[#61] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #60

Widać, że się bardzo jarasz tym co robisz i dlatego większość czasu spędzasz na forum ppa i ciągniesz serial gry strategicznej. Powinieneś więcej programować niż tutaj się udzielać. Pytaj kiedy masz poważny problem a nie w sprawach błahych, aaa.. i najlepiej do działu programistów. Powiem więcej: założe się, że przy tym podejściu do sprawy, porzucisz projekt (mam na myśli coś na kształt Diuny II) A jeśli skończysz to biorę na świadków forumowiczów - sam kupię 3 sztuki Twojej gry po cenie rynkowej.:D


Trzyma kciuki i już nie mogę się doczekać zakupu nowego RTS :) Pozdrawiam.
[#62] Re: Pomysł gry strategicznej

@Mel, post #61

Minniat

Jednak mysle, ze powinienes rozgladnac sie za jakims grafikiem... :)
Grafika obecnie prezentowana, spelnia standardy ale sprzed 10 lat.
Mimo wszystko gracze wymagaja teraz troche wiecej.
I jesli gra ma zostac popularna, to musi byc co najmniej tak dobra graficznie jak Dune 2... w przeciwnym wypadku zginie w tlumie innych przecietnych gier.



#61 Mel

No a jak tu sie nie jarac, skoro na kalsyczna Ami nie wychodza juz zadne gry ... nawet 'widmo' nowego RTS'a potrafi zwiekszyc tetno ( choc szanse na realizajce tego projektu wg mnie sa znikome )
Zreszta posiadacze nowych super Amig tez raczej powodow do zadowolenia nie maja... kolejna gra logiczna w 16mln kolorow i w rozdzialce 1600x1200 za kilkanascie euro to chyba jakis "czarny" dowcip... :)
Gre logiczna mozna napisac w tydzien, prostego RTS'a pewnie w minimum rok... to daje troche do myslenia prawda ?

A swoja droga mnie sie ten "serial" podoba, zreszta pewnie kazdemu programiscie udziela sie troche emocji w tego typu topikach...
na pewno lepsze to, niz czytanie 100-odcinkowych brednioseriali z serii
"co lepsze ? AmigaOs czy Morphos ?" .. jakich tutaj mozna znalezc wiele.
[#63] Re: Pomysł gry strategicznej

@Mel, post #61

Witam!
Mam pewien dylemat odnośnie realizacji engine'a gry strategicznej.
Mianowicie rozważam widok na mapę z boku (jak platformówki), gdzie dostępe są jedynie jednostki piechota, bo na mapie są drabiny, windy)
lub z góry (tradycyjny RTS, np Dune2, Napalm);
Ja optowałbym za widokiem z góry, ale bardzo proszę o Wasze zdanie.

Oto rysunek, który dziś skleciłem, przedstawiający zarys pomysłu widok z boku. Widoczne są cienie i światło. Spodziewam się małego uznania.

A oto screenshot z Dune 2 spodziewam się, że będzie miał prawie 100% poparcia :D


Prace nad grą są jeszcze we wczesnym stadium. (mam problem z podświetlaniem budynków w czasie stawiania) Na razie opieram się na grafice z Dune 2. Jeśli chodzi o widok z boku to jedyną rzeczą, jaką stworzyłem w tym temacie jest tylko powyższy obrazek (z trzema żołnierzami),

Pozdrawiam i proszę o głosowanie (widok z boku lub góry).
Wiem, że widok z boku wzbudzi pewne kontrowersje, ale to moj taki
pomysł, który do końca nie jest na serio.

[#64] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #63

Jeśli chodzi o moją grafikę to tylko obraz zielonej planety z postaciami
trzech ras powstawał długo i jest dużej jakości. Potem te obrazki
z żołnierzami zajęły mi krótko czasu i stale mogę je upiększać, ale uważam
je za wyjątowo atrakcyjne. :P Jeśli ktoś z odwiedzających chce mi pomóc to proszę bardzo. przyjmę ofertę. ;)



Ostatnia modyfikacja: 12.05.07 16:12
[#65] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #64

a masz juz ikonke dla gry?:)

[#66] Re: Pomysł gry strategicznej

@kiero, post #65

#64

"Mianowicie rozważam widok na mapę z boku (jak platformówki)"
A to co ??? Drabiny, windy ? Hmmm... nie bardzo rozumiem o co chodzi...
Co ma wspolnego "widok z boku" z dune 2 ?... dziwne.
A moze wpadles na jakas nowa rewelacyjna metode tworzenia gier RTS :D
To moze zrealizuj wpierw swoj nowatorski projekt "gry z boku" a Dune zostaw narazie w spokoju ;)



#65
Dla kolegi zolta kartka ! To byl cios ponizej pasa
[#67] Re: Pomysł gry strategicznej

@selur, post #66

Ogłaszam mały konkurs na grafikę do mojej gry. Nagrodą dla najlepszych propozycji jest klucz do mojej gry kiedy ją skończę (planuję ją wydać jako shareware).
Kategorie to (do wyboru)
- postać z widokiem z boku taka jak powyższy żołnierz (rozmiar ok. 50/60 przy czym 60 to wysokość maksymalna)
- piechota lub pojazdy z widokiem z góry (tak jak w normalnych strategiach). rozmiar ok. 16/16 ale może być większy.
- zestaw ikon (rozmiar 16/16) tworzące teren gry.
- budynki (rozmiar to wielokrotność 16/16)
- obrazki jednostek, które posłużą jako przyciski.

Zapraszam do zabawy!

[#68] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #60

Minniat napisał(a):

>
> Śliczny, prawda?

Nie.

[#69] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #67

Nie czekaj przypakiem na skonczenie tego konkursu, bo mozesz sie (niestety) nie doczekac, pozatym, powinienes podac liczbe kolorow w ktorych ma byc grafika i przede wszystkim jakas ustandaryzowana palete kolorow! Co bedzie jak jedna osoba przesle ci obrazek w 200 odcieniach niebieskiego a inna w 200 zielonego? Pozatym nie zajmuj sie grafika tylko rob silnik. Wez sobie na razie po prostu narysuj kwadraty jako jednostki i narysuj n nich numerki 1, 2, 3 itd. Zobacz jak to sie rusza po mapie, zobacz jak sie odswieza teren i w ogole czy te kwadraty prostokaty itd w ogole jakos dzialaja. Takimi p******ami jak grafika i dzwiek zajmij sie na koncu. Nie ma sensu robic konkursu teraz, bo jak projekt ugrzeznie to na marne pojdzie takze praca innych ludzi. Zycze powodzenia OK

[#70] Re: Pomysł gry strategicznej

@Fei, post #68

mi się kojarzy ze starą babą w zielonej chustce

[#71] Re: Pomysł gry strategicznej

@rzookol, post #70

To ja też ogłoszę konkurs. Chcę zrobić grę 3D, w której będzie się jeździć rycerzem na koniu i ucinać głowy różnym zwierzętom, np. owcom. Rycerz będzie w zbroi i będzie miał długi miecz oraz tarczę w biało-czerwoną szachownicę. Widok w grze będzie z oczu konia. Będzie dużo krwi i latające w powietrzu wnętrzności (3D). Celem gry będzie zabicie wszystkich przeciwników i zniszczenie portalu pewnego maga. Gra będzie wymagała A500 z rozszerzeniem pamięci do 1 MB.

Potrzebuję:
- grafiki 3D, fajną, o wymiarach 320x256,
- muzyki do gry, też fajną, najlepiej jako iff 8svx,
- kodu do gry, musi być wysokiej jakości, preferowany asembler lub WP.

Nadesłane zgłoszenia oceni komisja w składzie: ja. Zwycięzcy otrzymają kupon rabatowy 10% na zakup mojej gry. Uważam, że pomysł jest niesamowity i wysokiej jakości. Liczę na pełne poparcie i oklaski. Przepraszam za to, że jestem taki niesamowity, tak - możecie mnie dotknąć.

[#72] Re: Pomysł gry strategicznej

@Malin, post #56

> Pisałem w C, w tablicy podaje sie ilość wierzchołków obracanego
> obiektu i ich współrzędne. W main() właściwie podaje się tylko
> wokół jakiej osi ma się obracać obiekt i o ile stopni.

A kierunek to sam sobie wybiera? :)

[#73] Re: Pomysł gry strategicznej

@Lorak, post #69

Grafika może być w dowolnej liczbie kolorów aż do 256. Najlepiej mniej kolorów niż 256 właśnie ze względu na standaryzcję (remapping kolorów).
Uważam, że grafika rzeczywiście od startu może być symboliczna, ale ja lubię mieć podstawową (np. drabina, platforma, postać chociaż z trzema klatkami animacji itd.) Pierwszym priorytetem w opracowywaniu engine'u jaki sobie ułożyłem, jest przemieszczanie bohatera po mapie na platformach z drabinami i windami. Chwilowo RTSa zawiesiłem. Planuję dwie gry: jedną RTS z widokiem z góry i drugą platformową z widokiem z boku.

Stara baba z zieloną chustą na głowie
Nie oczekujcie więcej od grafiki stworzonej w kilka minut... ;)

[#74] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #73

Ja jestem chętny na obie produkcję - kiedy i za ile będzie można je kupić?

[#75] Re: Pomysł gry strategicznej

@koodlaty, post #74

Nigdy. Dlaczego? Słomiany zapał i nic więcej. I w dodatku to "realistyczne" podejście do całego projektu.
[#76] Re: Pomysł gry strategicznej

@DKL, post #75

Hmm... Myślę, że jestem na tyle zdolnym programistą (szczerość :P ), tak że to nie jest słomiany zapał. W czasie projektowania napotykam na wiele problemów które opóźniają pracę ale powinienem skończyć gdzieś tak za miesiąc lub dwa, a grafika i dzwięki to już gestia współpracowników, których obecnie nie mam. (dodatkowy miesiąc).

Dziękuję że trzymacie za mnie kciuki.

[#77] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #76

Coś mi to troiką czy innym ack zalatuje... duuzo gadki ... i tyle :P
Moze zaczniesz sprzedawać koszulki do nieistniejącej gry ?Przeciez mozna kupic kubki i kalendarzyki nawet z amizillą:P



Ostatnia modyfikacja: 13.05.07 16:31
[#78] Re: Pomysł gry strategicznej

@Fei, post #71

Smiesznie ale zlosliwie ;)

[#79] Re: Pomysł gry strategicznej

@GumBoy, post #72

Kierunek opisany jest pewnie za pomoca wzorow ukradnietych z jakiegos intra w assemblerze

[#80] Re: Pomysł gry strategicznej

@Lorak, post #79

[#71] Fei

Zamiast opisywac niestworzone scenariusze do kina akcji idz lepiej sie pomodlic... ( http://www.amiscena.org - ladna mi amiscena ...)


[#77] Kubal




[#79] Lorak

Pewnie znalazl je przypadkiem w tym intrze. A "znalezione niekradzione" :D



Drogi Minniat'cie

Wspolpraca polega raczej na scislej wymianie wszelkich informacji i zaden konkurs "na grafike" tutaj nie pomoze.
Musisz po prostu znalezc grafika i scisle z nim wspolpracowac w tworzeniu waszej gry... bo wymiana na zasadzie "ty mi grafike ja ci klucz" raczej nie wypali.

No i dwa projekty naraz to jest ciezka rzecz do wykonania. Nawet dla takiego swietnego programisty jak ty ;) . Po prostu porzuc calkowicie projekt klona Dune i skieruj cala swoja uwage na wlasnym pomysle gry "z boku".
Jesli bedziesz systematyczny to niebawem zaprezentujesz nam swoje postepy ... czekamy z niecierpliwoscia na nowatorskie rozwiazania OK
[#81] Re: Pomysł gry strategicznej

@selur, post #80

Witam!

Chciałbym rozwiać tu pewne mylne oceny tego tematu. Koncepcja tego tematu polegała nie na zareklamowaniu gry lecz na stworzenia swojego świata i rodów/ras + jednostki i budynki poszczególnych ras:

Nie obiecywałem, że skończę grę w krótkim czasie, (wspominałem o miesiącu), bo temat ten nie był reklamą nowopowstającej gry tylko stworzenie scenariusza!

Tworzenie engine'u tak dużego projektu jest nie lada zadaniem.
Mimo wszystko dziękuję za rzeczowe porady o programowaniu jak również trzymanie kciuków i słowa otuchy. :D Obecnie borykam się z animacją obrazków.



Ostatnia modyfikacja: 16.05.07 15:32



Ostatnia modyfikacja: 16.05.07 15:32
[#82] Re: Pomysł gry strategicznej

@selur, post #42

W ogole to mysle, ze takiej gry nie da sie zakodowac w C czy tam C++ ...

Właśnie próba zakodowania tak dużego programu w asemblerze, to znakomity sposób na porażkę. Tylko C/C++ ewentualnie małe wstawki asemblerowe do przyspieszenia krytycznych operacji. Wolne działanie programów napisanych w C, to mit rozpowszechniany przez osoby nie umiejące dobrze programować.

[#83] Re: Pomysł gry strategicznej

@selur, post #80

Jesli bedziesz systematyczny to niebawem zaprezentujesz nam swoje postepy ... czekamy z niecierpliwoscia na nowatorskie rozwiazania

Niedługo powinieniem zamieścić tutaj bieżące rezultaty z prac. Postaram się Was nie zawieść i projekt dotrze do końca, ale to kwestia kilku miesięcy.

[#84] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #83

3mamy za słowo
[#85] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #83

To interesujące, bo w innym miejscu na forum napisałeś:
Obecnie nie zajmuję się konkretnym projektem, tylko ćwiczę programowanie (np. animacja czołgu itp.)


[#86] Re: Pomysł gry strategicznej

@Minniat, post #81

Obecnie borykam się z animacją obrazków.

Alez ty jestes uparty
Pracuj z kwadraciokami i juz :P
[#87] Re: Pomysł gry strategicznej

@Andrzej Drozd, post #86

na drzewo!
[#88] Trumpark

@Kaczus, post #7

Odgrzebuję stary temat, ale tylko po to żeby napisać, że strona (archiwalna) gry Trumpark jest znowu dostępna pod adresem: http://trumpark.ag.ltd.pl/
Co prawda niewiele tam informacji, strona nieruszana od wieków, ale tylko tak dla informacji rzucam linkiem jak by ktokolwiek był zainteresowany pomysłem ;)

[#89] Re: Trumpark

@grxmrx, post #88

Odgrzebałeś naprawdę stary mój temat ;) Ze swojej strony napiszę, że pomysł na grę strategiczną jest, ale obecnie zajmuję się innymi projektami amigowymi (w tym Arcymagiem i nową wersją edytora do Benefactora), która wprowadzi wieele udogodnień jak:

- zaznaczanie i przemieszczanie obiektów, merrymenów i węzłów trasy za pomocą myszy!
- edycja cech obiektów uproszczona do minimum, teraz większość rzeczy określa się poprzez nazwę, a nie liczbę
- szybsza edycja mapy ikonowej za pomocą bloków, które użytkownik samodzielnie może wykreować
- zapisywanie map w formacie IFF

Także tu spełnię obietnice przy okazji v1.2, używam wewnętrznego programu (kreatora obiektów i cech) do wprowadzania danych o obiektach występujących w grze, który generuje trzy pliki, które wystarczy podpiąć pod edytor by te mogły zostać dodawane do mapy. Wersja v2.0 naprawdę powinna być już user-friendly dla użytkownika i liczę, że powstanie wiele nowych map do tej gry :)

Od 2007 roku nabrałem masę doświadczeń w pisaniu na ukochaną AGAtkę :) i mogę zrobić płynną i szybką animację w naprawdę prosty sposób. Do tego wiem jak pisać dobrze pod kartę graficzną. Oprócz tego stosuję się do zaleceń Rafaela/ARMO i piszę w C++ z użyciem przedrostków.



Ostatnia modyfikacja: 09.01.2010 18:55:14
[#90] Re: Trumpark

@grxmrx, post #88

http://trumpark.ag.ltd.pl/trumpark.html

"SimCity skrzyżowane z ThemeParkiem z tym, że prowadzimy zakład pogrzebowy. Zadaniem gracza będzie uzyskiwanie jak największej sprzedaży trumien - a co za tym idzie - jak największa umieralność ludzi."

Gra genialnie wpasowuje sie w polskie realia, ale ogolnie niezbyt zacheca fabula...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem