[#1] Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.
Po latach i kilku nieudanych podejściach udało mi się wrócić do programowania na Amigę, a dokładniej gier, co mnie zawsze najbardziej kręciło. Z przyjemnością i dozą satysfakcji prezentuję "Master of Minefields" szeroki uśmiech. Ta gra to swojego rodzaju nostalgiczny powrót do lat 90tych bo pierwszą grę, jaką zrobiłem to był klon Sapera w AMOSie. W założeniach "MoM" to ma być taki Saper na wypasie i pierwszej kolejności planowałem ją na CD32 (stąd też wsparcie kontrolera CD32, ale na ten moment bez myszy), ale docelowo będzie działać na każdej Amidze.

Główne cechy gry:
- 64 kolory na ekranie (wersja AGA),
- 10 trybów gry, wliczając tryb rywalizacji dla 2 playerów,
- Ponad 350 plansz na 4 poziomach trudności,
- Zapisy postępów z opcją "autosave" (m.in. zapis do NVRAM CD32),
- Wsparcie dla klawiatury, joysticków i kontrolera CD32,
- Wersja PAL, z niepełnym jeszcze wsparciem dla NTSC,
- Minimalne wymagania: każda Amiga z chipsetem AGA (potrzebuje ~1MB RAM, ale docelowo może dojść do 1.5MB z muzyką).

Na ten moment mam jeszcze sporo rzeczy to poprawienia i usprawnienia, muzyka jest w przygotowaniu. Wersję OCS też planuję, ale po zakończeniu pracy na obecną wersją.



13
[#2] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #1

Widzę, że kolejna gra do konkursu
[#3] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #1

Prezentuje się świetnie OK
1
[#4] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #2

Zgadza się ok, racja choć GameJame sam w sobie nie jest celem tylko zrobienie i wypuszczenie gry szeroki uśmiech

@BULI

Dzięki!
[#5] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #1

a juz mialem nadzieje po screenach, ze to bedzie cos bardziej ambitnego, no ale coz ...
"saperow ci u nas dostatek ale i te sapery przyjmiemy na znak zwyciestwa nad Atari ST"

Graficznie wyglada calkiem schludnie i przejrzyscie, tylko troche te cyferki mniej czytelne.
A nie mogles zrobic tego w EHB, po co AGA skoro masz tylko 64 kol. ? w czym to ogolnie jest napisane ?
[#6] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@selur, post #5

Ale EHB to nie jest "swobodna" paleta ok, racja
1
[#7] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@selur, post #5

Kolejny projekt, który planuje po MoM będzie bardziej ambitny Dla mnie to była też tona nauki nad możliwościami i ograniczeniami chipsetów Amigowych, i przełączenie się z podejściem programowania z obecnych standardów na lata 80 / 90te (wielokrotnie priorytet wydajności kodu nad przejrzystością). Jak brałem się od razu za coś bardziej ambitnego to spełzało na niczym, tak więc krok po kroku dla mnie .

MoM jest w BlitzBasicu 2.1, ale na kolejny tytuł to rzucę się na coś innego - pewnie C z wejściem głebiej w wstawki assemblerowe.

@BULI Dokładnie dlatego, że EHB nie jest swobodną paletą na pierwszy ogień poszła AGA, ale do wersji OCS/ECS poeksperymentuje z EHB - zawsze będzie to więcej kolorów niż 32

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2024 09:00:33 przez Reborn
3
[#8] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #1

O co chodzi w tej grze?
[#9] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@amikoksu, post #8

Gra ma 10 trybów:

- Time Attack to klasyczny Minesweeper albo Saper - z zapisywaniem Top scorów dla różnej wielkości plansz.
- Checkers to modyfikacja Sapera, gdzie wartości bomb pod ciemnymi polami są wynoszą 2 (pod jasnymi 1).
- Power Sapper to chyba najciekawszy i najbardziej skomplikowany tryb. Pozwala na detonowanie bomb na poziomie takim samym (lub niższych), jaki ma gracz. W miarę detonowania bomb zyskuje się doświadczenie, aż do uzyskania kolejnego poziomu (który pozwala na detonację bomb na wyższym poziomie).
- Detonator - w ograniczonej liczbie ruchów trzeba zdetonować wszystkie bomby. Zdetonowanie bomby nie zabiera ruchu, ale już wejście na pole bez bomby - tak.
- Matrix - sekwencje cyfr u dołu i po prawej stronie pokazują, ale jest ciągi bomb/min obok siebie, w danej kolumnie lub rzędzie, ale nie wiadomo, gdzie zaczyna się i kończy taki ciąg bomb - trzeba rozkminić.
- Treasure - plansze wygrywa się przez znalezienie pucharka, a jest on otoczony dookoła minami.
- Escape - 94 plansze do przejścia, gdzie trzeba z ograniczoną liczbą detonacji bomb, przejść od wejścia na wyjścia na każdej planszy.
- Journey - 94 plansze do klasycznego Minesweepera i trybu Checkers, z coraz większymi planszami i poziomem trudności.
- Campaign - jakieś 162 plansze dla wszystkich indywidualnych trybów z rosnącym poziomem trudności.
- Versus - deatchmatch dla 2 playerów.
6
[#10] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #9

Podziwiam. Napisanie gry logicznej to bardzo trudne wyzwanie. A tu mamy naraz 10 gier logicznych, gdzie każda ma inne zasady. No to czekam na pełną wersję
2
[#11] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #9

Mało ambitne? Wręcz przeciwnie, zapowiada się interesująco.OK
2
[#12] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #7

Dla mnie to była też tona nauki nad możliwościami i ograniczeniami chipsetów Amigowych


no na tym polega trudnosc w tworzeniu na Amigi

EHB nie jest swobodną paletą ale mozna z tego sporo wycisnac. Podeslij jakis obrazek z pelna paleta w .iff, to ci to wrzuce w EHB, bedzie "prawie" tak samo.
1
[#13] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #10

@Tukinem,@Vojo,

Dzięki! Rzeczywiście całościowo to był kawał wymóżdzania się , ale teraz też osobista satysfakcja z rezultatu
.

@Selur,

Jak najbardziej podejmę się kolejnej rozkminki z EHB .
2
[#14] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #9

A jakies ReadMe o trybach jest do gry dolaczone?
Albo najlepiej w samej grze, jako opis danego trybu.
[#15] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #13

mnie zaimponowalo glownie potezne menu. Myslalem, ze to jakis wstep do Civilisation albo innej turowki 4E
[#16] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@selur, post #15

Za głupie czepianie jest kara w formie recytacji pozycji w menu TOSa Atari ST (z pamięci).
5
[#17] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #1

Fajnie to wygląda. Jak wszystko idzie po myśli gracza, no to mamy Master of Minefields... w przeciwnym wypadku ujawnia się inne rozwiniecie skrotu MOM - Mięso Oddzielone Mechanicznie
1
[#18] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@okejokej, post #17

Hehee - dobre!

A tutaj kolejny filmik z postępów prac - wersja z muzyką przygotowaną specjalnie pod tę grę przez Simone "JMD" Bernacchia (mody i integracja jeszcze "work in progress").

2
[#19] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #1

ale na ten moment bez myszy






Ostatnia aktualizacja: 27.11.2024 02:27:44 przez karolb
3
[#20] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@karolb, post #19

Jak mi wystarczy samozaparcia to dorobię
1
[#21] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #20

schowaj kursor myszki
zapamietaj jej wspolrzedne dzielone przez 16 (z przesunieciem do wspolrzednych graficznych a nie sprzetowych)
w petli gdzie masz odczyt joya, zamiast tego odczytujesz X i Y pozycji myszki
X,Y myszki dzielisz przez 16 (dla zwiekszenia predkosci rotacja bitow albo tablica z dzieleniami)
jesli aktualne X lub Y rozne od poprzedniego X lub Y, to robisz przesuniecie jak w joy'u

...i masz sterowanie myszka
3
[#22] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@selur, post #21

schowaj kursor myszki


Tego nie trzeba w BB bo już jest "schowany"
1
[#23] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #2

Opublikowałem i zrobiłem submisję na GameJam - mam nadzieję, że będzie się spodoba i trochę Amigowców wciągnie

Master Of Minefields (Amiga AGA)

AmiGameJam 2024
3
[#24] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #1

Czy zachowała się ta Twoja pierwsza wersja napisana w AMOS?
[#25] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@rygar997, post #24

Jest szansa. Muszę przeszukać swoje stare dyskietki i jeżeli nadal działają to się odezwę i udostępnię.
[#26] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #25

Byłoby super. Prowadzę projekt archiwizacji polskiego softu na amigę i fajnie by było zachować Twoją wersję :)
1
[#27] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #23

Podoba się OK Gratuluję napisania gry :)

Pomyśl nad sterowaniem myszką. Jak pisał Selur odczyt byłby prosty:

Mouse On      ; uruchomienie odczytu myszy w trybie BLITZ
pozycjaX = MouseX LSR 4 LSL 4
pozycjaY = MouseY LSR 4 LSL 4


Do tego jest MouseArea do ustawienia pola poruszania myszką
1
[#28] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #27

Dzięki, Tukinem! Korzystając z okazji wyrazy uznania i szacun dla Twojej twórczości bo obserwuję od dłuższego czasu, a nie miałem jeszcze okazji przekazać szeroki uśmiech.

Co do obsługi myszki to z radami od Ciebie, Selura i zastanawiając się nad tym chwilę (wcześniej nie miałem głowy starając się ukończyć podstawowe funkcjonalności) to nie będzie z tym większe wyzwanie i dorobię.

@Rygar997
Będzie mi miło , ale nie oczekuj za wiele - miałem wtedy jakieś 13 lat i to była moja pierwsza działająca gra .

Korzystając z okazji miałbym prośbę o pomoc w rozkminieniu jednej rzeczy - gdy próbuję przygotować obraz dyskietki adf, dodaję katalog "S" w nim startup-sequence z poleceniem uruchomienia gry, gra startuje, ale nie ładuje się poprawnie. Gdy system jest załadowany i startuje się grę z Workbencha - nie ma problemu. Może mi brakować jakiś bibliotek? Nie wykorzystuję za bardzo funkcji systemowych bo wszystko jest w blitz modzie robione, poza ładowaniem plików. W jednej z wcześniejszych wersji wszystko mi działało i gra startowała z dyskietki. Może wykorzystanie PTPlayera w późniejszych wersjach ma znaczenie?
1
[#29] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #28

Jak masz miejsce na dyskietce to mozesz przekopiowac pare plikow typu devs:system-configuration.
No i zalezy na jakim kicku odpalasz.
Jak na kicku 1.3 to trzeba czasami pare rzeczy dograc obslugujacych RAM.
Moze tez brakowac jakiejs biblioteki albo fontow.
1
[#30] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Don_Adan, post #29

A sorry, zapomnialem ze to na AGA.
Czyli biblioteka lub fonty tylko.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem