[#31] Re: Paczka gier

@Hexmage960, post #30

I oto kolejna wersja gry. Kolejne dodane poziomy, kolejne usprawnienia, i kolejne plany.
Nie kończąca się opowieść.
Ciekawe kiedy powstanie poprawka dla emulatora (podwójny ruch) ?
Jeśli mowa wersja to i obraz dyskietki też został zaktualizowany.
Nie może być inaczej.
[#32] Re: Paczka gier

@Norbert, post #31

Ciekawe kiedy powstanie poprawka dla emulatora (podwójny ruch) ?

Już to dzisiaj poprawiłem i wrzucę do następnej publikowanej wersji (+ wersję ADF).

I oto kolejna wersja gry. Kolejne dodane poziomy, kolejne usprawnienia, i kolejne plany.
Nie kończąca się opowieść.

Nie mówiłem tego teraz wprost, ale po ułożeniu 30 poziomów mam zamiar wydać jako pełną wersję. Niekoniecznie ostatnią.

Generalnie nie podałem planów (oprócz tworzenia poziomów) - napisałem co już zrobiłem.

Dzisiaj zrobiłem kilka testowych poziomów testujących nowe elementy.

P.S. Zrzut ekranu z gry teraz zrobiłem za pomocą SGrab + PPaint i wydaje mi się, że wcześniejszy zrzut do schowka w Windows z ekranu WinUAE (ustawiłem A1200) i zgranie w MS Paint dało niewłaściwe (nieprecyzyjne) kolory.

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2023 01:50:02 przez Hexmage960
2
[#33] Re: Paczka gier

@Hexmage960, post #32

Hej. Podaję status na dzisiaj:

- Dodałem wyjście z poziomu. Żeby wyjście się otworzyło należy zebrać ustaloną minimalną liczbę punktów. Punkty uzyskujemy zbierając wisienki i sakiewki. Możemy zebrać bonusowe punkty przed wyjściem z poziomu,
- Dodałem okienko z dyskietką po załadowaniu poziomu,
- Dodałem notki, które są wyświetlane w okienku po zebraniu. Zawierają wskazówki dla gracza, indywidualne dla poziomu,
- Dodałem graficzny panel,
- Dodałem animację zbierania skarbów,
- Dodałem zmienny rozmiar plansz.

Pracuję nad tymi poziomami. Chciałbym by były zróżnicowane i ciekawe. W pierwszym etapie treningowym wystarczy zebrać skarby, później już trzeba lokować skrzynie, by dostać się do skarbów (oraz by odblokować miejsca na planszy).




2
[#34] Re: Paczka gier

@Hexmage960, post #33

Tak wygląda poziom nr 10:

Jest dosyć trudny. Trzeba uważać na wiele pułapek.

Tak więc przygotowałem na ten moment już 10, myślę że fajnych poziomów. Ku mojemu zdziwieniu projektowanie poziomu nr 10 pokazało, że można wprowadzić więcej zagwozdek dla gracza przy obecnych elementach niż się spodziewałem.

No to zostało jeszcze 20.



Ostatnia aktualizacja: 02.10.2023 19:20:46 przez Hexmage960
3
[#35] Re: Paczka gier

@Hexmage960, post #34

Hej, myślę, że rozsądnie będzie jednak dołączyć obecną grywalną wersję.

Chciałem to zrobić dopiero przy 20 poziomach.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany playtestowaniem gry lub po prostu chce zobaczyć grę w akcji, zapraszam do pobrania. Wersja 1.9b:

https://coreprogramming.pl/Magazyn/Nowe/Magazyn1.9b.lha

Proszę o ewentualną informację zwrotną tutaj lub na mój e-mail: robert.szacki(at)gmail.com.

Chciałbym by druga i trzecia dziesiątka poziomów była bardziej zróżnicowana. Mam pomysł na poziomy ale pewnie dodam jeszcze dwa elementy do gry. Sceneria pozostanie jedna.

Wersja ADF na koniec.

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2023 20:40:45 przez Hexmage960
5
[#36] Re: Paczka gier

@Hexmage960, post #35

Brawa za 10 level! Udało się za trzecim podejściem.
Reszta prosta i zupełnie nie przygotowuje do nagłego skoku trudności przy końcówce. W podpowiedziach zamieść info o tym, że przesuwając skrzynie na ostanie wolne pole danego koloru blokujemy możliwość ich ruchu. To nie jest oczywiste i dopiero na 10 ma to znaczenie. Jak dla mnie wisienki czy złoto mało wnoszą bo i tak nie zmieniały sposobu w jaki podchodziłem do przejścia plansz. Przynajmniej żadna z nich jak na razie tego nie pokazała. Więcej plansz jak ostatnia. Fajnie się ją rozkminiało szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2023 23:16:46 przez ppill
[#37] Re: Paczka gier

@ppill, post #36

Chyba przesunę ten level nr 10 na pozycję 20 lub 30 ze względu na poziom trudności.

Mam pomysły co do wykorzystania elementów tradycyjnego Sokobana w kolejnych poziomach.

Złoto kosztowało więcej niż wisienki, ale zrobiłem tylko animację z 50 punktami.

Początkowo po ułożeniu skrzyń one znikały. Ale okazało się, że źle to wygląda przy jednym polu docelowym. Musiałem przez to zmienić jeden wcześniejszy poziom.

Pierwsze 9 etapów jest wprowadzająca, dlatego ich poziom trudności jest niski. Nie chciałem, by rósł zbyt szybko i nie chciałem zbyt szybko eksploatować pomysłów.

Dziękuję za playtesting. Będę wiedział jak rozłożyć poziom trudności.

Być może zrobię poziom "Easy", "Medium" i "Hard" z różna liczbą skarbów do zebrania. Jest to trywialne w implementacji, wystarczy że dodam 2 dodatkowe liczby w pliku z planszą.

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2023 04:16:51 przez Hexmage960
[#38] Re: Paczka gier

@Hexmage960, post #37

Dodam do odpowiedzi na post PPilla, że porada "Don't get stuck" na obecnym poziomie nr 10 właśnie odnosi się do tego, by nie zablokować sobie drogi ulokowaną skrzynią.

Te dwa dodatkowe elementy, które chciałem zamieścić w następnych poziomach to:
- Czaszka,
- Klej - przedmiot, który po zebraniu pozwala ciągnąć skrzynie (kilka razy).

Przyznam, że ustalanie poziomu trudności nie jest proste. Ale gracze mogą być w różnym wieku.

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2023 05:00:01 przez Hexmage960
[#39] Re: Paczka gier

@Hexmage960, post #38

Nie wiem czy potrzeba coś dodawać. To co jest spokojnie wystarczy na 30 poziomów. Poziom trudności możesz stopniować co 10 i masz już easy, medium, hard bez konieczności zmian w kodzie. Potrafisz robić ciekawe levele i skup się na tym. To jest najtrudniejsza część tworzenia gry i ona głównie decyduje o jej grywalności.

Jak to wyjdzie, reszta się obroni.
[#40] Re: Paczka gier

@Hexmage960, post #34

Bardzo fajnie Ci to wychodzi. OK
Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze w kwestii graficznej. Używasz bardzo szerokiej palety, a wynik grafiki na planszy jest bardzo jednolity.


Użyłem Twojej paletki żeby pokazać o co Mi chodzi. Wydaje mi się, jeśli klocki podłogi będą rysowane trochę ciemniej to będzie większy kontrast. Dzięki temu lepiej widać ściany i to co jest poza planszą.
6
[#41] Re: Paczka gier

@Koyot1222, post #40

fajne ale to chyba nie maja byc klucze szeroki uśmiech
1
[#42] Re: Paczka gier

@selur, post #41

to chyba nie maja byc klucze

Moja wina. Zajrzałem tylko do grafiki i poskładałem wg. upodobania.
Zachowam sobie. Jak już będzie finał gry, to zrobię skórkę.
[#43] Re: Paczka gier

@Koyot1222, post #42

Dzięki Koyot za podesłanie tej grafiki. Wygląda świetnie!

Te klucze akurat pasują, tylko że to nie są przedmioty tylko pola dla skrzyń, dzięki którym można odblokować bramy o danym kluczu.

Moja gra już teraz obsłuży taką skórkę. Wystarczy zmienić plik IFF ILBM w katalogu Data1.

Należy tylko pamiętać, że kolor tekstu wyświetlany przez grę jest ustawiony na sztywno (nie szuka koloru RGB w palecie).

Przygotowałem 15 poziomów. Zawiera 10 poziomów łatwych (Easy) i 5 poziomów trudniejszych (Tricky). Stopień trudności rośnie powoli, acz systematycznie.

Na poziomie łatwym rośnie liczba skrzyń i komplikacja (układamy od jednej do 10 skrzyń).

Tutaj link do archiwum z grą w wersji 1.9c: Wymaga Amigi z OS 3.0+.

https://coreprogramming.pl/Magazyn/Nowe/Magazyn1.9c.lha

Mam mało czasu teraz (od 3 października), ale w wolnej chwili rozwijam. Te 15 poziomów wymaga drobnego retuszu, no i trzeba przygotować drugą paczkę.

Chciałbym by gra też służyła jako baza do wszelakiego rodzaju modyfikacji (tzw. Modów) - dzięki czemu będzie można później budować podobne do niej gry, korzystające z jej silnika.

Chciałbym, by gra udostępniała funkcje Amiga OS dostępu do silnika.

Mam nadzieję, że poziomy się spodobają. Pozostałe poziomy 16-20 oraz 21-30 będą trudniejsze - ale wymagają też większego przemyślenia podczas projektowania.
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem