[#1] Civilization Aga i barbarzyńcy.
W wersji ECS można oddać jakieś miasto barbarzyńcom i mamy 8 cywilizację choć nie rozwija technologii i pomysłów.
Czy w wersji AGA takie oddanie miasta już nie działa? Miałem dwóch mieszkańców i zostało całkowicie zniszczone. W ECS zajęcie miasta odejmowało jedną osobę. W tej wersji odejmuje więcej, czy po prostu w nowej odsłonie usunęli tą fajną opcję?
[#2] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Rafał A-3000, post #1

o to mnie zaciekawiles, nie wiedzialem ze sa tak istotne roznice miedzy ECS i AGA, ja zawsze gram w wersje ECS bo jest szybsza (fade'ing na AGA jest bardzo plynny i zajmuje w cholere czasu co chwile)
[#3] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@juen, post #2

AGA wolniejsza?
Na razie nie doszedłem do naszej ery (choć wczoraj mnie wciągnęła do 3 rano) ale pamiętam, że na ECS potem przy rysowaniu mapy jak wokoło poruszających się jednostek odświeżało mapę to mnie trafiało.

Urzekła mnie dużo ładniejsza grafika.

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2024 09:40:50 przez Rafał A-3000
[#4] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Rafał A-3000, post #3

na AGA masz palete RRGGBB, na ESC RGB, aga'owa bedzie miala ladny plynny fade, ale duzo dluzszy przez to :)
[#5] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@juen, post #4

Jeszcze kilka wieczorów/nocy i będę miał porównanie.
[#6] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@juen, post #2

Co do różnic między Civ ECS i AGA, to mnie najbardziej zaskoczyła niekompatybilność plików .sav (sejwów jak ktoś woli ;) ).
1
[#7] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@wali7, post #6

Niom. Dla mnie też było to niemiłe zaskoczenie. Myślałem już, że gra jest popsuta ale po utworzeniu nowego świata i zapisaniu okazało się, że wszystko działa poprawnie.
[#8] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Rafał A-3000, post #7

Niestety. Nawet przy dwóch osadnikach i murach miasto zostaje zniszczone.
[#9] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@juen, post #4

Serio zrobiono fade tak, że co ramkę wartość zmienia się co 1 i dlatego dłużej trwa? To chyba jakieś przyzwyczajenia z czasów ośmiobitowców. Nie definiowali sobie czasu fade jako CZAS? Ma trwać np. 1/4 sekundy i już. Obojętne na jakiej maszynie i ile klatek uda się wyświetlić w ciągu tego czasu.

Czasem trudno mi uwierzyć w rozwiązania stosowane w różnych światowych hitach. Takie programistyczne przedszkole. Generalnie problemem wielu gier z XX wieku (niektórych z XXI wieku, a nawet 2023 roku też) jest to, że twórcy nie rozumieją, że sekunda ma trwać sekundę. Gdyby taki profesjonalista powiesił sobie nad komputerem napis „SEKUNDA MUSI TRWAĆ SEKUNDĘ” to nigdy nie byłoby problemów, że coś trwa za długo, za krótko, chodzi za szybko czy za wolno.

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2024 19:35:26 przez MDW
3
[#10] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@juen, post #4

Gdzieś był opis na necie, która wartość w hexie zmienić żeby tego fade wyłączyć, zrobiłem, działo o niebo lepiej
2
[#11] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@QUAD, post #10

Wrzucisz tu linki z tym opisem?
[#12] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Rafał A-3000, post #11

Chyba to:

http://se.aminet.net/game/patch/CivAGApatch.txt
[#13] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Rafał A-3000, post #11

http://de3.aminet.net/game/patch/CivAGApatch.txt
[#14] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@rygar, post #13

Dziękuję. OK
[#15] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@QUAD, post #10

dzieki! wlasnie ogladalem na youtube i nie bylo fadow i pomyslalem, ze whdload albo cos je musi wylaczac :) na innym filmie na yt znalazlem, ze sa
[#16] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@olafmi, post #12

Ten patch ma jeszcze jedną fajną funkcję opisaną, którą warto użyć - przeniesienie większości rzeczy do fast RAM - bardzo przyspiesza działanie gry.
1
[#17] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@wali7, post #16

[#18] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Rafał A-3000, post #1

Czy w wersji AGA ...


o której wersji mówicie?

posiadam v855e.01

i to niestety NIE działa,

rozcrunchowany plik nie ma tych wartości:

http://se.aminet.net/game/patch/CivAGApatch.txt
[#19] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Cezarykl, post #18

Mowa o wersjach whdload. A czy komus udało się zainstalować wersję aga
z dyskietek na twardy dysk? Mi się nie udawało, coś było nie tak, ale
nie pamiętam, czy jakiś komunikat wyskakiwał.
[#20] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Marcin27411, post #19

Mowa o wersjach whdload. A czy komus udało się zainstalować wersję aga
z dyskietek na twardy dysk?

nie ma znaczenie czy WHDL czy nie.

Mi się udało, żaden problem,
tak samo "się instaluje" każdą DOSową gre,

po prostu kopiujesz i dajesz assingy do tego katalogu i to wszystko.

ps.
civ ma 4 assigny.
[#21] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Cezarykl, post #20

Pamiętam, że instalator sam dodawał assigny i one były, ale gra
nie startowała. Bo chyba wersja ecs nie ma instalatora.

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2024 01:15:46 przez Marcin27411
[#22] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Marcin27411, post #21

sam to (każdą dyskietkę) skopiuj gdzie chcesz (np do ram:),
fonty też do FONTS:

i po assingach rusza od strzała.

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2024 01:31:56 przez Cezarykl
[#23] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Marcin27411, post #21

Zarówno wersja ECS jak i wersja AGA posiadały narzędzie do ich instalacji na dysk twardy.
[#24] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@mailman, post #23

Być może wersja aga, ażeby działać z dysku, wymaga więcej niż
tylko 2mb chipu? Nie mam innego wyjaśnienia.
[#25] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Marcin27411, post #24

Bez startup-sequence próbowałeś?
Nie wiem gdzie gra trzyma assigny, to w razie czego można

execute s:user-startup
setpatch

i spróbować odpalić grę z shella, bez odpalania LoadWB.
[#26] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Marcin27411, post #24

nie wymaga, snoopdos Twoim przyjacielem, moze nie zaczytuje fontow lub czegokolwiek innego, odpowiedz tam znajdziesz. zawsze wsytarczylo skopiowac pliki do dowolnego katalogu i zrobic assigny tak jak sie dystkietki nazywaja
[#27] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@MDW, post #9

Generalnie problemem wielu gier z XX wieku (niektórych z XXI wieku, a nawet 2023 roku też) jest to, że twórcy nie rozumieją, że sekunda ma trwać sekundę. Gdyby taki profesjonalista powiesił sobie nad komputerem napis „SEKUNDA MUSI TRWAĆ SEKUNDĘ” to nigdy nie byłoby problemów, że coś trwa za długo, za krótko, chodzi za szybko czy za wolno.

Oj tam oj tam... w tamtych czasach nikomu z nas nie przeszkadzało wachlowanie dyskietkami podczas gry a Ty się tu o tę jedną, marną sekundę czepiasz?
[#28] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Madman, post #27

Wyłączenie chyba animacji pozwalało zrezygnować z którejś dyskietki.
[#29] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Madman, post #27

tysiace sekund lacznie....
[#30] Re: Civilization Aga i barbarzyńcy.

@Rafał A-3000, post #28

Dokładnie - brak animacji i nagle o dyskietkę mniej trzeba.

Niestety jak instalowałem Civ/ECS na dysku twardym to okazało się, że nikt ze znajomych nie ma tego dysku. Internet dostarczył.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem