[#31] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@marskow, post #30

Dzięki. Co do gry "Magazyn", to przyznam, że - tak jak napisałem - planowałem przygotować dwie dodatkowe gry typu komórkowego z płynną animacją na silniku tej gry, tzn. klony moich ulubionych gier "Robbo" i "Boulder Dash" obok klonu "Sokobana".

Z płynną animacją te gry mogłyby wyglądać ciekawie.

Wybór padł jednak na jeszcze prostszą grę, która ma korzenie w moim dzieciństwie, AMOSie i programowaniu z bratem.

Dla jasności postarałem się opublikować grę gotową i nie powtarzać wcześniejszych błędów. Update dostępne są w pierwszym poście.
[#32] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #31

Planista jesteś rewelacyjny ale gorzej z wykonaniem zadania.

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2022 12:52:47 przez Dorian3d
1
[#33] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Dorian3d, post #32

chyba mialo byc Pianista pomysł


"A juz wszystko bylo uporzadkowane i szlo niezle..."


1
[#34] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #1

Wiesz, ja dawno Amigi nie uzywalem. Ale o ile dobrze pamietam to biblioteka iffparse dzialala mi pod systemem 2.0. Teraz z ciekawosci sprawdzilem co pisza w necie na ten temat, i ta biblioteka dziala na OS 1.3 i 2.0 tez.

link

Wiec jezeli nie uzywasz jakis niepotrzebnych odwolan bezposrednio do kicku 3.0+. To ta mini-gra powinna tez dzialac na kicku 1.3, a przynajmniej na 2.0.
[#35] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Don_Adan, post #34

Hej,

Z dumą i radością informuję, że wrzuciłem nową wersję tej strzelanki na Aminet. Żeby uniknąć zbieżności nazw, nazwałem archiwum SysBlaster:

http://aminet.net/package/game/shoot/SysBlaster

Silnik powstaje i idzie mi to póki co bardzo fajnie. Gra jest grywalna, choć jeszcze krótka. Jest już licznik amunicji, paliwa i punktów.

Proszę zainstalować załaczoną czcionkę Apparent.font.

Wymaga systemu Amiga OS 3.0+ z bibliotekami domyślnymi, OCS/ECS/AGA, ekran można wypromować do używanego trybu Workbencha.

Wymaga podpiętego joysticka do portu 2.

P.S. Ostatnio pracuję nad 3 rzeczami, z czego jedna to właśnie ta gra, poza tym gra tekstowa na konkurs, który startuje 1 maja.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2025 07:27:16 przez Hexmage960
5
[#36] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@AmiClassic, post #19

Dobra droga do FTL-a na Amigę.szeroki uśmiech
[#37] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #35

mam komunikat w cli o braku znalezienia public ekranu. dodam, ze gre odpalam z ikony lub shella na os 3.2.3, wb ekran rtg 1280x1024 z warpa
[#38] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@juen, post #37

Rozumiem, że otrzymujesz komunikat:

Couldn't find display mode suitable for default public screen monitor!

Gra szuka trybu LORES_KEY na monitorze, w którym uruchomiony jest Workbench.

Jeżeli tryb znajdzie, otwiera własne View (nie ekran) ze znalezionym trybem.

Ponieważ masz ekran Workbencha w RTG, gra nie znajduje odpowiedniego trybu.

Mógłbym to rozwiązać stosując requester wyboru trybu ekranu, ale ponieważ stosuję własne View z graphics.library (a nie ekran - Screen), możliwe są tylko tryby natywne Amigi, jak PAL, czy Multiscan.

Tak się składa, że requester ASL wyboru trybu ekranu pozwala filtrować tryby. Pewnie się temu przyjrzę. Ponieważ chcę żeby to działało raczej na View.

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2025 13:24:56 przez Hexmage960
[#39] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #38

bez requestera to nie ma mowy o tym, ze gra sie da promowac :)

dodaj prosze, prawie kazdy program w takiej sytuacji o to pyta, lub niech chociaz otworzy jakikolwiek program by bylo sie czego chwycic

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2025 13:58:50 przez juen
[#40] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@juen, post #39

chodzilo mi o jakikolwiek ekran, nie program :)
[#41] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@juen, post #40

Dobrze, postaram się dodać requester i ew. później drobny program konfiguracyjny. Aktualnie gra jest przyjazna, bo wyświetla komunikaty w CLI.

Gra promuje swoje View automatycznie, dostosowując tryb do sterownika monitora ekranu Workbencha.

Funkcja BestModeID() może szukać trybu na kilka sposobów. Można dać tryb źródłowy (jak LORES_KEY), lub zdefiniować rozdzielczość (np. 320x240).

Pewnie druga metoda by tu zadziałała w przypadku RTG (tryb byłby znaleziony) - ale problem jest taki, że tryb musi być natywny Amigowy, z racji że korzystam z funkcji LoadView().

Jeżeli mamy monitor VGA, to gra tu zadziała, bo wtedy wystarczy mieć Workbench w VGA (np. Multiscan, DblPAL) i nie potrzeba scandoublera.

Użyłem własnego View, bo jest wydajniejszy, a i tak będę chciał skorzystać z własnych funkcji graficznych, w miarę rozbudowy silnika.

Oprócz Ciebie jeszcze jedna osoba z RTG zgłaszała, że gra się nie uruchamia. To dla mnie lekcja na przyszłość. Dzięki za info.

Oba interfejsy (View i ekran) się troszkę różnią, więc to 2 razy więcej pracy. A celuję głównie w wydajne działanie na nierozbudowanej Amidze.

Reasumując, jeżeli masz dostęp w swojej Amidze z Warpem do PAL, lub trybów Multisync, to powinno działać OK, po dodaniu requestera.

Póki co zalecam po prostu uruchomienie, gdy Workbench działa w trybie natywnym dla Amigi.

P.S. Nie jestem pewien, czy gra w tej chwili wyświetla komunikaty po uruchomieniu z ikonki. Jeśli nie, to też do korekty.

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2025 15:01:50 przez Hexmage960
[#42] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #41

Na yt ktoś filmik wrzuci?
1
[#43] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #41

SysBlaster- źródło Aminet.

(S)VGA promotable Shooter for OCS/AGA

Czy na pewno OCS i (S)VGA ?
Oj nie.


On ECS/AGA it can be promoted to (Super)VGA modes,
although gets lores 320x256 screen.
The provided graphics (IFF format) is in 32 colors.

Jaki to sterownik monitora dla ECS, który da się wypromowac do trybów (S)VGA i da obsługę 32 kolorów.?
(S)VGA rozumiem za częstotliwość monitora bliską 30 kHz.

P.S. Nie jestem pewien, czy gra w tej chwili wyświetla komunikaty po uruchomieniu z ikonki. Jeśli nie, to też do korekty

To nie zostało sprawdzone przed wypuszczeniem gry ?
Dziwne.
O braku informacji o braku czcionki nie wspomnę (czy to uruchomiona z wb czy cli)


Warto byłoby poprawić info o grze na Aminecie, bo wprowadza w błąd.
[#44] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@KM_Ender, post #42

Na yt ktoś filmik wrzuci?
Krótki, nazwijmy to, gameplay jest w przeglądzie amigowych nowości Benedykta https://youtu.be/WncSYuFpOO4?t=402.
2
[#45] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Norbert, post #43

Jaki to sterownik monitora dla ECS, który da się wypromowac do trybów (S)VGA i da obsługę 32 kolorów.?
(S)VGA rozumiem za częstotliwość monitora bliską 30 kHz.

Tak, dla uzyskania 32 kolorów na sterowniku VGA potrzeba chipsetu AGA. Natomiast chipset ECS umożliwia wyświetlenie 4 kolorów w tym trybie. Napisałem, że dostarczona grafika jest w 32 kolorach. Uzytkownik może sobie ją podmienić na mniej lub więcej kolorów.

OCS nie ma trybów 30 kHz, ale zaznaczyłem, że tę możliwość mają dopiero ECS i AGA.

Napisałem, że gra jest promowalna, tzn. dostosowuje się do zainstalowanego systemowego trybu monitora oraz napisałem, że musi to być tryb chipsetu OCS/ECS lub AGA, którego gra wymaga.

P.S. Nie jestem pewien, czy gra w tej chwili wyświetla komunikaty po uruchomieniu z ikonki. Jeśli nie, to też do korekty

To nie zostało sprawdzone przed wypuszczeniem gry ?
Dziwne.

Dostałem informację, że gra nie uruchamia się przy blacie na karcie graficznej Picasso. Osoba zgłaszająca nie wspominała jakoby wyświetlał się jakikolwiek komunikat, tylko podała log SnoopDOSa. Kolega Juen zgłosił że komunikat się u niego pojawia.

Stąd nabrałem podejrzenia, że komunikaty o błędach się nie wyświetlają po starcie z ikonki na WB.

Byłem przekonany, że się wyświetlają, bo używam funkcji wbmain() w DICE.

O braku informacji o braku czcionki nie wspomnę (czy to uruchomiona z wb czy cli)

W porządku, dodam informację o ew. braku czcionki. Przepraszam za to niedociągnięcie, grę staram się testować dokładnie.

@Krashan

Dziękuję za link do materiału Benedykta. Gameplay jest króciutki ale rokuje dobrze na przyszłość. Będę go rozbudowywał.

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2025 21:06:36 przez Hexmage960
[#46] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #45

Cały czas odnosze się do informacji z Aminetu. .

Short: (S)VGA promotable Shooter for OCS/AGA

Tytuł wprowadza w błąd.

On ECS/AGA it can be promoted to (Super)VGA modes,
although gets lores 320x256 screen.
The provided graphics (IFF format) is in 32 color

Który sterownik MONITORS w ECS wypromuje grę do (Super)VGA modes odpowiedni dla tej gry?

Przepraszam za to niedociągnięcie, grę staram się testować dokładnie.

Czy gra była testowana na ECS oraz wypromowana (Super)VGA modes ? Jakie to był sterownik MONITORS ?
Chcę potwierdzic opis z Aminetu

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2025 21:20:05 przez Norbert
[#47] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Norbert, post #46

On ECS/AGA it can be promoted to (Super)VGA modes

To jest skrót myślowy. Wiadomo, że na ECS uzyskamy mniej kolorów, niż na AGA.

Kluczowe jest to, że ekran gry jest promowalny, tzn. można zagrać w moją grę niezależnie od tego czy mamy Amigę podłączoną do monitora PAL, czy monitora VGA/SVGA.

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2025 21:36:23 przez Hexmage960
[#48] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #45

Przetestowałem i znalazłem ciekawy sposób na ułatwienie sobie

Jak widać na poniższym filmiku, wystarczy ustawić sobie wskaźnik myszki w miejscu alkoholowego znaku , ale na wysokości ruchu statku przeciwnika. Wtedy czekamy, aż przeciwnik znajdzie się w pozycji kursora myszy i wciskamy FIRE. Przy 55 sekundzie stritnąłem się, bo zbyt wcześnie strzeliłem



Ostatnia aktualizacja: 20.04.2025 21:37:34 przez tukinem
[#49] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #47

Powtórzę.

Czy gra była testowana na ECS oraz wypromowana do (Super)VGA modes ? Jakie zostały uzyte sterowniki MONITORS ?
[#50] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@tukinem, post #48

Jak się poruszasz statkiem to czasami można szybciej UFO zestrzelić. Bo nasz statek jest szybszy niż UFO.

Oczywiście prędkość ruchu UFO będzie się za każdym razem zmieniała. Tak zresztą było w pierwowzorze który napisałem kiedyś z bratem w AMOSie. Tu użyłem języka C.

Dzięki za przetestowanie. Mam nadzieję, że gra się podoba mimo wczesnej postaci.

@Norbert

Przyznam, że sam gry nie testowałem na ECS, ale z tego co wiem, wspiera on 640x480 bez przeplotu w 4 kolorach. Potrzebny jest monitor multisynchroniczny.

Readme na pewno rozszerzę, również według kolegi sugestii, ale nie minąłem się tu z prawdą, że gra zadziała na każdym natywnym sterowniku monitora (pomijając różnicę w liczbie kolorów).
[#51] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #50

Podoba się. Wymaga rozwoju i urozmaicenia.

Mam pytanie, w sumie też sam kiedyś byłem ciekaw. Czy tworząc ekran Intuition jesteś w stanie schować wskaźnik myszki na nim? Ja to robiłem bardzo nieładnie wyłączając DMA sprajtów. Wiem, że nie powinno się takiej metody stosować, więc może jakaś prosta funkcja systemowa jest od tego? Przykładowo w Twojej grze sprajt myszki jest niepotrzebny, ale po wyjściu z gry należałoby go przywrócić rzecz jasna.
[#52] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@tukinem, post #51

Można zawsze ustawić grafikę kursora na pustą. Z samymi słowami kontrolnymi i max jedną linią pustych pikseli. Należy pamiętać że jak się ma screena, to wyżej/niżej też mogą być ekrany z własnymi kursorami, więc wyłączenie dma sprite'a jest takie se bo najpewniej wyłączy ten kursor wszędzie.

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2025 09:24:30 przez teh_KaiN
[#53] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@teh_KaiN, post #52

Tak, najlepiej otworzyć własne okienko na dowolnym ekranie (własnym lub publicznym), aktywować je i ustawić pusty kursor funkcją SetPointer(). System przypisuje kursory do okienek.

Jeżeli wyłączamy DMA sprite należy pamiętać by zrobić to w wygaszaniu pionowym, bo może powstać smuga. Przykładowo program CygnusED nie wyłącza DMA sprite we właściwy sposób.

Myszka faktycznie nie jest tu potrzebna.

Co do rozbudowy gry, to aktualnie dokańczam implementację mojej gry tekstowej na konkurs i mam jeszcze jedno zadanie, ale tę grę rozbuduję.

Programowanie idzie mi w tej chwili bardzo sprawnie - odnotowałem poprawę w mojej pracy, być może już na stałe. Kod gry wrzuciłem na GitHub (w tej chwili jest to repozytorium prywatne).

Planuję dodać ciekawsze tło, więcej obiektów, różne rodzaje broni itp. Najważniejsze że chyba jestem już w stanie pielęgnować kod należycie.
[#54] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #50

Przyznam, że sam gry nie testowałem na ECS, ale z tego co wiem, wspiera on 640x480 bez przeplotu w 4 kolorach. Potrzebny jest monitor multisynchroniczny.

Nie testowałeś.
Dodatkowo "zmuszasz" do używania grafiki 4 kolorowej.
Tego też nie testowałeś.
Monitor S(VGA) zmieniłeś na monitor multisynchroniczny

Jak to się ma do opisu na AMINECIE ?

Readme na pewno rozszerzę, również według kolegi sugestii, ale nie minąłem się tu z prawdą, że gra zadziała na każdym natywnym sterowniku monitora (pomijając różnicę w liczbie kolorów


Jakie readme rozszerzysz ?
Brak readme archiwum na Aminecie.
Najpierw przetestuj grę z każdym natywny sterownikiem MONITORS, aby móc tak twierdzić.
[#55] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Norbert, post #54

Nie testowałeś.
Dodatkowo "zmuszasz" do używania grafiki 4 kolorowej.

Nikogo do tego nie zmuszam. Jeżeli Workbench działa w PAL, gracz uzyska na ECS pełnię barw, bo gra uruchomi się w PAL. Podobnie z NTSC.

Monitor S(VGA) zmieniłeś na monitor multisynchroniczny

Monitor multisync to monitor, który wspiera obok VGA/SVGA, również PAL.

Jakie readme rozszerzysz ?
Brak readme archiwum na Aminecie.

Chodzi o plik Readme na Aminecie (SysBlaster.readme), gdzie zawarta jest krótka instrukcja obsługi. Zostanie on umieszczony później również w archiwum.

Najpierw przetestuj grę z każdym natywny sterownikiem MONITORS, aby móc tak twierdzić.

Wykorzystuję funkcje systemowe do znajdywania odpowiedniego dla użytkownika trybu ekranu. Nie ma potrzeby testować wszystkich sterowników, bo ta funkcja gwarantuje kompatybilność z różnymi monitorami. Co więcej mogę filtrować tryby ECS, AGA itp.

Aktualnie gra promuje się automatycznie do trybu domyślnego ekranu publicznego, ale będę testować wprowadzony requester trybu ekranu ASL dla użytkowników, którzy chcą uruchomić grę na innym sterowniku niż Workbench (lub gdy odpowiedni sterownik, spełniający wymagania nie zostanie odnaleziony).

Gra jest promowalna do wszelakich amigowych trybów VGA, jak Multiscan, czy DblPAL, DblNTSC, szuka rozdzielczości niskiej. Jest to oczywiście opcja i na PAL działa bez problemu.

Gra też dostosowuje się do głębi barw w pliku z grafiką. Jest zatem bardzo elastyczna.

To ma wszystko służyć wygodzie użytkownikowi.

Podsumowując, gra zadziała na OCS, ECS, AGA w dowolnym trybie pobranym z Workbencha, z zastrzeżeniem że na ECS promowanie do trybu VGA (~30 kHz) wymaga grafiki ze zredukowaną liczbą kolorów. I oczywiście gra wymaga Amiga OS w wersji 3.0+.

Obsługa tego już teraz nie jest trywialna, a okazało się, że blaty na RTG Picasso, czy Warp sprawiają dodatkowe problemy, które mam nadzieję, że requester rozwiąże.

Nie jestem w stanie testować takiego przypadku, więc dziękuję za wszelakie informacje.

Serdecznie pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2025 19:06:18 przez Hexmage960
[#56] Re: Blaster - gotowa mini-gra

@Hexmage960, post #55

Podsumowując, gra zadziała na OCS, ECS, AGA w dowolnym trybie pobranym z Workbencha, z zastrzeżeniem że na ECS promowanie do trybu VGA (~30 kHz) wymaga grafiki ze zredukowaną liczbą kolorów. I oczywiście gra wymaga Amiga OS w wersji 3.0+.

I to powinno się znaleźć na Aminecie, a nie co jest teraz.
To też wypadałoby zmienić . Wprowadza w błąd (OCS i VGA)


Short: (S)VGA promotable Shooter for OCS/AGA
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem