[#31] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #1

Jeszcze raz zainstalowałem to 1.09 i zacząłem się bawić komendą CPU. Okazało się, że na tym moim 040 po odpaleniu CPU NODATACACHE wszystkie problemy z "out of memory" zniknęły. Mogę normalnie stworzyć customowego ziutka, nagrać, wczytać, kontynuuować.
[#32] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #31

Grając w wersję 1.09 Pyrdacora zakończyłem podbój pierwszej wyspy.
Błąd ze sejwem wynika pewnie z konfliktu FS-UAE i WHDLOAD.
Ale rzeczywiście nie podnoszenie narzędzi od Tolimara powoduje błąd graficzny uniemożliwiający dalszą grę.

Tak jak kiedyś w świątyni Gali w dużej sali z teleportami wśród golemów pojawił się Ork, tak tym razem w mniejszej sali z trzema grupami Golemów po ubiciu jednego i dwóch, za plecami trzeciej grupy pojawiła się kolejna grupa złożona z czterech golemów.

Niestety ale jest błąd uniemożliwiający dotarcie do Gemstone, przekroczenie linii 014 od południa i 740 od północy powoduje wyjście do Workbencha z błędem w pliku z mapą. Będę musiał spróbować później na orle, poczekam na nową wersję gry lub sejwy przeniosę do wersji 1.07.
[#33] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@prophesore, post #32

Sprawdzaliście wersję 1.10?
[#34] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@mailman, post #33

Skopiowanie sejwów do 1.10 nic nie dało. Nie można też przejść przez teleport do Snakesign.
Pokazuje się błąd w różnych liniach pliku map_text.
Skopiowałem sejwy do wersji 1.07, przeleciałem do Gemstone, skopiowałem do 1.10,
i nic to nie dało. Zacznę jeszcze raz bez oszukiwania że znam hasła wcześniej.
[#35] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@mailman, post #33

Próbowałem wrzucić te pliki do wersji WHDLoad, ale bez sukcesu.
[#36] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@madman15, post #35

Próbowałem wrzucić te pliki do wersji WHDLoad, ale bez sukcesu.


Mi już przy 1.09 WHDLoad się wykrzaczał.


Ogólnie to problem jest chyba poważniejszy, bo np. tutaj ktoś implikuje Pyrdacor'owi, że jego poprawki uszkadzają strukturę danych.

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2021 15:41:47 przez kempy
[#37] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #36

Faktycznie coś jest na rzeczy, ale wydaje mi się że "aktualiowałem" wersję WHDLoad poprzez nadpisanie całością nowego archiwum, a powinienem chyba poprzez wgranie plików z archiwum z patchem. Może dzisiaj lub jutro uda mi się do tego przysiąść, tylko Amigę po Amiparty muszę podłączyć.
Swoją drogą do wersji 1.07 nie mam większych uwag, w tych nowych są poprawki ale z tego co widzę nie jakieś krytyczne. Wystarczy co 15 minut zapisywać w wersji 1.07 i jest OK ;)
[#38] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@madman15, post #37

Pyrdacor zmienił m.in. dane w pliku 1map_texts.amb gdzie jest 16 informacji o obiektach na powierzchni Ambermoona, np. tablica przed wejściem do świątyni Gali czy pojawienie się jaszczurek na Hoimon Desert. Przy okazji kłóci się to pewnie ze zmianami przy przechodzeniu między sektorami na mapie w pliku 1map_data.amb.

W 2map_texts.amb są dane o 99 lokacjach w budynkach i podziemiach na Ambermoonie i Moragu,
a na 3map_texts.amb o 70 lokacjach na Green Moon - chociaż wiele z nich się powtarza słowo w słowo i jest tylko 38 różnych.

Można dolecieć do Gemstone od północnego zachodu ale po dotarciu do muru zwis. Przejście przez teleport do Snakesign też zwis. Ukradłem też orła i doleciałem do Snakesign lądując w środku miasta - wyjście przez bramę - zwis.
Na razie przenoszę 1map_texts.amb z wersji 1.07 do 1.10 i tak będę latał w miejscach zwisu gry aż nie naprawią tego błędu. Zobaczę później czy błędy będą na księżycach.

Zacząłem grać wersję 1.09 by sprawdzić czy Pyrdacor poprawił niepoprawne maksymalne wyszkolenie niektórych postaci. Związane jest to z tym że postaci te po przyjęciu do drużyny mają na sobie rzeczy które zwiększają im te atrybuty, a twórcy gry jeszcze w niemieckiej wersji popełnili tam błędy.

Niestety mimo uwag które przesłałem na innym portalu parę lat temu, a które są podane w arkuszu Excela na stronie Pyrdacora, Leonaria poprawioną ma szybkość ale anti-magic ma 25/30, Valdyn nadal ma pływanie 70/80 (na liście błędów w Excelu pisze że poprawione - może nie u niego ale u twórcy wersji 1.07e lub w WHDLOAD). Co z innymi bohaterami sprawdzę później.

Nie wiem czy poprawki Pyrdacora nie gryzą się z poprawkami w WHDLOAD.


Ostatnia aktualizacja: 15.09.2021 22:17:46 przez prophesore
[#39] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@prophesore, post #38

Mozesz sprobowac wersji przepakowanej przez Denisa, powinna dzialac lepiej.

link
[#40] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@prophesore, post #38

Jego poprawki się gryzą prawie na pewno, chyba że to problem z sejwem (jeszcze sprawdzę). Po przekopiowaniu plików z patcha do wersji WHDLoad gra po wybraniu opcji kontynuacji na ekranie menu wychodzi do WB z błędem.
[#41] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@madman15, post #40

Tymczasem widzę wersję 1.11, ktoś próbował?
[#42] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@madman15, post #41

Zeby w te wersje grac to trzeba miec doswiadczenie w tej grze. Do tego oprocz oryginalnych bledow sa/byly tez bledy autora tych patchy. Dzisiaj jakies poprawki do wersji 1.11 sie pojawily.

link
[#43] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Don_Adan, post #42

Zainstalowałem w sobotę wersję 1.11 oraz patch 1.11, dodałem zapisy z wersji 1.10 - niestety gra nadal wieszała się przy Gemstone. Nadal były błędy w maksymalnym wyszkoleniu bohaterów.

Zacząłem więc nową grę i teraz dodałem nowszą wersję patcha 1.11. Gra przy Gemstone się nie wiesza a atak u Targora jest poprawny. Leonarię i Grybana sprawdzę później chociaż w wersji 1.10 Gryban miał niepoprawnie wyszkolony atak - 88/85.

Pyrdacor poprawił u siebie to co poprawił wcześniej Dlfrsilver i zamieścił na stronie wetransfer.com 16 września. Pobrałem tę poprawkę w ADF, podczas instalacji dysku A nie podałem katalogu docelowego i przerwałem proces. Po stworzeniu katalogu chciałem w instalatorze zrobić kopie Save.00 niestety coś nie wyszło. Skasowałem ADF, pobrałem ponownie ale niestety zamiast dysku A był dysk Copy. Później to poprawiono ale link do pobrania wygasł i nie bawiłem się w to dalej.

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2021 19:26:40 przez prophesore
[#44] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@prophesore, post #43

Wedlug mnie, zeby te gre testowac to trzeba to robic od poczatku za kazdym razem, bo jezeli jakies bledne dane sa zapisane w starym sejwie to moze to miec wplyw na bledna rozgrywke w nowej wersji gry. Niby Pyrdacor dodal jakies cheaty, ktore moga pomoc w szybkim testowaniu gry. Czyli szybko sprawdzic znane stare bledy i jak jest ok to zagrac sobie normalnie od poczatku.
[#45] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@Don_Adan, post #44

Chyba masz rację, póki co chciałbym przejść grę w wersji 1.07 (w taką gram), nowsze wersje może później.
[#46] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@madman15, post #45

Skończyłem Ambermoona w wersji 1.11 i wykryłem dwa błędy.

W kopalni w Dor Kiredon leży sobie Piece of Amber, niżej za ścianą leży ich pięć - po wejściu na taki bursztyn nie można go podnieść bo są tylko puste pola. Mamy co prawda wtedy 60 sztuk tego bursztynu z pałacu Kire ale jednak pojawił się błąd. Bursztyn w piwnicy Ferrina i w ruinach można podnieść.

U Grybana poprawiono maksymalne osiągi poza jednym - atak można wyszkolić do 93/85.
Po założeniu Knights Armour atak zmniejsza się na 85/85 ale nie ma to znaczenia bo po założeniu Target Brooch i tak jest atak ponad 100/85. Naprawiony jest też błąd że po zwolnieniu nie wracał do Godsbane - teraz wraca.

Rośliny zebrane na Green Moon mają już właściwości zwiększenia atrybutów postaci, choć na Lyramionie można mieć już maksimum we wszystkim.
3
[#47] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@prophesore, post #46

Chciałem tylko dodać, że sprawdziłem właśnie wersję 1.16 i nie ma już u mnie tego problemu z stanami gry. Nie trzeba też wyłączać cache (040).

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2022 21:10:02 przez kempy
[#48] Re: Ambermoon 1.08 ENG

@kempy, post #47

W wersji 1.16 na emulatorze nie działa w chacie bandytów przycisk w piecu oraz nie pojawiają się 4 grupki wrogów. Później sprawdzę na Amidze.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem