[#31] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Koyot1222, post #30

Na serwerze umieściłem najnowszą wersję.

Z nowości:
- Nowa grafika,
- Nowe elementy: Laser i Nietoperz,
- Gra działa na karcie graficznej,
- Usprawnione efekty dźwiękowe,
- Poprawiona obsługa joysticka,
- Poprawiony engine,
- 5 przykładowych poziomów (prezentują nowe elementy).

http://minniatian.republika.pl/Robbo/Robbo.lha

Zamieszczone są dwa pliki wykonywalne: RobboAGA (wersja AGA) i RobboCGX (wersja CGX). RobboCGX otwiera się na ekranie CyberVision. Ta wersja pójdzie też pod Picasso96.

Można też pobrać wersję pod OS4.0 (niestety bez dźwięków):

http://minniatian.republika.pl/Robbo/RobboOS4.lha

W OS3.x kontrola joystickiem. W OS4.0 kontrola klawiszami I, J, K, L (ruch), 4, 8, 6, 2 - (klawisze numeryczne - strzelanie w obranym kierunku).

R - restartuje planszę, a Q wychodzi z gry (obie wersje).

Życzę miłej zabawy.

[#32] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Koyot1222, post #30

@Koyot1222

Mogę Ci wysłać grafikę pocztą lub ściągnij grafikę stąd:

http://minniatian.republika.pl/Robbo/RobboGfx.iff

Możesz użyć dowolnej 256 kolorowej palety.

@Deftronic

Z miłą chęcią skorzystałbym z Twojej pomocy jeśli chodzi o ekran tytułowy.

[#33] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #32

Super, sciagne pliczek i zajme sie tym, moze nawet juz dzis wieczorkiem :D

[#34] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #32

Plik plansza.ilbm
Możesz go ściagnąć z adresu:
http://wyslijto.pl/plik/os08hgiysw
Link do pliku do wklejenia na stronie WWW:
plansza.ilbm

Plik RobboGfx.ilbm
Możesz go ściagnąć z adresu:
http://wyslijto.pl/plik/z1939fj3t7
Link do pliku do wklejenia na stronie WWW:
RobboGfx.ilbm

Zrobilem to na razie na szybko w gimpie, masz takze grafike zmontowana na planszy, ogolnie nie zdezycowalem sie jeszcze do konca czy grafike ukazac z izometrii czy po prostu z gory, tak jak alien breed.
Inna sprawa to to ze zasugerowalem sie grafika dostarczona przez ciebie w pliku ale moze warto bylo jakos ujednolicic temat. Czyli skoro sa sciany z ceglami to moze niech bohaterem bedzie rycerz, lub skoro jest robot to niech tlem bedzie jakies laboratorium. Czekam na odzew.

[#35] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Koyot1222, post #34

Po prostu rewelacja! Bardzo dziękuję. Tak szybko jak to tylko możliwe wprowadzę tę grafikę do gry (będzie to wymagało modyfikacji pliku .SHP oraz silnika gry). Podoba mi się ten motyw gotycki, niech taki pozostanie.



Ostatnia modyfikacja: 16.03.2009 13:47:27
[#36] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #35

To sie ciesze :D
W racajac do tematu, czy rozwazales moje pytanko odnosnie ujednolicenia tematu gry.
Jeszcze druga sprawa, jak juz zozwiaze kilka spraw technicznych to czy mozesz potem dodac takie "ficzery" jak animowane elementy tla (np swiatla na scianach) lub animowane elementy gry. Mam juz zalpanowane jak mogly by byc animowane wzorki na skrzynkach ew animacje dodatkowych rzeczy jak obracanie sie klucza, srubki, migajacy ekranik ladunku wybuchowego itp.
Jesli technicznie bedzie to do zrobienia to moge zrobic do tego grafike, tzn dodatkowe klatki animacji.

[#37] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Koyot1222, post #34

ja zamiast rycerza bym jakiegos maga proponowal bo w koncu strzela.

[#38] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Koyot1222, post #36

Motyw gotycki mi się podoba, możesz się go trzymać! Co do dodatkowych klatek animacji: jest to bardzo fajne rozwiązanie, technicznie możliwe (ale tylko na karcie graficznej), więc jeśli nie sprawiałoby Ci trudności narysowanie ich to bardzo chętnie skorzystam. Taki obracający się klucz, migający ekran ładunku wybuchowego, animowane wzorki na ścianach uczyniłyby grę znacznie atrakcyjniejszą. Jeśli już zgodzisz się to mam kilka próśb:

- Narysowałbyś też nietoperza (kilka klatek animacji)? - byłby jak znalazł w scenerii zamkowej.
- Opracowałbyś coś na kształt lasera w scenerii zamkowej (np. armata i kule, albo błyskawica)?
- Żeby konsekwentnie trzymać się motywu gotyckiego, możnaby zastąpić śrubki jakimiś kryształami.

Póki co tak jak już napisałem grafika jest rewelacyjna. Naprawdę czuć klimat zamku. Tło niejednolitej barwy oraz cieniowanie ścian dodaje mapce dodatkowej głębii. Bardzo mi się to podoba.

P.S. Razem stworzyliśmy doskonały produkt! Zrobię obrazek tytułowy, creditsy itp. i możemy zarobić na tym pieniądze.

[#39] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #38

"Narysowałbyś też nietoperza (kilka klatek animacji)?"
Mialem zamiar go narysowac, po tym jak zdecyduje sie na rzut z ktorego bedzie ukazywana grafika. Teraz mysle o pewnym uproszczeniu zeby grafa zwyczajnie lepiej pasowala do map.
"Opracowałbyś coś na kształt lasera w scenerii zamkowej"
Myslalem o dziale, niedlugo je opracuje.
"Żeby konsekwentnie trzymać się motywu gotyckiego, możnaby zastąpić śrubki jakimiś kryształami."
Myslalem o skarbach, normalnie nic sensownego nie przychodzilo mi do glowy zeby stowrzyc jakies nagrody dla robota. Dlatego moze tego rycerza zamiast robota. Bomby spowrotem mogly by byc z lontem. Rakiety zastapil bym kusza i strzalami.
"technicznie możliwe (ale tylko na karcie graficznej)"
szkoda bo uzylem max palety ok 40 kolorow, a klatki animacji byly by max 1-2 dla kazdego przedmiotu, swiatelka etc.

co do postaci, ktos sugerowal maga... no ale ta postac przesuwa skrzynki, wiec potrzebna jest jakas sila, rycerz w zbroi w chelmie bedzie chyba ok. Bede sie trzymal gotyckiego klimatu, nietoperze, dziala, strzaly, moze smoki, skarby, krysztaly, mysle ze bedzie ok. Co do reszty grafiki bede musial jeszcze ja przerobic w stosunku do tego co pisalem, czyli pewne uproszczenie ktore pozwoli swobodniej budowac plansze.
Pytanko z mojej strony, pod sciana umiescilem prosty cien nad teksturka podlogi, daje to sporo wieksza glebie, jeest proste, ale mimo to troche komplikuje sprawe, pytam czy bedzie to mozna uwzglednic w silniku gry.

[#40] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Koyot1222, post #39

"szkoda bo uzylem max palety ok 40 kolorow, a klatki animacji byly by max 1-2 dla kazdego przedmiotu, swiatelka etc."

Skoro tak to pójdzie również pod AGA!! Chodzi o to, żeby właśnie było niewiele klatek animacji.

"Pytanko z mojej strony, pod sciana umiescilem prosty cien nad teksturka podlogi, daje to sporo wieksza glebie, jeest proste, ale mimo to troche komplikuje sprawe, pytam czy bedzie to mozna uwzglednic w silniku gry."

Więc tak, może być wiele elementów tła w tym cieniowanie, obecny silnik bez problemu to obsłuży, muszę dodać tylko kilka rodzajów ikon. Nie ma problemu. Jedyna rzecz jaką trzeba zachować to takie samo tło pod każdym przedmiotem.

[#41] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #38

"Zrobię obrazek tytułowy, creditsy itp. i możemy zarobić na tym pieniądze."
Obrazek i creditsy zostawmy sobie na koniec. Ostatecznie mozna by sie pokusic o sprzedanie tego na zasadzie rejestracji. Oczywiscie jesli znajdzie sie ktos kto zadeklarowal by nam zaplacenie choc zlotowki za wlasna wer gry, czyli klucz.

[#42] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #40

"Skoro tak to pójdzie również pod AGA!!"
Od poczatku zalozylem ze uzyje palety max 64 kolorowej. Moglbym zaszalec do 128... ale spoko, skupie sie nad tym co mam. Poogladam sobie jeszcze troche walhalle i sprubuje podszlifowac to co mam.

[#43] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Koyot1222, post #42

Już zaadaptowałem paletę 64 kolorową do gry i część Twojej grafiki. Całość wygląda bardzo ładnie. Myślę, że teraz czas przenieść dyskusję na priv.

[#44] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #43

Spokojnie mozesz pisac na mail lub gg, aktualne.

[#45] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat, post #1

Odgrzebuję wątek, bo powstaje nowa wersja mojego klonu Robbo, oto zrzut ekranu z aktualną grafiką:

[#46] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat_Planet, post #45

Nie chcę Cię urazić, bo choć z pewnością brakuje Ci w działaniu konsekwencji, to szanuję fakt, że próbujesz COŚ tam amigowego robić. Może i (za) dużo przy tym obiecujesz / mówisz, ale jednak coś tam powoli sobie dłubiesz, w przeciwieństwie do wielu teoretyków obecnych na ppa.

Niestety powyższa grafika jest fatalna. Nawet na bardzo ograniczonych platformach 8 bitowych można spotkać znacznie bardziej atrakcyjną i dopracowaną grafikę.

Oczywiście może ktoś do mnie napisać: "to zrób se lepszą, mądralo!". I faktycznie, to może być celna riposta :) Niestety, jako, że grafikowaniem zajmuję się na co dzień zarobkowo, to nie mam już ani czasu, ani chęci, aby robić cokolwiek amigowego więcej po godzinach niż - tak jak teraz - od czasu do czasu "oprawić graficznie" jakieś demo czy skrobnąć coś do papierowego ppa. Dlatego polecam Ci rozejrzenie się po sieci po różnych bankach, stockach graficznych, na których możesz naprawdę za niewielką kasę zakupić gotowe zestawy "tilesów" czy uniwersalnych grafik do gier i je spokojnie wykorzystać w swoim projekcie, skupiając się na kodzie i programowaniu.
[#47] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@slay, post #46

celana uwaga OK
[#48] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@slay, post #46

@slay
proszę cię....
stock zdjęcia i grafiki do gry na amigę polecasz???

@miniant
fajny kolo jesteś... podoba mi się twój zapał.
zrobię ci grafikę gratis...
napisz na priv jakie parametry.... pixlował będę na MACu w grafx2. dasz radę przekonwertować? AGA cyz 4096?
na CSDB znajdziesz mój profil jak byś nie wiedział kto zacz...

@all
luie i archmage przesiedli się na C64 to ja się na Amigę (OCS/ECS) przesiadam :D
... a co ? ;)

pozdrawiam
[#49] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@carrion, post #48

zrobię ci grafikę gratis...

no proszę czasem nasze forum się do czegoś przyda - ja się dołączę i zrobię ci efekty i muzykę
[#50] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@carrion, post #48

carrion:

Oczywiście, należy tylko wiedzieć GDZIE i na jakich stockach szukać, pierwszy lepszy przykład, za całe 6 dolarów...

http://graphicriver.net/item/2d-game-tileset/93508?sso?WT.ac=search_item&WT.seg_1=search_item&WT.z_author=flipz

Btw, tak czy inaczej, fajnie, że chcesz pomóc koledze wyżej :) (Kebaloz chyba nie przeżyje, gdy wypiexlujesz coś na Amigę :P

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2012 14:59:30 przez slay
[#51] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@carrion, post #48

@Carrion

fajny kolo jesteś... podoba mi się twój zapał.
zrobię ci grafikę gratis...
napisz na priv jakie parametry.... pixlował będę na MACu w grafx2. dasz radę przekonwertować? AGA cyz 4096?
na CSDB znajdziesz mój profil jak byś nie wiedział kto zacz...

Ślicznie dziękuję i skorzystam z Twojej pomocy :) Zatem jeśli znasz grę Robbo to wiesz jakie ma elementy. Grafika to kafelki 16x16 pikseli (możesz też zrobić wersję 32x32) do 256 kolorów. Jak będziesz miał już ją gotową to pisz w tym wątku, bądź napisz list na mój adres poczty elektronicznej.

@Hegemon

Jeśli masz gdzieś dźwięki pasujące do Robbo (zbieranie śrubek, amunicji, strzały, wybuchy itp.) to również daj znać.

@all

Dziękuję za komentarze do mojej grafy, te pozytywne jak i konstruktywną krytykę.
[#52] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@slay, post #50

Kebaloz to już prawie Amigowiec :)
[#53] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@carrion, post #48

luie i archmage przesiedli się na C64 to ja się na Amigę (OCS/ECS) przesiadam


Ten Archmage z Andromedy (w sumie chyba tylko jeden był Archmage na scenie)? Masz linka do jakiejś jego pracy na C64?


OK, już znalazłem. Super grafiki i logosy. Fajnie, że dalej coś robi, trochę szkoda że nie na Ami.

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2012 19:25:53 przez Deftronic/...
[#54] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@carrion, post #48

Zycze powodzenia w pikslowaniu i trzymam kciuki OK
[#55] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@selur, post #54

carrion i hegemon OK
[#56] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@carrion, post #48

Czyli jest szansa, że z gry znikną szare penisy, odwrócone niczym krzyż na czarnej mszy ;)
[#57] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@GumBoy, post #56

A ty dalej swoje. Ciekawe jak długi ban byłby potrzebny żebyś otrzeźwiał i przestał trollować. Robię bez sensu odpowiadając na twój list, bo i tak postawisz na swoim, a ja stoję na przegranej pozycji. Może jesteś mistrzem ciętej riposty, ale nijak nie rozumiesz przeznaczenia forów internetowym. Tutaj rozwiązuje się problemy. Dyskusje przenieś sobie do Hyde Parku. Odchodzę zatem z PPA. Robię to z bólem, bo miło spędzałem tu czas. W sumie w Polsce nie istnieje alternatywa do PPA, Exec to już taki polski Amiga.com, więc nie wiem czy znajdę polski zakątek w internecie poza PPA.

Dla osób zainteresowanych moją twórczością: zapraszam na stronę internetową http://minniatian.republika.pl/ Strona jest aktualnie w przebudowie.

Prośba do Carriona o zrobienie grafiki jest oczywiście aktualna.

Pa pa, do zobaczenia na minniatian.republika.pl ! OK

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2012 14:36:19 przez Minniat_Planet
[#58] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat_Planet, post #57

E tam, teraz strzelasz focha, wrócisz pod kolejnym nickiem i z nowym pomysłem na program :)
Dokończ jedną z poprzednich gier albo zrób ją od nowa i wszyscy będą szczęśliwi.
Tak szybko zmieniasz pomysły, że można mieć wrażenie iż bawisz się ludźmi którzy czekają na ukończenie np. arcymaga.

Powodzenia.
[#59] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat_Planet, post #57

nie kumam o co chodzi...
nadal chętnie pomogę, nawet mam pomysły na te klocki 32x32 do gry, ale muszę cie chyba złapać na priv aby pogadać. szkoda że znikasz z ppa

[edit]
odezwij się do mnie na prov bo ja chyba teraz nie bardzo umiem cię znaleźć...
adres znajdziesz tutaj albo na csdb.


Ostatnia aktualizacja: 03.10.2012 19:24:45 przez carrion
[#60] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat_Planet, post #57

A ty dalej swoje.

Skoro pewien obiekt w Twojej grze jest dalej penisokształtny, to chyba nie spodziewasz się, że zdanie zmienię?

Może jesteś mistrzem ciętej riposty, ale nijak nie rozumiesz przeznaczenia forów internetowym.

A może ty go nie rozumiesz? Zaprezentowałeś grafikę, skomentowałem ją. Albo możesz przerysować ten obiekt albo napisać, że masz to w nosie i tak ma być, ale skoro wrzucasz coś publicznie pod ocenę, to spodziewaj się komentarzy, zarówno pochwalnych, jak i ganiących. Nie wiem do których się mój zalicza, bo nie wiem czy to wada, czy zaleta, że coś odwróconego p***** przypomina...

Pa pa, do zobaczenia na minniatian.republika.pl !

Spoko, może wpadnę.
Ale pewnie szybciej wrócisz na PPA pod kolejnym (5 już?) nickiem.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem