[#61] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat_Planet, post #57

Kurcze, szkoda. Zlikwidował konto? Ej no stary... kolejna cenna osoba odchodzi, no daj spokój.

tekst pod linkiem
Czy to jego Robbo'ta właśnie tutaj?
[#62] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Duracel, post #61

Nie wiem, ale od tego samego usera jest fajny FILMIK
[#63] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Duracel, post #61

To są filmy Larka . A tu strona z jego dziełami
[#64] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Duracel, post #61

Luz, wróci pod innym nickiem, jak wielu innych OK
[#65] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Minniat_Planet, post #57

A na execu newsy są szybsze niż w ppa :) I nawet filmik ze stoiskiem Petro !
[#66] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@michalmarek77, post #63

Dużo tych programów napłodził :)
[#67] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@odo, post #65

A na execu newsy są szybsze niż w ppa

Które? :)
[#68] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Duracel, post #61

Czy to jego Robbo'ta właśnie tutaj?
Tak, samą grę na aminecie można znaleźć.
[#69] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@asman, post #68

W trzech różnych wersjach. Zdecydowanie polecam GNU Robbo, ten kto to pisał załączył tam chyba wszystkie plansze jakie do Robbo powstały.


Pozdrawiam
[#70] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@RadoslawF, post #69

Problem w tym, że GNU Robbo nie za bardzo działa na mojej A1200 030 :( a co dopiero na A500 z 1MB ).
[#71] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@asman, post #70

Fakt wymagania ma spore, a ja ciągle zapominam że 060 i GFX to jednak nie standard.


Pozdrawiam
[#72] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@RadoslawF, post #69

GNU Robbo jest trochę przekombinowane, jest to własna implementacja autora, no i korzysta z SDL stąd te wymagania. Robbo Asmana jest wierniejsze oryginałowi i jest przyjaźniejsze Amidze. Moje Robbo jest podobnie lekkie do Asmana, ale brakuje wielu elementów.
[#73] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@RNS_Amiga_Club, post #72

"GNU Robbo jest trochę przekombinowane,"

Od strony programistycznej nie dyskutuje, nie moja specjalizacja, z punktu widzenia użytkownika zebrano olbrzymią ilość plansz, zachowono możliwość używania oryginalnego wyglądu elementów i oryginalnego dźwięku, jest sporo języków do wyboru, nie ma limitu "żyć" a program pamięta które plansze już przeszliśmy i po przerwie możemy zaczynać w miejscu w którym przerwaliśmy grę. SDL z punktu widzenia posiadaczy klasyków jest faktycznie nie najlepszym wyjściem, ale z punktu widzenia pozostałych jest odwrotnie, dzięki temu jest sporo wersji na dziwne i rzadkie sprzęty czy systemy jak np. Morphos.


Pozdrawiam
[#74] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@RNS_Amiga_Club, post #72

A jednak wróciłeś :D
Patrzac na datę rejestracji to nawet nigdzie nie odchodziłeś :D
[#75] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@GumBoy, post #74

A jednak czekałeś :D
..nie napiszę że to początek pięknego uczucia, ale jednak uczucie ;)
[#76] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@BULI, post #75

Chwila, pisałem, że nie będę czekał?
[#77] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@GumBoy, post #76

Jeśli idzie o słowa to to czekanie śmiało można nazwać tęsknotą- eh zakochani :D
Przyznam się, że nie sprawdzałem czy pisałeś coś o tym, że nie będziesz tęsknił ;)

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2012 13:53:37 przez BULI
[#78] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@RadoslawF, post #71

Jak na takiej konfiguracji chodzi Robbo pod emulatorem Atari ?
[#79] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@kjb666, post #78

A pytasz o konfiguracje Atari czy komputera na którym emulator uruchomiono ?


Pozdrawiam
[#80] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@kjb666, post #78

ak na takiej konfiguracji chodzi Robbo pod emulatorem Atari ?

Raczej nijak, emulatory małego Atari na 68k to lipa. Ale można odpalić MagiC64 i na 040 Robbo działa ok. Żal tylko że na C64 jest tylko pierwsza część tej gry.
[#81] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Andrzej Drozd, post #80

Na C64 jest jakaś wybrakowana wersja. Szkoda, że nie ma pełnego Robbo na C64.

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2012 22:45:14 przez RNS_Amiga_Club
[#82] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@RNS_Amiga_Club, post #81

Na C64 jest jakaś wybrakowana wersja. Szkoda, że nie pełnego Robbo na C64.

Pierwszy raz Robbo przeszedłem na pożyczonym Atari 65XE. Drugi raz na swoim C64. Nie zauważyłem różnicy. Jest to moim zdaniem wierna konwersja. Nawet błąd ortograficzny jest ten sam, w początkowych napisach :)
[#83] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Andrzej Drozd, post #82

Mnie osobiście jakoś nie odpowiada kolorystyka plansz na C64. I chyba scroll planszy jest gorszy w porównaniu do Atari (co jest dziwne i mało zrozumiałe dla mnie).
[#84] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@asman, post #83

Coś w tym jest. Być może C64 inaczej generuje obraz od Atari. Gry na Atari są jakby soczystsze kolorystycznie. Tutaj chyba warto porównać też Draconusa.
Co do scrollingu, to szybszy wydaje się także Boulder Dash na Atari.
Nie wiem, ale może na C64 wykorzystano gotowe funkcje, a na Atari optymalizowano?

To jednak nie zmienia tego, że Robbo na C64 wg. mnie jest identyczny i ja osobiście nie zauważyłem różnicy. :)
Minimalistyczna grafika i przednia zabawa. :)

PS. Często pogrywam w Boulder Dash na A1200, na emulatorze ZXSpectrum. Niby mniej kolorów od C64/Atari, ale ta wersja podoba mi się najbardziej. :)
[#85] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Andrzej Drozd, post #84

Mi kolory C64 podobają się najbardziej, ale grafika Atari też ma ten smaczek. ^^
[#86] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!
[#87] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!
[#88] Re: Moja pierwsza poważna gra w języku C: klon Robbo!

@Andrzej Drozd, post #84

Coś w tym jest. Być może C64 inaczej generuje obraz od Atari.

Atari 8 bit to dzieło Jaya Minera, posiada układ "antic", coś jak w Amidze "blitter".
C64 to dzieło Jacka Tramiela, nie posiada 'blittera", tak samo jak Atari 16bit, do momentu aż wyszła wersja STe.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem