[#1] Blaster - gotowa mini-gra
Hej,

Przygotowałem malutką ale kompletną i grywalną mini-grę. Jest to strzelanka pod nazwą "Blaster".

Działają wszystkie niezbędne rzeczy:
- Sterujemy statkiem,
- Musimy zestrzelić ruchomy spodek za pomocą rakiet,
- Wszystkie elementy są animowane,
- Zliczane są punkty.

Celem gry jest zebranie 1500 punktów.

Sterowanie za pomocą klawiszy kursora. Strzelamy za pomocą przycisku ALT. Klawisz ESC kończy rozgrywkę.

Tutaj możecie pobrać grę. Jest to archiwum LHA, które należy rozpakować.

Wymagana jest Amiga z systemem minimum 3.0 (biblioteka iffparse). Mogłem zrobić dla 2.0, ale to kwestia przyzwyczajenia do niektórych funkcji.

Do gry załączona jest grafika w formacie IFF. Grę możemy "wyłączyć" i przejść do systemu za pomocą standardowych klawiszy Amiga + N, Amiga + M. Wskaźnik myszy jest wyłączony.

Jeśli ktoś będzie rzeczywiście potrzebował ADF, proszę dać znać.

P.S. Gra jest troszkę odskocznią od Magazynu. Chciałem zrobić jeszcze prostszą grę. Gra napisana jest w języku C. Ostatnio mam bardzo mało czasu.

Życzę miłej zabawy. Gra jest Public Domain. Pozdrawiam serdecznie.



EDYCJA:

Wersja 1.1 do pobrania: https://coreprogramming.pl/Blaster/Blaster1.1.lha

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2022 22:42:35 przez Hexmage960
4
[#2] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

Zaraz będzie śmiesznie i ciekawie
[#3] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hubez, post #2

no w końcu! Bo już bez Magazynu zaczynało być nudno. piwo Idę po popcorn.
[#4] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@snajper, post #3

Mam gościa zablokowanego ale jak widzę odp.w poście nr.2 kogo się tyczy to łapiki mnie świerzbią aby blokadę zdjąć. Domyślam się że chodzi o niekończąca się opowieść.
Musiałem
[#5] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

Rewelacja ale czemu statek taki kwadratowy
[#6] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

Celem gry jest zebranie 1500 punktów.

raczej postów 1500 na ppa

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2022 19:47:13 przez Dorian3d
[#7] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@mwb113, post #4

łeee, lipa. Odpaliłem i działa. buuu!



w dodatku ukończyłem ją w pół minuty. Nie ma tu nic do paczania, zamykam wątek.
1
[#8] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@snajper, post #7

W sumie zamiast 1500 pkt można było zrobić 6 pkt. Za każde trafienie byłby 1 pkt.

Za zniszczenie statku mamy 250 pkt.

1500/250 = 6
[#9] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

Animacja wybuchu po uderzeniu bardzo ładnie wyszła
[#10] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@snajper, post #7

Odpaliłem i działa.

Cieszę się, że gra u Ciebie działa bez problemów.

Gra, tak jak napisałem jest malutka, ale grywalna i gotowa.

@Tukinem

Dzięki.

@Hubez
W sumie zamiast 1500 pkt można było zrobić 6 pkt. Za każde trafienie byłby 1 pkt.

Poziom trudności jest niski i wystarczy 6 trafień by grę przejść.

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2022 20:21:39 przez Hexmage960
2
[#11] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@snajper, post #7

A po co strzelales? Tak, sie nie gra w takie gry. Trzeba z pol godziny poczekac i zobaczyc co sie stanie.
1
[#12] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Don_Adan, post #11

w sumie... To ufo przecież nawet nie wystrzeliło w moim kierunku pół naboju, tylko fruwało sobie z boku na bok, a ja do niego od razu z agresją. A może ono tu w misji pokojowej. W najgorszym wypadku tylko by sobie tak latało, nie robiąc nikomu krzywdy. Teraz mi głupio.
1
[#13] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@snajper, post #12

Wlasnie, trzeba zaczekac jak UFO wyladuje, bo dopiero potem sie gra rozkreca.
[#14] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@snajper, post #12

Spodek jest wrogi.

Dla zainteresowanych tak wygląda grafika z gry: Jest tam przygotowany też okrągły pocisk spodka oraz meteoryty. Ta grafika jest załączona z grą w pliku IFF (zawiera też maskę przeźroczystych pikseli).



Z ciekawostek: Blaster wzoruje się na dawnej grze, którą napisałem razem z bratem w AMOSie. Przy czym tam spodek właśnie zrzucał bomby.

Kiedyś chciałem to zrealizować również w języku C.

P.S. Super, że na Twojej konfiguracji gra działa prawidłowo. Gra działa z grubsza systemowo - korzysta z BltMaskBitMapRastPort(). Jedynie Copper do synchronizacji.
1
[#15] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #14

na mojej konfiguracji to ja jej jeszcze nie sprawdzałem. To był tylko szybki test z gotowego konfiga w winuae.
[#16] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

Na plus animacja wybuchu.
[#17] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@snajper, post #15

sprawdziłem i na wompierzu, też działa. Tylko kilka zagadek spać mi nie daje:
1. czemu statek strzela tylko lewym działkiem?
2. czemu służą te meteoryty i strzały ufa, skoro nie występują w grze? (ewentualnie w której wersji mają zamiar wystąpić?)
[#18] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@snajper, post #17

Ewentualne aktualizacje będę dołączał do pierwszego postu. Właśnie dołączyłem w polu "Edycja" wersję 1.1 gry, w której zwiększyłem troszkę stopień trudności - spodek też może się poruszać szybciej. Jego pojawianie się jest bardziej losowe.

Z poprawek: obiekty animowane są prawidłowo nanoszone na napisy pojawiające się w tle.

czemu służą te meteoryty i strzały ufa, skoro nie występują w grze? (ewentualnie w której wersji mają zamiar wystąpić?)

Meteoryty i pociski UFO obecne w pliku z grafiką nie są w grze wykorzystywane.

Dzięki za testy.

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2022 23:04:55 przez Hexmage960
[#19] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

W pierwszej chwili myślałem, że to gra na Atari 2600

Niestety to na Amigę
Zastanawiam się w jakim celu wprowadzono sterowanie statkiem? Te zasoby cennej pamięci powinny zostać wykorzystane na dźwięk i grafikę

W zasadzie to wersja v0.01 tej 'gry' powinna wyglądać tak...:


...a udostępniona wersja v1.0 powinna wyglądać co najmniej jak Galaga.

Korzystając z okazji chciałbym przeprosić wszystkich, którzy twierdzili, że wątek Magazynu służył tylko nabijaniu postów i poprawianiu samopoczucia autora, a którym nie wierzyłem.
[#20] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@AmiClassic, post #19

Looo CZAD!
podmieniles tlo w grze ?
[#21] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@selur, post #5

bo to amiga
[#22] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@AmiClassic, post #19

Początkowo chciałem zrobić grę na duszkach, stąd 3-kolorowe obiekty. Potem zdecydowałem się, żeby zrobić to na Bobach. Teraz kolega rozumie?

Galaga to bardzo złożona gra i niedościgniony wzór.

Moje samopoczucie się poprawia ale z innego powodu...
[#23] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #22

Na ile szybki jest silnik? Jak wrzucisz kilkanaście ufoków + kilkanaście pocisków + skrolowane tło pod spodem, to zmieści się w jednej ramce na A1200?
[#24] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

"gotowa mini-gra"


Jeżeli jest "gotowa", to nie rozumiem dlaczego będzie dalej rozwijana

Poza tym to chyba jakiś proof-of-concept a nie mini-gra.
[#25] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@mastaszek, post #23

Aktualnie korzystam z funkcji BltMaskBitMapRastPort(), która jest 3 razy wolniejsza niż zwykłe Boby.

Opracowałem przy okazji gry "Magazyn" technikę, w której rysowanie może odbywać się tylko raz bez odtwarzania i zapamiętywania tła, ale z niej w "Blasterze" nie korzystam.

Planowałem na bazie silnika gry "Magazyn" zrobić inne gry typu cellular automata z płynną animacją, ale najpierw chciałem zrobić prostszą grę, którą uda mi się dokończyć i opublikować.

Maksimum jakie tutaj chciałem osiągnąć to: jakieś 4 pociski na raz, 3 spodki UFO i jeden meteoryt.

Wszystkie efekty dodatkowe jak napisy rysowane są na bieżąco.

Nie optymalizuję specjalnie a działa to bardzo płynnie. Podwójne buforowanie jest na buforach ekranu + Copper. I działa w wielozadaniowości.

@Mailman

Tak, jest gotowa - zawsze aktualizacje mogą dochodzić - tak jak pisałem, będę je wrzucał do pierwszego postu w polu "Edycja".

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2022 08:14:42 przez Hexmage960
[#26] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #25

"Maksimum jakie tutaj chciałem osiągnąć to: jakieś 4 pociski na raz, 3 spodki UFO i jeden meteoryt."

Tego typu gra ma sens tylko przy olbrzymiej liczbie obiektów. W przeciwnym razie nie będzie w ogóle grywalna. Jeśli nie będzie "bullet-hell" i szybkiego silnika, to lepiej się skupić na jakimś innym projekcie niż tracić czas i energię na aktualizowanie tego.
[#27] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #25

Tak, jest gotowa - zawsze aktualizacje mogą dochodzić - tak jak pisałem, będę je wrzucał do pierwszego postu w polu "Edycja".


Dowcip roku...
3
[#28] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@mastaszek, post #26

Tego typu gra ma sens tylko przy olbrzymiej liczbie obiektów. W przeciwnym razie nie będzie w ogóle grywalna. Jeśli nie będzie "bullet-hell" i szybkiego silnika, to lepiej się skupić na jakimś innym projekcie niż tracić czas i energię na aktualizowanie tego.


Ona "nie będzie grywalna" - ona "nie jest grywalna". To produkt ukończony, co autor już dwukrotnie napisał.

Ocena: 0/10.
3
[#29] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@mailman, post #28

Aż z ciekawości wieczorem pyknę ten "projekt" w amosie i zobaczę ile obiektów się zmieści w jednej ramce. Obstawiam, że dużo więcej niż 3 ufoki i 4 pociski.

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2022 08:26:40 przez mastaszek
[#30] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

Fajnie Hexmage, że zacząłeś nowy projekt, czas rozruszać trochę amigowe towarzystwo :D
Super, że tego typu gierka, moim niespełnionym marzeniem było niegdyś napisanie czegoś w stylu Galagi w Amosie, no ale zapału mi wystarczyło tylko na nauczenie się jak stworzyć poruszającą się kulkę :D
I tylko kontrolnie spytam z ciekawości - projekt "Magazyn" już uznałeś za skończony?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem