kategoria: Instalacja gier
[#1] Quake Clickboom problem z obrazem
Cześć, zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu. Chodzi o grę Quake firmy Clickboom. Jak ją odpalam to gra się normalnie wczytuje, ale nie mam obrazu tzn. jest szary. Natomiast słychać głos z dema na początku gry. Dodam, że odpalam grę na WARP 1260.

Coś pewnie muszę przestawić albo jakiegoś sterownika nie mam. Podobnie mam z grą Blood, w tym przypadku jest czarny ekran. Te gry bez problemu odpalam na Winuae przy podobnych ustawieniach. Macie jakieś pomysły?
[#2] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Przemoslo, post #1

Jaki FW? 1.505?

Jakie Picasso? Z AmiNetu czy inne?

Masz wyprowadzone HDMI?
[#3] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@_DiskDoctor_, post #2

FW mam najnowsze 1.600,
Picasso z aminetu,
Niestety korzystam jeszcze z tv Samsung 719MP i nie mam podłączonego hdmi tzn.wyprowadzone jest, ale nie podłączone
[#4] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Przemoslo, post #3

To załatw HDMI będziesz miał gry RTG.
[#5] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@_DiskDoctor_, post #4

Tak na pewno będzie. Niemniej jednak, te gry na AGA też powinny dobrze działać
[#6] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Przemoslo, post #1

Prawdopodobnie gra wlacza sie na AGA a ty masz Output przez HDMI. O ile dobrze pamietam w pliku RTG_default.txt.mode
jest zapisany tryb (aga|rtg) w ktorym sie wlaczy gra, ale na jakis dokladnie zmienic zeby ci mykalo nie jestem pewien. Moze calkowicie go usunac?
[#7] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@neoCDTV, post #6

Ok, sprawdzę pomysł
[#8] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@neoCDTV, post #6

Czy wersja od NovaCoder nie jest lepsza niż ta od ClickBOOM?

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2024 07:05:10 przez Ponki1986
[#9] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Ponki1986, post #8

Nie, ta od NovaCodera jest wolniejsza.
1
[#10] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Jacques, post #9

To zależy czy na karcie GFX, czy na AGA i pamiętam, że NovaCoder robił też patche do wersji ClickBOOMa ok, racja
[#11] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Ponki1986, post #8

Tak i nie. Kartach z szybka pamiecia Fast jak BFG i TF Clickboom Quake dziala lepiej.
Na Kartach z wolna pamiecia jak Apollo 1260 itd. wersja AmiQuake Novacoder myka lepiej. Zrobilem pare quake timedemos na Clickckboom Quake i AmiQuake na roznych konfigach:
https://www.youtube.com/@neocdtv/videos

Ale jako ze testowalem na BFG i TF szybko sobie odpusicilem AmiQuake.

@Przemoslo
Uzywasz moze tej spatczowanej wersji: https://drive.google.com/file/d/1A7UAOoirCRBbNQX3OiNpM_9LUaYjg9uX/view?usp=drive_link
Bo jest szybsza jakos troche :) Nie uruchmiaj tych exe to chyba jakies trojany.
[#12] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@BULI, post #10

No nie wiem, u mnie na Warpie 1260 wersja ClickBoom jest szybsza zarówno w trybach AGA jak i RTG
1
[#13] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Jacques, post #12

A bawiłeś się ustawieniami c2p?
[#14] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@BULI, post #13

A doprecyzowałbyś co masz na myśli i w którym porcie? Jeżeli były jakieś ustawienia, to raczej ustawiałem optymalnie dla pełnego 060 wydaje mi się

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2024 12:35:40 przez Jacques
[#15] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@BULI, post #13

Najwiecej daje ustawienie paritlces na 0, znaczy disable. Tak tez pisal sam NovaCoder. Mozna tez wylaczyc spluwe i pare rzeczy, ale teraz nie jestem pewien czy to tylko w GLQuake bylo czy tez w normalnym Quake. W kazdym razie moznabylo 2fps wycinac :D

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2024 12:48:01 przez neoCDTV
[#16] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@neoCDTV, post #15

Czyli takie przyspieszanie przez upraszczanie?
[#17] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Jacques, post #16

Tak tak :) bawilem sie ustawieniami jak chcialem przyspieszyc GLQuake na CV64/3D i BFG@100Mhz. Udalo sie wskoczyc z 14FPS na 16FPS :)
Tu Video z 14FPS: https://www.youtube.com/watch?v=jOBSqfl8WSk&t=6s
Niestety nie zrobilem Video z 16FPS. Zabawna sprawa ze to wogole myka w miare na tej S3 Virge.

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2024 12:58:08 przez neoCDTV
[#18] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Jacques, post #16

Swego czasu w ami-prasie były całe artykuły o tym jak "ogołocić Quake ze wszystkiego", żeby szybciej działał. W konsoli można zdziałać prawdziwe cuda. Tylko że gra zaczyna wtedy wyglądać jak kupa...
[#19] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@recedent, post #18

Ja mialem glownie wylaczona spluwe i za to celownik byl. I te blyski jak sie bralo ammo czy klucz byly wylaczone, co zadziwiajaco duzo lepiej lazilo.
Ale bez spluwy to nie to samo :)

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2024 13:12:03 przez neoCDTV
[#20] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@recedent, post #18

Tak jak FastDoom, który ma niby lepiej działać na 386... Wprowadzili jeszcze większe piksele niż w trybie LOW-RES (F5) i nazwali "potato", a Youtuberzy pokazują ziemniaczaną szybkość na 386, świetnie...
Porównywać wydajność wersji ClickBoom z AmiQuake należy tylko na wspólnym mianowniku ustawień, bo inaczej jaki sens porównania?

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2024 13:13:54 przez Jacques
[#21] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Jacques, post #20

Jasne, jedyne co probowalem zrobic to dac particle na disabled w AmiQuake bo byl sporo wolniejszy. A tak to wszystkie videa na Clickboom Quake byl na default settings.
[#22] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Jacques, post #14

A doprecyzowałbyś co masz na myśli i w którym porcie? Jeżeli były jakieś ustawienia, to raczej ustawiałem optymalnie dla pełnego 060 wydaje mi się


W oficjalnym Quake na Amigę (ClickBoom) można w ustawieniach gry wybrać rozdzielczość, pikesele (np 2x1) i algorytm C2P ok, racja
No i wersja Quake od ClickBooma jako jedna z niewielu (w ogóle na wszystkie platformy) pozwala grać w 16bitach (są bardziej kolorowe efekty np woda, lepiej się prezentują tekstury) OK
1
[#23] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@BULI, post #22

A to nie, na bank w 1x1 i C2P odpowiednie miałem ustawione w ClickBoomowej wersji. Fajnie, że lata wstecz dało się to zrobić lepiej niż współcześnie (NovaCoder), choć komercyjnym nakładem
[#24] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Jacques, post #23

Musze powiedziec ze mi sie najlepiej gralo na Quake Clickboom 68060@100Mhz Cybervision 64 512x342x8bit (non-fullscreen) Demo1 (A4000) jak siedzial blisko 21 calowego monitora.
:https://www.youtube.com/watch?v=E9LJNO6LVfY&t=60s
Timedemo pokazywalo 15FPS ale gralo sie naprawde dobrze, te 15FPS bylo dosyc stale, nie bylo duzych zwolnien.
[#25] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@neoCDTV, post #24

Na RTG Warpa i przy 105 MHz również jest w pełni grywalnie na pełnym ekranie i przyjemnie płynnie
[#26] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Jacques, post #25

Dokładnie. Grałem wczoraj na 100 MHz i miód!
[#27] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@neoCDTV, post #6

Przybliż mi proszę, gdzie szukać plik RTG, o którym piszesz?
[#28] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Przemoslo, post #27

W głównym katalogu Quake masz plik o nazwie RTG_default.mode, waży dokładnie 1 bajt.
2
[#29] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@_DiskDoctor_, post #4

Załatwiłem TV z Hdmi i faktycznie Quake (Clickboom) odpalił się na RTG. Podobny przypadek miałem z grami Exhumed, Blood, Dark Force. Na AGA był tylko dźwięk i czarny ekran, a przez hdmi na rtg wszystko bylo dobrze czyli był obraz i dźwięk. Natomiast jak uruchomiłem pecetowskiego Quake przez amigowski port to obraz mam tylko na AGA. Taka ciekawostkaszeroki uśmiech Nadal nie wiem dlaczego tak się dzieje?
[#30] Re: Quake Clickboom problem z obrazem

@Przemoslo, post #29

Masz moze tryby NTSC enabled? Moze jak nie ma zapisanych ustawien to Quake amigowy bierze najnizsza rozdzialke.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem