[#31] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #28

Stwórz sobie na dyskietce katalog LIBS i do niego skopiuj diskfont.library oraz version.library. Znajdziesz je na systemowym dysku w katalogu LIBS. W katalogu S wystarczy tylko plik startup-sequence, w którym umieszczasz nazwę pliku uruchamialnego. No i najważniejsze, żeby dyskietka była bootowalna, podczas tworzenia obrazu w WinUAE musisz zaznaczyć opcję Bootblock.

Powodzenia
1
[#32] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #31

@Don_Adan, Tukinem,

Dzięki za rady - zrobiłem, ale niestety nie pomogło. Zarzuciłem SnoopDosa i o dziwo pokazał wywołanie DEVS:cd.library - zapewne przez to, że wykorzystuję InitCD32 w powiązaną bibliotekę BB2. Wykasowałem InitCD32 podobnie jak sprawdzenia plików w RAMdysku, ale nie pomogło. Co może być nie tak...?? głową w mur
[#33] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #32

InitCD32 to biblioteka Blitz Basic i nie potrzeba nic dogrywać. Wiem, bo testowałem Sołtysa z muzyką audio na emulowanej CD32.

cd.library nigdy mi żadna gra nie wymagała...
[#34] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #32

Potrzebujesz SETPATCH i dopisać go do s-s oraz mathtrans.library w LIBS
Sprawdzone na udostępnionej grze z linku wyżej.

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2024 21:40:49 przez Norbert
1
[#35] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #32

To mozesz sprobowac tak.
Odpal najpierw dyskietke z WB 3.0.
Po wczytaniu Workbencha 3.0, wloz dyskietke z gra i odpal gre z ikony.
Powinna zadzialac od razu albo poprosic o dyskietke WB 3.0, jesli czegos jej brakuje.
Jak zadziala to metoda eliminacji mozna dojsc w czym jest problem.
Czyli wtedy robisz sobie kopie WB 3.0 i kasujesz z niej po pare plikow, ktore uwazasz za niepotrzebne.
Jak dziala to kasujesz dalej, a jak nie, to wiesz czego brakuje.
Byc moze np. jakiegos katalogu jak np. ENV: nie masz stworzonego.
1
[#36] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Norbert, post #34

No tak, SetPatch aktywuje AGA.
[#37] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Don_Adan, post #36

No ale AGA to to tylko układ graficzny. Jak rozumiem w grze użyta jest biblioteka Display oraz flaga $10000 do użycia AGA. Tu nie jest wymagany żaden dodatkowy plik z biblioteką oprócz diskfont oraz version.

Poza tym InitCD32 to biblioteka do obsługi samego odgrywania tracków audio z płyty CD na konsoli CD32, a tam nie ma bootowania z dyskietki, bo ta konsola ma jedynie CD. Chyba że można jej podpiąć stację?
1
[#38] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #37

Jak już napisałem.
Odpaliłem grę z dyskietki.
Potrzebny był SETPACH oraz mathtrans.library w LIBS.
W s-s
Setpatch
Mom
1
[#39] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #37

Ale AGA musi byc aktywowana przez SetPatch.
Tez kiedys mialem taki problem z TeenAgent AGA.
Mok zrobil konwersje, gdzie cala dyskietka FFS byla uzywana, a dane mocno spakowane.
A do tego bylo zabezpieczenie na 80 traku w postaci longtracka chyba okolo 7 KB.
Wiec po skrakowaniu gry, dane fizycznie sie nie miescily na dyskietce.
Na pierwszy ogien poszedl SetPatch (wywalilem go), ale wtedy byl bodaj ciemny ekran, a czasami sie uruchamialo ok.
Ostro sie nakombinowalem wtedy, zeby to jakos pomiescic, nie robiac dyskietki bootujacej.

A co do BB2 to byc moze on wlacza AGA, choc chyba Twoje gry na AGA dzialaja tylko z HD, czyli SetPatch jest uruchamiany.
A ta gra jest w AMOS-ie napisana chyba?

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2024 22:14:08 przez Don_Adan
1
[#40] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Norbert, post #34

Dzięki Panowie!! mathtrans.library była potrzebna i śmiga szeroki uśmiech Można dodać SetPatch, ale okazał się niepotrzebny. Użyłem biblioteki Display z flagą $10000 w BB2 bez wykorzystania wywołań systemowych do grafiki - może dlatego SetPatch nie okazał się konieczny.

Dzięki jeszcze raz! yippee
[#41] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #40

Mathtrans.library pewnie jest wymagany, bo użyłeś pewnie jakichś funkcji, które drzemią w tej bibliotece :) możliwe, że to funkcje obliczeniowe sądząc po nazwie. Nie znam się na bibliotekach systemu. Diskfont i Version wiem, że trzeba mieć, bo kiedyś też z pierwszą swoją grą w BB2 kombinowałem jak zabootować z dyskietki i zgrałem do ADFa cały katalog LIBS z systemu i po kolei usuwałem pliki i sprawdzałem, kiedy osiągnę wymagane minimum :D

A tak na marginesie, gdy ja pisałem swojego Minesweepera w BB2, to wszystko było fajnie, aż do momentu, gdy musiałem napisać algorytm odkrywania pustych pól, żeby to ładnie rysował :) 3 dni go pisałem, a 2 dni poprawiałem :D


Ostatnia aktualizacja: 02.12.2024 23:28:14 przez tukinem
1
[#42] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #41

Sprawdziłem mathtrans.library i okazało się, że jest odpowiedzialna m.in. za funkcje trygonometryczne, a wykorzystałem je do wstrząsów ekranu, żeby było bardziej realistycznie...

Szacun za rozkminę z bibliotekami i dzięki bo mi oszczędziło podobnej zabawy.

Co do pustych pól to dokładnie rozumiem standardowe rozwiązanie z rekurencją funkcji (jeżeli dobrze pamiętam, jakie zastosowałem w AMOSie przy pierwszej wersji wieki temu), się nie sprawdziło bo przy dużych planszach na Amidze szybko kończył się stos. Dlatego zrobiłem rozwiązanie oparte na listach. Jeszcze większą rozkminę miałem przy trybie Escape, gdzie trzeba było zrobić działający mechanizm sprawdzania, czy istnieje droga przejścia od od wejścia do wyjścia...
2
[#43] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #1

Czy aby zagłosować na Twoją grę w AGJ2024 wystarczy na stronie konkursu wrzucić komentarz pod grą i ocenić ilością gwiazdek czy coś jeszcze jest wymagane?
1
[#44] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #42

jest odpowiedzialna m.in. za funkcje trygonometryczne, a wykorzystałem je do wstrząsów ekranu, żeby było bardziej realistycznie

Ja też z tym problemem w BB walczyłem a nie chciałem aby moje programy/gry były zależne od bibliotek systemowych, albo zależne były w jak najmniejszym stopniu.
Na sinusa robiłem sobie zawsze od tamtej pory tablicę wartości. Tutaj u Ciebie też to może zadziałać bo to trzęsienie chyba nie wymaga jakoś wielu wartości sinusa?
1
[#45] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Madman, post #43

@Madman

Tylko tyle i z góry dzięki za rating i komentarze! szeroki uśmiech

@c64portal

Dzięki za hinta - tez średnio mi się podoba idea dołączania bibliotek systemowych, a zrobienie tablicy będzie wydajnościowo najbardziej optymalne.
1
[#46] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #45

Ja przykładowo w AmiRobbo2 użyłem prostego wstrząsu z użyciem zmiennej bajtowej bx. Oczywiście kiedyś pisałem, że kod skrobnąłem bardzo zawiły w tej grze, ale to wygląda tak:


bomb\g to numer shapa wybuchu, frame to numer klatki, bo sobie je liczę podczas gry, a reszta to czysty basic.

Zmienna bx jest użyta przy DisplayBitmap jako przesunięcie bitmapy poziomo. Jeśli bomb\g przekroczy wartość 25, to funkcja QWrap ustawia go z powrotem na 0, a kolejna funkcja If zeruje zmienną bx jeśli bomb\g się wyzeruje. Wiem, że można prościej ale ja tu trochę nakombinowałem, zresztą jak zwykle
[#47] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@tukinem, post #46

Dzięki, Tukinem szeroki uśmiech. Ja też nakombinowałem i może przekombinowałem bo w zamyśle miała być funkcja drgań harmonicznych z tłumieniem, oparta na sinusach. Podobno to daje najbardziej realistyczne efekty wstrząsów... ale pewnie w większych rozdzielczościach na pojedynczych przesunięciach pikseli można właśnie zastosować coś mniej złożonego obliczeniowo. Dzięki za inspirację!

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2024 19:31:47 przez Reborn
1
[#48] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@rygar997, post #26

Udało mi się znaleźć na starych dyskietkach kody źródłowe do tej wersji gry, którą napisałem w AMOSie w 1993 jak się okazuje. Nie mam pewności, czy to była ostatnia wersja w każdym razie musiałem to jeszcze uzupełnić, żeby gra była grywalna. Wygląda na to, że nie zrobiłem wtedy automatycznego odkrywania pustych pól albo wcięło mi tę wersję. Wrzuciłem na itcho, jeżeli kogoś by zainteresował taki "tworek" Sapermania
1
[#49] Re: Master of Minefields - Zapowiedź nowej gry.

@Reborn, post #48

Rewelacja!!!
Super wykopalisko. Jako "Polish Amiga Floppy Preservation Group" nie oceniamy tylko archiwizujemy OK
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem