[#31] Re: Praca Hexmage'a

@Hexmage960, post #30

Back in Business.

Wczoraj narysowałem poniższy obrazek. Jest to wnętrze starodawnej budowli. Uważam, że idealnie nadaje się do jakiejś gry, jednak byłaby to gra wymagająca bardzo dużo grafiki.

Ogólnie od kilku dni trochę rysuję i zastanawiam się jaki projekt rozwinąć. Zaczyna mi już coś wychodzić.

Zwracam się jednakże do Was o pomoc. Czy zechciałby ktoś ze mną współpracować przy stworzeniu nowej gry? Chodzi o dowolne wsparcie:

Potrzebuję takich oto rzeczy:

1. Pomysł na grę,
2. Materiały do gry (grafika, dźwięki, muzyka).

Ja z kolei oferuję:

1. Napisanie silnika gry (AMOS/C/assembler),
2. Stworzenie etapów,
3. Pomocnicza grafika do gry.

Dotąd najbliżej współpracowałem z Koyotem1222 (grafika do Arcymaga i Nurka), Shoonayem (dźwięki do Nurka) oraz AceManem (muzyka do Sokobana). Materiały przez nich nadesłane mogą zostać wykorzystane w nowej produkcji.

Oferuję kilka godzin dziennie pracy (niedługo kontynuuję studia, więc czasu wolnego będę miał nieco mniej).

Pozdrawiam i czekam na odzew.



Ostatnia aktualizacja: 23.09.2014 09:32:50 przez Hexmage960
[#32] Re: Praca Hexmage'a

@Hexmage960, post #31

Dokoncz calego sokobana wlacznie z levelami i menu na probnej grafice a pozniej znajdzie sie grafik, ktory stworzy tilsety do calosci.
Jak juz wydasz sokobana, to na pewno bedzie cos nowego do napisania.
[#33] Re: Praca Hexmage'a

@Hexmage960, post #31

O czym ma być ta gra coś w stylu powieści Fantasy Opowieści z Odległej Stacji Badawczej DF1. czy może Nocne życie Pauli opowiadające o studentce z odległej planety Denis która mieści się w gwiazdozbiorze Agnus.

Czy coś teraźniejszego, pościgi strzelaniny, wojny gangów, hodowla na mniejszą i większą skale wplątani w to wszystko urzędnicy. Czyli to się dzieje teraz w naszym kraju.

Czy może przemysł muzyczny, branża wideo, ile zakończeń.

Czyli co to ma być w ogóle za gra?
[#34] Re: Praca Hexmage'a

@amizet, post #33

Nocne zycie Pauli brzmi jak tytuł kiepskiej jakości pornola
[#35] Re: Praca Hexmage'a

@michal_zukowski, post #34

Ale to odległa planeta gdzie nie docierają promienie słoneczne, albo dociera ich tak mało że po prostu cały czasz jest ciemno, może tak być. O jaką jakość chodzi, o to że był kręcony jeszcze na taśmie która nie była nowa i mam słabą jakość obrazu. Czy oszczędności w dziale charakteryzacji?
[#36] Re: Praca Hexmage'a

@amizet, post #35

@Selur

Dobrze, postawiłem na grę typu Sokoban. Poniżej najświeższa grafika do niej. Jak widać bohaterem jest skrzat podobny do Goblina. Widać też złote klejnoty do zbierania oraz zielone skrzynki. Te zielone krzyżyki to miejsca docelowe na skrzynie.

[#37] Re: Praca Hexmage'a

@Hexmage960, post #36

Całkiem zgrabny projekt. Szoruj z poziomami :)
Pozwoliłem sobie na kilka zmian:

Następnym razem zrzucaj grafikę do mojego wątku o pikselkach, zawsze ktoś pomoże dobrym słowem, albo rysunkiem.
[#38] Re: Strefa twórców - nowy dział na forum

@Hexmage960, post #9

zaleta blittera nie jest dowolny rozmiar rysowanego obiektu, a raczej tutaj jest jego wada: bo kopiowana pamiec (Wasz obiekt) musi byc podzielna przez WORD (slowo = 2 bajty), czyli byc podzielna przez 16px i nie moze byc wstawiana w adres niepodzielny przez WORD.

natomiast zaleta jest to, ze blitter pracuje niezaleznie od CPU (nie obciazajac go)

takze liczba kolorow cos tu pomyliles: blitter kopiuje obszar pamieci (i moze wykonywac na nich operacje logiczne), natomiast ilosc bitplanow nie ma nic tu do gadania. jesli chcesz kopiowac 4 bitplany to nalezy wykonac 4y blitniecia. nie ma mozliwosci uzycia blittera do skopiowania naraz 4 :)
[#39] Re: Strefa twórców - nowy dział na forum

@juen, post #38

Czy pisząc 4 bitplany masz na myśli kopiowanie całego ekranu 4 bitplanowego, czyli obszar 320x256x4 ?
Blitter w OCS może kopiować obszar do 1024x1024, więc nie będzie problemu z jednym blitem w przypadku skopiowania takiego ekranu.
[#40] Re: Strefa twórców - nowy dział na forum

@juen, post #38

Jakto "nie ma mozliwości uzycia blittera do skopiowania naraz 4"?
Po to wymyślono przeplatanie bitplanów, aby można było "wblitnąć" kawałek obrazka jednym blitnięciem.
[#41] Re: Strefa twórców - nowy dział na forum

@asman, post #39

w takim przypadku oczywiscie, ze bedzie taka mozliwosc, bo wciaz kopiujemy jeden obszar pamieci, ale mowa o wycieciu kwadratu z takiego obszaru i przekopiowania go do innego miejsca w takim obszarze :)
[#42] Re: Strefa twórców - nowy dział na forum

@juen, post #38

@Juen

Trochę źle zrozumiałeś moją wypowiedź. Pisząc "dowolny rozmiar" miałem na myśli to, że obiekt Blittera może mieć dowolnie dużą szerokość, a nie tylko 16 pikseli jak to jest w przypadku Sprajtów (w OCS/ECS).

W kwestii kolorów - BOB, tak jak paru kolegów tu wspomina, może być zapisany w postaci Interleaved, wtedy jedno kopiowanie wystarcza, by skopiować BOBa.
[#43] Re: Praca Hexmage'a

@Koyot1222, post #37

@Koyot1222

Fajny "Mod" grafiki. Obecnie piszę ten klon Sokobana (robocza nazwa to Sokoquest). Postaram się w krótkim czasie opublikować wstępny silnik.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem