#6
Portal GameDev.pl dla "Klasycznego Amigowca" jest w 100% bezuzyteczny.
Co wiecej, toczy sie na nim jeszcze wieksza liczba postow okreslanych tutaj mianem "brednioseriali" (ta nazwa mi sie spodobala :) ).
Informacje jakie mozna tam wyczytac, w duzych ilosciach zalegaja w internecie.
Nie wiem moze to znowu ta "przypadlosc polakow" ale to kolejne forum z serii gdzie na pytanie "Jak napisac to xxx..." otrzymujemy odpowiedz
"tu masz linka do ksiazki yyy tam jej wszystko opisane" albo "Ha ha jaka lama nic nie wie..."
Po prostu zenada.
Samemu mozna szybciej znalezc owe linki, niz brnac prze "tony" bezsensownych porad lub komentarzy na tamtym forum.
Radze omijac tego typu polskie fora i jak juz, uderzac na zachodnie stronki z tym, ze tam, to juz znajomosc j. angielskiego na poziomie, co najmniej dobrym, ze znajomoscia slownictwa technicznego wymagana (niestety )
"Dla mnie gamedev.pl jest odzwierciedleniem polskiego rynku amatorskich(i nietylko) twórców gier " - samemu nic nie wiem, ale zeby wygladalo profesjonalnie bede pisal wiecej postow dla samego pisania.
#13
"Warte przemyślania jest napisanie najpierw uniwersalnego engine-u RTS - takiego, na którym możnaby oprzeć potem każdy RTS, łatwo go przerobić, coś do niego dodać, w miarę jeszcze niezależny. Potem lub w międzyczasie można pisać to, co użytkownik widzi i słyszy i całe sterowanie "
Takie rzeczy to tylko w Erze
-------------------------------------------
#1
Stworzenie klonu Dune2 to z pewnoscia projekt dosc "trudny" i bedzie wymagal wiele czasu zakladajac, ze bedzie go tworzyla 1 osoba.
"Marzeniem moim jest stworzenie inteligentnego AI" - i w sferze marzen to zostanie. Amiga nie dysponuje taka moca obliczeniowa zeby mozna bylo oprogramowac w miare sensowne AI dla komputera.
Ba nawet jedna z najlepszych gier RTS na peceta ma tak robniete AI, ze idiota by czasem lepiej zagral niz komputer.
Ja bym zrobil tak:
1) Wpierw duzy projekt na kartce o tym co ma byc w grze (typy jednostek, drzewo budowli itp itd.)
2) Pozniej tworzenie grafiki plus planowanie glownej petli gry
3) Dzwiek i proba laczenia elementow w calosc.
Stworzyl bym strone o projekcie i szukal wsparcia tak do 3-4 osob w
http://eab.abime.net/forumdisplay.php?f=69