[#1] GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier
Witam. Niedawno wpadłem na ciekawy pomysł jak zwiększyć produkcję gier na Amigę. Mianowicie mam pomysł by napisać pakiet wspomagający tworzenie gier. Ponieważ większość gier trzyma się podobnego schematu to taki pakiet mógłby powstać. Kilka pakietów jest już dostępnych, ale mi chodzi o to, żeby zrobić coś zupełnie nowatorskiego.

Pakiet nazwałem GameX. Dwiema głównymi cechami charakteryzującymi gry stworzone za pomocą tego pakietu byłaby: przenośność (gry pójdą na dowolnej platformie amigowej, dla której powstał interpreter/kompilator GameXPlayer) oraz efektywne wykorzystanie danej platformy, dzięki optymalizacji. Pakiet byłby dostępny dla klasycznej Amigi i robił użytek z zasobów sprzętowych tego komputera, ale też dla nowoczesnych platform opartych na AmigaOS (a w przyszłości może też i innych jak PC).

GameX dysponowałby własnym, przejrzystym językiem programowania, który umożliwia tworzenie gier różnego gatunku. Poza tym pakiet zawierałby zestaw oprogramowania, które byłoby stosowane do wspomagania tworzenia gier - program do importu duszków, obrazków, dźwięków, muzyki itp., program do wizualnej edycji gry.

A teraz napiszę trochę nt. tego jak mógłby wyglądać zarys języka używanego przez GameX. Następnie napiszę co nieco nt. szczegółów technicznych implementacji. Gra napisana w GameX składałaby się z szeregu plików o rozszerzeniach .gxcode (kod programu), .gximages (obrazki), .gxsounds (dźwięki) itd. Użyty byłby własny format do łączenia obrazków i dźwięków (najlepiej typu IFF).

Gra napisana w GameX musiałaby mieć określoną kategorię, żeby wiadomo było jak przygotować system do obsługi danej gry. Kategoria to po prostu gatunek danej gry - np. Single Screen Shooter. Tak jak napisałem składnia języka byłaby prosta. Program byłby podzielony na sekcje określone słowem kluczowym section o predefiniowanych lub własnych nazwach. Dochodzą słowa kluczowe data (definicja danych) oraz function (definicja funkcji) wewnątrz sekcji. Gra składałaby się z dwóch podstawowych funkcji Start() oraz Main(). Tutaj załączam przykład szkieletu gry napisanej w GameX:

// Program napisany w GameX
section Info
{
gamename "MrBlast";
category SingleScreenShooter;
preference AmigaClassic;
gamexversion 1;
version 1;
}

section Main
{
data Init
{
bind Background "background.gximages";
bind Sprites "sprites.gximages";
bind Music "music.gximages";
}
function Start()
{
load Background, Sprites, Music;
}
function Main()
{
var option = Menu();
while (option != Quit)
{
Game();
option = Menu();
}
}
function Menu()
{
playmusic Music;
// Tutaj obsługa menu
stopmusic;
}
function Game()
{
// Tutaj kod gry
}
}

Jak widać kod gry jest zbliżony do języka C, z tym że dochodzi mnóstwo słów kluczowych używanych np. do odtwarzania muzyki (playmusic i stopmusic). Teraz implementacja: a więc kod gry byłby wstępnie kompilowany przez program GameXPlayer, który tworzyłby kolejkę funkcji do wykonania, w przypadku Amigi klasycznej byłyby one napisane w asemblerze dla maksymalnej prędkości, w przypadku innych platform - w C. Następnie program po prostu wykonywałby te funkcje. W przypadku Amigi klasycznej GameX robiłby użytek ze sprzętowych możliwości tego komputera tj. mógłby tworzyć szybki scrolling, tęczę za pomocą Coppera itp. Gatunek gry mówiłby jak przygotować środowisko pracy dla danej gry, np. Single Screen Shooter mówiłby, żeby zarezerwować pojedynczy ekran.

Najfajniejsze w tym pakiecie byłyby właśnie te dwie ważne cechy o których pisałem - gry napisane w GameX odpalilibyśmy na dowolnej platformie, dla której powstał specjalnie zoptymalizowany GameXPlayer, a gry robiłyby użytek z możliwości danej platformy efektywnie ją wykorzystując.

To tyle jeśli chodzi o opis mojego pomysłu. Mam nadzieję, że pakiet tego typu przyczyniłby się na zwiększenie jakościowych i wydajnych gier na Amigę, napisanych przez w sumie dowolne osoby. Chciałbym zastąpić SDL, który nie sprawdza się na Amidze. Nowe informacje nt. GameX umieszczałbym w miarę postępu w pracach. Proszę o merytoryczne odpowiedzi.
[#2] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #1

Takich pakietow bylo juz kilka, problem w tym ze zaden wielkiej kariery nie zrobil. Szkoda chyba troche cennego czasu. Lepiej skorzystac z tego co jest, zawsze da sie "cos" z tego sklecic :)

Bardziej sklanial bym sie do inicjatywy jakiego prostego bounty na zorganizowanie konkursu na cykliczne tworzenie prostych gier. Ludzie mogli by sie poznac, zaczac wspolpracowac.

Ja ze swojej strony moge co najwyzej na razie jako nagrody ufundowac koszulki lub plakaty z grafikami FT. Mam w zanadrzu kilka podublowanych gier na cd32 ale to nie kazdemu sprawilo by koniecznie radosc jako wygrana.

[#3] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #1

yet another game engine?
to już lepiej przejść Project X w lewo

[#4] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Koyot1222, post #2

Bardziej sklanial bym sie do inicjatywy jakiego prostego bounty na zorganizowanie konkursu na cykliczne tworzenie prostych gier.


Uscislajac, na tworzenie gier opartych na setkach prostych a jakze miodnych i dopieszczonych graficznie, bazujacych na swietnych pomyslach gier z platform android/iphone.
Np ostatnio przez przypadek wpadla mi w lapki darmowa gierka puzzle wars. No rewelacja. Gra banalna, a jakze grywalna. W uproszczeniu walczysz sobie rycerzem, masz 4 rodzaje skilli. Walka polega na odpowiednim ukladaniu puzzli tak by dane skile odpowiednio wykorzystywac w kontrze do przeciwnika. Czy to nie banalne? A przykulo az przeszedlem cale ... Gra darmowa, bez reklam ... Czerpac czerpac garsciami! :)
Link w markecie do zerkniecia.
[#5] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@rzookol, post #3

yet another game engine?


To nawet dobry pomysł na nazwę - YAGE :)

Czemu nie? Kończycie Arcymaga, potem Nurka, a potem może być i YAGE.

[#6] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@recedent, post #5

oj, nie masz racji, tysiące osób tworzy game enginesy myśląc jakie one będą przydatne i zajebiste a i tak nikt z nich nie korzysta

[#7] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@rzookol, post #6

Każde rozwiązanie jest dobre problemem wydaje mi się fakt że mało kto bawi się w robienie gierek dla niewielkiej grupy osób tym bardziej że nie ma się z tego korzyści finansowych a od końca lat 90 w tej kwestii dużo uległo zmianie :) Jestem za tym aby zachęcać twórców do robienia kolejnych projektów im więcej tym lepiej a oceną przydatności zajmiemy się jak taki projekt ujrzymy na własne oczy.



Ostatnia modyfikacja: 05.10.2011 12:19:36
[#8] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@miro_78, post #7

skoro jest mało zasobów ludzkich to projekty należy wybierać z głową żeby nie marnotrawić sił i środków, ten projekt nie jest wybrany z głową

[#9] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@rzookol, post #6

Jak będzie to wygodne i dobre rozwiązanie, to może skorzysta choć parę osób/domorosłych teamów. Ale w moim poście najważniejsze jest co innego - żeby skończyc rozpoczęte, a obiecujące projekty.

[#10] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@recedent, post #9

ak będzie to wygodne i dobre rozwiązanie, to może skorzysta choć parę osób/domorosłych teamów.

myślę, że nie wiesz o czym mówisz, poza tym juz jest jedno game-engine
http://www.amidark-engine.com/spip.php?article12

bylo także gameengine od Bigguna, gier nie widzę



Ostatnia modyfikacja: 05.10.2011 12:54:24
[#11] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #1

Według mnie to jest0gupi pomysł.

[#12] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@rzookol, post #10

AmiDARK engine istnieje tylko w stadium alpha i tylko pod OS4. Engine od Bigguna nie istnieje w żadnej publicznej wersji. Nic dziwnego, że nikt w nim gier nie pisze. Za to co jakiś czas ktoś próbuje napisać proste gierki w Hollywood - przeważnie z marnym efektem.

[#13] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@recedent, post #12

Ostatnio konkurs Efikowy wygral ten Pan od AmiDARKa o ile kojarze. Tak wiec wersja mos moze wkrotce. Co jak co ale lepiej by Minnat napisal gierke niz robil jakies silniki, ktorych i tak nikt nie wykorzysta.

[#14] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Koyot1222, post #2

Powtarzam, że ten pakiet wyróżniałoby to, że miałby zoptymalizowany kompilator dla Amigi klasycznej, tzn. wykonywane procedury byłyby napisane w asemblerze i ewentualnie korzystałyby z zasobów sprzętowych, jednocześnie pozwalając tym grom działać pod kartą graficzną i innymi systemami!

Jeśli chodzi o gry, nad którymi pracowałem z Koyotem to: z Arcymagiem nie wiem obecnie co zrobić, ponieważ nie mam pomysłu na rozgrywkę, a Nurek jest w stadium w jakim był, czyli ukończona pierwsza wersja.

Do konkursów nawoływała Cammy, jednak odzew był znikomy. Programistów brak. Pakiet, który chciałbym napisać byłby do opanowania przez przeciętną osobę, której niestraszny jakiś prosty język typu Basic.

Ja bym optował za połączeniem pomysłów, tzn. najpierw napisać porządnie pakiet GameX, a następnie zorganizować konkurs z nagrodami, w którym byłoby dość sporo czasu na napisanie gry.

Wiele osób mówi o "stracie czasu". Nie wiedzą, jak się mylą! Taki pakiet jeśli powstanie skróciłby czas pracy wielu osobom i zysk czasowy byłby przeogromny.

No nic, podchodzicie sceptycznie do projektu bo pewnie chcecie poczekać na konkrety, których na razie niewiele rzuciłem. Chciałbym jeśli jest osoba(y) która mogłaby mnie wspomóc merytorycznie żeby się zgłosiła.

Ogólnie poziom trudności napisania takiego pakietu oceniam jako wysoki, ale mam odpowiednie predyspozycje. Poczekajcie zatem na konkrety.

Amiga klasyczna moim zdaniem potrzebuje pakietu, który byłby napisany przez kogoś kto rozumie potrzeby tej platformy, jak również rozumie jej możliwości oraz zastosowanie (czyli gry). Ja w tej roli mogę się dobrze sprawdzić. A zyskają też inne platformy.

[#15] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@stefkos, post #13

Co jak co ale lepiej by Minnat napisal gierke niz robil jakies silniki, ktorych i tak nikt nie wykorzysta.


Myślę, że znajdą się osoby, które wykorzystają taki pakiet. W założeniu GameX ma być całkiem funkcjonalnym pakietem, który cały czas się rozwija, z pełnym supportem ze strony autora, może powstanie jakaś mała stronka społecznościowa.

[#16] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #14

Zadales pytanie publicznie wiec ludzie odpowiadaja.


>> Powtarzam, że ten pakiet wyróżniałoby to, że miałby zoptymalizowany kompilator dla Amigi klasycznej, tzn. wykonywane procedury byłyby napisane w asemblerze i ewentualnie korzystałyby z zasobów sprzętowych, jednocześnie pozwalając tym grom działać pod kartą graficzną i innymi systemami!


A Amig klasycznych jest coraz mniej, chyba ze liczysz UAE.
Mozesz napisac i w assemblerze ale jak nie wiesz jak jest optymalnie to kompilator (C,java, cokolwiek)i tak Cie pokona.


>>Jeśli chodzi o gry, nad którymi pracowałem z Koyotem to: z Arcymagiem nie wiem obecnie co zrobić, ponieważ nie mam pomysłu na rozgrywkę, a Nurek jest w stadium w jakim był, czyli ukończona pierwsza wersja.

>> Do konkursów nawoływała Cammy, jednak odzew był znikomy. Programistów brak. Pakiet, który chciałbym napisać byłby do opanowania przez przeciętną osobę, której niestraszny jakiś prosty język typu Basic.


Jest i bedzie, jest tyle rzeczy do napisania i nikt sie nie bierze, nikt tez nie musi pisac zaraz w jakims c...mozna wiele zrobic, mozna by nauczyc ludzi SDL'a mysle ze lepszy bylby skutek.

>> Ja bym optował za połączeniem pomysłów, tzn. najpierw napisać porządnie pakiet GameX, a następnie zorganizować konkurs z nagrodami, w którym byłoby dość sporo czasu na napisanie gry.


Na nagrody ktos sie dorzuci ale kto to bedzie pisac?
Zerknij na Swoje podworko, ile osob pisze pod os4? ile pod klasyka?

>> Wiele osób mówi o "stracie czasu". Nie wiedzą, jak się mylą! Taki pakiet jeśli powstanie skróciłby czas pracy wielu osobom i zysk czasowy byłby przeogromny.


Pisza bo maja wiecej doswiadczenia? Pisza bo moze cos takiego robili i wiedza czym to pachnie? Watpie bys komus przyspieszyl, ludzie wola sie nauczyc i pisac swoje (Ci co zostali), zerknij chocby teraz co sie dzieje..zobacz ze OWB na os4 nikt nie napisal od poczatku, ot byl to port z MOS'a.


>> No nic, podchodzicie sceptycznie do projektu bo pewnie chcecie poczekać na konkrety, których na razie niewiele rzuciłem. Chciałbym jeśli jest osoba(y) która mogłaby mnie wspomóc merytorycznie żeby się zgłosiła.


Nie bo mamy (ja) doswiadczenie ...


>>Ogólnie poziom trudności napisania takiego pakietu oceniam jako wysoki, ale mam odpowiednie predyspozycje. Poczekajcie zatem na konkrety.

>> Amiga klasyczna moim zdaniem potrzebuje pakietu, który byłby napisany przez kogoś kto rozumie potrzeby tej platformy, jak również rozumie jej możliwości oraz zastosowanie (czyli gry). Ja w tej roli mogę się dobrze sprawdzić. A zyskają też inne platformy.


Amiga klasyczna jak kazda inna potrzebuje ludzi, a ludzie wola isc grac w counter strike 9 i ogladac filmy.

[#17] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@stefkos, post #16

Mozesz napisac i w assemblerze ale jak nie wiesz jak jest optymalnie to kompilator (C,java, cokolwiek)i tak Cie pokona.


Kolego, chyba nie wiesz jaka ma być implementacja kompilatora/interpretera dla klasyka. Java w żadnym wypadku nie może tego pokonać, bo to jest wirtualna maszyna, bez JITa nie ma szans, na Amidze będą to wywoływane funkcje napisane w asemblerze, np. operacja dodawania to będzie jedna bądź kilka operacji procesora.

(...)mozna wiele zrobic, mozna by nauczyc ludzi SDL'a mysle ze lepszy bylby skutek.


SDL'a już sporo osób umie, wyszło parę programów, niestety dla klasyka nie jest to dobre rozwiązanie. Pakiet musi być napisany z myślą o klasyku, ale oczywiście również z myślą o przenoszeniu na inne platformy.

Pisza bo moze cos takiego robili i wiedza czym to pachnie?


Pisałeś już pakiet wspomagający tworzenie gier lub podobny? Jeśli tak to uważałeś, że to strata czasu? Czyli ludzie portują, bo mają jakieś niemiłe doświadczenie w pisaniu aplikacji natywnych?

Przy obecnej tendencji to procesor X1000, ani G5 nie pomogą, taka smutna prawda (to tak na marginesie).

Generalnie nie chciałbym rozwijać dyskusji w tę stronę, tj. rozmowy o tym, czy projekt taki ma sens w obliczu istniejących. Spodziewałem się raczej pytań o funkcje takiego pakietu, rozmowy o potrzebach programistów gier.



Ostatnia modyfikacja: 05.10.2011 18:42:14
[#18] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #17

ok, jesli zrobisz projekt takiego systemu (mysle ze w pół roku powinienes się wyrobić, może dłużej) to go tutaj przedstaw

oczywiście mówie o projekcie bez grama kodu, same schematy, opisy

[#19] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@rzookol, post #18

Mam nadzieję, że uda mi się to zrobić szybciej. Mam dość sporo czasu, no i prawie co dzień obcuję z dość zaawansowaną wiedzą informatyczną. Myślę, że zacznę od napisania projektu takiego pakietu, przy czym skupię swoją uwagę na klasyku, tj. zacznę od projektu implementacji dla klasyka.

[#20] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #19

Zrobienie fajnej gry wymaga przede wszystkim pomysłu.
Swoją drogą, ta ideologia "Klubu Amigi RNS" może miałaby jakiś tam sens w 91-92 roku. W czasach gdy Amiga na świecie ma może 1 niezłego programistę, 3-4 niezłych i resztę nieproduktywnych, pisanie o zwiększeniu produkcji gier jest zupełną abstrakcją.
Myślenie w ten sposób dziś nie jest już nawet śmieszne. Jest po prostu opóźnione. Klub Amigi RNS powinien realn ie podchodzić do rzeczywistości....
Zresztą, pisanie game enginu bez wydania wcześniej rozpoczętego oprogramowania, rzeczony klub jedynie ośmiesza.

[#21] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@michalmarek77, post #20

Proszę powstrzymać się z oceną, aż ten pakiet ujrzy światło dzienne, a nie krytykować już same zamiary. Sporo osób narzeka, że scena 8-bit kwitnie, a na amigowym poletku posucha, dlaczego chcecie zniechęcać do zrobienia czegoś w tej kwestii. Jednocześnie chciałbym przypomnieć, że projekty klubu RNS w obecnej postaci to tylko Nurek, który został przecież opublikowany, a Arcymag, który powstawał wcześniej został wydany w kilku grywalnych demkach.

GameX naprawdę może przywrócić Amidze choć kilka autorskich produkcji rocznie. Nie będzie trzeba być biegłym programistą, ażeby pisać w tym języku. Ja się oczywiście nie zniechęcam, jestem dobrej myśli i cały czas sądzę, że ten pakiet jest nadzieją dla ożywienia sceny amigowych gier. W 1991 roku ludzie programowali w asemblerze, nie było zapotrzebowania na taki pakiet, teraz takie coś by się bardzo przydało.

[#22] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #1

Witam,

Przy tego typu projektach pojawia się wiele pytań. Na początek kilka pytań o przenośności i optymalnośći :).

1) Jaki najsłabszy model będzie wspierany i czy będzie wspierana goła A500 z 0.5 MB CHIP i kick 1.3 ?
3) Czy jest możliwe by część gier ( jakaś kategoria gier ) chodziła na słabszym sprzęcie ?
4) Czy trzeba będzie pisać osobne wersje gier dla słabszych wersji sprzętu ( przy problemie niedostatku pamięci ) ?
5) W jaki sposób będzie rozwiązana sprawa grafiki na różnym sprzęcie - czy wystarczy ulepszona grafika bez zmiany kodu ?
6) Czy grafika będzie automatycznie redukowana dla słabszych sprzętów by zyskać prędkość.
7) Tak samo z muzyką - czy będzie lepsza jak ktoś ma kartę muzyczną ?
8) Co z różnymi typami procesorów - czy engine sam dobierze odpowiednie funkcję i w jaki sposób będzie to realizowane ?
9) Co z użytkownikami klasyków, którzy mają FAST i dla nich lepsze byłoby użycie procesora zamiast blittera, czy będzie to brane pod uwagę i w jaki sposób to będzie zrealizowane ?

10) Jak dobrze zrozumiałem to będzie kilka wersji gameX by optymalnie działać na sprzęcie użytkownika, tak ?

Następne pytania wkrótce :).

Pozdrawiam

[#23] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #21

Idea kojarzy mi się z AOT w telefonach marki Sony Ericsson, gdzie java jest w trakcie instalacji gry/programu kompilowana do postaci binarnej, dzięki czemu telefony te w swoich czasach były jednymi z najlepiej radzących sobie z aplikacjami J2ME...

..niemniej, mimo budzenia u mnie pozytywnych skojarzeń, nie wiem czy ma ona sens. Mówię tu oczywiście o uporczywym wspieraniu 68k podczas, gdy "nowe" Amigi PPC równie desperacko potrzebują rąk do pracy.

A co do rozkwitu 8 bit.. może na 16bit trzeba jeszcze kilka lat poczekać =)?

[#24] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #1

w slawnym Demo Makerze RSI ....tez jakos wiele produkcji ambitnych nie powstalo..problem z takim toolem ze ma ograniczenia w stosunku do pisania wlasnego kodu.Skonczcie tego mago-nurka i bedzie gitarka

[#25] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@HOŁDYS, post #24

Swego czasu robiło się krótkie demka w tym i wrzucało na początek dyskietki do gierek (przez przypadek to odkryłem, bo nie wiedziałem do czego ten program) ;)

[#26] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #1

Nie wyobrażam sobie większej produkcji, która byłaby równie atrakcyjna na A500, 7MHz 1MB RAM i nowych Amigach z normalną kartą graficzną i procesorem min. 1GHz. Czy ktokolwiek robi większa grę, która jest sensowna na dzisiejszym pececie i na 286? :) Ewentualnie widzę możliwość robienia czegoś na dzisiejsze Amigi i wersji trochę pokrojonej (głównie graficznie) na najbardziej dopalone klasyczne Amigi PPC z kartą graficzną. Innego połączenia nie widzę. To odległość kilku epok. Polecam sobie uświadomić, że na przykład JEDNA TEKSTURA 1024x1024 pixele w RGB (czyli bez kanału alpha) zajmuje w pamięci:
1024 x 1024 x 3 = 3 145 728 bajtów
czyli ok. 3MB! I potem się ludzie dziwią, że wymagania dzisiejszych gier są jakie są. No sorry... coś za coś. Jak wrócimy do ludków 2D w rozmiarze 16x32 pixele w 8 kolorach i kilku klatkach animacji to wszystko znów wejdzie na 1-2 MB RAM.

[#27] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@asman, post #22

1) Jaki najsłabszy model będzie wspierany i czy będzie wspierana goła A500 z 0.5 MB CHIP i kick 1.3 ?


W zasadzie miałem zamiar wspomagać od A1200 wzwyż (OS3.0 i AGA), ponieważ ten sprzęt posiadam i mogę na nim testować.

3) Czy jest możliwe by część gier ( jakaś kategoria gier ) chodziła na słabszym sprzęcie ?


Gry, które powstaną z myślą o klasyku (czyli takie, w których preferowaną maszyną docelową jest klasyk) będą chodzić dobrze na klasyku. Pragnę nadmienić, że akceleracja sprzętowa różnych procedur będzie wykonana bardzo starannie w przypadku klasyka.

4) Czy trzeba będzie pisać osobne wersje gier dla słabszych wersji sprzętu ( przy problemie niedostatku pamięci ) ?


Nie trzeba będzie pisać osobnych wersji, i to ma być jeden z największych atutów tego pakietu. Wszystkie dane będą ładowane do pamięci oraz z niej zwalniane za pomocą odpowiednich poleceń w wyznaczonych miejscach.

5) W jaki sposób będzie rozwiązana sprawa grafiki na różnym sprzęcie - czy wystarczy ulepszona grafika bez zmiany kodu ?


Grafikę będzie można swobodnie podmieniać (bo będą to odrębne pliki i program importujący) i nie trzeba będzie zmieniać kodu.

6) Czy grafika będzie automatycznie redukowana dla słabszych sprzętów by zyskać prędkość.


Nie planuję w tej chwili czegoś takiego, przy czym najprawdopodobniej będę stosować datatypy do ładowania danych, a te powinny zająć się redukcją same.

7) Tak samo z muzyką - czy będzie lepsza jak ktoś ma kartę muzyczną ?


Więc tak, GameXPlayer dla klasyka będzie realizował dźwięk przez audio.device, a GameXPlayer dla rozbudowanych sprzętów będzie realizował dźwięk przez AHI.

8. Co z różnymi typami procesorów - czy engine sam dobierze odpowiednie funkcję i w jaki sposób będzie to realizowane ?


Nie planuję obecnie optymalizacji kodu pod konkretne procesory.

9) Co z użytkownikami klasyków, którzy mają FAST i dla nich lepsze byłoby użycie procesora zamiast blittera, czy będzie to brane pod uwagę i w jaki sposób to będzie zrealizowane ?


W tej chwili planowana jest realizacja tylko za pomocą blittera.

10) Jak dobrze zrozumiałem to będzie kilka wersji gameX by optymalnie działać na sprzęcie użytkownika, tak ?


Dokładnie tak.

Mam nadzieję, że udzieliłem wyczerpujących odpowiedzi.
[#28] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@Klub Amigi RNS, post #27

Jestem jak najbardziej za.

Czy klub potrzebuje pomocy? Będę się zwalniał z tej chorej korporacyjnej roboty i będę miał sporo wolnego czasu...

P.S.

it's nice to see Your old avatar :)

[#29] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@MDW, post #26

Gry napisane za pomocą tego pakietu nie będą okrajane żeby uruchomić się na słabym sprzęcie, będzie wyszczególniona tzw. preferowana platforma. Rzecz jasna niektórych możliwości nowych komputerów nie będzie można zrealizować za pomocą klasyka jak grafika 15-32bit (jedynie w drodze redukcji).

Gry w GameX będą też w miarę proste, czyli 2D, nie zamierzam wprowadzać obsługi tekstur, ani obsługi 3D. Ważne dla mnie jest wykorzystanie jak najlepiej możliwości sprzętowych klasyka, czyli np. płynny scrolling, efekty Coppera itp. Te efekty w przypadku gdy gra zostanie odpalona na komputerze z kartą graficzną będą realizowane za pomocą karty graficznej.

Wiem, że kolega MDW pisał gry na Amigę klasyczną, teraz zajmuje się nowoczesnymi platformami, ale chyba rozumie scenę retro. Głównie z myślą o niej ma być ten pakiet.

[#30] Re: GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier

@bombermax, post #28

Klub nie potrzebuje pomocy, zgłoszę się do Ciebie jednakże jeśli będę potrzebował testerów.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem