[#31] Re: Gry w trybie HAM

@Malin, post #29

o ile dobrze pamiętam, to można, wymagało to zastosowania jakiś zamienników programów preferencji - poszperaj na Aminecie
[#32] Re: Gry w trybie HAM

@Malin, post #16

Tryby EHB (tak samo HAM) spowalniają głównie poprzez obciążenie pamięci chip transmisjami DMA. Z punktu widzenia DMA taki EHB nie różni się niczym od dowolnego innego 6 bitplanowego trybu (w AGA, czy HAM6 w OCS) - po prostu więcej danych do przesłania. Przy czym czasowe zależności rosną skokowo, gdyż układ ma możliwość zarezerwowania magistrali na pewien minimalny czas lub jego wielokrotność. Tak więc termin "wolna grafika" odnosi się w przypadku Custom Chips Amigi do przytkania kanału DMA Agnus/Alice, względnie przyblokowania ChipRAM DMA innych układów. Tylko Blitter posiada określoną wydajność, gdzie czasami może się okazać że punktów do przeniesienia jest zbyt dużo, chociaż i on może być przytkany przez ChipRAM. Ogólnie wiadomo, że podniesienie wydajności grafiki OCS/AGA można osiągnąć przez przeniesienie części operacji graficznych (tych które się da) do FastRAMu i tym samym ominąć ograniczenia szybkościowe ChipRAM (a procesor wtedy robi za wydajny blitter - architektonicznie krok w tył, ale dużo szybciej :) ). Tak robi kilka przyśpieszaczy grafiki...
HAM to inna sprawa - wyświetlenie przygotowanej wcześniej grafiki (statycznej lub animacji) to żaden problem, jak DMA jest wolne no problem, dane płyną z ChipRAM poprzez Agnus do Denise i mamy obrazek na ekranie. Gorzej gdy trzeba na bieżąco wyliczać kolory punktów, wtedy CPU musi wyliczyć jakie wartości kolorów punktów dobrać, aby to co widzi użytkownik było tym co programista chciał pokazać. Stąd mniejsza wydajność programów do filmików działających w HAM.
[#33] Re: Gry w trybie HAM

@Malin, post #29

Tak, ale o kolorowych tapetach zapomnij. WB w HAM8 dziala tak naprawde w 64 kolorach, natomiast w HAM6 w 32 (i takie tez tapety trzeba zastosowac). W trybach tych dzialaja natomiast kolorowe ikonki (np. 16 bit). Tryby te oczywiscie spowalniaja odswiezanie grafiki. Na Aminecie jest program MUIScreenMode ktory ma mozliwosc odpalenia WB w tych trybach.
[#34] Re: Gry w trybie HAM

@Malin, post #29

Pewnie tak jakby był odpowiedni sterownik dla WB tak jak MuEVD dla ShapeShiftera gdzie można grać w gry które wymagają trybów min 15/16-bit normalnie na AGA :D

http://aminet.net/package.php?package=misc/emu/MuEVD.lha

http://aminet.net/package.php?package=util/wb/MUIScrMode1_5.lha

http://aminet.net/package.php?package=gfx/conv/MakeHAMIcons.lha

http://aminet.net/package.php?package=gfx/ifx/MakeIcons_ifx.lha

http://aminet.net/package.php?package=pix/icon/HAM-Icons.lha

[#35] Re: Gry w trybie HAM

@Malin, post #29

http://www.ppa.pl/newsy/komentarze.php?p=1005&c=1#4228

ArtEffect działa na otwartym WB w HAM :)

[#36] Re: Gry w trybie HAM

@PopoCop, post #1

Pioneer Plague - http://hol.abime.net/1068/screenshot
[#37] Re: Gry w trybie HAM

@kempy, post #36

http://img366.imageshack.us/img366/5699/hp0js.gif także
[#38] Re: Gry w trybie HAM

@s2325, post #37

Szkoda że te obrazki na stronie z gier w HAM6 4096 kolorów są tylko w 256 kolorach poza scanami słabo wyglądają.

http://hol.abime.net/730
http://hol.abime.net/731
http://hol.abime.net/2152
http://hol.abime.net/2154
http://hol.abime.net/4247
http://hol.abime.net/search.php?&af=S&tri=S_gamename&order=ASC&limitstart=500

Ma ktoś tą giere? http://hol.abime.net/4353/boxscan

[#39] Re: Gry w trybie HAM

@PopoCop, post #1

Desert Strike na pewno korzystał z EHB oraz obrazki w Agony. Nie jestem też do końca pewien czy Black Crypt nie leci przez EHB.
[#40] Re: Gry w trybie HAM

@PopoCop, post #1

A Ruff 'n' Tumble? Też ma sporo kolorów: http://hol.abime.net/1292 :) .
[#41] Re: Gry w trybie HAM

@Grygus, post #40

Grygus napisał(a):

> A Ruff 'n' Tumble? Też ma sporo kolorów:
> http://hol.abime.net/1292 :) .


Raczej na pewno nie jest to HAM, tylko bardzo dobrze dobrana paleta 32 lub 64 kolory - zauważ, że dominują tam własciwie tylko 4 grupy kolorów, kazda po kilka odcieni danego koloru. Ale grafika jest bardzo ładna - trzeba przyznać
:)
[#42] Re: Gry w trybie HAM

@ntx, post #41

Gra Ruff 'n' Tumble
http://hol.abime.net/1292 .
Rzeczywiscie ta gra ma tylko 32 kolory.

W ogole nie slyszalem o grze dynamicznej w trybie HAM (Hold&Modify).
Owszem byly gry statyczne np. wlasnie wymieniony Hollywood Poker ,ktory tak naprawde skladal sie ze statycznych obrazow.


Czemu nie ma takich gier ?
Ano temu ,ze tryb HaM jest strasznie wolny. Zdecydowanie wolniejszy niz EHB a na dodatek kazda zmiana piksela na ekranie wiaze sie ,ze zmiana calej poziomej lini i przy zle dobranej palecie powoduje efekt "smugi" czy jak to tam zsotalo nazwane.



a to cytat z ksiazeczki ...

"HaM (Hold and Modify)
W tym trybie kolor punktu okresla punkt znajdujacy sie na lewo od niego.
I tak wartosci:

0-15 to punkt o kolorze podstawowym

16-31 punkt ktorego wartosc nasycenia zielonym i niebieskim okresla punkt polozny na lewo od niego a czerwien ma wartosc: nr koloru - 16

32-47 punkt ktorego wartosc nasycenia czerwonym i niebieskim okresla punkt polozny na lewo od niego a zielen ma wartosc: nr koloru - 32

48-63 punkt ktorego wartosc nasycenia czerwonym i zielonym okresla punkt polozny na lewo od niego a zielen ma wartosc: nr koloru - 48
"

...troche to zawile ale to wyjasnia sprawe dlaczego przy zmianie polozenia obiektu na ekranie w tym trybie pojawiaja sie "roznokolorowe paski" o roznej dlugosci przy jego prawej krawedzi.
Wlasnie dlatego ,ze zostaly zmienione punkty z ich lewej strony....
[#43] Re: Gry w trybie HAM

@PopoCop, post #7

z tego co wiem w trybie HAM nie można robić animacji jak w demach, ale pliki iff-anim można tworzyć.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem