[#1] Kto i jak tworzy dzisiaj amigowe gry...
...

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2023 21:25:17 przez mailman
[#2] Re: Zapowiedzi nowych gier
Nie wiem, ale gra ma wyjsc niedlugo, bo w listopadzie. Co do grafiki to widze, ze niektorzy nie sa ciagle w stanie pojac ze w 95% procentach przypadkow na Amidze koder/programista to nie jest dobry grafik. A grafik to nie jest dobry koder/programista. Dlatego graficy robia gry z pomoca Scorpion Engine czy Red Pill. A koderzy/programisci rypia oryginalna grafike do swoich wersji gier. A jak juz dobry grafik z dobrym programista/koderem sie dogadaja, to taka gra moze powstawac przez wiele lat. Z tych tytulow, ktore kojarze to jeden powstaje 8 lat i konca jeszcze nie ma. Wiec 3 lata Hexa i jego Magazyn-u nie jest wcale takim zlym wynikiem.

Selur, mozesz z nim pogadac (wyslij mu PM na EAB) i podrasowac grafike. Bedziesz mogl sie wykazac, choc raczej malo czasu bedzie, chyba, ze opozni wydanie gry.
3
[#3] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #2

Nie wiem, ale gra ma wyjsc niedlugo, bo w listopadzie. Co do grafiki to widze, ze niektorzy nie sa ciagle w stanie pojac ze w 95% procentach przypadkow na Amidze koder/programista to nie jest dobry grafik. A grafik to nie jest dobry koder/programista. Dlatego graficy robia gry z pomoca Scorpion Engine czy Red Pill. A koderzy/programisci rypia oryginalna grafike do swoich wersji gier. A jak juz dobry grafik z dobrym programista/koderem sie dogadaja, to taka gra moze powstawac przez wiele lat. Z tych tytulow, ktore kojarze to jeden powstaje 8 lat i konca jeszcze nie ma. Wiec 3 lata Hexa i jego Magazyn-u nie jest wcale takim zlym wynikiem.


pozatym w wielu przypadkach dobry grafik lub dobry programista w ogole nie bedzie zainteresowany udziałem w takim projekcie bo mi sie nawet nie zwróci koszt kawy którą wypił podczas pracy nad grafiką/kodem w wersji na Amige nie mówiąc juz o zarobku (mówie o duzych projektach a nie grze z jednym ekranem), oczywiscie są wyjątki czyli utalentowani ludzie z doswiadczeniem którzy mają na tyle wolnego czasu i zapałi byc cos zrobic dla Amigowej społecznosci (ale takich jest bardzo bardzo bardzo mało)

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2023 22:31:59 przez Azakiel
1
[#4] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #3

z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze wspolpraca miedzy programista/koderam a grafikiem sie nie klei, bo grafik ma pomysl na swoja gre a koder na swoja i nikt nie chce ustapic.
Bywaja tez przypadki, ze koder nie potarfi powiedziec jak ma wygladac jego gra (grafika), bo sam pewnie nie ma pomyslu na gre

jak sie okaze do tego.... ze muzyk tez chcialby stworzyc wlasna gre, to mamy juz 3 wersje gry nie do zrealizowania
3
[#5] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #3

bo mi sie nawet nie zwróci koszt kawy którą wypił podczas pracy


Jeśli jakaś gra lub program rozwojowy cię interesuje to trzeba to wesprzeć jeśli jest za to rozsądna stawka a takich jest bardzo dużo.
Dlatego warto te 2Euro dać napiwku za demo czy grę . Temu komuś , co jemu się chce dłubać w programowaniu na Amigę. Na krzywy ryj to zawsze było.... .
[#6] Re: Zapowiedzi nowych gier

@djpiotrs, post #5

z tego co widzę to wiecej osób gada na forach ze by coś chciało na Amigę niż wspiera, jak wielką niszą jest obecnie Amiga swiadczą proste statystyki, wystarczy spojrzec np ile osób wspiera jeden z bardziej znanych ostatnio projektów

https://www.patreon.com/Grind_Amiga

lub

https://www.patreon.com/scorpionengine

i to mówimy o takich bardziej znanych projektach, gdyby to porównać to bardziej znanych projektów na współczesne platformy róznica byłaby oczywiscie olbrzymia, ponizej pierwszy lepszy link, nie chcialo mi sie szukac

https://blog.patreon.com/top-patreon-games-of-2020

Moze inaczej by to wyglądało gdyby potencjalni twórcy na amige mieli zagwarantowany wiekszy zysk finansowy niz to realnie wygląda (ale tak sie nie stanie z oczywistych przyczyn), pamietam niedawno gdzies czytałem wypowiedz jednego z devów (chyba to był gosc od symulatora COALA, który wypowiadał sie "w tamtych czasach" jak to kiepsko wyglądało od strony zarobkowej) ale nie moge tego teraz znalezc.

przy pixelartowej grafice jest masa pracy nawet przy uzyciu nowoczesnych metod, gdyby ktos w domowym zaciszu chcial zrobic duzą gre 2D na Amige to przy ograniczonym zespole (a w 90% przypadków bylby to wlasnie taki garażowy zespół pasjonatów) trwałoby to bardzo długo (podejrzewam ze dłuzej niz 10 lat gdyby robili to w chwilach "wolnych") , dla przykładu OWL BOY powstawał chyba 9 lat

https://youtu.be/dutS-F6amrE?si=dQh4BeqJtfgtXpmq



Ostatnia aktualizacja: 17.09.2023 12:58:17 przez Azakiel
1
[#7] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #6

coś w tym jest, Amigowcy lekką reką potrafią wydać równowartość 500 EUR na kartę turbo i niewiele mniej na procesor 060, a gdy przychodzi do płacenia za gry to już chętnych brak - bo przecież Super Frog i reszta softu z lat 90. jest za free ;) Z tego co obserwuje w świecie 8bit, ładne wydania nowych gier na kartridżach do C64, Atari XL/XE rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, ale zauważcie, że tam nie ma takiego fetyszu megaherców, hardware w sumie nie zmienia się, nie licząc akcesoriów typu pamięć masowa.
3
[#8] Re: Zapowiedzi nowych gier

@charliefrown, post #7

Wiesz, wydatek 2000 zł na porządną kartę turbo może być lepszą decyzją niż przykładowo 200 zł na średnią/kiepską amigową grę. A zrobić coś dorównującego grom z epoki wcale nie jest łatwo w przypadku Amigi, więc nie ma co się dziwić.
Nie wydaje mi się, żeby amigowcy mieli powody do kompleksów na punkcie skąpienia na porządne gry, ani czemu to środowisko miałoby być inne.
Na przestrzeni lat ja np. zdecydowałem się na Tanks Furry, Bridge Strike i Amiga Jump, bo nic innego nie było moim zdaniem wartego uwagi. Taki Solid Gold kupiłem i po kilku latach sprzedałem. Dumałem nad Worthy, ale jednak się nie przekonałem. Przeoczyłem jakiś inny tytuł warty zakupu?

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2023 12:21:57 przez Jacques
1
[#9] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #8

Aquabyss?
1
[#10] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Mirq, post #9

Faktycznie to zdaje się świetna pozycja w swoim gatunku, niestety akurat takim, na który ja nie mam czasu
[#11] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #8

Dodatkowo po kupnie karty turbo dochodzi możliwość zagrania w setki gier z MacOSa 68k.
2
[#12] Re: Zapowiedzi nowych gier

@charliefrown, post #7

coś w tym jest, Amigowcy lekką reką potrafią wydać równowartość 500 EUR na kartę turbo i niewiele mniej na procesor 060


to jest stan "Amigowy stan umysłu" nie ogarniam tego , wydac tyle kasy zeby "grać" w kółko w te same 3-5 (kiepskich jak na dzisiejsze standardy) gier które kazdy zna na pamięc i już ma ich po dziurki w nosie

Z tego co obserwuje w świecie 8bit, ładne wydania nowych gier na kartridżach do C64, Atari XL/XE rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, ale zauważcie, że tam nie ma takiego fetyszu megaherców, hardware w sumie nie zmienia się, nie licząc akcesoriów typu pamięć masowa.


Też odnosze takie wrażenie, pozatym w swiatku Amigowym trudno jest wszystkim dogodzic bo nawet jesli rozpatrujemy tylko gry 2D to ludzie mają bardzo rozne punkty widzenia, jedni by chcieli zeby gra działała na zwykłej starej Amidze, inni z kolei by chcieli zeby gra była "na bogato" i wymagała duzo ramu, a jeszcze inny by chcieli zeby było dodatkowe wodotryski które wymagałyby kart turbo.
2
[#13] Re: Kto i jak tworzy dzisiaj gry...

@mailman, post #1

OK
[#14] Re: Kto i jak tworzy dzisiaj amigowe gry...

@mailman, post #1

"Kto i jak tworzy dzisiaj amigowe gry..."

kto ? amigowce i nexgenowce
jak ? jakby to kolega Recenzent ujal... "se kazdy widzi"
1
[#15] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #6


wystarczy spojrzec np ile osób wspiera jeden z bardziej znanych ostatnio projektów

https://www.patreon.com/Grind_Amiga


Nie wiem czy to akurat dobry wyznacznik, czy (nie) warto tworzyć i czy dzieło odniesie sukces finansowy. Społeczności formuła patronowania może po prostu nie odpowiadać. Mamy ponad dwa lata od wypuszczenia techdema. Pozwolenie na ssanie cyca zaowocowało jedynie kilkoma nowymi iteracjami grafiki, a finalnego produktu na horyzoncie niestety za bardzo nie widać. Nawet najwytrwalsi mecenasi się wykruszą gdy nie ma wyraźnego progresu.
Dread/Grind jest jedną z tych nielicznych gier, którą, gdy tylko pojawi się w sprzedaży, nabedę i spróbuję przejść od początku do końca. Będzie na sklepowej półce - kupię. Tak to żadnych zaliczek/preorderów na twory, które nie wiadomo kiedy ujrzą światło dzienne.
[#16] Re: Zapowiedzi nowych gier

@readwrite, post #15

bo sie zle zaczelo od preorderow Alar City, niestety ale klienci nie otrzymali gry a autorzy nie dokonczyli jej z braku checi, bo sie okazalo, ze zarobek poszedl na splacanie dlugow we wydawnictwie A2 a nie do kieszeni autorow. Wiec nic dziwnego, ze to sie po prostu wysralo...

Ten niemily 'przekret' przekreslil dorobek czesci amigowego-srodowiska ale co gorsza ten schemat zaczal sie jakos tak dosc szybko powtarzac. Przekrety z amigowymi klawiszami/obudowami/joystikami itp... to wszystko wplywa niewatplwiie na morale kupujacych.
Ja sam nie chcialem wplacac z gory i czekalem na finalny produkt ale to raczej ze wzgledu na na gnioty takie jak Tales Of Gorluth.... niby miala byc supoer gra RPG a wyszla kupa we fajnym pudeleczku w ladnej oprawie. Ja sie juz dzis nie dziwie nikomu, ze nikt nie chce wplacac z gory pieniedzy, zdecydowanie otacza nas zbyt duzo OSZUSTOW.
2
[#17] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #3

pozatym w wielu przypadkach dobry grafik lub dobry programista w ogole nie bedzie zainteresowany udziałem w takim projekcie bo mi sie nawet nie zwróci koszt kawy którą wypił podczas pracy nad grafiką/kodem w wersji na Amige nie mówiąc juz o zarobku (mówie o duzych projektach a nie grze z jednym ekranem), oczywiscie są wyjątki czyli utalentowani ludzie z doswiadczeniem którzy mają na tyle wolnego czasu i zapałi byc cos zrobic dla Amigowej społecznosci (ale takich jest bardzo bardzo bardzo mało)


Nie porównujmy realiów rynkowych z hobbystycznym aspektem tworzenia gier na prawie wymarłą platformę, gdzie ewentualnie można coś dorobić, ale nie zarobić. Jeżeli grafik czy koder chcą tworzyć amigowe gry licząc "na zwrot kosztów kawy", to niech szukają szczęścia w innym miejscu. Jakoś Koyot jest w stanie dogadać się z Lemmingiem przy tworzeniu Boxx, jakoś scenowy grafik i scenowy koder też się potrafią dogadać i przynajmniej raz na rok pokazać jakieś demo. To jest problem przerostu ambicji i rozdmuchanego ego. W obecnym światku znam co najmniej sześć takich osób (rodzimi i zagraniczni), którym braku talentu nie można wypominać, ale własne ambicje i ego nie dopuszczają jakiejkolwiek współpracy. Takie osoby i ich "produkcje" powinny być piętnowane, a nie wychwalane, gdyż w ten sposób pogłębia się zapaść (jakby od lat jej nie było ), ale co gorsza, odbije się negatywnie na tych osobach w ich normalnym życiu.
[#18] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #8

Może przeoczyłeś jeszcze kilka, ale masz rację. Rozchodzi się właściwie nie o to, że gry wychodzą słabe (takie zawsze będą), ale orgazm, który się pojawia na każde trzy zaprezentowane piksele. I taki programista czy grafik obrastają w piórka jak to ich modernizm jest widziany i jaki wartościowy, bo trzech najbardziej gadatliwych trolli powiedziało "super". Trzeba obiektywnie krytykować takie projekty, a nie klepać po ramieniu z komentarzem "Good job!".
4
[#19] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #18

Zgadza się. I już na pewno nie wywierać presji na zakup wszystkiego jak leci tylko dlatego, że ktoś coś zrobił

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2023 10:21:23 przez Jacques
[#20] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #17

Nie porównujmy realiów rynkowych z hobbystycznym aspektem tworzenia gier na prawie wymarłą platformę


no widzisz Ty nie porównujesz a ja porównuje i nie jest to zaden hejt (zebysmy sie dobrze zrozumieli) tylko refleksja nad tym dlaczego jest tak jak jest (jakos platforma C64 ma sie w moim odczuciu lepiej mimo wiekszych ograniczen sprzetowych)

gdzie ewentualnie można coś dorobić


przy taki niszowym rynku to nawet dorobic nie mozna imho (nie zwrócą sie roboczogodziny) to jest zabawa dla ultra pasjonatów , cos jak demo-scena tylko znacznie bardziej czasochłonna
[#21] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #20

"(jakos platforma C64 ma sie w moim odczuciu lepiej mimo wiekszych ograniczen sprzetowych)"
Właśnie m.in przez te ograniczenia sprzętowe. Na 16 / 32 bitach jednak trzeba się wykazać większymi zdolnościami żeby powstało coś dobrego tak ogólnie rzecz biorąc.
2
[#22] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #20

jakos platforma C64 ma sie w moim odczuciu lepiej mimo wiekszych ograniczen sprzetowych


Ograniczenia sprzętowe dotyczą nie tylko 8bit, ale 16bit również. Żeby zrobić coś powalającego, trzeba być magikiem w assemblerze.

Widać to po tych lepszych demach, które wychodzą na 8 i 16 bit platformy. Z tym że, na standardową A500 1MB powstają nowe super demka, a np. na Atari XL/XE (które uwielbiam) super demka wymagają więcej niż 64kb.

Np. demko NUMEN z 2002 roku:




-----edit

Oczywiście jest więcej lepszych dem na JIL czy C64 8bit, chciałem tylko podać przykład, że trzeba mieć więcej pod obudową kompa, niż stockowa konfiguracja, żeby osiągnąć cuda.


Ostatnia aktualizacja: 19.09.2023 11:36:13 przez karolb
[#23] Re: Zapowiedzi nowych gier

@karolb, post #22

Każdy z pojedynczych efektów Numena działa na 64KB. W przypadku Atari rozszerzenie pamięci w demach jest używane by zachować "flow", nie przerywać dema na czas doładowywania kolejnego fragmentu ze stacji dyskietek, itd. Atari niestety nie ma tu takich możliwości jak C64 by wczytywać, jednocześnie grać wszystkimi kanałami Pokeya i pokazywać efekty.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2023 11:38:45 przez Jacques
[#24] Re: Zapowiedzi nowych gier

@karolb, post #22

trzeba mieć więcej pod obudową kompa, niż stockowa konfiguracja, żeby osiągnąć cuda


Niekoniecznie, zapoznaj się z demosceną ZX 128.
[#25] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #17

Jeżeli grafik czy koder chcą tworzyć amigowe gry licząc "na zwrot kosztów kawy", to niech szukają szczęścia w innym miejscu.

Dlatego szukamy gdzie indziej

Ostatnio jakiś kryzys był i jeszcze jest w tej dziedzinie co programuję, więc szukałem pracy 7 miesięcy, ale żeby mi się nie nudziło (i były pieniądze na LPG i ogrzewanie), to robiłem za połowę stawki projekciki dla znajomych. Za jeden miesiąc zarobiłem tyle, co w jak kalkulowałem przy najbardziej optymistycznych projekcjach, nie zarobiłbym za rok pracy po 8h dziennie przy grze na Amigę (co pewnie przez 50% ludzi zostałaby opluta). A to po podatkach i zusach były grosiki. A to plucie to też słaba motywacja dla mnie. Wiadomo nie ma co wychwalać czegoś co jest średnie. Jak jakiś inny autor powie, że straszny szajs, to mnie dopiero dotknie :)

Grę na Amigę pewnie kiedyś zrobię, jak dożyję, ale na cuda jak z najlepszych lat '90 Amigi nie ma co liczyć. Tak z czystego hobby, choć środowisko nie zachęca.

Zrobienie dobrej gry wymaga kupę czasu, a jakoś trzeba się utrzymać. Podziwiam wszystkich co robią dzisiaj gry na Amigę. Nie podziwiam tych co tylko narzekają, a jak im się mówi żeby sami zrobili cuda jak z lat '90, to się wykręcają że nie są programistą, czy grafikiem. Teraz żarcik- Są bootcampy w miesiąc staniesz się programistą!
Chłopaki narzekacze, ruszcie dupę, poświęćcie porządnie po 4h dziennie na naukę i testy jeden rok + rok po nocach na programowanie i zrobicie swoją wymarzoną grę jak z lat '90.

A jak ktoś chce, to może mi przelać 6 215 000 USD na konto i zobowiążę się zrobić na dopalone klasyczne Amigi coś na skalę Fallouta 1 (bo tyle kosztowało jego wytworzenie przypomnę ;)).
[#26] Re: Zapowiedzi nowych gier

@flops, post #25

Trochę wyrwałeś z kontekstu moją wypowiedź. Chodziło mi o to, że amigowe projekty i ich twórcy jako główne założenie powinni przyjąć dorobienie (o ile w ogóle) a nie zarobienie. Jeżeli ktoś liczy na zarobek, to już się pomylił z miejscem szukania ofert pracy. Jeżeli ktoś zawodowo 8h grafikuje, to projekt amigowy powinien być hobby a nie drugą pracą tanim kosztem, gdzie bedzie jeszcze polemizował z koderem (i odwrotnie). O to mi chodziło. Dlatego podałem przykład sceny i Koyota z Lemmingiem, którzy się dogadują.
[#27] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Don_Adan, post #2

A jak juz dobry grafik z dobrym programista/koderem sie dogadaja, to taka gra moze powstawac przez wiele lat. Z tych tytulow, ktore kojarze to jeden powstaje 8 lat i konca jeszcze nie ma. Wiec 3 lata Hexa i jego Magazyn-u nie jest wcale takim zlym wynikiem.

Ja jestem niestety najsłabszym ogniwem wszelakiej współpracy. Szczególnie gdy to na mnie spoczywa największa odpowiedzialność.

Nigdy nie miałem okazji robić grafiki do gier innych osób, choć rozważałem też i takie rozwiązania moich problemów z programowaniem i składaniem pracy pozostałych osób (czyli tej wspomnianej największej odpowiedzialności).

Bo narysowanie np. jednego animowanego elementu do czyjejś produkcji byłoby zapewne w zasięgu moich możliwości.

No ale jednak działałem w kierunku przygotowania w C silnika Magazynu, bo to był i jest projekt-minimum.

To, że wcześniej przygotowałem po 5 grywalnych poziomów do Dwarves In The Iceland, Arctic Huntera i Robbo, a z Magazynem był pewien problem, wynikło z pewnych skomplikowanych do wyjaśnienia powodów (których nawet ja nie jestem w stanie wytłumaczyć).

W te wakacje wróciłem do Magazynu, po rocznej przerwie. Udało mi się podrasować grafikę. Dopracowałem ideę gry i przeznaczenie elementów.

Opracowałem po drodze kilka bardzo fajnych technik, których część przedstawiłem w wątku "Kilka technik dla Amiga OS".

Aktualny edytor korzysta z systemu, dlatego że tak jest łatwiej go programować. Ale dzięki kilku zabiegom wygląda to teraz bardzo ładnie. Zdecydowanie ładniej niż ostatnia publikowana wersja.

Nowa technika umożliwia mi korzystanie ze spektrum funkcji systemowych i jednocześnie gwarantuje dobry efekt i płynną animację. Optymalizacja tylko pomaga. Myślałem, żeby o tym sposobie napisać w wątku o 'Technikach" ale póki co raczej się z tym wstrzymam.

Piszę to, bo chciałem poinformować o obecnym statusie i ponieważ od października ruszam na drugi rok studiów magisterskich. Nie wiem zatem kiedy opublikuję grę w nowej wersji, mimo że zajęć nie będzie w tygodniu dużo.

Odzywam się ostatnio mało na forum - jest to celowe, ale cały czas działam we własnym zakresie i chciałbym wrzucić efekt końcowy do "Paczki gier". Musiałem też sporo poczekać, aż się wszystko ureguluje.

Mam nadzieję, że przyjdzie czas gdy będę mógł też efektywniej współpracować, choć to nieprędko nastąpi.

Pozdrawiam.
2
[#28] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #27

Mała errata. Przypomniało mi się, że ok. roku 2002 stworzyłem własny zestaw grafik do gry strategicznej 2Decide. Jest to zestaw nr 3. Zawiera wymyślone przeze mnie jednostki.

Współpracowałem wtedy z grupą "Flying Paper", w której był też autor tej gry.

Jednak to są zamierzchłe dla mnie czasy i wolę zapomnieć co było rok później.
[#29] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #28

"W te wakacje wróciłem do Magazynu, po rocznej przerwie. Udało mi się podrasować grafikę"

Magazyn Never Dies ;)

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2023 23:51:11 przez mastaszek
2
[#30] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #26

Fakt, wyrwałem z kontekstu. Przekaz był bardziej do narzekaczy.
Koyot, Juen, KK, Tukinem, Hexmage, Umpal i kilku innych odwalają super robotę i szacuneczek dla nich.
Demo Scena to troszkę inna bajka i z góry inne założenia, pozdrowienia dla wszystkich Twórców.

Mi bardziej chodziło o wymagania (lat '90 komercja) vs rzeczywistość i poświęcony za darmo czas na tworzenie gier dzisiaj. Poświęcenie dwóch lat życia, będąc po 40-stce to jest ogromne poświęcenie. Gra Aquabyss to perełka, może kiedyś będzie jakiś wywiad z autorami i opowiedzą ile ich to kosztowało, ile problemów po drodze rozwiązać musieli.

Mój kolega, właśnie rzuca komercyjną pracę, żeby poświęcić do roku na tworzenie swojej wymarzonej gry. Podziwiam go za odwagę i za to, że udało mu się odłożyć fundusze na takie przedsięwzięcie. Wicie ile projektów startuje a ile kończy się sukcesem w takich przedsięwzięciach?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem