[#1] PONG 4K - Informacje
Zebrałem trochę siły, żeby coś sensownego napisać.
Pewnie wielu z Was czuje niedosyt, że PONG 4K pojawił się na Retrokomp trochę znienacka na party i niewiele było o niej wiadomo. To trochę moja wina, starałem się bardziej skupić nad oprawą graficzną by wydobyć z niej kilka rzeczy. Jest to też trochę eksperyment z nowym oprogramowaniem, czy nada się do produkcji otoczki retrogier. Jak widać efekt jest zadowalający.
Paleta kolorów na której bazowałem to "amiga sci-fi" i może dlatego niektórym kojarzy się z Roadkill albo Speedball. Miałem trochę problemów aby zaadoptować rysunki do rozdzielczości elementów, które gra już wykorzystuje. Jeszcze jest trochę do zrobienia, zarys powstał. Nie wiem czy moje "bombermano" podobne ludki do końca pasują do całej oprawy, ale z drugiej strony nie rażą aż tak mocno i spełniają swoją funkcję.
Praca nad grafiką postępowała dosyć szybko, ale ostateczne wersje składaliśmy gorączkowo jeszcze kilka dni przed party. Dziękuję organizatorom za pomoc, szczególnie Twardemu, który pomógł nam spreparować film bo niestety mi już na to czasu zabrakło.
Miłym zaskoczeniem również dla nas jest wysokie miejsce w rankingu wszystkich nadesłanych produkcji na Gamedev compo.
Gratulacje należą się dla wszystkich Twórców, nie tylko dla tych, którzy byli od nas lepsi ;) Wszyscy zasługujecie na duże brawa za ochotę podjęcia wyzwania. Wiedzcie, że bez Was i waszego wsparcia nie było by sensu robić takich konkursów.
Na uwagę zasługuje muzyka, która pojawiła się w PONG 4K. Możliwości CD32 dały nam przywilej skorzystania z odtworzenia nowoczesnej muzyki. Wg mnie brzmi ona bardzo profesjonalnie i pasuje do całej otoczki gry. Jest to trochę inna jakość i z tego co widzę to też zostało to mocno docenione przy punktowaniu gry. Utwory pojawiły się już na Youtube. Zapraszam do słuchania (i dodawania mam nadzieję do ulubionych) ;)




Manual do aktualnej wersji:
PONG4K

Min Sys Req PAL* AMIGA CD32


Controls:
Two cd32 joypads - pad sharing:
Player 1 and 2 play on d-pad and player 3 and 4 use red/blue/green/yellow buttons same as if they were d-pad.
Player jumps by pressing the direction button depending on the side that it is facing.
Reverse button - back to title screen
Play button - pause

If you have a keyboard, player 3 and 4 can use wsad+LAlt and arrows+RAlt

IMPORTANT!!!
If the lower player joins the game automatically, UNPLUG THE MOUSE from port 1 or in winuae select none under Game ports before you start emulating!


Title screen:
On Title Screen you can select two types of game by moving the joystick in port 2 up or down and pressing fire.
You can set the duration of the match by moving joystick left or right.

2x2 - two players are positioned at the top and two at the bottom of the screen. They play in co-op mode and their points are added up. At the start only two players are initialized. The other two players will appear if they jump.

4x4**(NOT AVAILABLE IN THIS DEMO)- each player is positioned at his own side of the screen. 1 point goes to the player that was last to hit the ball before it went out of the screen. -1 point goes to the player in front of the side of the screen where the ball went out. Points don't go below zero.


Game:
At the start players are controlled by CPU until a player jumps.

There's gravity towards the center of the screen which is unnoticeable at the start but slowly increases.

The Saucer is revolving in random directions around the center of the screen and can also bounce the ball. It slowly approaches the center of the screen as the gravity gets stronger until it's caught at the center.

There are 4 boxes on the screen and 4 types of boxes which are chosen randomly.

Box with a gap - takes only one hit to be broken and doesn't bring anything.
Pink box - takes two hits to be broken - turns off the screen for a second.
Green box - takes two hits to be broken - slows down all players for 5 seconds except the one who was last to hit the box.
Blue box - takes two hits to be broken - freezes all players for 3 seconds except the one who was last to hit the box.

When all 4 boxes are broken after a short period they will reappear.


Tip:
If you are moving or jumping, part of your acceleration will be passed to the ball thus the angle and the speed of the bounced ball will be changed.


*Game works on NTSC but screen is simply too small thus score panel won't be visible.

** Due to time constrains and the dead line of the RetroKomp 2018 4x4 mode isn't finished yet. If you select it on a title screen it'll load 2x2.
[#2] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

GRATULACJE! Oby tak dalej!
[#3] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

Muzyka, rewelacja. OK
[#4] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

Super muzyka ! Na światowym poziomie
.
[#5] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

Koyot muzyka w Pong 4k to poziom wyżej niż ta prezentowana chociażby w Tanks Fury od dłuższego czasu także produkcje z Twoim udziałem są rozpoznawalne ze względu na charakterystyczną czcionkę czy nie spotkałeś się z opiniami, że bywa ona trochę zbyt mało czytelna?. Może to mieć spore znaczenie zwłaszcza przy grach gdzie dużo się dzieje na ekranie dynamika akcji powoduje, że ciężko czyta się dane które mogą być dla kogoś ważne.
[#6] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

Fajnie, jakby piłka w grze była większa. Teraz trochę się gubi na ekranie. Albo żeby miała wyróżniający się kolor.

A co to znaczy że jest nowe oprogramowanie jako otoczka gier? Czy jest już jakaś gotowa gra i w niej wstawiacie nową grafikę czy o coś innego chodzi?

Mi się właśnie z Roadkillem kojarzy ta grafa :D
[#7] Re: PONG 4K - Informacje

@miro_78, post #5

Nie, nikt nie zgłaszał mi jeszcze zbyt małych literek w grach. Czcionki to kratka (zazwyczaj 8x8 lub 16x16) w której muszą się mieścić i najlepiej żeby z jednej strony zawierała się przestrzeń międzyliterowa. Wtedy można je wygodnie zestawiać.
Akurat w przypadku PONG 4K gra nie korzysta z moich czcionek. Jedyne moje liternictwo to logo i kilka numerów na planszy głównej.
[#8] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

No, wystrzeliliście Panowie znienacka?!.. aż miło, tym bardziej, że elegancko wykorzystujecie możliwości CD32 ok, racja

Bardzo mi się podoba to co jest, idźcie w tą drogą OK
Co do sugestii kolegi dotyczącej piłeczki- może rzeczywiście warto ją deczko powiększyć, albo użyć jakiejś jaskrawej, holenderskiej pomarańczy.

Oby więcej takich wyskoków OK
[#9] Re: PONG 4K - Informacje

@AmmigaCDTV, post #6

Fajnie, jakby piłka w grze była większa. Teraz trochę się gubi na ekranie. Albo żeby miała wyróżniający się kolor.

Przygotowałem większą piłkę. Ale sprawiała wrażenie zbyt dużej w porównaniu z ludkami. Prawdopodobnie pomaluję tę co jest trochę inaczej. Żeby większy kontrast był.
A co to znaczy że jest nowe oprogramowanie jako otoczka gier?

Pracuję teraz sporo przy komercyjnych projektach gier. Z tego co przyoszczędziłem zainwestowałem min w Pro Motion NG Ze skończonych rzeczy jest trochę grafiki do kilku gier, a także np to:

Mi się właśnie z Roadkillem kojarzy ta grafa :D

Jedna z moich bardziej lubianych gier OK
[#10] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

Świetne klimaty z nutą amigowatości.
A mógłby to wrzucić na jakiegoś Bandcampa do ściągnięcia w dobrej jakości za parę złotówek?

A sama gra, choć to klon, muszę przyznać, że na wysokim poziomie i graficznie i koncepcyjnie no i oczywiście muzycznie. Taki pomysł na stary, oklepany pomysł "misie" podoba. OK
.
[#11] Re: PONG 4K - Informacje

@rePeter, post #10

A mógłby to wrzucić na jakiegoś Bandcampa do ściągnięcia w dobrej jakości za parę złotówek?

Zapytam.
[#12] Re: PONG 4K - Informacje

@BULI, post #8

No, wystrzeliliście Panowie znienacka?!.. aż miło, tym bardziej, że elegancko wykorzystujecie możliwości CD32

Z tego co słyszałem, zapunktowaliśmy właśnie ze względu na prawidłowe wykorzystanie możliwości CD32.
Cobe miał świetny pomysł jak wstrzelić się z klimatem w CD32 ogarniając moją grafikę. Jest to też podparte doświadczeniem przy Lubmerjacku. Tytuł min korzystał już z zapisów w pamięci konsoli.
[#13] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

Muzyka zaskakująco dobra, przyjemnie się słucha i grafika także trzyma odpowiedni poziom.
[#14] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #1

Super muzyka OK
Coś jakby New Retro Wave. Czekam na więcej
[#15] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #9

Ten Jungle shuttle to świetna muza i niezły klip. Bravo! :)
[#16] Re: PONG 4K - Informacje

@ZbyniuR, post #15

Dzięki! OK
[#17] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #16

będzie do kupienia w box na cd 32 ?
[#18] Re: PONG 4K - Informacje

@Dorian3d, post #17

Jak uda się nam grę produkcyjnie dopracować i skończyć, to zobaczymy
[#19] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #18

A będzie może wersja dla AGA 030+, żeby muza leciala z ADPCM tak jak w dzisiejszych demach? Wtedy nie trzeba by bylo cd.
[#20] Re: PONG 4K - Informacje

@michal_zukowski, post #19

Dla przypomnienia także, nonvolatile.library pozwala na przekierowanie zapisu z NVRamu na dysk, przez ustawienie.
ENV:sys/nv_location

Wiec w sumie wersja dla A1200 jest chyba dosc latwa do zrobienia.
[#21] Re: PONG 4K - Informacje

@michal_zukowski, post #19

Ale archiwum byłoby ogromne i zupełnie niepotrzebnie CPU i Paula odtwarzałaby muzykę.

Nawet gry na PC z lat 90. miały muzykę z CD.

W jakiej obudowie trzymasz swoją A1200? Może da się zainstalować CD?

Najlepiej to nabądź Amigę CD32 to sobie pograsz i posłuchasz muzyki. Czy jak chcesz zagrać w grę z PlayStation 4 na swoim PlayStation 3 to też tak prosisz?
[wyróżniony] [#22] Re: PONG 4K - Informacje

@Hexmage960, post #21

Witam serdecznie.

Najpierw gratuluję: po pierwsze KAPITALNEJ MUZYKI, uwielbiam synthwave, electro i ta zrywa kapcie z nóg oraz ŚWIETNEJ grafiki. Fajnie, że wzorowanej na Roadkill, gdyż on do dziś robi wrażenie.

Gra wygląda i brzmi bdb, i pewnie na dwóch graczy będzie bardzo grywalna. Takie skromne uwagi:

1. Podobnie jak poprzednicy widziałbym piłkę albo większą, albo innego koloru. Spokojnie możesz dać większą przecież to gra, do tego sf, nie musisz mieć zachowanych proporcji do chłopków

2. Wynik punktowy - dopiero po dłuższej chwili się zorientowałem, gdzie on jest zobrazowany na ekranie i zlewa się z otoczeniem. Wydaję mi się, że powinien być bardziej widoczny dla graczy. Większy, odróżniać się kolorem.

3. Kiedy zdobywamy bramkę przydałaby się informacja - na przykład szybko wskakujący na środek ekranu wynik i do tego oklaski kibiców i szybko znikający. Oczywiście to do rozważenia, czy nie wpłynęłoby to na płynność meczu. Ale wpłynęłoby na miodność. Przy tak małej kulce jak teraz nieraz nie jestem pewny czy jest gol czy nie.

4. Te powerupy na środku, gdybym nie przeczytał instrukcji z posta to nie wiedziałbym, że coś robią. Przydałoby się to uwidocznić dla gracza. Zbijamy zamrożenie i komentator mówi FREEZE i gdzieś w rogu ikonka / licznik z czasem zamrożenia. Spowolnienie podobnie. Mozna się zastanowić nad większą ilością powerupów i żeby oddziaływały tylko na przeciwnika. Ja zbijam power up ZAMROŻENIE to zamraża przeciwnika nie mnie. Wtedy to ma większy sens.

5. Jaki jest wpływ gracza na kąty odbicia piłki? Bo widże, że chłopki ruszają paletkami. Czy nie zastanawialiście się na wprowadzeniem profilowanych paletek - podobnie jak na przykład w arkanoidzie BreakQuest? Wiesz o co mi chodzi? Wtedy gracz miałby większą kontrolę nad tym, w którym kierunku odbije kulkę i wpłynęłoby to bardziej na rozgrywkę i grywalnośc.

To takie moje skromne uwagi tylko, do rozważenia czy mają sens - przez Was. Gra mi się podoba pod względem oprawy i chciałbym, żeby była jednąz fajniejszych gier dla dwóch graczy na Amigę.

A przy okazji. Mając taki silnik graficzny oraz takiego muzyka nie zastanawialiście się aby po PONGU zrobić krok dalej. Na przykład mocno rozbudowany klon Arkanoida w KLIMATACH HARD SF? Oczywiście z coopem dla dwóch graczy? W takiej stylistyce i muzyce?

Wiecie PONG fajny, ale to tylko PONG i ma swoje ograniczenia i do niego potrzebny jest drugi gracz aby się cieszyć. A w przypadku klona scifi Arkanoida można by grać samemu lub w coopie.

Jakby zawrzeć w takim arkanoidzie multum powerupów (zmiana kulki: lekka, żelazna, ognista co niszczy wiele klocków, rozbijająca się przy uderzeniu, wielka, mała, plus dopałki związane z wielkośćią lub kształtem paletki oraz powerupy związane ze strzelaniem - (pocsiki, rakiety, lasery, mitoacze ognia) do tego dołożyć przeszkadzajki, które niszczylibyśmy kulką lub strzałami (roboty, drony, insekty) + może i bossów co ileś leveli? Hmm chyba popłynąłem hehehe. Do tego MAPA i z każdej komnaty kilka wyjść, żeby zawsze rozgrywka mogła być inna, a po drodze sklepy gdzie kupujemy dopałki czy dodatkowe życia.

Wiem, wiem, pracy by to wymagało multum - ale pozamiatalibyście jakością wszystkie amigowe Arkanoidy i byłaby świetna gra single player oraz coop z niesamowitą oprawą.

Pozdrawiam i gratuluję fajnego PONGA.
[#23] Re: PONG 4K - Informacje

@RetroBorsuk, post #22

Dzięki za ciepłe słowa OK
Przyglądamy się opiniom i sugestiom. Część uda nam się wprowadzić do projektu Jednak tak duże zmiany jak zrobienie ARCANOID 4K muszą poczekać przynajmniej do przyszłego projektu. O ile będzie jeszcze zainteresowanie i sposobność do jego realizacji.
Trzeba pamiętać, że nasze umiejętności nie są nieskończone, dysponujemy niewielkimi nakładami czasu i środków. Postaramy się dodać jeszcze kilka rzeczy i dopracować to co już jest aby było kompletne szeroki uśmiech
[#24] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #23

Aha i mogłyby być powerupy powiększające naszą paletkę, albo pomniejszające przeciwną. Bo czemu nie?
[#25] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #23

Pracuję nad jednym z elementów min. jakie mieliśmy dodać do gry. Jest to postać sędziego.
Najprawdopodobniej będzie tylko pojawiał się w najważniejszych momentach, start/koniec setu itp. Mimo wszystko potrzebuje kilku animacji, a to chwilę jeszcze zajmie.

Z najważniejszych rzeczy do zmiany pozostała jeszcze:
- grafika dolnego menu podczas gry
- grafika "game over", oddzielna plansza "GAME OVER"
Jest jeszcze jeden większy element do którego muszę się na koniec przyłożyć. Krótkie animowane intro do gry. To może jak już zacznę to będę zamieszczał szczegóły.
[#26] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #25

Krótkie animowane intro do gry. To może jak już zacznę to będę zamieszczał szczegóły.


OK
[#27] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #25

Wieści z placu boju :) W miarę wolnego czasu, nadal pracujemy nad grą.
1. Dodaliśmy postać sędziego - na razie nie jest mega ważna, lata to tu to tam bez większego ładu, ale jest i nie wpływa to na prędkość działania gry.
2. Poprawiliśmy grafikę kulki - jest optycznie większa. Testowaliśmy dużą, nie była zbyt dobrym rozwiązaniem.
3. Dodatkowe animacje postaci - bez szaleństwa, ale zrobiłem np. nową animację rozwijania i zwijania paletki przed i po set-cie dla naszego bohatera. Jeszcze nie dodaliśmy do gry.
4. Poprawienie grafiki tła pod polem gry - jest nowa, bardziej szczegółowa i skromnie animowana. Animacja ma związek ze zmianą pracy generatora pola a co za tym idzie grawitacji i zakrzywianiem lotu piłki.
5. Poprawienie menu głównego - grafika została uaktualniona, dodaliśmy animowany siatkę w stylu video do OST z Ponga. Powinno wyglądać schludnie i ładnie.
6. Grafika do animowanego przeszkadzacza "saucer" - nowa grafika, tym razem urządzenie otacza animowana powłoka energetyczna i wiadomo dlaczego odbija nasze piłki w różnych kierunkach ;)
7. Dodatkowe animowane elementy. Nad planszą teraz wisi kilka postaci kibiców, są animowani.
8. Nowa kratka dla planszy gry. Oczka ma większe, ale lepiej widać grafikę pod spodem i generator pola.
9. Dodaliśmy niewielkie logo gry przy "loading bar" na początku.

Jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia. Będzie czas to skończymy.
[#28] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #27

Super wieści. Do boju, do boju, do boju!
[#29] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #27

Brzmi to arcy ciekawie :)
[#30] Re: PONG 4K - Informacje

@asman, post #28

W odpowiedzi na #29

Dzięki! OK Takiego wsparcia mi trzeba
Fragment grafiki dolnego generatora pola

Propozycja grafiki do screenu "Game over"


Ostatnia aktualizacja: 10.12.2018 10:10:01 przez Koyot1222
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem