyskiem na WinUAE.

Edit: Swoją drogą RamDisk to pomimo nazwy nie dysk, więc problem jak przy PFS/FAT/itp może też wystąpić. Prawdopodobnie gra ma wbudowaną obsługę OFS i FFS, dlatego ma problemy na innych FSach.

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2021 11:56:17 przez Solo Kazuki
[#5] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Solo Kazuki, post #4

Żadne WHDLoad, zwykła wersja z linku w poście z uwzględnionym najnowszym patchem (wersja WHDLoad jest na 1.07).
[#6] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #5

a bez sekwencji startowej ? tylko SETPATCH
[#7] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@HOŁDYS, post #6

a bez sekwencji startowej ? tylko SETPATCH


Wszystko. Bez i z s-s, z setpatchem i bez, z wylaczonym samym cache, wylaczonym fastem. To samo. Jak pisalem, sprawdze z tymi katalogami i zobaczymy.
[#8] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #7

Stworzyłem katalogi Save.01, Save.02 ... Save.10 i skopiowałem do każdego zawartość katalogu Save.00. Gra uruchamia się i można zapisać/odczytać stany gry. Niestety jakakolwiek próba zmiany nazwy bohatera lub avatara powoduje, że wyskakuje błąd przy próbie akceptacji i co gorsze od tego momentu nie można już użyć "continue" żeby wczytać stan gry. Do tego każda próba rozpoczęcia zupełnie nowej rozgrywki też jest niemożliwa, bo gra zapamiętuje wcześniej wprowadzoną świeżą nazwę/avatar i traktuje ją jako domyślną. Co generuje błąd. Pozostaje wyczyścić wszystkie sloty save, stworzyć je od nowa i rozpocząć grę na domyślnym Thalionie.

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2021 21:21:48 przez kempy
[#9] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #8

Nie gralem w Ambermoon, ale mi to wyglada na jakis rodzaj zabezpieczenia (sumy kontrolnej) przed grzebaniem w savech przez amatorow robienia sie koksem za free przez edycje savow gry. Zreszta wedlug mnie kazda dobra gra strategiczna czy RPG powinna miec cos takiego. Zglos to do tego Pyrdacora na EAB lub github.
[#10] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #8

A ja ci mówię że to wina PFS. Spróbuj jak masz możliwość zrobić małą partycję FFS czy SFS i nagraj tam grę. Jestem nawet skłonny się założyć że gra będzie działać ok, bo sam to już przerabiałem.

Edit: (i trochę OT)
Jeszcze kilka gier i programów ma problemy z PFS, z tego co pamiętam też Fire + Ice (wersja CD32 Fire & Ice,) ma problemy z działaniem. Ale w wersji oryginalnej (po prostu nagranej na HD z CD), wersji pod WHDLoad nie sprawdzałem. Właśnie dlatego postawiłem dysk amigowy na SFS, bo jeszcze z takimi problemami się nie spotkałem. Do szczęścia brakuje programu do naprawy z prawdziwego zdarzenia, wtedy bym każdemu rekomendował ten system.
I jeszcze raz powtórzę, bo to już przerabiałem: PFS nie jest zgodny w 100% z FFS, zdecydowanie bardziej zgodny jest SFS. Dodam że z SFS miałem o wiele mniej problemów niż z PFS, więc pod względem niezawodności też go stawiam wyżej.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2021 08:19:52 przez Solo Kazuki
[#11] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #5

Wersja WHDLoad ma patche, polecam właśnie w wersję WHDLoad grać. Wada to długi zapis w tej wersji (gra przechodzi do OSu kilka/kilkanaście razy).

EDIT:
widzę że ta wersja 1.08 jest nowsza niż to co mam (mam 1.07), chyba pora potestować. Ambermoona zaczynałem już kilka razy, zawsze brakło czasu, w obecnym sejwie chyba nawet jeszcze nie mam łódki. Jest jakiś changelog? Bo coś nie umiem znaleźć.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2021 09:24:43 przez madman15
[#12] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@madman15, post #11

(gra przechodzi do OSu kilka/kilkanaście razy)

I w tym momencie prawdopodobnie wywali się błąd z powodu systemu plików, ale sam jestem ciekaw czy "a nóż widelec" zadziała z PFS.

Edit: Co do wersji, coś mi świta że to jest wersja 1.07 z naniesionymi wszystkimi nieoficjalnymi poprawkami i ta wersja ma najmniej problemów.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2021 10:31:41 przez Solo Kazuki
[#13] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Solo Kazuki, post #12

Tak, ja mam na pewno łataną 1.07 (która i tak ma parę błędów). Nie pamiętam na jakiej partycji jest, była SFS ale od jakiegoś czasu jest PFS, bo po padzie tej partycji i braku możliwości naprawy zmieniłem wszystkie partycje z SFSu na PFS.
Nigdy nie miałem problemów typu wysypanie gry podczas zapisu w WHDLoad.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2021 10:44:56 przez madman15
[#14] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@madman15, post #11

Jest jakiś changelog? Bo coś nie umiem znaleźć


Jest w archiwum.

Musze sprawdzic czy jak na pale wgram ten patch 1.08 do tej wersji whdload (1.07) to wszystko ruszy. To byloby chyba najbezpieczniejsze rozwiazanie.

Chociaz niby teraz moge grac na defaultowym chlopku i odczyt/zapis dziala bardzo szybko. Glupio by bylo jednak stracic save np za kilka tygodni. Pamietam ze pierwsze przejscie Ambermoon (tego z plyty MA) zajelo mi troche czasu, zwlaszcza ze nie mialem manuala, mapy i runow.


Ostatnia aktualizacja: 20.08.2021 12:29:26 przez kempy
[#15] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #14

Najlepiej najpierw sprawdz oryginalna wersja 1.07, jak zapis dziala tak zle samo jak 1.08. To to jest problem PFS albo czegos w Twoim systemie. A jezeli dziala Ok, to jest to kwestia ktoregos patcha 1.08. Mozesz wtedy po kolei dogrywac i sprawdzac ktory z nich powoduje blad.
[#16] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Don_Adan, post #15

Najlepiej najpierw sprawdz oryginalna wersja 1.07, jak zapis dziala tak zle samo jak 1.08


Na 1.07 z GitHub (link w pierwszym poście) dzieje się tak samo.

Przed chwilą rozpakowałem na tym moim PFS Ambermoon WHDLoad (wersja Slave V2.0 z 18-03-2018, wersja Ambermoon 1.07) i odpaliłem. Mogę zmienić imię bohatera i avatara po czym gra się uruchamia normalnie. Działa zapis (co prawda wolno jak pisał Madman) i odczyt. Kontynuacja oraz rozpoczęcie nowej gry też nie sprawiają problemów.

Następnie nadpisałem pliki w katalogu z wersją WHDLoad tymi z patcha 1.08. I tak jak wyżej, wszystko bangla. W menu Load/Save widać wersję 1.08.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2021 22:20:09 przez kempy
[#17] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #1

Szanuje samozaparcia do tej gry. Podchodziłem kilka razy - bez szans.

Wyrazy szacunku.
[#18] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #16

Czyli to kwestia PFS tak jak Solo Kazuki pisal. Jak lubisz PFS to zglos to jako blad Toni Wilenowi na EAB. Wtedy jest szansa, ze poprawi ten blad.
1
[#19] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Hubez, post #17

Szanuje samozaparcia do tej gry. Podchodziłem kilka razy - bez szans.


Ta gra mnie wciągnęła na maksa. Płyta MA z Ambermoon wyszła chyba jakoś w lipcu (albo w lipcu ją dostałem/pozyczyłem) i grałem w nią przez resztę wakacji. Satysfakcja z ukończenia była niesamowita, zwłaszcza, że wersja ta posiadała trochę błędów.

Znalazłem nawet dzisiaj zeszyt z różnymi notatkami z gier. Kilka stron z Ambermoon :)

link

Póżniej zachęcony zabrałem się z Amberstar i też go skończyłem. Miałem wrażenie, że chociaż o wiele krótszy, to jednak był nieco bardziej trudny. Natomiast od jeszcze starszego Dragonflight się odbiłem - był za bardzo toporny.

PS. Do Albion na PC podchodziłem dwa razy. Zabrakło czasu i chęci.

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2021 00:30:09 przez kempy
[#20] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Hubez, post #17

Dlaczego "bez szans"? Chyba dość typowa gra z tamtych czasów. Dobra mechanika, trzeba robić sobie notatki bo brak jakiegoś dziennika zadań w grze (największa bolączka). Nie przeszedłem, kiedyś się zawiesiłem na księżycu.
[#21] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@madman15, post #20

Też przechodziłem (i nawet przeszedłem) wersję z MACD. Pamiętam choćby jak rozkminiałem ten alfabet na papierze.
[#22] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #1

Odkopałem na starej płycie z gierkami mojego Ambermoona z MA, zarchiwizowanego po instalacji ze starego dysku. Gdzieś na początku lipca 1999 (wersja 1.07). Rozpakowałem na tym moim PFS i... żadnych kłopotów. Stare stany gry się wczytują i zapisują. Mogę spokojnie rozpocząć nową grę, zmienić avatar i imię bohatera. Na razie żadnych problemów. Sprawdzę jeszcze co się stanie gdy nadpiszę wyłącznie pliki z patcha 1.08.


Ostatnia aktualizacja: 24.08.2021 16:11:29 przez kempy
[#23] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #22

To w takim razie ta poprzednia wersja 1.07 juz zawiera jakies zmiany, ktore powoduja te bledy. Byc moze byly jakies fixy do niej dodane przez kogos, byc moze bledne. Albo jest po prostu uszkodzona, ma uszkodzone dane.
[#24] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Don_Adan, post #23

Normalnie gram w Ambermoona 1.07 bez patcha na Macu przez FS-UAE i nie mam tam żadnych problemów.

Co jakiś czas sprawdzam w necie nowości związane z Ambermoonem.

Parę dni temu znalazłem na stronie gamesnostalgia.com wersję Ambermoona na Maca w postaci
gry umieszczonej od razu w FS-UAE z okrojonym Workbenchem i w wersji WHDLOAD. Pisze że jest to wersja 1.07 ale przez poprawki błędów w WHDLOAD jest to 1.08.

Po uruchomieniu okazało się że też występuje brak możliwości zapisu.
Zapisałem więc w Save State na trzech pozycjach, działał odczyt. Następnego dnia odczyt już nie działał. Stworzyłem więc 10 kopii pliku save i tam zapisałem na dwóch pozycjach,
następnie próbowałem odczyt ze Save State, nic to nie dało a dodatkowo zniknęły zwykłe sejwy. No więc jeszcze raz zapis na save i tak jak poprzednio zapis powodował że ekran migał na czarno około 10 razy na każdej nowej pozycji. Kolejne zapisy na nich w większości działają od razu ale co jakiś czas potrafi też parę razy migać.

W pewnym momencie oddałem podkowy Tolimarowi, ale że nie chciałem podnosić kilofa i reszty kliknąłem że ich nie chcę. Ekran zrobił się czarny, po odczycie z tego zapisu gry okazało się że postaci wróciły do początkowego stanu punktów życia i reszty, razem z rzeczami startowymi. Muszę to sprawdzić na wersji 1.07 bez poprawek.

Jest na tej stronie też wersja angielska i niemiecka na pc także umieszczona w FS-UAE.


Na stronie z początku wątku są też wersje na Maca,Windows,Linux i PI4 z poprawkami błędów. Na Macu nie można otworzyć gry bo potrzebne są jakieś biblioteki z .NET (może mam zbyt stary OSX) - nie będę się w to bawił. Są to wersje rozwojowe tworzone przez Pyrdacora z kolegami. Na tej stronie są różne dane o grze, między innymi siła ataku czarów ofensywnych różniąca się w minimum i maksimum od tego co podałem w poradniku, a także prawidłowy krótszy czas działania czarów.

Pyrdacor zaczął swoją wersję tworzyć w grudniu 2020,w końcu dał numer wersji 1.0 mimo wielu raportowanych błędów które nadal poprawia. Czerpał pełnymi garściami z projektu Amberworld na Sourceforge link tworzonego od 2003 roku z ostatnim wpisem z 2019 roku. Obecnie 2021.08.27 wydał wersję angielską 1.09 i niemiecką 1.08.

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2021 14:34:10 przez prophesore

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2021 14:34:40 przez prophesore
1
[#25] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@prophesore, post #24

Lata temu jak tylko Ambermoon po angielsku sie pojawil na tej fanowskiej stronie Thalionu to podeslalem ja Mokowi. On gral na UAE i twierdzil, ze sejwy sie uszkadzaja, przez to gra jest niegrywalna na emulatorze. To bylo z 20 lat temu co najmniej. Nie uzywam emulatorow, wiec myslalem ze przez tyle lat to juz zostalo znalezione i poprawione. Ale jezeli nie to dalej jest jakis blad albo w emulacji 68k albo w emulacji Amigi, albo w JIT.
[#26] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #1

Na github pojawiła się wersja 1.09 i działa ona u mnie bez problemu na PFS3.
[#27] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@nostrum666, post #26

Na github pojawiła się wersja 1.09 i działa ona u mnie bez problemu na PFS3


A ja walcze od godziny i nic. Po rozpakowaniu wersji extracted lub po instalacji z dodanej wersji na dyskietkach to samo. Gra sie odpala, mozna rozpoczac przygode, ale juz przy drugim uruchomieniu (continue lub new game) wyskakuje blad. Probowalem tez, jak wczesniej z wersja 1.08, odpalic spod whdload ale to znowu slave wali mi teraz jakimis bledami (przy wczesniejszych wersjach tego nie bylo).
[#28] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #27

Ja ściągnąłem archiwum LHA i rozpakowałem po prostu na wcześniej zainstalowaną grę, która też miała problem przy tworzeniu postaci. Teraz wszystko śmiga jak powinno. Kilka razy zapisywałem i wczytywałem stan gry i nie było żadnego problemu.
[#29] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@nostrum666, post #28

Sciagnales archiwum z samym patchem czy archiwum z cala gra? A ta starsza wersja na dysku to byla tez z githuba (1.08) czy jakas inna?
[#30] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #29

Ściągnąłem pełną, angielską wersję. Poprzednią instalowałem z dyskietek, nie pamiętam skąd je miałem, możliwe że z Lemoniady.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem