[#53]
Re: Zapowiedzi nowych gier
@mailman,
post #34
Ja sądzę, że porównywanie współczesnych i ówczesnych gier na Amigę powinno się odbywać na kilku płaszczyznach.
Może warto opisać to bardziej szczegółowo:
- Rozgrywka,
- Grafika,
- Dźwięki i muzyka,
- Mechanika.
Według mnie ówczesne gry są doskonałe w swoich gatunkach, przykładowo:
- Ishar,
- Benefactor,
- Desert Strike,
- Body Blows Galactic,
- Goblins,
- Sim City.
Ale mechanika, wygoda rozgrywki czasami ustępuję bardziej współczesnym produkcjom. Gatunki się rozwijają i dotyczy to też gier na Amigę.
Nowsze gry, po które warto sięgnąć to według mnie:
- Lemmings 3,
- Worms: The Director's Cut,
- Valhalla 3.
Istnieją gry nowe, które mają dosyć spore wymagania. Rekompensują to częściowo interesującą rozgrywką i całkiem dobrą mechaniką:
- Napalm,
- Foundation,
- Alien Breed 3D II: The Killing Grounds.
Ja próbuję stosować następujące reguły, które uważam że decydują o grywalności:
- Możliwość edycji poziomów (mile widziana edycja innych aspektów gry),
- Dobra, wygodna mechanika,
- Mile widziana odpowiednia zgodność z systemem Amigi,
- Sprawdzony pomysł, albo nowatorskie rozwiązania.
Warstwa graficzna i dźwiękowa mają bardzo duże znaczenie w ogólnym odbiorze. Wystarczy mi jak będzie to trzymać się podstawowych reguł estetyki.
Gatunków gier jest mnóstwo. To, że powstają gry z platformy 8-bit nie jest ujmą. Gatunki takich gier mogą być bardzo interesujące i wciągające.
Ważne, że skoro te gry powstają dzisiaj, autorzy mogą zadbać o wiele elementów, których może brakować w klasycznych grach.
Czytałem ostatnio komentarze pod niedawnym odcinkiem podcastu "Amiga bez ściemy" poświęconym nowym grom na Amigę i tam w komentarzu kilka osób krytykowało grafikę porównując ją do produkcji z czasów świetności Amigi.