[#1] Potrzeby na amigowym rynku gier
Pytanie 1: Czy istnieją obecnie jakieś firmy piszące gry dla naszej Przyjaciółki? Jeśli tak to podajcie ich nazwy.

Pytanie 2: W jakim gatunku preferujecie by była napisana kolejna gra.

Pytanie 3: Czy chcecie utworzyć jakąś Amigową firmę piszącą gry dużej jakości (pytanie dla koderów, muzyków i grafików). Ja jako koder + grafik jestem do dyspozycji.

Pytanie 4: Czy jakieś projekty są w fazie tworzenia (na przykład Napalm 2, Scions itp.)

Jeśli chodzi o moją preferencję to chciałbym strategię czasu rzeczywistego - klon Dune 2 - mam do dyspozycji wszelkie dane jak duże obrazy, animacje oraz małe jednostki, pociski oraz grafikę map.



Ostatnia modyfikacja: 29.08.07 20:07
[#2] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

a mi marzy sie stworzenie nawet ma moja CD32 wyscigow, albo strzelaniny w starym stylu, albo platformera. Szkoda ze jestem tylko z zawodu grafikiem :/ mam mnostwo rysunkow, skanowanie, inne nie, zajmuje sie tez animacja...

coz, jak by ktos mnie szukal: http://portfolia.artserwis.pl/A4813X13574

[#3] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

1. RuneSoft i ATCTCP
2. Wyścigi 3d bo tego brak amidze i moze coś a'la Worms
3. Nie zarobisz kasy a projekt sie udupi, o wiele lepiej robic porty wartosciowych gier
4. W trakcie tworzenia są projekty RuneSoftu

jakiekolwiek masz chęci pamiętaj ze obecnie, żadna gra poniżej 640x480 RTG 256 kolorów się nie przyjmie czyli wymagany jest
a) procek > 040
b) karta graficzna

Pamiętaj też, żeby pisać grę trzeba mieć sprzęt odpowiadający prędkosciowo temu co używa większość czyli żadne 030 + aga nie wchodzi w rachube.


DODANE PÓŹNIEJ:

chwilę się zastanowilem i zmienilem zdanie.
Są 3 rodzaje gier nie wymagające supermocnych sprzętów, realne do zrobienia w skonczonym czasie w które bym chcial zagrać:
-- pinbal
-- wyscigi a'la Lotus
-- strzelanka a'la Chaos Engine

(oczywiscie grafika RTG wymagana ale i tych wypadkach wersja Lores i Hires to nie problem)



Ostatnia modyfikacja: 29.08.07 20:28
[#4] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Koyot1222, post #2

jak by ktos mnie szukal: http://portfolia.artserwis.pl/A4813X13574

Zerknąłem na portfolio i zauważyłem pewien drobiazg, który można byłoby poprawić. Quark, PowerPoint, InDesign nie są programami graficznymi. Flash właściwie też nie. :)



Ostatnia modyfikacja: 29.08.07 20:37
[#5] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@MDW, post #4

Coz, nie wiem czym sie zajmujesz... Ale w mojej codziennej pracy praktycznie uzywam wszystkich wymienionych w potrfolio programow, owszem mozna zawsze importowac pliki graficzne do ww przez ciebie narzedzi ale jesli czegos potrzebujesz na szybko to stworzysz grafike w kazdym z nich. Czesto zdarza sie ze w skladanych dokumentach trzeba troche pokombinowac. Z drugiej strony we wszystkich skladasz lub wykorzystujesz grafike, wiec wydaje mi sie ze to spojrzenie jest wzgedne... niom... tyle mego :)

...odchodzac od tematu. Moi znajomi czesto tworza rysunki bezposrednio we flashu, jest to szybkie i wygodne narzedzie. Dopiero CS3 flash jakos sobie radzi bez strat z importem grafiki wektorowej z innych programow.
Z jeszcze innej strony czy grafika jest tylko rysunek? A roznokolorowa ciekawa i przejrzysta tabela juz nie? Wydaje mi sie ze jest. W takim razie taka grafike stworzysz nawet za pomoca exel albo nawet oomath. Kiedys skladalem tez dla mojej lubej sporo fajnych krotkich animacji w powerpoint, zaden problem, grafika powstala bezposrednio w nim :P

A wracajac do tematu: ciesze sie ze ci sie cos spodobalo z mojego portfolio, staram sie cos wrzucac od czasu do czasu, ale skrzyneczka na "preview" trochie mala jest :/



Ostatnia modyfikacja: 29.08.07 20:54



Ostatnia modyfikacja: 29.08.07 20:56
[#6] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

A może by tak coś w stylu Alfabeu Śmierci ? :P

[#7] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

Ja bym chciał klon/port gry Tempest 2000.
[#8] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

Pytanie 2: W jakim gatunku preferujecie by była napisana kolejna gra.

Mi sie marzy aby kiedykolwiek ukazala sie Secret of my Soul (SOMS 3D). Nie musi byc idealna, ale chetnie zagralbym w pelna wersje tej gry. Jak nie wiesz o co chodzi, to jakis maniak zrobil kiedys recenzje wersji demo, a raczej enginu tej gry ;) Mozesz poogladac sobie tez screeny z tej gry. Opis znajdziesz w Strefie Gier.



Ostatnia modyfikacja: 29.08.07 23:38
[#9] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Andrzej Drozd, post #8

Fakt, o SOMS od dlugiego czasu cicho... a szkodza :(... coz.



Ostatnia modyfikacja: 30.08.07 02:12
[#10] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

A ja bym chętnie zagrał na Ami lub Pegazie we FreeCiva`a 2.Niestety nie ma dla naszych platform. A jeśli by miał tak świetne gui jak Amigowy FreeCiv 1 - to już szczyt moich marzeń!!! Chyba nie są wygórowane?Na wszystko inne ta wersja jest oprócz Ami

[#11] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

Mi się marzą porty Might&Magic VII i VIII. Sądząc po wymaganiach wersji oryginalnych, Classic z PPC powinien spokojnie podołać zadaniu.

Po ukazaniu się Glooma Deluxe, liczyłem na to, że ktoś zrobi to samo z Alien Breed 3D. Tzn. poprawi rozdzielczość grafiki i możliwości jej konfiguracji. Nadal jestem do tego pomysłu miło ustosunkowany.
[#12] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Andrzej Drozd, post #8

jakis maniak zrobil kiedys recenzje wersji demo, a raczej enginu tej gry

Uruchomiłem to to na swojej amisi A1200 BPPC + BVision i rzeczywiście dziłało bardzo ładnie i wyglądało też OK.
Idealne do jakiejś psyhodelicznej przygodówki..
[#13] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

Pytanie 2- Byłbym rad gdyby ktoś dokopał się do kodu źródłowego tego, co miało być grą "Husaria" i ją dokończył.
Moim zdaniem niezłym pomysłem byłoby też zrobienie nowszej wersji Dune2 z możliwością zaznaczenia wielu jednostek naraz, z nowymi pojazdami, budynkami, zniesionymi ograniczeniami, lepiej dopasowanymi cenami itp. Technicznie sprowadziłoby się to do zrobienia całkiem nowej gry :D
W każdym razie stawiam na RTS, bo tego na Ami mi brakuje najbardziej (RPG w stylu SNESowej Tales of Fantasia też by się przydał)

Pytanie 3- Moja siostrzyczka wyraziła chęć zostania grafikiem Amigowych gier (ona ma chyba 25 lat, skończyła niedawno studiować architekturę, gdzie zajmowała się min. grafiką min. w autocadzie), ona ma doświadczenie w tworzeniu grafiki na różnych programach (niestety pc, choć kiedyś i na A600 tworzyła) ale myślę, że po przekonwertowaniu i zredukowaniu palety do 256 kolorów grafika by się do czegoś nadała.

[#14] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@rzookol, post #3

RuneSoft i ATCTCP
W trakcie tworzenia są projekty RuneSoftu


Nie mogę się doczekać gier autorstwa tych firm. Wiesz może, jakie są plany RuneSoftu i czy tworzy on to pod system 3.1-3.9 classic Amigę czy pod PPC lub BVision, a może pod OS4.0? Czy mają oni swoją stronę internetową?

-- pinbal
-- wyscigi a'la Lotus
-- strzelanka a'la Chaos Engine


Lotus był świetny i grałem w niego pewien czas temu - nie starzeje się. Co do Pinballi to Amiga to super sprzęt do takich gier - dowód - seria Pinballi firmy DICE. W Chaos Engine nie miałem przyjemności zagrać.

Pozdrawiam.

[#15] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #14

RuneSoft
http://www.rune-soft.com/main.php

APC-TCP
http://www.apc-tcp.de/indexe.php

RuneSoft jest zwykłym wydawcą gier na pozostałe platformy, z czego "dla Amigi" robi tylko dlatego, że darzy ją sentymentem :). "Dla Amigi" pisane w znaczeniu teraźniejszym czyli Morphos i procki PPC karty graficzne i karty muzyczne.

APCTCP robi dla slabszych konfiguracji (np "Desert Racing of Bardos") ale w tym wypadku słabsze to 060 + (zalecana karta graficzna)

[#16] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Orson, post #13

co miało być grą "Husaria" i ją dokończył.
niedokończony program w assemblerze i blitzbasicu ?
powodzenia

zrobienie nowszej wersji Dune2
przecież są źródła, wystarczy tylko skompilować

stawiam na RTS, bo tego na Ami mi brakuje najbardziej
co druga większa gra na amige w ciągu ostatnich 8 lat to RTS

po przekonwertowaniu i zredukowaniu palety do 256 kolorów grafika by się do czegoś nadała.
amiga bez problemu działa z truecolorem

[#17] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #14

czy tworzy on to pod system 3.1-3.9 classic Amigę czy pod PPC lub BVision

Ale PPC i BVision to jak najbardziej sprzet dla clasycznego systemu 3.0-3.9.
PPC to robi za szybki koprocesor a BVision to zamiennik AGAty ;)

Chyba ze odpalisz na klasyku MOSa lub DebianaPPC (o OS4 nie wspominam poniewaz to mit) ;)
[#18] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Minniat, post #1

"Multiodpowiedź": ;)

Jeżeli chodzi o grę marzy mi się połączenie "dungeon crawlera" z SRPG w klimatach manga/anime... taki odświeżony "Pool of Radiance" i inne z tej serii z grafiką m/a.

Nowar:
> Mi sie marzy aby kiedykolwiek ukazala sie Secret of my Soul (SOMS 3D)...

Święte słowa. Pomysł gry jest dobry, szkoda że dev. gry stanął w miejscu.

Daclaw:
> Mi się marzą porty Might&Magic VII i VIII...

Osobiście bym wolał Wizardry VII i dalej. Ale seria M&M też była niezła.

Rzookol:
> co druga większa gra na amige w ciągu ostatnich 8 lat to RTS...

Dokładnie. RTSów jest sporo (Napalm, Earth 2140, Warzone 2100...). Ale jakby wydali jakiś nowy, to czemu nie...

A swoją drogą, co do RTS... RPG z systemem taktyczno-RTS byłby chyba też dobrym pomysłem (vide seria Grandia).

[#19] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Orson, post #13

zredukowaniu palety do 256 kolorów
Cokolwiek/kiedykolwiek/ktokolwiek by robił na Ami nich NIE redukuje kolorów do 256 - może już czas skończyć z dopasowywaniem gier na siłę do 030+AGA. Tak było w Exodusie i efekt był TRAGICZNY!
Dopasowali wymagania do 030+AGA zapominając że isnieją też gfx i szybsze procesory - jeżeli już to można dać na płycie 2 komplety grafik dla gfx i 256kolorów dla AGA i przy instalacji wybór dla użytkownika którą wersję chce.

PPC w klasycznej Ami + Permedia2 to główne komponenty konieczne do gier a te są o wiele szybsze niż w takim PlayStation1 (RAMu w Ami też jest dużo więcej) więc sądzę, że Ami bez problemu uciągnęłaby takie gry jak ResidentEvil, FinalFantasy7, Tekken3 czy GranTurismo tylko kto ma dziś środki/czas/ochotę na tworzenia dobrych, rozbudowanych gier na Ami.

Właśnie - może coś w stylu FF7 - gra tak narawdę nie była aż tak zaawansowana - głównie latało się ludzikiem 3D - słabo zrobionym - zamiast rąk miał kopyta, po ładnych dużych planszach, większe sekwencje 3D to były sceny walki ale sumarycznie dużo mniej zawansowane 3D niż w takim Heretic2, który na Ami jest, do tego były pięknie zrobione animacje.
I to cała tajemnica wielkiego sukcesu - pomysł na dobrą fabułę, w miarę dobre wykonanie graficzne w 16bit (nie musi być super) i liczne bardzo dobre wstawki animowane w trakcie gry.
Takim wstawkom popychającym fabułe do przodu mocno zawdzięcza też sukces C&C. Właśnie to była wielka wada Napalmu - zero fabuły/animacji - taka gra bez celu i sensu.

Fajne byłoby też coś w stylu ResidentEvil.



Ostatnia modyfikacja: 30.08.07 16:46
[#20] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@rzookol, post #16

co druga większa gra na amige w ciągu ostatnich 8 lat to RTS

Ale żaden nie był tak naprawdę udany i do pięt nie dorastał dużo wcześniejszym z innych platform.
Pierwszy C&C to niedościgniony wzór dla wszystkich amigowych RTSów nie mówiąc już o czymś tak dopracowanym jak starusieńki StarCraft (a większość amigowych RTSów powstała dużo później niż wspomniane gry).
Jeżeli robić strategię to gdyby była o jakości i grywalności StarCrafta to kosiłaby wszystkie amigowe RTSy razem wzięte.



Ostatnia modyfikacja: 30.08.07 16:34
[#21] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@amigafan, post #20

trzeba brać pod uwagę moce przerobowe amigowych grup tworzących oprogramowanie

Napalma przeszedłem całego i uważam, że to niezła gra. Earth2140 tez ukończyłem i oprócz upierdliwości jaką było szukanie jakiejś niewidocznej jednostki na planszy (np. Uboota) grało się amizajefajnie. Co więcej, za 10 zł dokupiłem na allegro dodatek (należy szukać dodatku dla Maca a na płytce jest wersja dla ami także). W exodusa nie grałem chociaż patrząc po demie faktycznie grafika jest trochę "dziwna".

Podsumowując:
obecnie, żadna grupa amigowa nie jest w stanie zrobić tak zaawansowanego projektu jak gra RTS/RPG (w skonczonym czasie) i nawet nie ma sie za to zabierać. Lepiej zrobić krótszą grę: np. tak jak podawalem: pinball, wyscigi a'la lotus/strzelanka chodzona z elementami kombinowania etc. oczywiscie z grafiką na ile się da najlepszą. Coś takiego, że człowiek przyjdzie po pracy, pogra godzinę i może wracać do obowiązków :).

Na amigę/pegasosa jest tak mało oprogramowania potrzebnego na codzień, że poswięcanie czasu na dość trudne projektowanie i programowanie skomplikowanych gier jest nie do przyjęcia. Lepiej zająć się potrzebnym oprogramowaniem, a bardziej zaawansowane gry portować z innych Osów (np. Warzone 2100)

[#22] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@amigafan, post #20

Żadna strategia nie skosi DUNE 2 :P

[#23] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@rzookol, post #21

Lepiej zająć się potrzebnym oprogramowaniem, a bardziej zaawansowane gry portować z innych Osów (np. Warzone 2100)

Warzone 2100 faktycznie jest sympatyczne. :)
[#24] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@rzookol, post #21

za 10 zł dokupiłem na allegro dodatek
Ja go kupiłem razem z Earth2140 w Matayu.
Ale jak już tak oszczędzać to pewnie zauważyłeś, że ten dodatek to tak naprawdę cała gra (z misjami oryginalnymi i dodatkowymi) tylko bez katalogu ze wstawkami filmowymi.
Więc za 10zł można mieć oryginalną całą grę z dodatkami i grać bez filmów lub filmy dograć np. z wersji pecetowej z sieci.

Faktycznie szukanie niewidocznych jednostek było upierdliwie ale bardziej upierdliwe było gdy jadąc armią czołgów na wrogą bazę "gubiły się" w kanionach i zawracały albo kręciły się w kółko - w efekcie zamiast ruszyć na przeciwnika całą grupą wychodziły z kanionu pojedynczo w takich odstępach czasu że przeciwnik miał go akurat tyle aby zniszczyć każdy pojawiający się pojazd.
Dlatego StarCraft czy C&C są niedoścignionym wzorem - tam ruch jednostek był doskonały - nie gubiły się, nie zawracały, szły w zwartym szyku, mogły iść w trybie atakowania każdego napotkanego przeciwnika lub pomimo ostrzeliwania iść do wyznaczonego celu. Tego właśnie brakowało w w amigowych RTSach - dobrego kodu na ruch jednostek.

PS: A nie miałeś problemów z dodatkiem (wersja PPC)? Gra ci nie zwalniała albo grafika się chrzaniła?

a bardziej zaawansowane gry portować z innych Osów
Też myślę, że port byłby lepszy niż nowa gra - tyle że teraz wszystkie RTSy (i inne gry) to czyste 3D.
Z RTSów "starego typu" znów kłania się StarCraft - wersjana PPC jest, działa płynnie na 604e (na 603e chyba też) - tylko zdobyć (kupić) prawa i dostosować z MacOS8-9 pod AmigaOS.



Ostatnia modyfikacja: 30.08.07 18:03
[#25] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@amigafan, post #24

PS: A nie miałeś problemów z dodatkiem (wersja PPC)? Gra ci nie zwalniała albo grafika się chrzaniła?

oczywiście jest problem, menu migają, a w grze nie za bardzo nic widać. Tak jest na pegasosie i amidze 1200 (pod mosem, nie mam zainstalowanego amigaosu a jak mialem to mialem tylko standardową wersję gry, w której exek wosowy problemów nie robił (i obecnie na mosie nie robi)). Zmusza mnie to niestety do grania na amidze w 640x480 (w 800x600 tez da się grać ale ja lubie dużą płynność).

[#26] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@rzookol, post #25

X-Wing, WingCommander 2,3,4, wszelakie symulatory kosmiczne i lotnicze...

[#27] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@rzookol, post #25

oczywiście jest problem
Przecież te problemy usuwa update na mission pack (nowy plik wykonywalny .wos z 13.01.2002)
Mnie chodziło bardziej o to że właśnie po tym update gra staje się dziwnie wolna nawet w 640x480, w wersję podstawową można było bez żadnych zacięć grać w 800x600 nawet na największych mapach z dużą ilością jednostek (604e233).
Bez tego update problemy są takie jak opisałeś ale za to gra działa z normalną prędkością.
Myślałem, że każdy zainteresowany ma ten update.
http://www.pagan-games.com/downloads/index.htm
Tam masz:
MISSION PACK UPDATE!
For people habe problems with the mission pack and PPC processor!



Ostatnia modyfikacja: 31.08.07 00:31
[#28] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@amigafan, post #27

Cholewa!
Nie ma pliku na serwerze :(
Chciałem sobie zciągnąć...

Co do tematu:
Ja bym chciał Fallouty na Amigę :)
W dwa pierwze dałoby się pewnie grać na 060 + AGA, ale pewno by muliło.

Chciałbym jeszcze "Terminator Future Shock" i "Terminator Skynet", ale te gry są bardzo stare i chyba nikt po za mną ich nie chce :(
[#29] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@Jaszczur, post #28

W odp na 11. Ja tez marze o wersji Ab3d z mozliwoscia regulacji grafiki!!!!to bylo by EXTRA!!!

[#30] Re: Potrzeby na amigowym rynku gier

@amigafan, post #27

mógłbyś podesłać tego patcha na rzookol_@brain.umcs.lublin.pl ?
(mail bez _ )
bo drugie konto nie działa

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem